יונייטד
יונייטד

עידן חדש: המיליארדר ג'ים רטקליף רכש כ-25% ממנצ'סטר יונייטד

איל ההון הבריטי יחזיק ב-25% מהקבוצה, כשהאחים גלייזר עדיחין יחזיקו בשאר. רטקליף צפוי להשתלט על ענייני הכדורגל של המועדון
יובל כרמל |
עכשיו זה רשמי: המיליארדר ג'ים רטקליף רכש 25% ממניות מנצ'סטר יונייטד בעלות של כ-300 מיליון דולר, זאת לאחר שהאחים גלייזר, שעדיין יחזיקו במרבית המועדון, דחו את הצעת ההשתלטות של שייח יאסים הקטארי, ששוויה הוערך ביותר מ-6 מיליארד אירו. נראה כי רטקליף הוא הפנים הבאות של המועדון האנגלי, כשסוכם כבר כי המיליארדר בן ה-71 יהיה אחראי על ענייני הכדורגל מעכשיו - תחום שלא חדש שלו, מכיוון שאחת החברות שלו, Ineos, מחזיקה במועדון הצרפתי ניס.   לא מזמן המיליארדר האמריקאי לאון קופרמן, ששוויו מוערך בכ-2.3 מיליארד אירו, מייסד חברת ההשקעות Omega Advisors, קנה כמיליון ממניות מנצ'סטר יונייטד בשווי 15.15 מיליון אירו. רטקליף מתכנן לא מעט שינויים אצל השדים האדומים, כולל אסטרטגיית רכש חדשה ומכירת כמה מכוכבי הקבוצה, לדוגמת הבלם רפאל וראן שלא פוסל קאמבק לריאל מדריד. רטקליף, שמגדיר את עצמו כ-"אוהד של הקבוצה מאז היותו ילד", ניסה לקנות את צ'לסי בעונה שעברה, עסקה שלא יצאה לפועל לבסוף. בהצהרה ששחרר, אמר המיליארדר כי "נביא ידע גלובלי, את המומחיות שלנו ואת הכישרון של קבוצת הספורט של Ineos בכדי לעזור לשיפור המועדון, תוך כדי מתן השקעה עתידית באולד טראפורד". "אנחנו פה לטווח הארוך", המשיך רטקליף, "ואנו מבינים כי ישנם הרבה אתגרים ועבודה קשה בהמשך, אליהם נבוא עם הרבה מקצועיות, קפדנות, ותשוקה. אנחנו מסורים לעבוד עם כל מי שלוקח חלק במועדון - ההנהלה, הצוות, השחקנים והאוהדים - כדי לקחת את קבוצה קדימה". "השאיפה שלנו ברורה: אנחנו רוצים לראות את מנצ'סטר יונייטד בחזרה לאן שהיא שייכת, לקדמת הבמה של הכדורגל האנגלי, האירופי, והעולמי", סיכם רטקליף.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברההרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברה

מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים

חברת הספורט השוויצרית לא נבהלת מהאטה צרכנית או סביבה כלכלית מורכבת, וממשיכה להציב רף גבוה בשוק התחרותי - גם במחיר גבוה מהמקובל

הדס ברטל |
נושאים בכתבה סניקרס

On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.

באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.

מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים

בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.

ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.

גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי

החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה,  בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.