Xbox
צילום: אתר החברה

דליפת הענק של XBOX: קונסולה חדשה ב-2024 וניסיונות לרכוש את נינטנדו

מסמכים שדלפו לרשת בשבוע האחרון, מתוך התביעה שנוהלה על ידי ה-FTC במהלך השנה ההאחורנה. חושפים שורה של פרטים חדשים על התוכניות של חטיבת הגיימינג של מיקרוסופט; "רבים מהמסמכים בני הרבה יותר משנה והתוכניות שלנו התפתחו מאז"
איתן גרסטנפלד |

ענקית הטכנולוגיה מיקרוסופט אמנם ניצחה את התביעה שהגישה נגדה ועדת הסחר הפדרלית בארצות הברית (FTC) בנוגע לעסקת רכישת חברת משחקי הווידאו אקטיוויז'ן בליזארד, אך עתה החלו להופיע באינטרנט שורה של מסמכים לא ערוכים שהוגשו כחלק מהתביעה, אשר חושפים לא מעט מידע רגיש לגבי זרוע המשחקים של החברה - Xbox. בין היתר נחשף כי החברה רצתה לרכוש את ענקיקת הגיימינג נינטנדו, ופועלת להשיק קונסולה חדשה במהלך השנה הקרובה.

אחת ההדלפות הבולטות נוגעת לכוונה של מיקרוסופט לרענן את העיצוב והתכונות של קונסולת ה-Xbox Series X כבר בשנת 2024. תחת שם הקוד ברוקלין, מתכננת החברה עיצוב חדש  עבור הקונסולה, שתגיע ללא כונן דיסקים ועם מראה הרבה יותר גלילי מהקונסולה הנוכחית. מסמכים סודיים פנימיים של מיקרוסופט חושפים שיהיה לה נפח אחסון של 2 טרה-בייט, יציאת USB-C קדמית.

מתוך ההדלפה

קרדיט: FTC V. MICROSOFT DOCUMENTS

כמו כן, הקונסולה תגיע לצד "בקר חדש לגמרי, סוחף יותר", כהגדרת החברה. על פי ההדלפות העיצוב המחודש של בקר ה-Xbox, יכלול שדרוגים רבים. הבקר החדש, שהוזכר תחת שם הקוד Sebile, אמור להיות מוכרז כבר בתחילת השנה הבאה תמורת 69.99 דולר ויכלול מד תאוצה שאמור לאפשר למשתמש להרים אותו כדי להעיר את ה-gamepad. בנוסף, הוא צפוי לכלול ערכת צבעים דו-גונית ולתמוך בחיבור ישיר לענן.

קרדיט: FTC V. MICROSOFT DOCUMENTS

כוונות לרכוש את נינטנדו וזלזול בסוני

המסמכים שדלפו לרשת גם חשפו, כי מנכ"ל חטיבת הגיימינג של מיקרוסופט, פיל ספנסר, הביע את רוצה לקנות את ענקית הגיימינג נינטנדו היפנית. באימייל שנשלח על ידיו באוגוסט 2020 לשני מנהלי שיווק בכירים בחברה, כתב ספנסר כי "נינטנדו הוא הנכס העיקרי עבורנו בגיימינג" וכי "השגת נינטנדו תהיה רגע משנה קריירה ואני באמת מאמין כי מדובר צעד טוב עבור שתי החברות". "היו לי שיחות רבות עם ההנהלה של נינטנדו על שיתוף פעולה הדוק יותר, ואני מרגיש שאם לחברה אמריקאית כלשהי יהיה סיכוי עם נינטנדו, אנחנו כנראה בעמדה הטובה ביותר.

