לוסיד מורידה את המחירים בעשרת אלפים דולר ומאותתת על בעיות בביקוש
יצרנית הרכבים החשמליים לוסיד LUCID GROUP, מוזילה את המחירים של הרכבים ומאותתת למשקיעים על בעיות ביקוש. לוסיד סיפקה 1,404 כלי רכב בלבד ברבעון השני.
לוסיד הורידה את מחירי מכוניות הסדאן היוקרתיות שלה בכ-10,000 דולר. החברה הורידה את מחיר ה-Air Pure מ-93 אלף דולר ל-82.4 אלף דולר בנוסף הורידה גם את מחירי גרסת ה-Touring מ-107 אלף דולר ל-95 אלף דולר. הפחתה של 12 אלף דולר במחיר. גם בגרסת ה-Grand Touring החברה הפחיתה 12 אלף דולר למחיר של 126 אלף דולר. בחברה טוענים כי המחירים יהיו בתוקף עד לגמר המלאי.
הורדות מחירים אינן חדשות טובות עובר החברה. טסלה TESLA INC כזכור הורידה מחירים משמעותית בתחילת השנה, ובהתחלה לא קיבלה למהלך הזה את אמון המשקיעים שמכרו בהתחלה את המניה שהגיעה לשפל של 52 שבועות בינואר. גם פורד FORD MOTOR הורידה את המחירים עבור טנדרי ה-F-150 Lighting הכל-חשמליים שלה לפני שלושה שבועות ובתגובה מניית החברה ירדה לאחר הצעד ב-6%.
המניה של לוסיד יורדת במסחר ב-3.9% ומחר המניה עוד על 6.3 דולר. שווי השוק של החברה עומד על 14.5 מיליארד דולר.
חלק מהסיבה שמדובר עדיין בירידה מתונה היא העובדה כי המניות כבר ירדו בחודשים האחרונים, בשלושת החודשים האחרונים ירדה המניה ב-14% וב-12 החודשים האחרונים היא צנחה בכ-63%.
לוסיד תפרסם הלילה לאחר נעילת המסחר את דוחותיה הכספיים לרבעון השני כאשר בוול סטריט צופים שולי רווח גולמי של כ-174% שליליים. הורדת מחירים לא תעזור לדחוף אותם גבוה יותר. האנליסטים בוול סטריט מצפים כי החברה תרשום הפסד מתואם של 33 סנט למניה על הכנסות של 175 מיליון דולר.
- השקיע 300 אלף שקל בעסק שמיד קרס - איך הצליח לקבל בחזרה את הכסף?
- נור חתמה על הסכם אספקה ארוך טווח - המניה מזנקת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מניית טסלה TESLA INC יורדת כעת ונסחרת במחיר של 246 דולר, עלייה של כ-120% מהשפל שרשמה בינואר. הפחתת המחירים של טסלה עזרה לחברה לספק נתוני מכירות שיא, וכעת גם בלוסיד יקוו לעשות את אותו הדבר.
הביקוש לרכבי לוסיד הלך ונחלש ברבעון האחרון, וזו אחת הסיבות להוזלת המחירים כעת. לוסיד סיפקה כאמור 1,404 כלי רכב ברבעון השני, ירידה משמעותית מהשיא של 1,932 שנרשם ברבעון הרביעי של 2022.
הפחתות המחיר עשויות להשפיע על הביקוש לדגם S סדאן ודגם X היקרים יותר של טסלה, אבל לטסלה כנראה לא כל כך אכפת. בעוד שטסלה מכרה כ-466,000 כלי רכב ברבעון השני, רק 19,000 היו מדגמי מודל S ו-X. טסלה מדווחת על המשלוחים שלה לפי פלטפורמה, כך שהמכירות של המודל S וה-X משולבות, וכך גם המכירות של המודל 3 וה-Y.
- מניית Plug Power מזנקת 60% בשמונה ימים: האם מדובר בשורט סקוויז קלאסי?
- ריי דאליו: "הסדר המוניטרי העולמי בסכנה - ארה"ב נקלעה למלכודת חוב של 37.5 טריליון דולר"
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- המניה שתזנק מחר ב-5% למרות דילול המשקיעים
שוק המכוניות שעולות בסביבות 100 אלף דולר אינו גדול כל כך. המחיר הממוצע למכונית בארה"ב עומד כעת על כ-49 אלף דולר, אך רובן עולות פחות מ-40 אלף דולר. דגם S סדאן היוקרתי מתחיל כעת ב-88,490 דולר, לפי הנתונים באתר של טסלה.
