לוקה דונציץ
צילום: דאלאס מאבריקס טוויטר

אחרי הפועל ירושלים: אדלסון רוכשת קבוצת NBA ב-3.5 מיליארד דולר

עסקת ענק מעבר לים: הפילנתרופית היהודיה ואחת הנשים העשירות בעולם, מרים אדלסון, רכשה את רוב מניות דאלאס מאבריקס ולקחה בעלות על הקבוצה מידיו של מארק קיובן
יובל כרמל | (2)

עידן חדש בדאלאס: הפילנתרופית הישראלית-אמריקאית, מרים אדלסון, תרכוש כ-57% מקבוצת ה-NBA דאלאס מאבריקס, שבשורותיה משחקים כמה מהכדורסלנים הטובים בעולם, בין היתר לוקה דונצ'יץ'. עלות העסקה עומדת על 3.5 מיליארד דולר, כשהבעלים הקודם, איש העסקים מארק קיובן, ישאר כאחראי על ענייני הכדורסל של הקבוצה. לצורך מימונה תמכור אדלסון מניות של חברת הקזינו לאס וגאס סנדס שבבעלותה בשווי של 2 מיליארד דולר. סך כל החזקותיה של אדלסון בחברת המלונות עומד על כ-19 מיליארד דולר. היא תממן את הרכישה במכירה של מניות לאס וגאס סנדס בשווי 2 מיליארד דולר. קיובן רכש את קבוצת ה-NBA בשנת 2000 תמורת 285 מיליון דולר, וכעת היא מוערכת ב-4.5 מיליארד.

לוקה דונצ'יץ' (דאלאס מאבריקס טוויטר)

אלמנתו של שלדון אדלסון ז"ל בת ה-78, אשר נפטר ב-2021, מחזיקה בין היתר בעיתון "ישראל היום" וב-56% מלאס וגאס סאנדס, מפעילת הקזינו הגדולה בעולם, ומכרה מניות בשווי 2 מיליארד דולר בכדי לממן את העסקה.

לפי פורבס, שוויה של אדלסון עומד על 32.3 מיליארד דולר, מה שהופך אותה לאישה החמישית הכי עשירה על הפלנטה, ובמקום ה-44 ברשימה הכוללת. קיובן רכש את המאבריקס בשנת 2000, ושיקם את הקבוצה לאחר עשור נוראי, כשב-2011 זכו באליפות.

אדלסון מחזיקה גם בהפועל ירושלים, כשלפני שמונה חודשים בנה, מתן, רכש כ-90% ממניות הקבוצה (10% שייכים לעמותת האוהדים), והפך לבעלים היחיד של המועדון. עלות העסקה עמדה על 18.5 מיליון דולר, כסף קטן לעומת עסקת המאבריקס.

 

עיקר עסקי הקבוצה הוא כאמור בחברת לאס וגאס סנדס שמחזיקה בתי מלון ובתי קזינו בארה"ב, באי מקאו ובסינגפור. בנוסף כאמור, מחזיקה אדלסון בעיתון ישראל היום, שהוקם בידי אדלסון בשנת 2007 ושנודע בתמיכתו בראש הממשלה בנימין נתניהו.  בני הזוג ידועים גם בפעילות הפילנטרופית הענפה שלהם בעולם ובישראל. יחד תרמו עשרות מיליוני דולרים לפרויקט תגלית ועשרות מיליונים נוספים ליד ושם.

לאחרונה נודע כי אדלסון נפגשה עם ניקי היילי, המתמודדת על רשות המפלגה הרפובליקנית בבחירות לנשיאות ארה"ב. עם זאת, בעבר היא נפגשה גם עם דונלד טראמפ ובני הזוג אף תרמו לו 90 מיליון דולר לקראת בחירות 2020, כך שלא ידוע נכון לעכשיו במי תתמוך מרים אדלסון לקראת הבחירות בארה"ב בעוד שנה.

קיראו עוד ב"ביזספורט"

 

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    יצחק זאבי 30/11/2023 16:15
    הגב לתגובה זו
    לדעתי המנהלת לא תאשר חו יש כאן ניגוד אינטרסים וזה יכול לקלקל את מערכת היחסים בין ארה"ב לישראל ועוד בזמן מלחמה. ממש מסוכן. הוא יעביר שחקנים מישרל ל N B A
  • 1.
    אחד שמבין 30/11/2023 13:31
    הגב לתגובה זו
    בעיקר מהפועל ירושלים, ל..דאלאס...
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברההרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברה

מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים

חברת הספורט השוויצרית לא נבהלת מהאטה צרכנית או סביבה כלכלית מורכבת, וממשיכה להציב רף גבוה בשוק התחרותי - גם במחיר גבוה מהמקובל

הדס ברטל |
נושאים בכתבה סניקרס

On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.

באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.

מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים

בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.

ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.

גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי

החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה,  בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.