בנוסף, לאחר שסוני חשפה את המפרט הטכני של ה-PS5 במרץ 2020, ספנסר כתב אימייל למנכ"ל מיקרוסופט, סאטיה נדאלה ולסמנכ"לית הכספים איימי הוד, בו הוא כתב שלמיקרוסופט יש "מוצר טוב יותר מזה שיש לסוני, לא רק בחומרה אלא חשוב באותה מידה בפלטפורמת תוכנה ושירותים על גבי החומרה." עם זאת, במהלך המשפט, מיקרוסופט הודתה במסמך נפרד שזרוע המשחקים שלה "הספידה את מלחמת הקונסולות".

קיראו עוד ב"BizTech"

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
יואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטייואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטי
סטארטאפ להכיר

אין לנו מתחרים- הדרך להתחרות זה אם הלקוחות יתחילו לפתח את המוצר בעצמם

שיחה עם יואב  שפרינגר- המנכ"ל ושותף מייסד של  Apptor.ai



הדס ברטל |

ספר בקצרה על עצמך:

אני במקור מבית חנן בצפון. בצבא שירתי ב-8200, שם גם פגשתי את השותף שלי, גלעד עזרא, ובזמן השירות, עבדנו על פיתוח מודלים של פרדיקציה לצבא כדי לזהות התנהגויות, אבל הרעיון זה להתעסק ב-predictable AI. אחרי הצבא הייתי בפלייטיקה בעולמות ה-AI retention. את הסטארטאפ הקמנו במהלך המלחמה, והתחלנו לרוץ איתו ממש תוך כדי המילואים.

ספר על החברה ומניין בא הרעיון?

אלו דברים דומים שעשינו בצבא. חיפשנו איפה אפשר למקסם את מה שעשינו בצבא ולהשליך על שוק, שהוא ממש בלו אושן עבורנו ואין חברה שעושה משהו דומה. תעשיית ה- direct sales, שהיא מאוד אמריקאית ואנחנו בנינו כמה מודלים של פרדיקציה שעוזרים לחברות direct sales לייצר תקשורת טובה יותר עם הלקוחות שלהן. המודלים מזהים טוב יותר מה הלקוח רוצה לקנות, מה המוצר שכדאי להציע לו ומתי יספיק לקנות, כאשר המטרה היא לטרגט בצורה טובה יותר את הלקוחות דרך המודלים שאנחנו מריצים. זה דומה לאי קומרס אבל יש הבדלים כי דרך המכירה בחברות direct sales היא שונה מעט, ואותן חברות רואות את עצמן כתעשייה נפרדת. למשל הרבהלייף היא לקוחה שלנו, ואם ספורה מבחינים שאני עובד איתם, הם יחשבו "מעולה, חברה דומה לנו." לעומת זאת, אם הרבהלייף היו רואים שאני עובד עם ספורה הם היו חושבים שזה אי קומרס. בשנה אחת הגענו ללקוחות וחברות כמו הרבהלייף, שופ דוט קום, It works! Global ו-Immunotec.

אופן המכירה ב-direct sales זה דרך מפיצים שהם המשווקים את המוצרים של החברה. עד שאנחנו הופענו, כל החברות הללו היו בונות על המפיצים לעשות את עבודת השיווק והמכירות והכל היה קורה דרכם בלי ערוצים נוספים. המפיצים מביאים לקוחות והם מדברים עם לקוחות וכדומה. מה שקורה בפועל זה שמאחר וכיום יש עוד הרבה אלטרנטיבות לעשות הכנסה מ-gig economy ובגלל התחרות הרבה בשוק, אז המודל לפיו הם בונים רק על המפיצים כבר לא עובד. מה שאנחנו מביאים לשולחן זה שאנחנו מייצרים מודלים של פרדיקציה שעושים את הכל באופן אוטומטי, את ה-retention, ההמלצות על מוצרים כאשר אנחנו יודעים לזהות מה כל לקוח יקנה ומתי והחברות כבר לא צריכות לבנות על המפיצים אלא אנחנו עושים את זה בשבילם, הכל כבר הופך לאוטומטי.

מתי הוקמה וכמה עובדים?

