מחירי הרכבים החשמליים ימשיכו לרדת ותובנות נוספות משיחת המשקיעים עם אלון מאסק
במבט ראשון טסלה פרסמה תוצאות טובות ברבעון השני - הרווח למניה הסתכם ב-91 סנט וההכנסות ב-24.9 מיליארד דולר, בעוד האנליסטים ציפו לרווח למניה של 80 סנט על הכנסות של 24.4 מיליארד דולר. במבט שני - אלו תוצאות חלשות כי הרווח התפעולי הסתכם ברבעון ב-2.4 מיליארד שקל, כאשר הציפיה היתה לרווח תפעולי של 2.7 מיליארד דולר TESLA INC
התוצאות הטובות בשורה התחתונה לא אמורות לשמח את המשקיעים. מה שחשוב יותר זה הרווח התפעולי כאשר הרווח בשורה התחתונה מבטא סעיפים שונים שלא קשורים לעסק עצמו כמו מסים ומימון. הירידה ברווח התפעולי מבטאת ירידה במרווח הגולמי ל-18.1% כשברבעון קודם זה היה 18.9% ועד לא מזמן זה היה מעל 20%. במילים פשוטות - מחירי המכוניות יורדים. התחרות בשוק הרכב החשמלי מחייבת את טסלה להורדת מחירים וזה חלחל גם לשוק המקומי. זו לא תופעה חד פעמית, טסלה כבר הורידה את המחירים מספר פעמים ומומחי רכב מסבירים בחודשים האחרונים שעל רקע התחרות הגדולה מול BYD ויצרניות סיניות לצד יצרניות הרכב המסורתיות, המחירים ימשיכו להישחק בכל העולם.
השחיקה הצפויה הזו, מתקזזת מול גידול צפוי במכירות, אבל כמכלול - הסביבה העסקית מקשה ותקשה יותר על טסלה לייצר גידול וצמיחה משמעותיים ברווח. "אנחנו בזמנים סוערים", אמר המנכ"ל אילון מאסק בשיחת המשקיעים של החברה במקביל להצגת המספרים ברבעון. אחד המספרים המעניינים היה מחיר ממוצע של רכב טסלה ברבעון השני שהיה מעט מעל 45 אלף דולר, ירידה מהרבעון הראשון וירידה מ-56 אלף דולר ברבעון המקביל.
בשיחת הועידה אמר מאסק כי הייצור ברבעון השלישי יהיה מעט מתחת לייצור ברבעון השני, בשל השבתות ייצור בקיץ. לטענתו - "מכירת יותר מכוניות חשובה יותר משולי הרווח למכונית". מאסק התייחס להשקה של הסייברטראק ואמר שטסלה תייצר את הסייברטראק בנפחים גבוהים ב-2024.
- הקשר בין טסלה לאנבידיה, ולמה טסלה מזנקת ב-6%?
- מאסק משנה כיוון: הרובוטים האנושיים יהיו 80% מהמיקוד של טסלה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
סייברטראק נכנסת לשוק תחרותי שבו לפורד, ג'נרל מוטורס וריבאן נוכחות, אבל בטסלה סבורים שזה יהיה אחד ממנועי הצמיחה הבולטים בשנה הקרובה.
- 8.כלכלן 21/07/2023 12:06הגב לתגובה זוהיא נשארת ריווחית, כי היא מקבלת מענקי מכסות אי-פליטת פחמן מהשלטון האמריקאי ומוכרת את המכסות ליצרני רכב אמריקאים אחרים.
