הנאסד"ק עלה ב-1.3%; מיקרון עלתה ב-9%, צים עם 5%
המגמה החיובית נמשכת כשהמדדים מתקרבים במהירות לשיא כל הזמנים וסיימו גם היום עם עליות של עד 1.3%. אולי הסנטימנט החיובי לגבי הורדות ריבית ב-2024 מביא את המשקיעים לפעול קצת יותר ממה שהם אמורים, אבל כך או כך, המדדים בוול סטריט צפויים לסגור את 2023 בכיוונים שונים: ה-S&P 500 עלה מתחילת השנה כבר ב-23%, לעומת ממוצע של 10.13%, אבל הנאסד"ק ירד בכמעט 11%, לעומת ממוצע של עלייה של 10%.
הדוחות הצפויים השבוע:
יום חמישי:
אחרי המסחר: נייקי NIKE
S&P 500 0.13%
נאסד"ק -0.21%
דאו ג'ונס 0.16%
- הנאסד״ק עלה ב-1%; צ׳ק-אפ זינקה ב-190%, טבע נפלה ב-5%
- הנאסדק עלה 0.4% וסגר בשיא חדש; טסלה עלתה 7%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
BITCOIN 1.2%
- טרם החל המסחר הרציף
מאקרוה-S&P 500 קרוב לשיא היסטורי - כמה רחוק יכול להגיע הראלי? המדד נמצא קרוב לשיא ההיסטורי, אליו הגיע לפני שנה בדיוק, ועלה כבר ב-24% מתחילת השנה - האופטימיות לגבי הורדות ריבית ב-2024 תורמת לריצה, אך עד כמה היא יכולה להימשך?
- שיעור מאילון מאסק: איך לדרוש טריליון דולר ולקבל את זה
- איבדו עשרות אחוזים: הביטקוין נפל - וחברות אוצר הקריפטו צנחו
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הונאה של 2 מיליארד דולר - עונש של 11 אלף שנות מאסר - ומוות...
חמשת הדברים שצריך לעשות לפני מיתון לפי וורן באפט - "תפחדו כאשר אחרים חמדנים והיו חמדנים כאשר אחרים מפחדים"
מארק קיובן עם המימוש הכי גדול שלו מאז 1999 - האם הוא צופה משבר נוסף? - המשקיע המפורסם מימש חלק גדול מאחזקתו בקבוצת ה-NBA דאלאס מאבריקס בתמורה ל-3.5 מיליארד דולר - הפעם האחרונה שהוא עשה מהלך כה גדול הייתה בדיוק שנה לפני הנפילה בשווקים של שנת 2000; האם הוא צופה נפילה נוספת?
המצור החות'י בים האדום פוגע בכל סקטור הנפט - וזה עלול להשפיע על האינפלציה מחיר הנפט עולה בימים האחרונים, ואחת הסיבות היא התקיפות של החות'ים על ספינות בים האדום; 12% מהנפט המושט עובר בים האדום, וענקית הנפט BP כבר הודיעה שלא תשוט שם עד להודעה חדשה; אולי עכשיו העולם יהיה חייב להתערב.
התחזיות ל-2023 היו שחורות והשוק עלה, התחזיות ל-2024 ורודות, אבל האם כדאי לסמוך על התחזיות? מאקרו: הפד "נכנע לשוק" ומשנה את המדיניות לשנת 2024; הכלכלה האמריקאית ממשיכה לצמוח ושווקי האשראי משתחררים, האם זה יפגע במדיניות הפד'? מה קרה לתחזיות שפורסמו לפני שבועיים ביחס לשנת 2024? מיקרו: שתי תעודות סל גדולות עתירות דיבידנד, ואחת קטנה יותר.
