מכבי נתניה מכבי חיפה
צילום: ברני ארדוב באדיבות מכבי נתניה

מנהלת הליגות: המטרה היא להחזיר את הליגה ב-25 בנובמבר

במנהלת הבהירו: "אם לא יהיה אפשר לחזור, נדון בחולופות". נשיא מכבי גרמניה תוקף: "באיירן מאפשרת למזראווי להמשיך במועדון בלי השלכות"
 
מיכאל וייסרמן |

בזמן שמדינת ישראל נמצאת בשבוע השלישי של המלחמה, הדבר משפיע ישירות לא רק על הכדורגלנים בישראל אלא גם על אלה שמשחקים בחו"ל. בשישי האחרון החלוץ של גרנאדה, שון וייסמן, כלל לא הגיע למשחק של קבוצתו מול אוססונה מחשש שאוהדי הקבוצה המקומית שמצדדים בפלסטין ינסו לפגוע בו, לאחר שהביע לא פעם את זעמו על פעולות הטרור של הארגון חמאס.

ימים לא פשוטים. פרץ (צילום: טוויטר באיירן מינכן)

בגרנאדה בחרו שלא לסכן את וייסמן וכעת גם לא ברור אם השחקן ישחק במפגש הבא מול ויאריאל. בספרד דווח הבוקר כי החלוץ נמצא במצב רוח ירוד והצוות המקצועי יצטרך לקבל החלטה לגביו. בין השאר נאמר: "וייסמן לא הגיע לפמפלונה בהמלצת הרשויות, כי הקהל המקומי היה מקבל אותו בצורה רעה, כשבמהלך המשחק הונפו דגלי פלסטין. שון מושפע מהעליהם שיש סביבו ומכל האירועים האחרונים. הפרשה של וייסמן רגישה והוא שיחק עד כה רק 20 דקות העונה, כאשר אין אפילו מה להשוות בין הקושי המקצועי שלו למצבו המנטלי".

סוף שבוע לא פשוט עבר גם על השוער הישראלי של באיירן מינכן, דניאל פרץ. קבוצתו ניצחה במשחק חוץ את מיינץ בתוצאה 1:3 אבל עוד לפני המשחק פרץ התרגש ובכה בזמן דקה הדומיה לזכר הנרצחים בישראל. בגרמניה גם זועמים על כך שהמגן, נוסייר מזראווי, שצידד בשבוע שעבר בטבח של חמאס, אינו נענש על ידי הקבוצה הגרמנית. בבאיירן הסתפקו בדברי התנצלות של השחקן והחזירו אותו למסגרתם. 

נשיא "מכבי גרמניה", אלון מייר, ביקר: "אני מאוכזב מאוד. אני ממש לא מסכים עם תומאס טוכל, באיירן מאפשרת למזראווי להמשיך במועדון בלי שום השלכות, ומבחינתי זה בלתי מתקבל על הדעת". גם מאמן באיירן, תומס טוכל, התייחס לשוער הישראלי: "פרץ בחור כל כך טוב, עם אופי שמשפיע עלינו לטובה. חייבים לתמוך בו ולהבין אותו, אנחנו מרגישים שזה טוב לו להיות עם הקבוצה. מזראווי? דיברנו איתו, יש לי רק ידע חלקי בנושא הזה, אבל זה מעבר לכדורגל. אנחנו רוצים אווירה טובה בחדר ההלבשה, הייתה כנראה אי הבנה, אבל הנושא הזה בטח ילווה אותנו עוד הרבה זמן".

בנושא אחר: דירקטוריון מנהלת הליגות לכדורגל התכנס היום לישיבה שנערכה בזום.  הקבוצות הונחו להמשיך בשגרת האימונים בהתאם להנחיות הרשויות ופיקוד העורף ולהתכונן לחזרת הליגות המקצועניות בסוף השבוע של ה - 25.11, כאשר ככל ויהיה ניתן משחקי הליגה הלאומית יחודשו ב - 17.11 (פגרת נבחרת בה לא ניתן לקיים את משחקי ליגת ONE ZERO). מהמנהלת נמסר: "בשלב זה וככל שהליגות יחודשו במועדים אלו, יתקיימו כל המשחקים כמתוכנן כשמחזורים ומשחקים רבים ישוחקו באמצע השבוע. במידה ולא ניתן יהיה לחדש את הליגות במועד זה דירקטוריון המנהלת יתכנס שוב על מנת לדון בחלופות. בנוסף, על מנת למנוע חוסר ודאות כלכלית אצל הקבוצות, הודיע כלפון כי המנהלת תמשיך בתשלומים ובתקצוב השוטף בחודשים אוקטובר ונובמבר על מנת לאפשר לקבוצות להמשיך בפעילות שלהן ככל שניתן בימים קשים אלה".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברההרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברה

מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים

חברת הספורט השוויצרית לא נבהלת מהאטה צרכנית או סביבה כלכלית מורכבת, וממשיכה להציב רף גבוה בשוק התחרותי - גם במחיר גבוה מהמקובל

הדס ברטל |
נושאים בכתבה סניקרס

On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.

באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.

מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים

בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.

ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.

גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי

החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה,  בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.