למה אפל יכולה להגיע לשווי של 4 טריליון דולר ב-2024?
מניית ענקית הטכנולוגיה הייתה המניה הראשונה השנה שהגיעה לשווי של 3 טריליון דולר וכעת בוול-סטריט צופים שהיא תהיה הראשונה בשנה הבאה שתגיע ל-4 טריליון. אפל APPLE היא החברה בעלת השווי הגדול ביותר והגיעה לראשונה לשווי של 2 טריליון דולר ב-20 באוגוסט 2022 וכ-719 ימי מסחר לאחר מכן עברה כבר את ה-3 טריליון.
יצרנית האייפון נאבקה לשמור על שווי השוק שלה לאחר שבוול-סטריט העלו חששות בנוגע לביקוש לאייפונים ככל והאינפלציה נשארה גבוהה והתחרות עם הסמארטפונים הסיניים הזולים יותר נמשכה. למרות זאת, המניה עברה שוב את ה-3 טריליון דולר ב-5 בדצמבר, כשמניות החברה נהנו מראלי שהגיע לאחר דוחות אפל לרבעון הרביעי. אנליסט וודבוש המסקר רבות את אפל, דן איבס, צופה כי מנית החברה תגיע לשווי שוק של 4 טריליון דולר על סוף 2024, "בהתחשב בקצב הצמיחה והמונטיזציה שאנחנו צופים לחברה במהלך השנה הבאה".
הצפי בוודבוש משקף את האמונה כי בין 220 ל-230 מיליון מכשירי אייפון ישודרגו ב-2024. אפל נסחרת כיום לפי שווי שוק של 3 טריליון דולר. מנית החברה תצטרך לסגור ב-257.19 דולר ומעלה כדי להגיע לאבן הדרך של 4 טריליון דולר. במילים אחרות, מניית אפל צריכה לעלות ב-30% ממחיר הסגירה אמש (שלישי). גם החששות לגבי הצעדים שננקטו נגד אפל בסין לא צפויים לעצור את אפל מלהגיע ליעד. "בעוד יש חששות סביב האיסורים על שימוש באייפון במקומות ממשלתיים בסין, הנושא הזה הוא בר הכלה ולא הפחית את הביקוש למוצריה של אפל", אמר איבס.
השהיית מכירות האפל ווטצ' בארה"ב
לאחרונה הועלו גם דאגות סביב האפל ווטצ' מאחר ואפל הודיעה כי תשהה את מכירות השעונים החכמים מסדרות 9 ו-Ultra 2 בארה"ב, בעקבות מחלוקות בנוגע לפטנט על הטכנולוגיה המאפשרת את מדידת החמצן בדם.
- בנק אוף אמריקה: אפל תכפיל את הרווחים תוך 5 שנים בזכות ה-AI
- אפל בשיא כל הזמנים - האם האייפון 17 יציל את 2025?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המהלך הגיע בעקבות צו שנשלח באוקטובר מנציבות הסחר הבינלאומי של ארה"ב (ITC) שעלול למנוע מאפל לייבא את השעונים שלה לאחר שהנציבות מצאה כי המכשירים מפרים את זכויות הפטנט של חברת הטכנולוגיה הרפואית Masimo. ההחלטה נמצאת כרגע תחת בדיקה של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן עד ה-25 בדצמבר. אפל מצידה אמרה כי היא כבר נוקטת צעדים מונעים שיאפשרו לה לציית לגזר הדין.
ריאן רית', סגן נשיא בחברת המחקר IDC, אמר כי מכירות השעונים החכמים של אפל בתקופת החכמים לא צפויות להיפגע וכי ההשפעה המלאה של פסק הדין, אם יעמוד על כנו, תגיע בינואר ובפברואר, שנחשבים בדרך כלל כחודשים עם המכירות הנמוכות ביותר של אפל בארה"ב. "לאפל יש מלאי עצום של סדרות 8 ו-SE כך שימשיכו להיות לה מוצרים זמינים במהלך התקופה הזו", אמר רייט. "המשמעות הגדולה ביותר היא האם אפל יכולה להשתמש בטכנולוגיה של מדידת החמצן בדם המדוברת במכשיריה העתידיים או שלא, או אם החברה תצטרך להגיע להסדר או למצוא פתרון חדש".
