מחירי הרכבים החשמליים ימשיכו לרדת ותובנות נוספות משיחת המשקיעים עם אלון מאסק
במבט ראשון טסלה פרסמה תוצאות טובות ברבעון השני - הרווח למניה הסתכם ב-91 סנט וההכנסות ב-24.9 מיליארד דולר, בעוד האנליסטים ציפו לרווח למניה של 80 סנט על הכנסות של 24.4 מיליארד דולר. במבט שני - אלו תוצאות חלשות כי הרווח התפעולי הסתכם ברבעון ב-2.4 מיליארד שקל, כאשר הציפיה היתה לרווח תפעולי של 2.7 מיליארד דולר TESLA INC
התוצאות הטובות בשורה התחתונה לא אמורות לשמח את המשקיעים. מה שחשוב יותר זה הרווח התפעולי כאשר הרווח בשורה התחתונה מבטא סעיפים שונים שלא קשורים לעסק עצמו כמו מסים ומימון. הירידה ברווח התפעולי מבטאת ירידה במרווח הגולמי ל-18.1% כשברבעון קודם זה היה 18.9% ועד לא מזמן זה היה מעל 20%. במילים פשוטות - מחירי המכוניות יורדים. התחרות בשוק הרכב החשמלי מחייבת את טסלה להורדת מחירים וזה חלחל גם לשוק המקומי. זו לא תופעה חד פעמית, טסלה כבר הורידה את המחירים מספר פעמים ומומחי רכב מסבירים בחודשים האחרונים שעל רקע התחרות הגדולה מול BYD ויצרניות סיניות לצד יצרניות הרכב המסורתיות, המחירים ימשיכו להישחק בכל העולם.
השחיקה הצפויה הזו, מתקזזת מול גידול צפוי במכירות, אבל כמכלול - הסביבה העסקית מקשה ותקשה יותר על טסלה לייצר גידול וצמיחה משמעותיים ברווח. "אנחנו בזמנים סוערים", אמר המנכ"ל אילון מאסק בשיחת המשקיעים של החברה במקביל להצגת המספרים ברבעון. אחד המספרים המעניינים היה מחיר ממוצע של רכב טסלה ברבעון השני שהיה מעט מעל 45 אלף דולר, ירידה מהרבעון הראשון וירידה מ-56 אלף דולר ברבעון המקביל.
בשיחת הועידה אמר מאסק כי הייצור ברבעון השלישי יהיה מעט מתחת לייצור ברבעון השני, בשל השבתות ייצור בקיץ. לטענתו - "מכירת יותר מכוניות חשובה יותר משולי הרווח למכונית". מאסק התייחס להשקה של הסייברטראק ואמר שטסלה תייצר את הסייברטראק בנפחים גבוהים ב-2024.
- מאסק משנה כיוון: הרובוטים האנושיים יהיו 80% מהמיקוד של טסלה
- טסלה נגד טראמפ? מכתב לא חתום מטעם החברה: מלחמת הסחר פוגעת בנו
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
סייברטראק נכנסת לשוק תחרותי שבו לפורד, ג'נרל מוטורס וריבאן נוכחות, אבל בטסלה סבורים שזה יהיה אחד ממנועי הצמיחה הבולטים בשנה הקרובה.
- 8.כלכלן 21/07/2023 12:06הגב לתגובה זוהיא נשארת ריווחית, כי היא מקבלת מענקי מכסות אי-פליטת פחמן מהשלטון האמריקאי ומוכרת את המכסות ליצרני רכב אמריקאים אחרים.
- 7.יודע דבר 21/07/2023 10:20הגב לתגובה זומי שלא הפנים את זה עדיין- מאסק הוא גאון ויש לו נרקסיזם מטורף של להוכיח לכולם_(במיוחד לצוקרברג) שיש לו הכי גדול טסלה עוד לא אמרה את המילה האחרונה והתיאבון של מאסק לא נגמר
- 6.יוני 21/07/2023 08:34הגב לתגובה זוטסלה היא לא חברת מכוניות היא חברת ai שמוכרת גם מכוניות. ברור לכולם שטסלה תהיה הראשונה שתכניס את הנהיגה האוטונומית המלאה ראשונה . קשה לי להאמין ששמעת את שיחת המשקיעים עד הסוף.. כי טסלה כבר מדברת על מכירת רשיונות לתוכנה שלה של הנהיגה האוטונומית לחברות האחרות… ומאסק לא דיבר סתם על הכפלת היברה פי חמש.. המבין יבין
- מה אתה מבלבל את האשכים??? יא מהנדס תודעה (ל"ת)אנליסט בכיר 21/07/2023 12:06הגב לתגובה זו
- 5.הסינים יקנו את טסלה (ל"ת)זליג 20/07/2023 14:24הגב לתגובה זו
- 4.שחף 20/07/2023 14:18הגב לתגובה זוטסלה בניגוד לשאר החברות, מוכרת לא רק את הרכב, אלא כל השירות מסביב. עדכון תוכנה, עמדות טעינה, טעינה ציבורית, ככל שהיא מייצרת יותר העלות שלה יורדת ולכן שווה לה להציף את השוק גם ברווח מינימלי, רק כדי לתפוס שחיטה ואחכ לעלות מחיר של מוצרים נלווים לרכב.