מניות במרכז
הביקוש לקרוזים נשאר חזק - קרניבל CARNIVAL CORP עלתה ב-6% - החברה רשמה לרבעון הרביעי הפסד של 7 סנט למניה על הכנסות של 5.4 מיליארד דולר. בוול-סטריט ציפו להפסד של 13 סנט על הכנסות של 5.3 מיליארד דולר (לכתבה המלאה)
מי המניה שעלתה 400% מהשפל ולאן היא הולכת מכאן? בדוחותיה לרבעון השלישי טוקספייס טוקספייס רשמה הפסד למניה של 3 סנט על הכנסות של 38.65 מיליון דולר. ההפסד למניה היה בהתאם לצפי בוול-סטריט והכנסות החברה עקפו את צפי האנליסטים שעמד על 36.17 מיליון דולר (לכתבה המלאה)
לקראת דוחות נייקי NIKE - תמשיך במומנטום החיובי? - האנליסטים צופים לחברה הכנסות של 13.4 מיליארד דולר ורווח למנייה של 84 סנט למנייה, עלייה של 0.8% ו-1.2% בהתאמה לעומת התקופה המקבילה אשתקד (לכתבה המלאה)
מיקרון MICRON TECHNOLOGY עלתה אחרי הדוחות - החברה דיווחה על הפסד למנייה של 95 סנט לעומת צפי האנליסטים להפסד של 1.01 דולר למנייה, ועל הכנסות של 4.73 מיליארד דולר לעומת הצפי ל-4.58 מיליארד דולר. בנוסף החברה סיפקה תחזית הכנסות של 5.3 מיליארד דולר לרבעון הרביעי, לעומת הצפי בוול סטריט להכנסות של 4.97 מיליארד דולר.
אחרי העסקה שהטיסה את קומפיוג'ן - האם זו שנת הפריצה של גיליאד GILEAD SCIENCES ? המשקיעים של גיליאד מחכים לראות אותה חוזרת לשיאים של 2016; האם היא תעשה זאת ב-2024?
למה אפל APPLE יכולה להגיע לשווי של 4 טריליון דולר ב-2024? - ענקית הטכנולוגיה הנסחרת כיום לפי שווי של 3 טריליון דולר, צפויה להנות מגל של שדרוגים בשנה הבאה, כאשר לפי הצפי בין 220 ל-230 מיליון אייפונים ישודרגו (לכתבה המלאה)
מהפכת הבינה המלאכותית עשויה להעדיף את אמזון AMAZON ומטא META PLATFORMS על אלפבית GOOGLE - החזון לבינה המלאכותית כיום הוא שהיא תהפוך לכלי שנמצא בכל פלטפורמה צרכנית ועסקית ותסייע בכל דבר, החל מפרודוקטיביות משרדית ועד לתכנון החופשה (לכתבה המלאה)
הישראליות בוול סטריט
כמה שווים היום 20 אלף שקל שהושקעו בפאלו אלטו פאלו אלטו לפני עשור ומה היה קורה אם הייתם משקיעים בצ'ק פוינט צ'ק פוינט ? חברות הסייבר אומנם פועלות באותה התעשייה, אבל לא כל החברות שוות. מי המניה שהשיגה תשואה של יותר מ-1,000% ומי זאת שנשארה מאחור?
מאנדיי מאנדיי : הנהלת החברה ובעלי עניין נוספים מוכרים יותר מניות מהרגיל - תנועות שמבצעים בעלי עניין משמשים במקרים רבים כאינדיקציה למשהו שקורה בחברה שעוד לא נחשף לציבור לטובה או לרעה, כאשר ההנחה היא שלמרות השקיפות הנדרשת והקיימת בחוק, הם הרי אלו שמכירים את החברה הכי טוב
קומפיוג'ן קומפיוגן (US) טסה ב-175% בת"א - הסכם ענק בשווי עד 848 מיליון דולר עם גיליאד GILEAD SCIENCES קומפיוג'ן תקבל סכום ראשוני של 60 מיליון דולר כאשר שאר הסכום ישולם בהתאם לאבני דרך עתידיות בפיתוח; לגיליאד יהיו זכויות בלעדיות על שלבי פיתוח מאוחרים יותר ועל מסחור של נוגדנים כנגד חלבון קושר IL18, שיש להם פוטנציאל לטפל במגוון סוגי סרטן; קומפיוג'ן הודיעה גם על הסכם נוסף עם אסטרהזנקה ASTRAZENECA PLC -US .
בריינסווי מרחיבה את הגישה לטיפולי Deep TMS באמצעות רשת מרפאות בארה"ב - בהתאם לרצף ההזמנות, יותקנו שבע מערכות Deep TMS ברשת זו, עם תוכנית להתרחבות בהמשך. המנייה מגיבה בעלייה של 5.5% בת"א.
