עידן טוקלומטי
צילום: אסי קיפר ההתאחדות לכדורגל

לקראת חזרת ליגת העל: מי הם שחקני הבית המבטיחים ביותר?

לאחר שפורסמו נתוני הקבוצות עם אחוז שיתוף שחקני הבית הגבוה ביותר, נותרה השאלה מי הם שחקני הבית המבטיחים ביותר בכל קבוצה. "ביזספורט" עם הפרטים
יובל כרמל | (2)

ליגת העל עומדת לחזור אלינו ב-2 בדצמבר, כשהקבוצות מתאמנות במרץ והאוהדים מחכים בקוצר רוח. במחקר שפורסם על ידי ה-CIES, בדקו את אחוז השיתוף של שחקני בית בליגות השונות בעולם, כולל הליגה המקומית (אם כי המידע חלקי מכיוון ששוחקו עד כה חמישה מחזורים בלבד).

את הרשימה מובילה בני סכנין עם 28.2%, לאחר מכן מכבי נתניה עם 28%, כשמכבי תל אביב ומכבי פתח תקווה חולקות את המקום השלישי עם 27.2%, ומ.ס. אשדוד סוגרת את החמישיה הראשונה עם 23%. עכשיו נשאלת השאלה - מיהו שחקן הבית הכי מבטיח בכל קבוצה?

לבני סכנין יש את החלוץ בסיל חורי בן ה-19, שבעונה שעברה רשם את הופעת הבכורה שלו בליגת העל והבקיע 3 שערים ב-3 משחקים, והוסיף בישול. בליגת העל לנוער הבקיע בצרורות - לא פחות מ-26 שערים, ממוצע של שער למשחק. שווי השוק של חורי עומד על 100 אלף אירו, והעונה שיחק 115 דקות מתוך 360 אפשריות.

למכבי נתניה אין כישרון על כשזה נוגע לשחקני בית, אך רובם נשארו נאמנים למועדון (כמו קפטן הקבוצה אביב אברהם למשל). הדוגמה הראשונה שעולה לראש הוא כרם ג'אבר, שהגיע למחלקת הנוער של היהלומים בגיל 17, וכיום, בגיל 23, נחשב לאחד מהמגנים האיכותיים בליגת העל. שוויו של ג'אבר עומד על כ-350 אלף אירו, ויתכן כי נראה אותו נמכר בזמן הקרוב. העונה שיחק המגן 343 דקות מתוך 360 אפשריות.

במכבי תל אביב המצב שונה: מחלקת הנוער של הצהובים לא מפסיקה לייצר כשרונות. אוסקר גלוך שעבר לזלצבורג ודניאל פרץ שנמכר לבאיירן מינכן הם רק דוגמה קטנה לכמות השחקנים שצמחו בקריית שלום. כעת מכבי תל אביב מחזיקה בעוד שניים - דור תורג'מן ורוי רביבו בני ה-20, שבמהלך הקיץ עשו את הדרך מנבחרת הנוער עד להרכב הנבחרת הבוגרת. תורג'מן העונה מיעט לשחק - 196 דקות מתוך 990 אפשריות, אך החלוץ סיפק את הסחורה במעט שניתן לו עם 3 שערים ויכולת איכותית. רוי רביבו לעומת זאת החליף את אופיר דוידזאדה בהרכב הצהובים, כשהוא רושם 1,030 דקות מתוך 1.170 אפשריות, שכללו גם שער ובישול. שוויו של תורג'מן עומד על 300 אלף אירו ושל רביבו על 400 אלף.

כישרון על. תורג'מן (קרדיט - נבחרת ישראל טוויטר רשמי)

מכבי פתח תקווה גם מתהדרת באחת ממחלקות הנוער הטובות בארץ, כזו שהביאה לנו כוכבים אשר מובילים את הכדורגל הישראלי, כמו מנור סולומון וליאל עבדה. כעת הם יכולים להתגאות בעוד כישרון: עידן טוקלומטי בן ה-19, שגם פתח לאחרונה בהרכב הנבחרת הלאומית. החלוץ שיחק העונה 434 דקות מתוך 450 אפשריות, וכבש 3 שערים ב-5 הופעות. שוויו של טוקלומטי מוערך ב-700 אלף אירו.

קיראו עוד ב"ביזספורט"

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    דוד 26/11/2023 19:10
    הגב לתגובה זו
    יש לה את חג'ג' חלאילי שיבלי פיינגולד
  • 1.
    יהודי 24/11/2023 13:49
    הגב לתגובה זו
    בושה שהיא בליגה
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברההרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברה

מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים

חברת הספורט השוויצרית לא נבהלת מהאטה צרכנית או סביבה כלכלית מורכבת, וממשיכה להציב רף גבוה בשוק התחרותי - גם במחיר גבוה מהמקובל

הדס ברטל |
נושאים בכתבה סניקרס

On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.

באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.

מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים

בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.

ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.

גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי

החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה,  בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.