- אתה חתיכת נעל יוצאת מגדר הרגיל:-)))) (ל"ת)כלכלן 21/07/2023 12:08הגב לתגובה זו
- 3.Bill Hwang 20/07/2023 13:03הגב לתגובה זוכדי לדעת מהו החלום - לך תקרא את שיחת המשקיעים, כי אין לך מושג, מר "לא בטוח"
- אנונימי 20/07/2023 20:19הגב לתגובה זוFSD
- 2.זוזו חלסטרה 20/07/2023 12:40הגב לתגובה זואזרחי ישראל נצחתם לא לקנות רכבים חדשים לייבש יבואנים,לייבש את האוצר עד שנקבל מחירי אירופה.
- 1.בדרך לירידות 20/07/2023 09:16הגב לתגובה זוהליתיום בידי הסינים הבנתם.
- דוד 20/07/2023 10:45הגב לתגובה זובנבאדה בגודל 1000 אקר
- טויוטה, פולקסוואגן וסינים מובילים את מרבית השוק (ל"ת)טסלה מאחור 20/07/2023 11:46
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ. קרדיט: רשתות חברתיותממשל טראמפ ישיק מכרז ענק לקידוחי נפט וגז במפרץ מקסיקו
הבית הלבן הודיע כי ב־10 בדצמבר ייערך מכרז ראשון למכירת זכויות קידוח בים, בהיקף אדיר של כ-324 אלף קמ"ר במפרץ מקסיקו, שאותו מיתג מחדש הנשיא כ-“מפרץ אמריקה”; שיעור התמלוגים ייקבע על 12.5% בלבד, כדי לעודד השתתפות רחבה מצד חברות האנרגיה; במקביל הודיע על מכרז נוסף באלסקה בתחילת 2026, בצעד ראשון בתוכנית כוללת של 36 מכרזים ימיים, שנועדה לקדם עצמאות אנרגטית ולהמריץ את תעשיית הנפט האמריקאית
ממשל טראמפ הודיע רשמית על מכרז עצום להענקת זכויות קידוח נפט וגז במים הכלכליים של ארצות הברית, כחלק ממדיניות “העצמאות האנרגטית” של הנשיא. לפי הודעת משרד הפנים, ב-10 בדצמבר 2025 ייפתח מכרז על שטח ימי של כ-80 מיליון אקר (324,000 קמ״ר) במפרץ מקסיקו, אזור
שטראמפ בחר למתג מחדש כ-“מפרץ אמריקה”. מדובר במכרז הראשון מתוך 30 מכרזים באזור, המתוכננים עד שנת 2040, במסגרת החוק החדש שאושר בקיץ האחרון.
הגוף המופקד על ניהול המשאבים האנרגטיים הימיים, ה-BOEM הודיע כי לצד המכרז במפרץ, ייערך גם מכרז נוסף במפרץ
קוק שבאלסקה ב-4 במרץ 2026. מכרז זה יכלול כמיליון אקר (כ-4,050 קמ״ר), והוא הראשון מבין שישה מכרזים מתוכננים באזור זה עד שנת 2032. על פי החוק החדש, המדינה מחויבת לקיים מכרזי קידוח ימיים מדי שנה כמעט לאורך שני העשורים הבאים.
ב-BOEM ציינו כי שני המכרזים יקבעו שיעור תמלוגים אחיד של 12.5%, הנמוך ביותר שמותר בחוק, במטרה “לעודד השתתפות רחבה מצד תעשיית האנרגיה” ולחזק את התחרות בשוק. ממלא מקום מנהל הסוכנות, אמר בהודעתו: "אנחנו פועלים על פי לוח זמנים צפוי וברור שהוגדר על ידי הקונגרס, במטרה לתמוך בפיתוח ארוך טווח של תעשיית הנפט והגז הימית של ארצות הברית בעשורים הבאים".
המהלך משתלב במדיניות רחבה יותר של הממשל, המבקשת להגביר את תפוקת הנפט, הגז והפחם, תוך צמצום רגולציה סביבתית והפחתת סובסידיות למקורות אנרגיה ירוקים. התוכנית החדשה נועדה להבטיח "רצף עסקי ויציבות השקעות" לחברות האנרגיה, לאחר שנים של תנודתיות רגולטורית בשווקים.
- אלמנת הנשיא נעצרת בחשד להונאה וחברת הקופונים יוצאת להנפקה בנאסד"ק
- שר האנרגיה של אבו דאבי יכהן גם כמנכ"ל זרוע ההשקעות הבינלאומית של אדנוק
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אלפי מקומות עבודה חדשים
האנליסטים מציינים כי פתיחת המכרזים הללו צפויה להניב עשרות מיליארדי דולרים לקופת המדינה וליצור אלפי מקומות עבודה חדשים במגזרי התשתית, ההנדסה והשירותים
הלוגיסטיים. עם זאת, פעילי סביבה ואנשי אקדמיה מזהירים מהשלכות אקולוגיות כבדות. "פתיחת שטחים חדשים לקידוח במים עמוקים עלולה להגדיל את הסיכון לאסונות סביבתיים ולפגוע במערכות אקולוגיות רגישות לאורך חופי המפרץ", הזהירו ארגונים סביבתיים.