דוחות החברה לרבעון הרביעי
בתוצאותיה לרבעון הרביעי רשמה אפל רווח למניה של 1.46 דולר על הכנסות של 89.5 מיליארד דולר. צפי האנליסטים היה לרווח למניה של 1.39 דולר על הכנסות של 89.28 מיליארד דולר. יצרנית האייפון עקפה את הציפיות הודות למכירות האייפון והשירותים אבל מציגה רבעון רביעי ברציפות של ירידה במכירות. מכירות האייפונים הסתכמו ב-43.81 מיליארד דולר, בעוד הצפי היה ל-43.73 מיליארד דולר. המכירות בשוק הסיני עמדו על 15.08 מיליארד, בזמן שצפי האנליסטים היה ל-17 מיליארד דולר. ההכנסות משירותים עמדו על 22.31 מיליארד, לעומת הצפי של 21.37 מיליארד דולר.
- "פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
- מכה בכנף למונית האווירית: ארצ'ר אוויאיישן צנחה לאחר הפסד רבעוני
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הונאה של 2 מיליארד דולר - עונש של 11 אלף שנות מאסר - ומוות...
מנכ"ל החברה טים קוק ציין כי היצע האייפונים החדשים - אייפון 15 פרו ופרו מקס מוגבל וכי החברה צופה להגיע לאיזון בין ההיצע והביקוש לאייפון במהלך הרבעון הנוכחי. "אנחנו עובדים קשה כדי לייצר יותר", אמר. "אנחנו מאמינים שנגיע בהמשך הרבעון לאיזון". קוק צופה גם כי מכירות מחשבי המק ישתפרו הרבעון. "בסין קבענו שיא רבעוני במכירות האייפונים", אמר המנכ"ל. "היו לנו ארבעה מתוך חמשת הסמארטפונים הנמכרים ביותר במדינה".
מספר מגמות עולמיות משחקות לטובתה של ענקית הטכנולוגיה, כאשר בוול-סטריט צופים כי שוק הסמארטפונים הגיע לתחתית ועשוי להתחיל להתאושש ב-2024. גם שוק המחשבים האישיים צפוי להציג שיפור בשנה הקרובה, כשבתחילת השבוע אפל השיקה סדרת מחשבי מק חדשה.
- 2.אני עדיין עם האייפון 8. קצפו לי אפל (ל"ת)מתן 21/12/2023 12:04הגב לתגובה זו
- 1.ב 2025 שווי של 5 טריליון דולר ? ב 2026 שווי של 6 ? (ל"ת)ברי 21/12/2023 03:16הגב לתגובה זו
אתר לייצור גז טבעי במפרץ הפרסי קרדיט: גרוקלא מי שחשבתם: 10 המדינות עם התוצר לנפש הגבוה בעולם
דירוג עשרת הגדולים למדינות עם התוצר לנפש הגבוה בעולם אולי לא יכיל את המדינות בעלות העוצמה הרבה ביותר או ההשפעה הרחבה ביותר אבל הוא ישקף את המדינות העשירות שאיכות החיים בהן היא הגבוהה בעולם- מקטאר ועד ברוניי, ריכזנו לכם את הרשימה המלאה
הדירוג העולמי של התוצר לנפש משקף לא רק את עוצמת הכלכלה אלא גם את איכות החיים והמדיניות הכלכלית של כל מדינה. התוצר לנפש לא בהכרח מייצג את הכלכלות הכי חזקות עם התעשיות הכי חכמות, אלא בעיקר איך התוצר במדינה מתחלק עבור כלל האוכלוסיה בה, מה שמעיד על רמת החיים במדינה. מדינות עם כלכלות חזקות כמו גרמניה לא נמצאת כאן וגם מעצמות על עם כוח והשפעה כמו רוסיה או סין לא יהיו פה. ברשימה לשנת 2025 ניתן למצוא בעיקר מדינות קטנות, עשירות במשאבים או כאלה שהשכילו לבנות כלכלה חכמה ומגוונת.
