קרפור
צילום: צילום קרפור

רשתות השיווק העלו את המחירים ב-4% בחודשיים; קרפור הזניקה את המחירים ב-8%

כלכלני משרד הכלכלה על ההתאוששות המשקית בשבועות האחרונים, על החזרה לעבודה ועל יוקר המחייה
רוי שיינמן | (12)

סקירה של כלכלני משרד הכלכלה מבטאת תחושה מאוד לא נוחה. רשתות השיווק העלו את המחירים בקרוב ל-4% מתחילת השנה, קרפור עומדת בראש עם זינוק של 10%. זאת במקביל לגאות עסקית בתחום שלהם - למרות שהמשק בירידת מדרגה מאז המלחמה, רשתות המזון מגדילות את ההכנסות.

הביקושים הגדולים הם אלו שגורמים לרשתות להעלות את המחירים וזה מתחבר להם מצוין עם העובדה שאנשים רבים מוטרדים ולא ממש יש להם כוח וחשק להתחיל לבדוק מחירים ומבצעים. 

"לאחר השבועות הראשונים של המלחמה והירידה בפעילות המשקית במגוון תחומים, אנו רואים מגמה של התאוששות רוחבית ומעבר ל'שגרת מלחמה'", נכתב בסקירה של כלכלני משרד הכלכלה. "עדיין קיימים אתגרים משמעותיים, בראשם אתגרים עמם מתמודדים העסקים הקטנים והבינוניים, ובענפי פעילות מבוססי עובדים פלסטינאים, המתקשים לחזור לפעילות בשל היעדר עובדים ובשל אי-הגעת עובדים זרים כחלופה. קצב עליית המחירים הואץ במלחמת חרבות ברזל ביחס לתקופה שלפני המלחמה, ואף ביחס לתקופה מקבילה אשתקד. בתחילת המלחמה עליית המחירים נבעה בעיקר מצמצום וביטול מבצעים, אך בשבועות לאחר מכן נצפו עליות במחיר המלא של המוצרים השונים".

עליית המחירים הזו מרתיחה במיוחד לאור העובדה שעסקים רבים וכן משפחות רבות נמצאים בקשיים כתוצאה מהמלחמה.

העלייה במחירים ברשתות השיווק מתבטאת בעיקר בצמצום המבצעים. עם תחילת המלחמה התחילו לצוץ ברשתת החברתיות תיעודים מסניפי רשתות השיווק המראים שמבצעים שהיו לפני תחילת המלחמה נעלמו, ולפי הסקירה של משרד הכלכלה, כנראה שכך באמת היה.

קיראו עוד ב"בארץ"

המכירות רשתות השיווק זינקו עם תחילת המלחמה, בעיקר מתוך הפאניקה והבהלה שהייתה בציבור והחשש מלחימה אגריסיבת שתחייב הישארות בבתים לזמן ממושך. הציבור שטף את סניפי רשתות השיווק בתופעה דומה לזו שהייתה בתקופת הקורונה ורשתות החליטו לנצל את זה ולהוריד את המבצעים, מהלך לגיטימי בסך הכל אבל מתקבל פחות טוב אצל הציבור. 

