עילאי אלמקייס
צילום: הופנהיים טוויטר רשמי

עילאי אלמקייס על סף חתימה בבני סכנין. כמה היה שווה בשיאו?

לאחר ששוחרר מהופנהיים: הכשרון הישראלי מגיע בפעם הראשונה לליגת העל, בניסיון להחזיר את הקריירה שלו לדרך הישר. כמה היה שווה בשיאו?
יובל כרמל |

אחד הכשרונות הישראלים הגדולים עד לפני מספר שנים בדרך לליגת העל. עילאי אלמקייס, שגדל במחלקת הנוער של ביתר נהריה ומכבי חיפה, עבר בגיל 15 להופנהיים וכעת הקשר בן ה-23 על סף סיכום בבני סכנין.

בעונת 18/19 הגיע עד חצי גמר ליגת האלופות עם קבוצת הנוער המוכשרת של הופנהיים, והיה בין הכוכבים הגדולים. עם שער נגד מנצ'סטר סיטי ופנדל ברבע הגמר מול דינמו קייב, נראה כי העתיד זוהר עבור הקשר.

לאחר שעבר בקבוצת הנוער והמילואים, ב-2020 ערך אלמקייס את הופעת הבכורה שלו בבונדסליגה, ומאז הקריירה שלו רק התדרדרה. לאחר סבב השאלות בן האג ההולנדית, שאיתה ירד לליגת המשנה, ואמירה ואקר מהבונדסליגה, שגם איתה ירד ליגה בסיום העונה, חזר הקשר לליגת המילואים של הופנהיים ובסיום העונה שוחרר מהקבוצה. מאז הוא לא חתם באף מועדון, עד עכשיו. סך הכל ערך 12 הופעות בבונדסליגה, בהן לא כבש או בישל.

אלמקייס לקח חלק פעיל בכל הנבחרות הצעירות, ובמדי הנבחרת הבוגרת ערך 5 הופעות וכבש שער אחד. הבכורה הייתה ב-2019, כשנאמר על אלמקייס הצעיר כי הוא יקח חלק חשוב משלד הנבחרת בשנים הקרובות.

במדי הופנהיים. אלמקייס (קרדיט - הופנהיים טוויטר רשמי)

שוויו של הקשר מוערך ב-250 אלף אירו, וכזכור הוא מגיע לסכנין כשחקן חופשי. ב-2020, כשהתאמן עם הקבוצה הבוגרת של הופנהיים, שווי השוק שלו עמד על 600 אלף אירו, כשראשי המועדון הגרמני קיוו למכור אותו במיליונים.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברההרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברה

מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים

חברת הספורט השוויצרית לא נבהלת מהאטה צרכנית או סביבה כלכלית מורכבת, וממשיכה להציב רף גבוה בשוק התחרותי - גם במחיר גבוה מהמקובל

הדס ברטל |
נושאים בכתבה סניקרס

On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.

באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.

מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים

בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.

ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.

גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי

החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה,  בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.