אנבידיה עקפה את הציפיות - קופצת ב-7% באפטר
ענקית השבבים אנבידיה NVIDIA COR מדווחת על תוצאותיה לרבעון הרביעי ורושמת רווח למניה של 5.16 דולר על הכנסות של 22.1 מיליארד דולר. צפי האנליסטים היה לרווח למניה של 4.56 דולר על הכנסות של 20.24 מיליארד דולר.
ההכנסות ממרכזי הנתונים עמדו על 18.4 מיליארד דולר, בעוד הצפי היה ל-17.2 מיליארד דולר. מדובר בעלייה של 22% מהרבעון השלישי ושל 265% לעומת השנה שעברה. מגזר הגיימינג סיפק הכנסות של 2.9 מיליארד דולר, כאשר האנליסטים ציפו ל-2.7 מיליארד דולר. גם פה החברה הציגה עלייה מרשימה עם 27% מהרבעון הקודם ו-409% לעומת הרבעון התואם אשתקד.
החברה צופה לרבעון הראשון הכנסות של 24 מיליארד דולר, עם סטייה של 2% מעלה או מטה. הצפי בוול-סטריט היה להכנסות של 21.9 מיליארד דולר.
נראה כי הביקוש הרב למעבדים הגרפיים של החברה רק ממשיך לגדול ככל שחברות נאבקות להרחיב את היצע הבינה המלאכותית שלהן. גם שרשראות האספקה של ענקית השבבים, שנאבקה לעמוד בביקושים, נמצאות במגמת שיפור.
"מחשוב מואץ ובינה מלאכותית ג'נרטיבית הגיעו לנקודת מפנה. הביקוש גואה ברחבי העולם בקרב חברות, תעשיות ואומות", אמר מנכ"ל אנבידיה, ג'נסן האנג. "פלטפורמת מרכזי הנתונים שלנו מופעלת על ידי מגוון רחב יותר ויותר של לקוחות - הביקוש לעיבוד נתונים, אימון מודלים והסקת מסקנות מגיע מספקי ענן גדולים, מחברות תוכנה ארגוניות וחברות אינטרנט צרכניות, בנוסף לחברות מתעשיות הרכב, הפיננסים והבריאות."
- השווקים סוגרים שנה בעליות - מה קורה באסיה ובחוזים והאם האופוריה מוצדקת?
- אנבידיה משתלטת על מתחרה - חברת השבבים גרוק
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עוד אמר המנכ"ל: "אנבידיה RTX, שהוצגה לפני פחות משש שנים, היא כעת פלטפורמת PC ענקית לבינה מלאכותית ג'נרטיבית, ממנה נהנים 100 מיליון גיימרים ויוצרים. השנה הקרובה תציג מוצרים חדשים, עם חידושים יוצאי דופן שיעזרו לנו להניע את התעשייה קדימה."
- 6.ראלי 22/02/2024 08:25הגב לתגובה זושווי מניה 674 רווח למניה שנתי 5.16 מכפיל 100-120 אני לא טועה??? תבדקו אותי תודה
- Forward PE over PE (ל"ת)eran 22/02/2024 09:41הגב לתגובה זו
- 5.איתן 22/02/2024 08:15הגב לתגובה זומה שאומרים על נביאי שקר קורה לרוב עם עצות אחיתופל של אנליסטים חסרי אחריות .
- 4.נראה שזאת מניה שהולכת לכיוון 10 טריליון דולר 22/02/2024 01:15הגב לתגובה זונראה שזאת מניה שהולכת לכיוון 10 טריליון דולר
- 3.בום (ל"ת)אבירם 22/02/2024 00:21הגב לתגובה זו
- 2.בן 22/02/2024 00:12הגב לתגובה זולא מבין ולכן לא משתתף בחגיגה
- 1.אף פעם לא מאכזבת בדוחות (ל"ת)אוהד 21/02/2024 23:42הגב לתגובה זו
- עד שתתחיל תחרות בתחום (ל"ת)א 22/02/2024 07:45הגב לתגובה זו
טיוטה. קרדיט: רשתות חברתיותטויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר
ירידה שנתית ראשונה במכירות מאז תחילת השנה, האטה בייצור וזהירות גוברת מצד ההנהלה; השוק הסיני מאבד מומנטום ואילו גם אירופה ואסיה
ענקית הרכב, טויוטה מוטור, סיימה את חודש נובמבר 2025 עם נתונים שמסמנים תפנית שלילית לאחר כמעט שנה של צמיחה רציפה. יצרנית הרכב היפנית דיווחה על ירידה של 1.9% במכירות הגלובליות המאוחדות, הכוללות גם את דייהטסו והינו (Hino), לרמה של 965,919 כלי רכב. מדובר בירידה השנתית הראשונה של החברה זה 11 חודשים, נתון שמדגיש את התגברות הלחצים בענף הרכב העולמי ואת השפעתה המכרעת של סין על התוצאות.