לוסיד כזכור חתמה לפני חודש וחצי על הסכם עם יצרנית מכוניות הפאר אסטון מרטין. על פי ההסכם אסטון תיתן נתח של 3.7% מהחברה בתמורה לגישה לטכנולוגיית ה-"ביצועים הגבוהים" של לוסיד. במסגרת העסקה, אסטון תנפיק 28.4 מיליון מניות רגילות עבור לוסיד, בנוסף תשלם לה בהדרגה 232 מיליון דולר.
לוסיד הייתה אמורה להיות המתחרה של טסלה. בכירים בטסלה הקימו את חברת הרכבים החשמליים שאמורה היתה לספק רכבי יוקרה חשמליים. נישה גדולה מאוד שחברות הרכב החשמלי השאירו לשלב הבא. אך לאחר שכבשה את וול סטריט המניה החלה לרדת בצורה משמעותית. בדוחותיה הקודמים רשמה החברה הפסד למניה של 0.43 דולר על הכנסות של 149.4 מיליון דולר, לעומת צפי האנליסטים להפסד למניה של 0.4 דולר על הכנסות של 197.8 מיליון דולר. החברה אמרה כי היא מסיימת את הרבעון עם נזילות בגובה של 4.1 מיליארד דולר מה שאמור להחזיק את החברה לפחות עד לרבעון השני של 2024.
- 1.שווי 14 מיליארד לחברה שמכרה 1400 רכבים. חחחח. (ל"ת)כלכלן 07/08/2023 20:43הגב לתגובה זו

לא רק AI: הנישה החדשה והצומחת שמתפתחת במקביל לתחום הלוהט
כשהבינה המלאכותית והאוטומציה הם שני המגזרים הטכנולוגיים הכי צומחים בעולם, הם זקוקים לצדם לתשתיות מתאימות. Equinix, אחת החברות המובילות בעולם בהקמת מרכזי נתונים, היא רק דוגמה אחת לחברות שנהנות מהטרנד. וגם: למה למרות העלייה של מניית סופטבנק, וול סטריט ממשיכה לאהוב אותה
בפברואר 2024 עדכנתי כתבות עבר שעשיתי על ענקית האחזקות-השקעות היפנית סופטבנק (סימול:SFTBY) תחת הכותרת "הקונגלומרט היפני שוול סטריט לא אוהבת משקף פוטנציאל גדול". היתה זו כתבה שלישית או רביעית על החברה מאז תחילת המאה. מאז הכתבה המניה עלתה בקרוב ל-200%, אלא שבמהלך השנה האחרונה ולמרות העלייה במחיר וול סטריט מחבבת יותר ויותר את הקונגלומרט היפני הגדול שהקים ב-1981 היזם מסאיושי סאן, אז בן 24. מאז, סאן ללא ספק מצליח להוכיח שהוא קורא נכון את התפתחות מהפכת האינפורמציה ופועל בהתאם, וזאת למרות אישיות מוזרה ולקיחת סיכונים אדירים שלמעשה גרמו לאנליסטים להגדירו כ"ספקולנט".
סאן התחיל את דרכו כמפיץ תוכנות ומשחקי וידאו, אבל אז פגש בזכיין מקדונלד'ס ביפן ששכנע אותו לעבור וללמוד בארה"ב. סאן אכן עשה זאת, למד מחשבים ב-UCLA, חזר ליפן והקים את סופטבנק שאותה הוא מוביל מאז כיו"ר, נשיא ומנכ"ל.

