דיווח: וואווי מקימה מפעלי שבבים סודיים בסין כדי לחמוק מהסנקציות האמריקאיות
ענקית הטכנולוגיה הסינית וואווי (Huawei Technologies), בונה שורה של מתקנים סודיים לייצור מוליכים למחצה ברחבי סין, במטרה לעקוף את הסנקציות האמריקאיות על מגזר השבבים הסיני, כך על פי דיווח ברשת בלומברג.
על פי הדיווח, וואווי בונה שורה של מתקנים תחת שמות של חברות אחרות, אשר ייתכן ובאמצעותן תוכל לרכוש בעקיפין ציוד לייצור שבבים אמריקאי, ובכך לעקוף את ההגבלות שהוטלו עליה על ידי ממשלת ארה"ב. זאת לאחר בשנה שעברה, החלה ענקית הטכנולוגיה הסינית לייצר שבבים, בתמיכת המדינה אשר העניקה לחברה מימון ממשלתי בהיקף מוערך של 30 מיליארד דולר.
> השקת דירוג החברות של ביזפורטל וגם: מי יהיו הענקיות הישראליות הבאות והאם אפשר להשקיע בהן כבר עכשיו? - הירשמו לוועידה הכלכלית של ביזפורטל בה ישתתפו מומחי ההשקעות הגדולים בארץ.
בשנת 2019 הוסיף משרד הסחר האמריקאי את וואווי לרשימת בקרת היצוא שלה, כחלק ממלחמת השבבים המתרחשת בין סין לשורה של מדינות מובילות בעולם בראשות ארצות הברית, המבקשות למנוע מהמדינה נגישות לטכנולוגיות מתקדמות. הכנסת החברה לרשימה השחורה, והגבילה את רוב הספקים מלשלוח סחורות וטכנולוגיה מתקדמת הכרחית לטובת פעילות החברה. מאז המהלך, המשיכו הרשויות האמריקאיות בהידוק הבקרה על הייצוא לחברה, במטרה לנוע מהחברה לפתח יכולת לעצב באופן עצמאי את המוליכים למחצה המפעילים את רוב מוצריה.
- וואווי מתכננת לסגור את הפער מאנבידיה תוך 3 שנים
- וואווי מסתערת על אנבידיה במטרה להוביל את שוק השבבים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בחודש שעבר, תקף בכיר בחברה, אריק שו, את מגבלות יצוא הטכנולוגיה של וושינגטון על סין ואמר: "אני מאמין שתעשיית המוליכים למחצה של סין לא תשב בחיבוק ידיים, אלא תשקיע מאמצים בחיזוק עצמי והסתמכות עצמית". הוא הוסיף כי "אנו בוואוי נותנים את תמיכתנו החד משמעית לכל המאמצים הללו של תעשיית המוליכים למחצה הסינית".
ניסיונות לחזור לשוק ייצור הסמארטפונים
ענקית הטכנולוגיה הסינית התחרתה בעבר הלא רחוק עם ענקיות הטכנולוגיה אפל וסמסונג על תואר "יצרנית המכשירים הגדולה בעולם". אלא שאז הגיעו הסנקציות האמריקאיות אשר החלו ב-2019 ומנעו את הגישה של החברה לחלקים חיוניים לייצור הדגמים המתקדמים ביותר שלה. ממשלות ארה"ב ואירופה תייגו את וואווי כסיכון ביטחוני, ואף טענו שהחברה אספה מידע על אזרחיהם.
החברה אמנם הכחישה את הטענות, אך התקשתה להשתקם מהמהלומה הקשה שהונחתה עליה. מאז השטת הסנקציות, מכרה החברה רק קבוצה מוגבלות של דגמי 5G באמצעות שבבים שנשארו במאגריה. כמו כן, החברה התקשתה במכירת מכשירי דור 4, דבר שהביא לשפל חסר תקדים במכירותיה. עם זאת, החברה הצליחה למזער במקצת את הנזקים באמצעות הגדלת נתח השוק שלה בסין ל-10% ברבעון הראשון של השנה.