קמנו ביולי 2024, אנחנו 10 עובדים, הרוב בישראל ואחת ביוטה.

מי המשקיעים?

זוהר גילון, יובל בר-גיל, ניר גרינברג, רן שריג, אפי כהן ועוד

יואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטייואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטי
סטארטאפ להכיר

אין לנו מתחרים- הדרך להתחרות זה אם הלקוחות יתחילו לפתח את המוצר בעצמם

שיחה עם יואב  שפרינגר- המנכ"ל ושותף מייסד של  Apptor.ai



הדס ברטל |

ספר בקצרה על עצמך:

אני במקור מבית חנן בצפון. בצבא שירתי ב-8200, שם גם פגשתי את השותף שלי, גלעד עזרא, ובזמן השירות, עבדנו על פיתוח מודלים של פרדיקציה לצבא כדי לזהות התנהגויות, אבל הרעיון זה להתעסק ב-predictable AI. אחרי הצבא הייתי בפלייטיקה בעולמות ה-AI retention. את הסטארטאפ הקמנו במהלך המלחמה, והתחלנו לרוץ איתו ממש תוך כדי המילואים.

ספר על החברה ומניין בא הרעיון?

אלו דברים דומים שעשינו בצבא. חיפשנו איפה אפשר למקסם את מה שעשינו בצבא ולהשליך על שוק, שהוא ממש בלו אושן עבורנו ואין חברה שעושה משהו דומה. תעשיית ה- direct sales, שהיא מאוד אמריקאית ואנחנו בנינו כמה מודלים של פרדיקציה שעוזרים לחברות direct sales לייצר תקשורת טובה יותר עם הלקוחות שלהן. המודלים מזהים טוב יותר מה הלקוח רוצה לקנות, מה המוצר שכדאי להציע לו ומתי יספיק לקנות, כאשר המטרה היא לטרגט בצורה טובה יותר את הלקוחות דרך המודלים שאנחנו מריצים. זה דומה לאי קומרס אבל יש הבדלים כי דרך המכירה בחברות direct sales היא שונה מעט, ואותן חברות רואות את עצמן כתעשייה נפרדת. למשל הרבהלייף היא לקוחה שלנו, ואם ספורה מבחינים שאני עובד איתם, הם יחשבו "מעולה, חברה דומה לנו." לעומת זאת, אם הרבהלייף היו רואים שאני עובד עם ספורה הם היו חושבים שזה אי קומרס. בשנה אחת הגענו ללקוחות וחברות כמו הרבהלייף, שופ דוט קום, It works! Global ו-Immunotec.

אופן המכירה ב-direct sales זה דרך מפיצים שהם המשווקים את המוצרים של החברה. עד שאנחנו הופענו, כל החברות הללו היו בונות על המפיצים לעשות את עבודת השיווק והמכירות והכל היה קורה דרכם בלי ערוצים נוספים. המפיצים מביאים לקוחות והם מדברים עם לקוחות וכדומה. מה שקורה בפועל זה שמאחר וכיום יש עוד הרבה אלטרנטיבות לעשות הכנסה מ-gig economy ובגלל התחרות הרבה בשוק, אז המודל לפיו הם בונים רק על המפיצים כבר לא עובד. מה שאנחנו מביאים לשולחן זה שאנחנו מייצרים מודלים של פרדיקציה שעושים את הכל באופן אוטומטי, את ה-retention, ההמלצות על מוצרים כאשר אנחנו יודעים לזהות מה כל לקוח יקנה ומתי והחברות כבר לא צריכות לבנות על המפיצים אלא אנחנו עושים את זה בשבילם, הכל כבר הופך לאוטומטי.

מתי הוקמה וכמה עובדים?

קמנו ביולי 2024, אנחנו 10 עובדים, הרוב בישראל ואחת ביוטה.

מי המשקיעים?

זוהר גילון, יובל בר-גיל, ניר גרינברג, רן שריג, אפי כהן ועוד