- 3.ש 22/12/2023 00:25הגב לתגובה זוהשוק כאן ירד ב-0.8 אחוז, בארה"ב עליות של 1.2 אחוז וסופסוף פער ארביטראז חיובי של.....0.23 אחוז!!! וואו, וואו, וואו
- 2.משקיע 21/12/2023 19:38הגב לתגובה זומי שישקיע לטווח הארוך ירוויח , מי שינסה לתזמן את השווקים ויהמר נגדם , סופו להפסיד כסף...
- 1.לרון 21/12/2023 16:38הגב לתגובה זוסו"ס התייחסות לFEAR AND GREED שהוא בהגדרה מדד אך למעשה יותר מזה ,זו עבודת מחקר פונדמנטלית
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
אילון מאסק ב"הופעה" לבעלי המניות (X)שיעור מאילון מאסק: איך לדרוש טריליון דולר ולקבל את זה
בעלי המניות של טסלה אישרו למאסק חבילת תמריצים חדשה בהיקף עצום של 400 מיליון מניות, שמחזירה את חלקו בחברה ל־25%. מאחורי המספרים הבלתי נתפסים מסתתרת אסטרטגיית משא ומתן מבריקה וגם לא מעט אגו
לאחרונה החליטו בעלי המניות של טסלה Tesla -3.68% להעניק לאילון מאסק חבילת תמריצים חדשה הכוללת 400 מיליון מניות נוספות. זה מצטרף ל־380 מיליון מניות שכבר ברשותו. המספרים כמעט בלתי נתפסים, אבל מאחוריהם מסתתר שיעור מעניין על ניהול משא ומתן וגם על הגבול הדק שבין ביטחון עצמי לחוצפה.
מאסק ביקש דבר אחד: להחזיר את חלקו בחברה ל־25%. הוא לא נימק מדוע, לא הציג טיעונים ולא ניסה לשכנע. הוא פשוט אמר שזה מה שהוא רוצה וקיבל את מבוקשו. החבילה הקודמת שלו, מ־2018, הייתה שווה אז כמה מיליארדי דולרים והיום מוערכת בכ־120 מיליארד. לכך מתווספת חבילת התמריצים מ־2012, ששווייה כיום כ־34 מיליארד דולר. במילים אחרות, עוד לפני העסקה החדשה, מאסק נהנה משכר ממוצע של כ־12 מיליארד דולר בשנה. לא בדיוק “עבודה בחינם”.
הפעם, החוזה כולל תנאי שאפתני במיוחד: מאסק צריך להוביל את טסלה לרווח תפעולי של 400 מיליארד דולר במהלך שנה אחת. לשם השוואה, טסלה צפויה להרוויח השנה כ־13 מיליארד דולר. כדי לעמוד ביעד, הוא צריך להגדיל את הרווחים פי שלושים.
האסטרטגיה היא לב הסיפור
הסכומים הם לא לב הסיפור, אלא האסטרטגיה. ג’ו־אלן פוזנר, פרופסורית לניהול באוניברסיטת סנטה קלרה, הסבירה שמאסק השתמש בעקרון “העיגון”. טכניקה שבה המספר הראשון שמועלה במשא ומתן קובע את המסגרת לכל המספרים הבאים. אם ההצעה הראשונה גבוהה מדי, שאר ההצעות יסתובבו סביבה. מאסק לא התחיל נמוך ולא בנה את הדרישות בהדרגה, הוא פתח בגדול, בטריליון דולר, מה שגרם לכל סכום אחר להיראות סביר בהשוואה.
- מילד שקט שסובל מבריונות ל"מלך העולם" וזה לא טראמפ
- הדרך לטריליון דולר: האם אילון מאסק יגיע ליעד?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פוזנר הסבירה שזו בדיוק הסיבה שכדאי להיות הראשון שמגיש הצעה במשא ומתן. אם מועמד לעבודה מצהיר שהוא שווה חצי מיליון דולר בשנה, גם אם המעסיק חשב להציע 150 אלף, השכר הסופי יהיה קרוב בהרבה להצעה הגבוהה.
