ארלינג האלאנד
צילום: נבחרת נורווגיה טוויטר רשמי

כולל הולאנד ומודריץ': כוכבי העל שעשויים לפספס את היורו

לא רק נבחרת ישראל: לא מעט מהכדורגלנים האיכותיים שמשחקים כיום עלולים לפספס את ההשתתפות במפעל הנחשב. כל הפרטים
יובל כרמל |

יורו 2024 מתקדם אלינו בצעדי ענק. שלב המוקדמות בעיצומו, כשכל נבחרת, אפילו הגדולות ביותר, מלחמות בשיניים על כרטיס למפעל היוקרתי. גם נבחרת ישראל תנסה להעפיל, אבל ישנם כמה כוכבים, מהגדולים ביותר כיום, שנמצאים בסכנה ממשית לפספס את העלייה לאליפות אירופה.

רוברט לבנדובסקי, חלוץ נבחרת פולין וברצלונה, נמצא בכושר פחות טוב העונה. 8 שערים ו-4 בישולים במדי בארסה בכל המסגרות זה נתון לא רע בכלל על הנייר, אך בפועל החלוץ בן ה-35 לא בשיאו, וזה מתבטא על המגרש. יתכן כי הדבר משפיע גם על נבחרת פולין, שנמצאת במקום השלישי בבית שלה, 3 נקודות מאחורי אלבניה, שלאחרונה יש משחק חסר.

מצב דומה יש בנבחרת קרואטיה, שתמיד יודעת להרשים ובמונדיאל האחרון הגיעה למקום השלישי. היא חולקת את אותו מספר נקודות כמו וויילס, כששתיהן עם משחק חסר ונמצאות כ-6 נקודות מאחורי טורקיה. בשורות קרואטיה משחקים כמה מהשחקנים הטובים בעולם, כמו לוקה מודריץ' בן ה-38, שמעמדתו פחת בריאל מדריד מאז שהגיע ג'וד בלינגהאם, אך גם בגילו הוא לא מפסיק לספק רגעי קסם. עוד כוכב על קרואטי הוא לא אחר מהבלם היקר בעולם, יושקו גברדיול (21), שהפך בין לילה לכוכב לאומי בארצו עם היכולת האדירה שהציג במונדיאל האחרון, מה ששם אותו על הכוונת של כל מועדוני הענק. בקיץ הוא נקנה על ידי מנצ'סטר סיטי בסכום שיא של 90 מיליון אירו, וכיום שוויו מוערך ב-80 מיליון אירו, מה שהופך אותו לשחקן ההגנה עם השווי הגבוה ביותר.

יפספס את היורו? לוקה מודריץ' (קרדיט - נבחרת קרואטיה טוויטר רשמי)

גם בגזרת איטליה הסיטואציה דומה. זוכת יורו 2020 גם היא עם משחק חסר, ונמצאת כ-6 נקודת מאנגליה הממוקמת ראשונה (גם היא עם משחק חסר). לאחר שלא העפילה למונדיאל, מופעל על שחקניה של הנבחרת לחץ כבד. בין הכוכבים שמשחקים שם ניתן למנות את ג'יג'י דונארומה בן ה-24, שוער פריז סן ז'רמן שמחזיק בתואר השוער היקר בעולם, עם שווי שוק מרשים של 45 מיליון אירו. אינטר גם עם ייצוג מכובד ברשימה, כשבשורותיה משחקים הקשר ניקולו בארלה (26) והבלם אלסנדרו באסטוני (24), ששווים כ-75 מיליון אירו ו-60 מיליון אירו, בהתאמה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברההרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברה

מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים

חברת הספורט השוויצרית לא נבהלת מהאטה צרכנית או סביבה כלכלית מורכבת, וממשיכה להציב רף גבוה בשוק התחרותי - גם במחיר גבוה מהמקובל

הדס ברטל |
נושאים בכתבה סניקרס

On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.

באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.

מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים

בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.

ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.

גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי

החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה,  בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.