- אין לנו מתחרים- הדרך להתחרות זה אם הלקוחות יתחילו לפתח את המוצר בעצמם
- מה קורה בהייטק הישראלי - מפטרים או מגייסים? הנה התשובה
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מה קורה בהייטק הישראלי - מפטרים או מגייסים? הנה התשובה
את שנת 2022 סיימה החברה עם עליה קלה של כ-1% בהכנסות שעמדו על 642.3 מיליארד יואן (93.5 מיליארד דולר), זאת לאחר ירידה של 28% במכירות שנרשמה במהלך 2021. עם זאת בשורה התחתונה, רשמה החברה רווח הנקי של 35.6 מיליארד יואן (5.18 מיליארד דולר), צניחה של 69% לעומת שנה קודם לכן. בכדי להתמודד עם חוסר היכולת שלה למכור סמארטפונים ושעונים חכמים מחוץ לסין, וחסימת הגישה שלה למערכת ההפעלה של אנדרואיד, פנתה החברה לתחומים חדשים כמו מחשוב ענן ורכב. בנוסף, השיקה החברה מערכת הפעלה עצמאית בשם HarmonyOS, אשר נכון לסוף השנה שעברה הותקנה על 330 מיליון מכשירים.
בחודש שעבר, דיווחה סוכנות הידיעות רויטרס כי החברה צפויה לחזור לשוק ייצור הסמארטפונים המתקדמים עד סוף השנה הנוכחית. על פי הדיווח, וואי צפויה להשיג גישה לשבבי 5G (דור 5), באמצעות שורה של התקדמויות שביצעה בכל הקשור לעיצוב מוליכים למחצה יחד עם ייצור שבבים מבית יצרנית המולכים למחצה הסינית SMIC. אם וכאשר, חזרה לשוק ה-5G תסמן ניצחון אדיר עבור החברה שבמשך כמעט שלוש שנים סבלה מסנקציות קשות מצד הממשל האמריקאי, אשר הטילו צל כבד על פעילותה.
יואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטיאין לנו מתחרים- הדרך להתחרות זה אם הלקוחות יתחילו לפתח את המוצר בעצמם
שיחה עם יואב שפרינגר- המנכ"ל ושותף מייסד של Apptor.ai
ספר בקצרה על עצמך:
אני במקור מבית חנן בצפון. בצבא שירתי ב-8200, שם גם פגשתי את השותף שלי, גלעד עזרא, ובזמן השירות, עבדנו על פיתוח מודלים של פרדיקציה לצבא כדי לזהות התנהגויות, אבל הרעיון זה להתעסק ב-predictable AI. אחרי הצבא הייתי בפלייטיקה בעולמות ה-AI retention. את הסטארטאפ הקמנו במהלך המלחמה, והתחלנו לרוץ איתו ממש תוך כדי המילואים.
ספר על החברה ומניין בא הרעיון?
אלו דברים דומים שעשינו בצבא. חיפשנו איפה אפשר למקסם את מה שעשינו בצבא ולהשליך על שוק, שהוא ממש בלו אושן עבורנו ואין חברה שעושה משהו דומה. תעשיית ה- direct sales, שהיא מאוד אמריקאית ואנחנו בנינו כמה מודלים של פרדיקציה שעוזרים לחברות direct sales לייצר תקשורת טובה יותר עם הלקוחות שלהן. המודלים מזהים טוב יותר מה הלקוח רוצה לקנות, מה המוצר שכדאי להציע לו ומתי יספיק לקנות, כאשר המטרה היא לטרגט בצורה טובה יותר את הלקוחות דרך המודלים שאנחנו מריצים. זה דומה לאי קומרס אבל יש הבדלים כי דרך המכירה בחברות direct sales היא שונה מעט, ואותן חברות רואות את עצמן כתעשייה נפרדת. למשל הרבהלייף היא לקוחה שלנו, ואם ספורה מבחינים שאני עובד איתם, הם יחשבו "מעולה, חברה דומה לנו." לעומת זאת, אם הרבהלייף היו רואים שאני עובד עם ספורה הם היו חושבים שזה אי קומרס. בשנה אחת הגענו ללקוחות וחברות כמו הרבהלייף, שופ דוט קום, It works! Global ו-Immunotec.
