ליאור קאסה
צילום: באדיבות מכבי חיפה

קרוב ל-2 מיליון אירו: על האקזיטים שעשתה הפועל ירושלים

הקבוצה מהבירה הרוויחה לא מעט ממכירת שחקנים בשנה האחרונה - את מי היא צפויה למכור בעתיד?
יובל כרמל | (1)

בימים האחרונים עלה לכותרות שמו של שחקן הפועל ירושלים, שעד לא מזמן היה לאלמוני, כשבימים האחרונים היה נושא השיחה המרכזי של תקשורת הספורט. המאבק המתקושר על ליאור קאסה בין מכבי תל אביב למכבי חיפה היה לנושא שיחה משמעותי, כשהקשר הצעיר בחר לבסוף במעבר לכרמל.

אך מאחורי הקלעים ישנו סיפור נוסף, על הפועל ירושלים. הקבוצה הצנועה מהבירה, שרק לפני 3 שנים חזרה לליגת העל אחרי 21 שנות היעדרות, החלה בשנה האחרונה במגמה של מכירת שחקנים בסכומים מרשימים, שכנראה כי זו רק ההתחלה.

הניב לה סכום נאה. גוני נאור (הפועל ירושלים טוויטר)

קאסה כאמור נמכר לירוקים עבור 1.1 מיליון אירו ו-20% ממכירה עתידית. הקשר בן ה-18 עשה את קפיצת המדרגה הקבועה לקבוצה הבוגרת רק בדצמבר, כשהספיק לרשום 11 הופעות במדים האדומים-שחורים מאז. את הופעת הבכורה רשם קאסה בפלייאוף של העונה שעברה.

היהלום הצעיר הפך לשחקן השני שעובר מהפועל ירושלים למכבי חיפה בתוך כשנה, לאחר שבינואר 2023 חתם בשורות הירוקים גוני נאור - גם הוא תוצר מחלקת הנוער של הירושלמים.

נאור שהיה לקפטן של הפועל ירושלים בן ה-24 שיחק בבירה במשך חמש שנים, ורשם 127 הופעות. בכרמל התקשה הקשר להתאקלם, כשרשם 30 הופעות עד כה עם מספר מועט של דקות משחק, וזכה עם הקבוצה באליפות ובאלוף האלופים. השחקן נמכר לירוקים עבור 550 אלף אירו ו-15% ממכירה עתידית, כשוויו עומד כיום על 400 אלף אירו.

עוד שחקן בית שמכרו האדומים-שחורים הוא אחמד סלמן, שנמכר בסמוך לנאור למכבי נתניה, עבור 270 אלף אירו. הקיצוני בן ה-19 הספיק לערוך 26 הופעות בלבד במועדון ילדותו, כשהוא כובש שער אחד ומבשל עוד 3. במדי היהלומים ערך סלמן העונה 14 הופעות, בהן כבש שער אחד והוסיף בישול, כששוויו מוערך ב-250 אלף אירו. סף הכל, שלושת השחקנים נמכרו בסכום שעומד על 1.92 מיליון אירו.

קיראו עוד ב"ביזספורט"

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    אגב 24/01/2024 23:34
    הגב לתגובה זו
    מה כבר ההבדל בין שי אהרן ליוסי סאסי
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברההרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברה

מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים

חברת הספורט השוויצרית לא נבהלת מהאטה צרכנית או סביבה כלכלית מורכבת, וממשיכה להציב רף גבוה בשוק התחרותי - גם במחיר גבוה מהמקובל

הדס ברטל |
נושאים בכתבה סניקרס

On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.

באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.

מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים

בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.

ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.

גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי

החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה,  בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.