- 7.יודע דבר 21/07/2023 10:20הגב לתגובה זומי שלא הפנים את זה עדיין- מאסק הוא גאון ויש לו נרקסיזם מטורף של להוכיח לכולם_(במיוחד לצוקרברג) שיש לו הכי גדול טסלה עוד לא אמרה את המילה האחרונה והתיאבון של מאסק לא נגמר
- 6.יוני 21/07/2023 08:34הגב לתגובה זוטסלה היא לא חברת מכוניות היא חברת ai שמוכרת גם מכוניות. ברור לכולם שטסלה תהיה הראשונה שתכניס את הנהיגה האוטונומית המלאה ראשונה . קשה לי להאמין ששמעת את שיחת המשקיעים עד הסוף.. כי טסלה כבר מדברת על מכירת רשיונות לתוכנה שלה של הנהיגה האוטונומית לחברות האחרות… ומאסק לא דיבר סתם על הכפלת היברה פי חמש.. המבין יבין
- מה אתה מבלבל את האשכים??? יא מהנדס תודעה (ל"ת)אנליסט בכיר 21/07/2023 12:06הגב לתגובה זו
- 5.הסינים יקנו את טסלה (ל"ת)זליג 20/07/2023 14:24הגב לתגובה זו
- 4.שחף 20/07/2023 14:18הגב לתגובה זוטסלה בניגוד לשאר החברות, מוכרת לא רק את הרכב, אלא כל השירות מסביב. עדכון תוכנה, עמדות טעינה, טעינה ציבורית, ככל שהיא מייצרת יותר העלות שלה יורדת ולכן שווה לה להציף את השוק גם ברווח מינימלי, רק כדי לתפוס שחיטה ואחכ לעלות מחיר של מוצרים נלווים לרכב.
- אתה חתיכת נעל יוצאת מגדר הרגיל:-)))) (ל"ת)כלכלן 21/07/2023 12:08הגב לתגובה זו
- 3.Bill Hwang 20/07/2023 13:03הגב לתגובה זוכדי לדעת מהו החלום - לך תקרא את שיחת המשקיעים, כי אין לך מושג, מר "לא בטוח"
- אנונימי 20/07/2023 20:19הגב לתגובה זוFSD
- 2.זוזו חלסטרה 20/07/2023 12:40הגב לתגובה זואזרחי ישראל נצחתם לא לקנות רכבים חדשים לייבש יבואנים,לייבש את האוצר עד שנקבל מחירי אירופה.
- 1.בדרך לירידות 20/07/2023 09:16הגב לתגובה זוהליתיום בידי הסינים הבנתם.
- דוד 20/07/2023 10:45הגב לתגובה זובנבאדה בגודל 1000 אקר
- טויוטה, פולקסוואגן וסינים מובילים את מרבית השוק (ל"ת)טסלה מאחור 20/07/2023 11:46
טיוטה. קרדיט: רשתות חברתיותטויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר
ירידה שנתית ראשונה במכירות מאז תחילת השנה, האטה בייצור וזהירות גוברת מצד ההנהלה; השוק הסיני מאבד מומנטום ואילו גם אירופה ואסיה
ענקית הרכב, טויוטה מוטור, סיימה את חודש נובמבר 2025 עם נתונים שמסמנים תפנית שלילית לאחר כמעט שנה של צמיחה רציפה. יצרנית הרכב היפנית דיווחה על ירידה של 1.9% במכירות הגלובליות המאוחדות, הכוללות גם את דייהטסו והינו (Hino), לרמה של 965,919 כלי רכב. מדובר בירידה השנתית הראשונה של החברה זה 11 חודשים, נתון שמדגיש את התגברות הלחצים בענף הרכב העולמי ואת השפעתה המכרעת של סין על התוצאות.
ההאטה במכירות לוותה גם בירידה חדה יותר בצד ההיצע: הייצור העולמי של הקבוצה ירד ב-3.4% לעומת נובמבר אשתקד והסתכם ב-934,001 כלי רכב. הפער בין הירידה במכירות לירידה בייצור משקף גישה זהירה יותר מצד טויוטה, שמעדיפה להתאים את קצב הייצור לסביבה של ביקושים מתמתנים ואי-ודאות רגולטורית וכלכלית.
הגורם הסיני
עיקר הפגיעה נרשמה, שוב, בשוק הסיני. מכירות טויוטה בסין צנחו ב-12.1%
לעומת השנה שעברה והסתכמו ב-154,465 כלי רכב. בחברה ציינו כמה גורמים מצטברים שהובילו לירידה: הפסקת תוכניות סובסידיה לרכב חשמלי ולרכב חסכוני בדלק באזורים נרחבים, דחיית החלטות רכישה מצד לקוחות על רקע חוסר ודאות סביב מדיניות ממשלתית חדשה, וכן תהליכי מעבר בין דגמים,
כולל שינויים בדגמי מפתח כמו ה-RAV4.
הנתונים מסין ממחישים עד כמה השוק, שהיה מנוע צמיחה מרכזי עבור יצרניות רכב זרות, הפך לגורם סיכון. מעבר לתחרות הגוברת מצד יצרנים מקומיים, הפחתת התמיכה הממשלתית והסביבה הפוליטית המורכבת מקשים על שמירת היקפי המכירות.