קבוצת סופטבנק מוגדרת כחברת אחזקות-השקעות יפנית רב-לאומית שמתמחה בהשקעות בחברות טכנולוגיה שמקדמות את מהפכת המידע, תוך התמקדות בשבבים, בבינה מלאכותית, רובוטיקה חכמה, האינטרנט של הדברים, טלקומוניקציה, שירותי אינטרנט ואנרגיה נקייה. החזקות מרכזיות של הקבוצה כוללות את חברת הקניין הרוחני המובילה של מוליכים למחצה Arm Holdings (סימול:ARM) שבה סופטבנק שולטת ב-90%. שווי החזקה זו לבדה מגיע כיום לכ-80% משווייה הכולל של סופטבנק. החחזקה השנייה בגודלה היא בקרן ההון סיכון הגדולה בעולם SoftBank Vision, אשר משקיעה בגל הבא של טרנספורמציה טכנולוגית, ושם סופטבנק שותפה עם ממשלת ערב הסעודית.
- נוקיה מקימה מחלקת בינה מלאכותית ומגייסת מאינטל
- וישראל מובילה עולמית בשימוש ב-AI
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השאיפה המוצהרת של סאן היא להפוך את הקונצרן לקבוצת התאגידים החיונית ביותר לכלכלה הגלובלית. אגב, החברה היא גם ממנהלי הכספים המובילות גלובלית ומנהלת נכסים של רוב חברות הטכנולוגיה המובילות, ביניהן אפל (סימול:AAPL) וקוואלקום (סימול:QCOM). החברה השקיעה הון סיכון ראשוני בחברות כמו אנבידיה, אובר, T-Mobile, עליבאבא וספרינט, ובכולן מכרה את רוב ההחזקות ברווחי שיא (את ARM רכשה בהצעת רכש). היו לה גם כישלונות בדרך כמו WeWork הישראלית. סופטבנק היא גם המשקיעה הגדולה בעולם בסטארטאפים בתחומי הטכנולוגיה שהזכרתי למעלה, במיוחד בתחום ה-AI.
ריי דאליו: "הסדר המוניטרי העולמי בסכנה - ארה"ב נקלעה למלכודת חוב של 37.5 טריליון דולר"
מייסד ברידג'ווטר מזהיר מ"משבר פיננסי" בתוך 3 שנים: "12 טריליון דולר חוב חדש בשנה - והעולם לא רוצה לקנות"
ריי דאליו, מייסד קרן הגידור ברידג'ווטר אסושייטס ואחד המשקיעים המשפיעים בעולם, מזהיר כי ארה"ב עומדת בפני סיכון חמור ליציבות הסדר המוניטרי הגלובלי. לדבריו, החוב הפדרלי שמגיע כיום ל-37.5 טריליון דולר, מתנפח בקצב שאינו בר-שליטה, והמערכת הפיננסית מתקשה לעכל את גיוסי החוב בהיקפים חסרי תקדים. בנוסף, תשלומי הריבית על החוב צפויים להגיע ל-1.13 טריליון דולר בשנת הכספים 2025, מה שמגביר את הלחץ על התקציב הפדרלי.
ריי
דאליו מזהיר: "משבר חוב חמור בארה"ב עשוי לפרוץ תוך שלוש שנים"
ריי דאליו משנה גישה: "אני מתרחק מאגרות חוב, ורוכש זהב וביטקוין"
בפאנל בפורום Future China הגלובלי בסינגפור, אמר דליו: "אתם רואים את האיום על הסדר המוניטרי. מכלול הגורמים הללו יחד יקבע האם אנחנו עדים לסוף של האימפריה האמריקאית". הציטוט הזה משקף את חששותיו העמוקים, שמבוססים על ניתוח היסטורי של אימפריות קודמות, כמו האימפריה הבריטית, שקרסו תחת עול חוב כבד ומאבקי כוח פנימיים.
- מועדון הזהב: הבנק הסיני ממשיך לרכוש זהב; האם המטרה היא להפיל את הדולר?
- המיליארדר שחזה את 2008 מזהיר: "ארה"ב חוזרת לשנות ה-30 - והפעם זה גרוע יותר"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
גירעון מתמשך, חוב מתנפח: נתונים מדאיגים
דאליו הסביר כי קיים פער קבוע ומתמשך בין ההכנסות וההוצאות בתקציב האמריקאי. הפער הזה מחייב את ארה"ב לגייס חוב חדש בהיקף כולל של 12 טריליון דולר - שילוב של מימון הגירעון, תשלומי ריבית וגלגול חוב קיים. "לשוק העולמי אין את אותה רמת ביקוש לאג"ח אמריקאי, וזה יוצר חוסר איזון חריף בין היצע לביקוש," הדגיש דאליו.