קיליאן אמבפה
צילום: טוויטר פריז סן ז'רמן

התלבטות של 50 מיליון אירו: עתידו של דמבלה בברצלונה

הקשר שכבש מול ריאל מדריד נמצא על הכוונת של פריז סן ז'רמן. אם ההסכם יתבצע לפני אוגוסט אז מחירו יהיה 50 מיליון. באוגוסט, מחירו יוכפל. וכמה יקבל השחקן מדמי העברה?
 
מיכאל וייסרמן | (2)

ברצלונה ערכה אתמול משחק אימון מול ריאל מדריד וניצחה בקלאסיקו הראשון של העונה 0:3. אחד הכוכבים הגדולים של הניצחון היה עוסמאן דמבלה שכבש את השער הראשון במשחק. הקשר הנהדר אומנם נמצא בתוכניות של המאמן צ'אבי אבל נראה בשל המצב הכלכלי הקשה בברצלונה והרצון להתחזק תצטרך הקבוצה הקטאלונית להיפרד מהשחקן.

יעזוב בחודש הזה או בחודש הבא? דמבלה (צילום: טוויטר ברצלונה רשמי)

לאור אי וודאות סביב עתידו של קיליאן אמבפה בפריז סן ז'רמן אז היא נחשבת למועמדת העיקרית לקלוט את דמבלה. בספרד דווח כי ההסכם של דמבלה מורכב משתי אופציות: אופציה ראשונה היא תג מחיר של 50 מיליון אירו וזאת במידה והשחקן ישוחרר עד ה-1 לאוגוסט, כאשר מחצית מהסכום יעבור לשחקן עצמו. אופציה שנייה היא שתג המחיר יעלה ל-100 מיליון אירו וזאת במידה והשחקן יימכר בחודש הבא. בברצלונה לא יפסלו את המעבר, בטח אם זה יקרה בעוד מספר ימים. בברצלונה אישרו כי נציגי הקבוצה הפריזאית כבר נפגשו בימים האחרונים אך טרם התקבלה החלטה בנושא. בפריז מחכים בעיקר להחלטה סביב עתידו של אמבפה ואם אכן יוחלט סופית למכור אותו בקיץ הנוכחי אז הקבוצה תקדם את הגעתו של דמבלה.

דמבלה עצמו לא מתכוון לסרב למעבר, כאשר בפריז הוא עשוי להשתדרג גם בשכרו שעומד על 12 מיליון אירו לעונה.

דמבלה, 26, גדל בראן הצרפתית ונחשב לאחד מילדי הפלא של הכדורגל הצרפתי. לאחר שנתיים במועדון נמכר דמבלה לבורוסיה דורטמונד תמורת 50 מיליון ליש"ט. בקבוצה הגרמנית הוא שיחק במשך עונה אחת וכבש 6 שערים ב-32 הופעות. באוגוסט 2017 חתם השחקן בברצלונה תמורת סכום עתק של 148 מיליון אירו ולפני שנה אף האריך את חוזהו שמסתיים בקיץ הבא.  בברצלונה שותף ב-130 משחקים וכבש 25 שערים.

בנבחרת צרפת שותף השחקן ב-35 משחקים וכבש 4 שערים. השחקן זכה במונדיאל עם נבחרת צרפת ב-2018, בגביע הגרמני עם דורטמונד ועם ברצלונה זכה ב-3 אליפויות ספרד, 2 גביעי ספרד וסופר קאפ ספרדי.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    איתי ממן 30/07/2023 15:44
    הגב לתגובה זו
    זאת עומדת ליהיות טעות מבחינת ברצלונה למכור אותו
  • 1.
    פילי 30/07/2023 15:22
    הגב לתגובה זו
    לאן, שיכול היה להגיע....
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברההרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברה

מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים

חברת הספורט השוויצרית לא נבהלת מהאטה צרכנית או סביבה כלכלית מורכבת, וממשיכה להציב רף גבוה בשוק התחרותי - גם במחיר גבוה מהמקובל

הדס ברטל |
נושאים בכתבה סניקרס

On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.

באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.

מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים

בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.

ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.

גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי

החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה,  בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.