אופן המכירה ב-direct sales זה דרך מפיצים שהם המשווקים את המוצרים של החברה. עד שאנחנו הופענו, כל החברות הללו היו בונות על המפיצים לעשות את עבודת השיווק והמכירות והכל היה קורה דרכם בלי ערוצים נוספים. המפיצים מביאים לקוחות והם מדברים עם לקוחות וכדומה. מה שקורה בפועל זה שמאחר וכיום יש עוד הרבה אלטרנטיבות לעשות הכנסה מ-gig economy ובגלל התחרות הרבה בשוק, אז המודל לפיו הם בונים רק על המפיצים כבר לא עובד. מה שאנחנו מביאים לשולחן זה שאנחנו מייצרים מודלים של פרדיקציה שעושים את הכל באופן אוטומטי, את ה-retention, ההמלצות על מוצרים כאשר אנחנו יודעים לזהות מה כל לקוח יקנה ומתי והחברות כבר לא צריכות לבנות על המפיצים אלא אנחנו עושים את זה בשבילם, הכל כבר הופך לאוטומטי.
מתי הוקמה וכמה עובדים?
קמנו ביולי 2024, אנחנו 10 עובדים, הרוב בישראל ואחת ביוטה.
- חברת הסייבר Echo גייסה 50 מיליון דולר תוך 10 חודשים מאז הקמתה
- Dux נחשפת עם סבב סיד של 9 מיליון דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מי המשקיעים?
זוהר גילון, יובל בר-גיל, ניר גרינברג, רן שריג, אפי כהן ועוד
הונאה ברשת (AI)המלחמה בהונאות: TrueScontrol סטארט-אפ ישראלי יקבע אם האתר אמין; למה זה חשוב?
על רקע ההונאות והאכזבה משירותים ומוצרים שמקבלים ברשת האינטרנט, פותח מנגנון שיספק קוד אימון לאתרים ולאנשי מקצוע; המטרה: לצמצם את ההונאות בתחום הזה ולייצר לעסקים אמינים גושפנקא אובייקטיבית שתוכר על ידי הציבור
בעשור האחרון הכלכלה הדיגיטלית צמחה בקצב מואץ, אך במקביל צמחה גם תופעה שפוגעת ישירות בשורה התחתונה של עסקים שמשתמשים בדיגיטל: הונאות שגורמות לשחיקת האמון ברשת.
צרכנים נחשפים לאינספור אתרים, בעלי מקצוע ושירותים מקוונים אך מתקשים לדעת מי מהם אמין, מוסמך ובעל זהות ברורה. התוצאה היא לרוב היסוס, נטישת עסקאות ופגיעה בהכנסות של העסקים האלו. על הרקע הזה הוקם הסטארט־אפ הישראלי TrueScontrol שמבקש להתמודד עם הבעיה דרך מתן ביטחון לגולשים.
מנהלי החברה, גל חזיזה ושחר ישראל בוטבול מסבירים כי התופעה של בריחת לקוחות מעסקים בגל חוסר אמון הובילה אותם להבין שהציבור רוצה קוד אימון ולא להסתמך על הבטחות וה"יהיה בסדר" המוכר. הם רוצים לדעת שהעורך דין, יועץ מס, מכונאי, טכנאי מחשבים הוא אמין ואת זה הם מתכוונים לספק להם דרך TrueScontrol.
הם יצרו שכבה אוטומטית עם תוספת של אימות אנושי מול בעלי האתר ונותני השירותים וכך הם מעבדים והופכים את המידע שהתגבש אצלם למדד אמון.
- יועץ מס זייף מסמכי מילואים כדי לחמוק מתשלום מס- יצא ל"שרת" בעזה מהבית
- רשות ני"ע מזהירה: כך תזהו הונאות השקעה בעידן ה-AI
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אובדן אמון = אובדן הכנסות
מחקרים רבים מצביעים על קשר ישיר בין רמת אמון לבין החלטות רכישה. אתרים שאינם נתפסים כאמינים סובלים משיעורי נטישה גבוהים, יחס המרה נמוך ופגיעה במוניטין לטווח ארוך. זה נכון לכל סוגי האתרים, גם אתרי תוכן וגם אתרים של אנשי מקצוע. בעולמות שבהם השירות ניתן מרחוק כמו: מסחר מקוון, ייעוץ, רפואה, משפטים והנדסה, חוסר הוודאות הופך לחסם כלכלי של ממש. עסקים לגיטימיים נאלצים כיום "להוכיח את עצמם" שוב ושוב רק משום שהצרכן אינו יודע להבדיל בינם לבין גורמים מתחזים וכאן הפתרון של TrueScontrol יכול לספק להם מענה טוב.