1 # סינגפור
סינגפור מדורגת בראש הרשימה עם תוצר לנפש של כ־156 אלף דולר, אוכלוסייה של כשישה מיליון תושבים ותמ"ג כולל של כ־547 מיליארד דולר. שיעור האבטלה במדינה עומד על כ־3.2% בלבד, והיא נחשבת לאחת הכלכלות החדשניות והפתוחות בעולם. כלכלת סינגפור מבוססת על שירותים פיננסיים, לוגיסטיקה, מסחר חוץ, ייצור אלקטרוניקה ותחומי פארמה וביוטכנולוגיה. הצלחתה נובעת מתכנון כלכלי מוקפד, מיסוי תחרותי וניהול ציבורי יעיל, אך אתגרי יוקר המחיה ותלות בשווקים חיצוניים ממשיכים להציב לממשלה משימות לא פשוטות. ענף השירותים הפיננסיים הוא אחד ממנועי הצמיחה המרכזיים של סינגפור, לצד היותה מהנמלים הגדולים בעולם. חברות ענק כמו DBS Bank, SingTel, ו־Singapore Airlines מייצגות את עוצמת המגזר העסקי המקומי. המדינה נחשבת גם לאחת המובילות בעולם ביצוא שבבים וציוד אלקטרוני מתקדם, והיא מרכז אזורי של חברות טכנולוגיה בינלאומיות כמו Google, Meta ו־Microsoft. התלות הגבוהה בסחר העולמי הופכת אותה לרגישה לתנודות גלובליות, אך הגיוון הענפי והניהול הקפדני מעניקים לה עמידות יוצאת דופן.

2 # לוקסמבורג
מדינה אירופאית קטנה שלה תוצר לנפש של כ־152 אלף דולר. במדינה מתגוררים כ־678 אלף איש בלבד, התמ"ג שלה נאמד בכ־93 מיליארד דולר עם שיעור האבטלה שעומד על כ־5.9%. לוקסמבורג ביססה את מעמדה כאחת מהמדינות העשירות בעולם בזכות היותה מרכז פיננסי ובנקאי חשוב באירופה, בו פועלות מאות קרנות השקעה בינלאומיות. לצד זאת היא משקיעה רבות בתשתיות טכנולוגיות ובתחום הלוגיסטיקה. עם זאת, גודלה המצומצם והיעדר משאבי טבע מגבילים את פוטנציאל הצמיחה העתידי ומחייבים גיוון כלכלי רחב יותר. נמצאות בתחומה חברות בינלאומיות רבות, בהן Amazon Europe, PayPal ו־Ferrero, הקימו את המטות האירופיים שלהן במדינה בזכות תנאי המס האטרקטיביים. בנוסף, המדינה מובילה בתחום הלוויינים והחלל באמצעות החברה SES Global, מהגדולות בעולם בתחום התקשורת הלוויינית. היא מתמחה גם ביצוא שירותים פיננסיים ופתרונות דיגיטליים, שמחזקים את מעמדה כמרכז עסקי מתוחכם.
- עלייה של 3.7% בתמ"ג ברבעון הראשון
- סיכום 2024: צמיחה אטית והוצאות בטחוניות תופחות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
3 # איחוד האמירויות הערביות
לאיחוד האמירויות יש תוצר לנפש של כ־132 אלף דולר. באמירויות חיים כ־10.9 מיליון תושבים, התמ"ג עומד על כ־537 מיליארד דולר ושיעור האבטלה הוא מהנמוכים בעולם, כ־2.1%. במשך עשורים נשענה הכלכלה המקומית בעיקר על נפט וגז, אך בשנים האחרונות ביצעה האמירויות מהפך מרשים לכלכלה מגוונת יותר, כאשר היא מרחיבה את מקורות ההכנסה שלה לתחומי מסחר לא־נפטי, תיירות, פיננסים, לוגיסטיקה, נדל״ן וטכנולוגיה. דובאי ואבו דאבי הפכו למוקדי עסקים בינלאומיים, אך המדינה מתמודדת עם הצורך לשמר את הצמיחה תוך צמצום התלות באנרגיה מסורתית. חברות ענק ממשלתיות כמו Emirates, Etihad Airways, ADNOC, ו־DP World הן מהגדולות בעולם בתחומן. איחוד האמירויות הפכה למרכז סחר חופשי אזורי, שבו נחתמים הסכמי סחר עם עשרות מדינות. דובאי היא כיום מוקד עולמי לסטארט־אפים בתחום הפינטק, האנרגיה הירוקה וה-AI. המדינה גם אחת המובילות בעולם ביצוא זהב, יהלומים ושירותים לוגיסטיים, וממשיכה לשמש גשר בין מזרח למערב.
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