ההאטה במכירות לוותה גם בירידה חדה יותר בצד ההיצע: הייצור העולמי של הקבוצה ירד ב-3.4% לעומת נובמבר אשתקד והסתכם ב-934,001 כלי רכב. הפער בין הירידה במכירות לירידה בייצור משקף גישה זהירה יותר מצד טויוטה, שמעדיפה להתאים את קצב הייצור לסביבה של ביקושים מתמתנים ואי-ודאות רגולטורית וכלכלית.
הגורם הסיני
עיקר הפגיעה נרשמה, שוב, בשוק הסיני. מכירות טויוטה בסין צנחו ב-12.1%
לעומת השנה שעברה והסתכמו ב-154,465 כלי רכב. בחברה ציינו כמה גורמים מצטברים שהובילו לירידה: הפסקת תוכניות סובסידיה לרכב חשמלי ולרכב חסכוני בדלק באזורים נרחבים, דחיית החלטות רכישה מצד לקוחות על רקע חוסר ודאות סביב מדיניות ממשלתית חדשה, וכן תהליכי מעבר בין דגמים,
כולל שינויים בדגמי מפתח כמו ה-RAV4.
הנתונים מסין ממחישים עד כמה השוק, שהיה מנוע צמיחה מרכזי עבור יצרניות רכב זרות, הפך לגורם סיכון. מעבר לתחרות הגוברת מצד יצרנים מקומיים, הפחתת התמיכה הממשלתית והסביבה הפוליטית המורכבת מקשים על שמירת היקפי המכירות.
עבור טויוטה, שמחזיקה נוכחות רחבה במדינה, מדובר באתגר אסטרטגי ארוך טווח.
- ענקית הרכב מכריזה על הפסד תפעולי ראשון מזה 70 שנה ומה קרה היום לפני 47 שנה
- טויוטה הגדולה חלשה ברכבים חשמליים - מה הסיבה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מגמה מעורבת בשאר העולם
בזמן שסין הכבידה, השוק היפני סיפק נקודת אור מתונה. המכירות ביפן עלו ב-1.5% והגיעו ל-177,130 כלי רכב, הודות לביקוש מקומי יציב יחסית. עם זאת,
מחוץ ליפן נרשמה ירידה של 2.6% במכירות, לרמה של 788,789 יחידות, נתון שממחיש כי ההאטה אינה מוגבלת לסין בלבד.
ארדואן טורקיה (X)טורקיה מתכננת העלאת מס במטרה לרסן את האינפלציה
מה האינפלציה בטורקיה ומה הצפי לשנה הבאה?
טורקיה מתכננת להעלות מסים באופן יחסית מתון על מגוון מוצרים ושירותים מרכזיים, כולל דלק, כחלק מהמאמץ הממשלתי לסייע לבנק המרכזי להחזיר את האינפלציה למסלול ירידה. המהלך נועד ליצור עקביות בין המדיניות הפיסקלית למוניטרית -כלומר, בין פעולות הממשלה בתחום המיסוי והמחירים לבין מטרות הבנק המרכזי דרך הריבית וכלים נוספים.
התוכנית היא לעדכן היטלים ומחירים מפוקחים בקצב שמתאים ליעד האינפלציה של הבנק המרכזי לשנה הבאה, העומד על 16%. זוהי גישה חדשה יחסית המתרחקת מהצמדה אוטומטית למדדים מבוססי אינפלציה. אולם זהו גם צעד רגיש מבחינה פוליטית וכלכלית, שכן שינויים במסים עקיפים משפיעים במהירות על מחירים בסופר, בתחבורה ובשרשרת האספקה.
דלק במרכז: השפעה מכרעת על כל המשק
דלק הוא מרכיב קריטי באינפלציה, משום שהוא נוגע כמעט לכל עלות במשק, החל מהובלה ולוגיסטיקה ועד למחירי מוצרים בסיסיים. כל שינוי במסים על בנזין וסולר זוכה לתשומת לב רבה ומשפיע על הציפיות לאינפלציה.
בטורקיה, מסי הצריכה על בנזין וסולר מתעדכנים בדרך כלל פעמיים בשנה לפי אינפלציית היצרן המצטברת בששת החודשים הקודמים. כעת, הכיוון הוא לעדכן את המסים בקצב מתון יותר כדי להפחית את הלחץ המחירי. כבר בתחילת 2025 נרשמה העלאה במסים נמוכה יותר מהנוסחה המקובלת, במטרה לצמצם את הלחץ על המחירים. זה מעיד על כך שמשרד האוצר הטורקי מנסה להציג קו עקבי של ריסון, גם אם בצעדים הדרגתיים.
- המדינה הראשונה שקובעת יעד אינפלציה רשמי ומה קרה היום לפני 24 שנה
- לקראת החלטת ריבית דרמטית כשהפד' מפולג מאי פעם ו"עיוור" ללא נתונים עדכניים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המהלך לא מוגבל רק לדלק; הוא כולל גם התאמות במחירים מפוקחים כמו טבק, אלכוהול, אנרגיה ולעיתים גם שירותים ציבוריים. בטורקיה, שינויים במחירים המפוקחים יכולים להשפיע במהירות על קצב האינפלציה, בין אם בהקפאה או בעדכון חד.
