קרוב ל-2 מיליון אירו: על האקזיטים שעשתה הפועל ירושלים
בימים האחרונים עלה לכותרות שמו של שחקן הפועל ירושלים, שעד לא מזמן היה לאלמוני, כשבימים האחרונים היה נושא השיחה המרכזי של תקשורת הספורט. המאבק המתקושר על ליאור קאסה בין מכבי תל אביב למכבי חיפה היה לנושא שיחה משמעותי, כשהקשר הצעיר בחר לבסוף במעבר לכרמל.
אך מאחורי הקלעים ישנו סיפור נוסף, על הפועל ירושלים. הקבוצה הצנועה מהבירה, שרק לפני 3 שנים חזרה לליגת העל אחרי 21 שנות היעדרות, החלה בשנה האחרונה במגמה של מכירת שחקנים בסכומים מרשימים, שכנראה כי זו רק ההתחלה.
הניב לה סכום נאה. גוני נאור (הפועל ירושלים טוויטר)
קאסה כאמור נמכר לירוקים עבור 1.1 מיליון אירו ו-20% ממכירה עתידית. הקשר בן ה-18 עשה את קפיצת המדרגה הקבועה לקבוצה הבוגרת רק בדצמבר, כשהספיק לרשום 11 הופעות במדים האדומים-שחורים מאז. את הופעת הבכורה רשם קאסה בפלייאוף של העונה שעברה.
- היורוליג והיורוקאפ חוזרות לישראל: הישראליות יארחו בבית החל מה-1 בדצמבר
- איל הנדל"ן רוצה לתקוע יתד בכדורגל הישראלי: מי אתה לורנט לוי?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
היהלום הצעיר הפך לשחקן השני שעובר מהפועל ירושלים למכבי חיפה בתוך כשנה, לאחר שבינואר 2023 חתם בשורות הירוקים גוני נאור - גם הוא תוצר מחלקת הנוער של הירושלמים.
נאור שהיה לקפטן של הפועל ירושלים בן ה-24 שיחק בבירה במשך חמש שנים, ורשם 127 הופעות. בכרמל התקשה הקשר להתאקלם, כשרשם 30 הופעות עד כה עם מספר מועט של דקות משחק, וזכה עם הקבוצה באליפות ובאלוף האלופים. השחקן נמכר לירוקים עבור 550 אלף אירו ו-15% ממכירה עתידית, כשוויו עומד כיום על 400 אלף אירו.
עוד שחקן בית שמכרו האדומים-שחורים הוא אחמד סלמן, שנמכר בסמוך לנאור למכבי נתניה, עבור 270 אלף אירו. הקיצוני בן ה-19 הספיק לערוך 26 הופעות בלבד במועדון ילדותו, כשהוא כובש שער אחד ומבשל עוד 3. במדי היהלומים ערך סלמן העונה 14 הופעות, בהן כבש שער אחד והוסיף בישול, כששוויו מוערך ב-250 אלף אירו. סף הכל, שלושת השחקנים נמכרו בסכום שעומד על 1.92 מיליון אירו.
- מניית יובנטוס מזנקת: משפחת אגנלי דוחה הצעת רכישה מקרן הקריפטו טתר
- בגיל 41 ועם ברך מטיטניום: לינדסי וון חזרה לנצח
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מניית יובנטוס מזנקת: משפחת אגנלי דוחה הצעת רכישה מקרן...
- 1.אגב 24/01/2024 23:34הגב לתגובה זומה כבר ההבדל בין שי אהרן ליוסי סאסי
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברהמותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים
On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.
באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.
מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים
בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.
ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.
גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי
החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה, בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.
