עידן חדש: המיליארדר ג'ים רטקליף רכש כ-25% ממנצ'סטר יונייטד
לא מזמן המיליארדר האמריקאי לאון קופרמן, ששוויו מוערך בכ-2.3 מיליארד אירו, מייסד חברת ההשקעות Omega Advisors, קנה כמיליון ממניות מנצ'סטר יונייטד בשווי 15.15 מיליון אירו. רטקליף מתכנן לא מעט שינויים אצל השדים האדומים, כולל אסטרטגיית רכש חדשה ומכירת כמה מכוכבי הקבוצה, לדוגמת הבלם רפאל וראן שלא פוסל קאמבק לריאל מדריד. רטקליף, שמגדיר את עצמו כ-"אוהד של הקבוצה מאז היותו ילד", ניסה לקנות את צ'לסי בעונה שעברה, עסקה שלא יצאה לפועל לבסוף. בהצהרה ששחרר, אמר המיליארדר כי "נביא ידע גלובלי, את המומחיות שלנו ואת הכישרון של קבוצת הספורט של Ineos בכדי לעזור לשיפור המועדון, תוך כדי מתן השקעה עתידית באולד טראפורד". "אנחנו פה לטווח הארוך", המשיך רטקליף, "ואנו מבינים כי ישנם הרבה אתגרים ועבודה קשה בהמשך, אליהם נבוא עם הרבה מקצועיות, קפדנות, ותשוקה. אנחנו מסורים לעבוד עם כל מי שלוקח חלק במועדון - ההנהלה, הצוות, השחקנים והאוהדים - כדי לקחת את קבוצה קדימה". "השאיפה שלנו ברורה: אנחנו רוצים לראות את מנצ'סטר יונייטד בחזרה לאן שהיא שייכת, לקדמת הבמה של הכדורגל האנגלי, האירופי, והעולמי", סיכם רטקליף.Manchester United reaches agreement for Sir Jim Ratcliffe, Chairman of INEOS, to acquire up to a 25% shareholding in the Company.#MUFC
— Manchester United (@ManUtd) December 24, 2023
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברהמותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים
On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.
באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.
מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים
בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.
ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.
גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי
החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה, בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.
