לצד הגדולים ביותר - מי הישראלים שכבשו בליגת האלופות לפני גלוך?
מכבי חיפה, הפועל תל אביב ומכבי תל אביב רשמו קמפיינים בשלב הבתים של ליגת האלופות אבל ישנם ישראלים שכבשו ממועדונים באירופה. מה צפוי להיות שווי השוק של גלוך?
רק לפני ארבע שנים חשב הקשר הישראלי אוסקר גלוך על פרישה מכדורגל. הקשר שהיה דאז בן 15 נשאר על הספסל במשך 8 משחקים ורצה לעזוב, אבל התעשת ונשאר. ארבע שנים מאוחר יותר הפך לישראלי הצעיר ביותר שכובש בליגת האלופות במדי זלצבורג בניצחון על בנפיקה ליסבון בתוצאה 2:0. גלוך שבר את שיאו של מנור סולומון שעשה זאת בגיל 20.
שחקן על. גלוך (צילום: טוויטר זלצבורג)
הקשר הישראלי נחשב כיום לכישרון הגדול ביותר שכבר מחזיק בשווי שוק של 10 מיליון אירו ובעלייה אדירה - ההערכות כי כבר בקרוב יוכל מחירו להגיע גם ל-18 מיליון אירו שזה מחירו של מנור סולומון בטוטנהאם.
גלוך גם נכנס לרשימה מכובדת בה נמצא סולומון של שחקנים ישראלים שכבשו שערים בליגות האלופות, אך לא במועדונים ישראלים. מכבי חיפה תחת המאמן יצחק שום, הפועל תל אביב תחת אלי גוטמן ומכבי תל אביב, בשתי קדנציות, הגיעו לשלב הבתים של ליגת האלופות אך ישנם גם שחקנים כמו הכישרון הישראלי מאוסטריה שעשו זאת בקרב מועדונים אחרים.
- אינטר רוצה את גלוך: עסקה של עד 25 מיליון אירו
- האם אוסקר גלוך שווה 30 מיליון אירו? זו הקבוצה שתגיש הצעה בקרוב
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הראשון שעשה זאת היה חיים רביבו במדי פנרבחצ'ה הטורקית מול באייר לברקוזן בשנת 2001. אחריו היה זה יוסי בניון שכבש בליגת האלופות גם במדי ליברפול וגם במדי ארסנל, כאשר השער המשמעותי ביותר היה במדי ליברפול מול ריאל מדריד. עוד ברשימה כאמור נמצא מנור סולומון שכבש שערים מרהיבים במדי שחטאר דונייצק. גם ברשימה ביבראס נאתכו, שכבש פעמיים בפנדל במדי צסק"א מוסקבה וגם בירם כיאל שמשחק כיום בבני סכנין - שכבש בעבר במדי סלטיק.
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברהמותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים
On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.
באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.
מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים
בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.
ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.
גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי
החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה, בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.
