אסי לוינגר אנרגיקס
צילום: ענבל מרמרי
דוחות

אנרג'יקס: עלייה של 13% בהכנסות אך ירידה של 15% ברווח

החברה רשמה ברבעון השני הכנסות של 126 מיליון שקל ורווח של 33 מיליון שקל; מאשררת תחזית לשנה כולה וצופה הכנסות של 700-750 מיליון שקל ו-FFO של 460-500 מיליון שקל
דור עצמון |

חברת אנרג'יקס אנרג'יקס 0.47% העוסקת בהקמה, ניהול ומכירת חשמל ממערכות אנרגיה סולארית (פוטו וולטאית) ומטורבינות רוח, רשמה ברבעון השני של השנה הכנסות של 126 מיליון שקל בהשוואה להכנסות של 111 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד - עלייה של 13.6%. ההכנסות ברבעון הכוללות את חלקו היחסי של סכום הפיצוי בפולין הסתכמו לכ- 161 מיליון שקל, גידול של כ-45% ביחס לרבעון המקביל.

ה-EBITDA ברבעון הסתכם לכ-81 מיליון שקל לעומת כ-83 מיליון שקל ברבעון המקביל. ה-EBITDA הכלכלי הסתכם לכ- 116 מיליון שקל ומשקף גידול של כ-40% ביחס לרבעון הקודם. הוצאות מימון, נטו ברבעון הסתכמו לכ-17 מיליון שקל לעומת כ-23 מיליון שקל ברבעון המקביל.

הרווח נקי המיוחס לבעלים הסתכם לכ-33 מיליון שקל בהשוואה לכ-39 מיליון שקל ברבעון המקביל, קיטון של כ-15.5%. הרווח הנקי הכלכלי הסתכם לכ-61 מיליון שקל ומשקף גידול של כ-75% ביחס לרבעון הקודם.

ההון העצמי המיוחס לבעלי המניות של החברה לתאריך 30.06.2023 הסתכם לכ-2.411 מיליארד שקל לעומת הון עצמי בהיקף של 2.329 מיליארד שקל ביום 31 בדצמבר 2022. בחברה אומרים כי עיקר הגידול בהון העצמי מיוחס לרווח הנקי בתקופת הדוח, גידול בקרן הון מהפרשי תרגום (לרבות גידור השקעה בפעילות חוץ) ומגידול בקרן הון מגידור תזרים מזומנים.

תחזיות:

החברה מאשררת את התחזיות לשנת 2023 לפיהם היא צופה היקף ההכנסות שיסתכם בטווח של 700-750 מיליון שקל ו-FFO שיסתכם בטווח של 460-500 מיליון שקל.

מניית אנרג'יקס עלתה ב-20% מתחילת השנה למחיר של 12.9 שקל ושווי שוק של 7.06 מיליארד שקל.

אסא (אסי) לוינגר, מנכ"ל אנרג'יקס: "אנו מסכמים רבעון נוסף של תוצאות חזקות והמשך גידול בפעילות החברה בכל הטריטוריות. אנו מעריכים שנסיים את שנת 2023 עם  כ-1.4GW פרויקטים מחוברים, גידול של מעל 60% ביחס לסוף 2022.

"בארה"ב, בד בבד עם המשך המגמה לגידול בביקוש לחשמל ירוק, חתמנו על עסקת ענק להרחבת שיתוף הפעולה האסטרטגי עם First Solar. במסגרת העסקה רכשנו פאנלים לשנים 2026-2030 לפרויקטים עתידיים בתחום הפוטו-וולטאי, מרביתם בארה"ב, בהספק כולל של כ-GWp5 ובעלות מוערכת של כ-1.5 מיליארד דולר. עסקה זו מבטיחה לנו אספקה סדירה של פאנלים מתוצרת ארה"ב ותאפשר לחברה ליהנות מהטבת מס מוגדלת בגין ייצור מקומי בשיעור של לפחות 40% מעלות ההקמה. בנוסף, במהלך הרבעון דיווחנו על רכישת זכויות שותף המיעוט בפעילות בארה"ב כך שכיום מלוא פעילות החברה בארה"ב הינה בבעלותה המלאה של החברה (100%). כמו כן, חתמנו על עסקאות מימון (שותף מס ומימון Back Leverage) עם מורגן סטנלי ובנק סנטנדר, מהבנקים המובילים בעולם, בהיקף חסר תקדים של מעל ל-2.15 מיליארד שקל בגין צבר הפרויקטים בהקמה ובהפעלה מסחרית בארה"ב.

"בפולין, אנו ממשיכים בייצור תזרים משמעותי בפרויקטים המחוברים ומאמינים שפולין תמשיך להוות שוק אטרקטיבי עבורנו גם בשנים הקרובות.

