עלי מוחמד
צילום: טוויטר מכבי חיפה

עלי מוחמד: "לא חושש להיות כאן, להפך"

כוכב מכבי חיפה חזר לישראל במטרה להוות דוגמא לזרים אחרים. אקס הירוקים פתח קרן למען משפחה בעוטף וחיים רביבו ממשיך לתקוף את טורקיה
מיכאל וייסרמן | (1)

בזמן שמיליוני אוהדים בעולם עוקבים אחר הסופר קלאסיקו בדמות המשחק בין ברצלונה לריאל מדריד, מדינת ישראל ממשיכה לחיות בצל המלחמה ועם העובדה שהספורט הישראלי מנותק לחלוטין. אוהדי הכדורגל בארץ ממתינים למשחקים של הקבוצות האירופאיות וביניהן מכבי חיפה.

חזר לישראל. מוחמד (צילום: טוויטר מכבי חיפה)

הירוקים חזרו השבוע לאימונים רק בקרב השחקנים הישראלים ובסוף השבוע הבא ייצאו למחנה אימונים בקפריסין ושם יצטרפו אליהם גם השחקנים הזרים. הקשר הניז'רי, עלי מוחמד, אומנם רשום כתושב ארעי ונחשב לישראלי אבל גם הוא בחר לצאת עם תחילת המלחמה לחו"ל והיום (שבת) חזר לישראל. עם חזרתו הביע מוחמד את עמדתו סביב המצב הביטחוני ואמר: "לו היו שלושה שבועות קשים ביותר עבורי. אני שמונה שנים בישראל, יש לי פה הרבה חברים, משפחה גדולה, כל הזמן הייתי איתם בקשר, שאלתי, דאגתי. היו לי ימים קשים מאד. הרגשתי שאני צריך לחזור לישראל, היה חשוב לי לחזור, זה הבית שלי, אין שאלה. לא חושש להיות כאן, להפך. כשאני פה יותר קל להתמודד עם המצב".

כוכב אחר של מכבי חיפה, נטע לביא, ששימש כקפטן ועבר לגמבה אוסקה עלה היום למשחק קבוצתו מול צרזו אוסקה עם נעליים שבהם היה כיתוב: "עם ישראל חי". קבוצתו של לביא הפסידה בתוצאה 1:0.

אקס נוסף של חיפה, ליאוניד קרופניק, ששיחק גם בבני סכנין וסקציה נס ציונה הביע תמיכה רחבה בישראל ואף הקים קרן למען משפחתו של חברו, אילון טל ז"ל, שנפל בהגנה על כפר עזה. השניים היו חברים טובים וכעת ינסה קרופניק להביע תמיכה כספית במשפחתו.

גם חיים רביבו אינו יורד מהכותרות וממשיך לתקוף את הממשל הטורקי ואת ההתאחדות הטורקית. רביבו העלה פוסט ובו כתב: "לא מבין מדוע לא מנתקים את היחסים עם טD7רקיה תומכי הטרור. הם דורכים על דגל ישראל, הפגנות, תחזירו את השגריר, סלקו את השגריר שלהם, תאסרו טיסות של טורקיש איירליינס. לא לטורקיה".

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    חרטולאריס 29/10/2023 07:08
    הגב לתגובה זו
    אין מקום לשום מוחמד במדינת היהודים
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברההרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברה

מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים

חברת הספורט השוויצרית לא נבהלת מהאטה צרכנית או סביבה כלכלית מורכבת, וממשיכה להציב רף גבוה בשוק התחרותי - גם במחיר גבוה מהמקובל

הדס ברטל |
נושאים בכתבה סניקרס

On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.

באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.

מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים

בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.

ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.

גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי

החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה,  בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.