עבור טויוטה, שמחזיקה נוכחות רחבה במדינה, מדובר באתגר אסטרטגי ארוך טווח.
- ענקית הרכב מכריזה על הפסד תפעולי ראשון מזה 70 שנה ומה קרה היום לפני 47 שנה
- טויוטה הגדולה חלשה ברכבים חשמליים - מה הסיבה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מגמה מעורבת בשאר העולם
בזמן שסין הכבידה, השוק היפני סיפק נקודת אור מתונה. המכירות ביפן עלו ב-1.5% והגיעו ל-177,130 כלי רכב, הודות לביקוש מקומי יציב יחסית. עם זאת,
מחוץ ליפן נרשמה ירידה של 2.6% במכירות, לרמה של 788,789 יחידות, נתון שממחיש כי ההאטה אינה מוגבלת לסין בלבד.

מצרים מפחיתה ריבית בפעם החמישית השנה: האינפלציה בירידה
האינפלציה במצרים 12.3%, הריבית על הלוואות כ-20%
הבנק המרכזי של מצרים הודיע על הפחתת ריבית חמישית בשנת 2025, לאחר שהאינפלציה הפתיעה כלפי מטה ואפשרה למעשה מדיניות מוניטרית מקלה יותר. הריבית על פיקדונות ירדה ב-100 נקודות בסיס לרמה של 18%, והריבית על הלוואות ירדה באותו שיעור ל-21%.
המהלך, של הבנק המרכזי שיצר הפתעה בקרב חלק מהכלכלנים, משקף את ניסיונה של קהיר לאזן בין הורדת עלויות המימון של המדינה והמערכת הבנקאית לבין שמירה על יציבות מחירים. למרות שהאינפלציה עדיין נמצאת ברמה דו-ספרתית, ההאטה האחרונה בקצב עליית המחירים מאפשרת לבנק המרכזי להמשיך בהדרגתיות במסלול ההורדות.
אינפלציה נמוכה מהצפוי
הגורם המרכזי שהביא להורדת הריבית הנוספת הוא ירידת האינפלציה הכללית ל-12.3% בנובמבר, נתון מפתיע לנוכח קיצוץ בסובסידיות הדלק שנעשה כחלק מרפורמות בתמיכת קרן המטבע. הבנק המרכזי ציין כי עדיין קיים לחץ מתמשך באינפלציה שאינה מזון, כמו עלויות שירותים וסחורות שאינן בסיסיות, וכן מתיחות גיאופוליטית עולמית כגורמי סיכון. המסר הוא שהקיצוץ מהווה התאמה זהירה לנתונים ולא שינוי מהותי במדיניות.
נזכיר כי בתחילת 2024, מצרים העלתה את הריבית לשיא והפחיתה את ערך המטבע בכ-40%. צעדים אלו היו חלק מתיקון רחב שנועד לייצב את שוק המטבע, לצמצם עיוותים ולאפשר כניסת מימון חיצוני. במקביל, מצרים קיבלה חבילת תמיכה גלובלית בהיקף של כ-57 מיליארד דולר כדי להתמודד עם לחצים חריפים כמו מחסור במטבע זר ותשלומי ריבית כבדים על התקציב. כל שינוי בריבית נבחן גם דרך הפריזמה של שירות החוב: ריבית גבוהה מדי מכבידה על המדינה, אך ריבית נמוכה מדי עלולה לפגוע ביכולת למשוך הון זר.
- לאומי מספק מימון של 1.7 מיליארד לקיסטון בריבית טובה וזה עדיין מעל ריבית המשכנתא שלכם
- טראמפ: אם השווקים חזקים יו״ר הפד צריך להוריד ריבית
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המטרה: אטרקטיביות למשקיעים זרים
מאז תחילת 2025, מצרים מבצעת הורדה הדרגתית בריבית תוך שמירה על פער מספיק גדול כדי להישאר אטרקטיבית למשקיעים זרים באפיקי חוב מקומיים. זהו איזון מורכב: הורדת הריבית מקלה על התקציב ועל פעילות עסקית, אך אם היא מהירה מדי, עלולה להתחדש לחץ על המטבע ועל האינפלציה.