"בישראל, חתמנו לאחרונה על עסקה למימון ההקמה של פרויקט ג'וליס, פרויקט פוטו-וולטאי במתח עליון,  בסך של עד 255 מיליון שקל עם מוסד פיננסי מוביל ואנו נמצאים בעיצומן של עבודות ההקמה. בנוסף, החברה התקשרה עם אלקטרה פאוור בהסכמים למכירת חשמל עבור חמישה מתקנים פוטו-וולטאים משולבי אגירה, במחיר הגבוה משמעותית מתעריף ההליך התחרותי המקורי בו זכתה החברה ואלה מצויים בעיצומן של עבודות ההקמה. בפרויקט אר"ן, על אף התנגדויות העדה הדרוזית להקמת הפרויקט שמבוססות בעיקרן על טענות שאינן קשורות לפרויקט, אנו מעריכים שהפרויקט יקום בהתאם לתוכנית האסטרטגית והמחלוקת תיפתר ברמה הלאומית".

קיראו עוד ב"שוק ההון"

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
חיים שטפלר מנכל ארית
צילום: באדיבות המצולם

3 הערות על הנפקת ארית

על "מידע פנים מוסדי", על החשיבות לעקוב אחרי הדלפות בתקשורת והאם לארית יש הזמנה משמעותית בדרך?

מנדי הניג |
נושאים בכתבה ארית

ארית ארית תעשיות -3.82%   ניסתה להנפיק את החברה הבת רשף שמהווה 99% מהפעילות שלה עצמה לפי שווי של 4.3 מיליארד שקל לפני הכסף. זה ביטא שווי נמוך לארית עצמה והמניה ירדה במקביל לכתבות שפורסמו כאן: מה יודע צבי לוי שאנחנו לא? ארית מנצלת אופוריה במניה כדי להנפיק מהציבורהבעיה הגדולה של ארית - חמישה חודשים בלי הזמנה אחת

כשהמניה קרסה, המוסדיים אמרו לחברה - עצרו. המניה חזרה לעלות ואז המוסדיים והחברה סיכמו על סוג של הנפקה פרטית - גיוס של 550 מיליון שקל לרשף לפי שווי של 3.6 מיליארד שקל לפני הכסף. רגע אחרי הגיוס לארית 80% מרשף שיש לה שווי אחרי הכסף של 4.15 מיליארד שקל, כשארית עצמה נפגשה עם  מעל 400 מיליון שקל כשלצד המזומנים בקופה, אפשר להעריך שיש לה סדר גודל של 1 מיליארד שקל.  אלו המספרים, עכשיו על הדרך הבעייתית שבה ארית-רשף נפגשו עם הכסף


1. ארית או המוסדיים סיפקו מידע לכלכליסט בכל אחת מהנקודות הקריטיות. לדוגמה - ביום שבו הוחלט על עצירת ההנפקה והמניה זינקה בחזרה, המניה אומנם עלתה, אבל כשהמידע דלף לכלכליסט היא זינקה, ורק אז החברה דיווחה על עצירת ההנפקה באופן רשמי. אתמול המניה ירדה ב-3%, המידע נמסר לכלכליסט (שעושה כמובן עבודה עיתונאית טובה) והמניה קרסה ב-6%. ורק אז הגיע הדיווח הרשמי. ההדלפות האלו חשובות למשקיעים הפרטיים - תקראו אותם ראשונים ותרוויחו. כן, זו פרסומת לכלכליסט, במיוחד לגולן חזני. אין דבר כזה מידע מושלם, לפעמים מידעים מתבררים כטעויות או בלוני ניסוי, אבל זה לא סוד שחלק מהמידע שהוא מעביר עוזר מאוד למשקיעים. 

יש כאן שאלה על המשקיעים הקטנים ועל מי עושה סיבוב עליהם דרך ההדלפות, אבל בשורה התחתונה - משקיעים צריכים לצבור מידע מכל מקור מידע. 

2. נחמיא גם לנו - היה די ברור שהמניה תיפול כי הערך שלה בהנפקה היה נמוך מהערך בשוק, והיו סימנים מקדימים לסוג של ניפוח. הצפנו את זה (ראו לינקים למעלה). מי שקרא יכול היה לברוח בזמן. הניתוחים הפיננסים לא משקרים, אבל הם לא מספרים את כל התמונה. 