תגובות לכתבה(12):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 12.
    קונה בקרפור 19/12/2023 10:36
    הגב לתגובה זו
    שאר הרשתות מנסות להפיל אותה בשביל לשמור על המונופול ועל הדורסנות שלהן
  • 11.
    קרפור 19/12/2023 09:35
    הגב לתגובה זו
    והמחירים באינטרנט הם של און ליין . לא של הסניפים הכל בלוף
  • 10.
    תשובה: קרפור בארץ זה אלקטרה . מי יותר יקר שופרסל או קרפ (ל"ת)
    מיקי 19/12/2023 08:20
    הגב לתגובה זו
  • 9.
    זד 18/12/2023 16:28
    הגב לתגובה זו
    ככה זה כשהניהול ישראלי בלי כיסים עמוקים שבאים לעשות סיבוב על הצרכן הישראלי. חשיבה לטווח קצר ורווחים מהירים חובבני ומצער להגיד אבל צפוי. נראה שקרפור תלך בקרוב בדרכה של מגה ויינות ביתן ... נראה שספאר בסוף גם לא תגיע ... בקיצור...נשאר עם רשתות ישראליות שאוהבות לקרוע לנו את הכיס
  • 8.
    איתן 18/12/2023 15:26
    הגב לתגובה זו
    דוגמא :סחוג גדול 14.50.ברמי לוי ואושר עד וויקטורי 9.90 והרבה מוצרים שיקרים מאוד לעומת אחרים.מאז שקרפור נכנסו המחירים בסניפי יינות ביתן קפצו בגלל חמדנות. לא קונה יותר
  • 7.
    הרואה את העתיד 18/12/2023 15:01
    הגב לתגובה זו
    אני מהמר על סגירה שקטה תוך שנתיים גג !!! לא הבאתם שום בסורה ואין בכם שום ייחוד ...... ביי ביי
  • 6.
    צחי 18/12/2023 14:39
    הגב לתגובה זו
    רק 4% ?!
  • 5.
    זליג 18/12/2023 14:39
    הגב לתגובה זו
    כל האגרות הממשלתיות עלו מתחילת השנה (2023) ב 6% הארנונה התייקרה ב 4%, החשמל ב 12% שרותי המוסכים עלו ב18% ביטוח רכב עלה ב 30% המדד לשנת 2023 צ"ל לפחות 6%
  • 4.
    העיקר המדד יורד... (ל"ת)
    מיקו 18/12/2023 14:14
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    אנונימי 18/12/2023 14:13
    הגב לתגובה זו
    חצופים, גזלנים, אין להם שובע מהררי הכסף שלהם וגורמים לאנשים חלשים להיות יותר חלשים!! המוזר שלא קם אף גוף שיעצור את ההשתוללות הבלתי הגיונית הזאת שיעצור את זה, וזאת עוד קודם התירוץ הבא שלהם שמחירי התובלה עלו.
  • 2.
    עדי 18/12/2023 14:13
    הגב לתגובה זו
    השרים באו להצטלם איתה. זה התברר כעוד בלוף, היא רשת יקרה
  • 1.
    רועה חשבון 18/12/2023 14:11
    הגב לתגובה זו
    רק מוצרים מפוקחים!
ביטוח לאומי
צילום: Shutterstock

הונאה שיטתית נגד ביטוח לאומי בהיקף מיליונים - כך עבדה השיטה

מצד אחד - ביטוח לאומי קפדן מאוד מול הציבור עד כדי שלפעמים מטרטר ומקשה ולא מקבל תביעות מוצדקות;  מצד שני - יש אנשים שמצליחים לגנוב מיליונים רבים מביטוח לאומי 

עמית בר |

פרקליטות מחוז מרכז הגישה כתב אישום רחב היקף נגד שלושה נאשמים שנחשדים בביצוע הונאה מתוחכמת ומתמשכת כלפי המוסד לביטוח לאומי. על פי כתב האישום, בין השנים 2020 ל-2023 הצליחו הנאשמים להוציא במרמה כ-2.6 מיליון שקל באמצעות הגשת תביעות נכות מזויפות, רובן בתחום האוטיזם.

הונאת הענק בביטוח הלאומי: שחקנים, שופטים ורופאים גנבו מיליונים - פרטים נוספים

הנאשמות המרכזיות, אודליה צריקר (46) מיוקנעם עילית ולנה שומינוב (40) מחולון, פעלו באמצעות שתי חברות שבבעלותן. השתיים פנו להורים לילדים המאובחנים על הספקטרום האוטיסטי, הציגו עצמן כמסייעות מקצועיות לקבלת קצבאות, וביקשו מהם ייפוי כוח ומסמכים רפואיים. בהמשך, כך נטען, זייפו מסמכים רפואיים ואישורים מקצועיים, במטרה להציג מצגי שווא שלפיהם הילדים סובלים ממגבלות תפקודיות והתפתחותיות קשות בהרבה מהמציאות.

החקירה העלתה כי במקרים מסוימים השתמשו הנאשמות במסמכים אמיתיים שנערכו על ידי מומחים רפואיים ושינו בהם פרטים, ובמקרים אחרים יצרו מסמכים מזויפים לחלוטין תוך שימוש בחתימות של רופאים מבלי שידעו על כך. את המסמכים המזויפים הגישו לביטוח לאומי כדי לקבל אישורי זכאות לקצבאות נכות.

במרכז כתב האישום עומד גם קונסטנטין זרך (40), בן זוגה של שומינוב, שהתחזה לרופא בשם "קוסטה מור". לפי הנטען, זרך נפגש עם ילדים והוריהם, הציג עצמו כמומחה לניתוח התנהגות ואבחון, סיפק הנחיות והנפיק מסמכים ששימשו את הנאשמות בהגשת התביעות. בנוסף, הוא עצמו הגיש תביעה כוזבת לקבלת קצבת נכות, במסגרתה קיבל כ-134 אלף שקל.


הוציאו 13 מיליון שקל במרמה - קיבלו עמלה של 2.6 מיליון שקל