3 מידע פנים מוסדי - אנחנו מאוד מעריכים את מנהלי ההשקעות שמובילים את הפניקס, מור, כלל ומיטב. אבל או שיש להם "מידע פנים מוסדי" על ארית ורשף ולכן הם קנו או שלא אכפת להם מהכסף שלכם. הם השקיעו 550 מיליון שקל ברשף לפי שווי של 3.6 מיליארד שקל, זה לא ה-5 מיליארד שארית נסחרה, זה גם לא ה-4.3 מיליארד שרשף ביקשה לפני חודש, אבל גם 3.6 מיליארד שקל לחברה זה סכום משמעותי. נכון, היא תרוויח השנה סכום של 300 מיליון שקל (הערכה שלנו) כשהמחצית השנייה של 2025 תהיה מצוינת. הנהלת החברה מסרה שהרווחיות תהיה דומה לרווחיות במחצית הראשונה. המכירות בכל השנה יתקרבו ל-500 מיליון שקל, - כ-350 מיליון שקל במחצית השנייה. זה אומר סדר גודל של 200 מיליון שקל בשורה התחתונה במחצית השנייה. אפילו יותר. קצב רווחים של המחצית השנייה הוא כ-400 מיליון שקל.

תומר צפניק מנכל ריטיילורס. צילום: שוקה כהןתומר צפניק מנכל ריטיילורס. צילום: שוקה כהן

ריטיילורס ירדה 5.8%: דוחות נייקי חושפים חולשה עולמית ומשפיעים על זכיינים

ריטיילורס בעקבות נייקי - ירדה לשפל של 5 שנים - האם ומתי ריטיילורס תתאושש?

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה ריטיילורס נייקי

מניית ריטיילורס ירדה ב-5.8% בבורסת תל אביב, בהשפעה ישירה של דוחות נייקי, שפורסמו בשישי. נייקי, המהווה כ-75%-80% מפעילות ריטיילורס כזכיינית בישראל ובחלקים מאירופה ועוד, דיווחה על הכנסות של 12.43 מיליארד דולר, עלייה של 1% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, מעל הציפיות של 12.22 מיליארד דולר. אבל, הרווח הנקי צנח ב-32% ל-792 מיליון דולר, והרווח למניה עמד על 0.53 דולר, גבוה מהתחזיות של 0.38 דולר אך נמוך מ-0.78 דולר ברבעון קודם. המניה של נייקי נפלה בכ-10.5% במסחר שלאחר הדוחות גם בהינתן אופק חלש להמשך. 

הירידה בריטיילורס לשפל של 5 שנים ולשווי של 2.3 מיליארד שקל מבטאת דפוס מוכר: זכיינים כמו ריטיילורס תלויים בביצועי המותג העולמי, שמכתיבים זרימת סחורה, מבצעים וביקוש. דווקא מבחינת המחזור נראה שיש למה לצפות, אך החולשה בפרמטרים נוספים וכן בהתייחסות קדימה גורמת לחשש אצל המשקיעים. נדגיש כי האכזבה משורת הרווח דווקא לא קשורה לציפיות מריטיילורס שכן היא מרוויחה סוג של רווחיות קבועה שלא אמורה להשתנות באם הרווח והרווחיות של ניייקי יורדים, אלא אם נייקי משנה את הכללים וזה לא קרה. 

עם זאת, נייקי מנסה לחזק את המכירות הישירות שלא דרך סניפים וזו נקודת סיכון לריטיילורס. ככל שנייקי תמכור יותר באופן ישיר ודיגיטלי יקנו פחות מהזכיינים כולל ריטיילורס.אלא שבינתיים קורה ההיפך - ואלו חדשות טובות לריטיילורס.  אסטרטגיית המכירה הישירה (DTC) של נייקי, שהוגברה מאז 2017, תרמה לחולשה של נייקי. מכירות DTC ירדו ב-9% ל-4.6 מיליארד דולר, עם ירידה של 14% במכירות דיגיטליות, בעוד שמכירות סיטונאיות עלו ב-8%. האסטרטגיה הפחיתה תלות בקמעונאים אך הגבירה תנודתיות, כפי שנראה במלאי עודף של 8.5 מיליארד דולר בסוף הרבעון, ירידה של 2% משנה קודמת.

ריטיילורס, שמפעילה כ-278 חנויות נייקי בעולם תלויה כמובן בראש וראשונה במותגים ובהצלחה של מכירות המוצרים, אך צריך גם לזכור שמדובר בחברה שצומחת אורגנית לצד צמיחה חיצונית. ריטיילורס מתרחבת לגיאוגרפיות חדשות הן דרך רכישות והן דרך הקמת סניפים חדשים.  

ברבעון השלישי של 2025 ריטיילורס  דיווחה על התרחבות אגרסיבית ועלייה נאה במכירות, אך מנגד על שחיקה חדה ברווחיות שהובילה לקריסה של יותר מ־60% ברווח הנקי. החברה סיכמה את הרבעון עם הכנסות של 707.3 מיליון שקל, עלייה של 10.2% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. העלייה נובעת בעיקר מפתיחת 33 חנויות חדשות מאז הרבעון השלישי של 2024, כך שמספר החנויות הכולל הגיע ל־278 לעומת 245 בתקופה המקבילה.