כמה כסף ישקיע הבעלים החדש של הפועל תל אביב בכדורסל?
עידן חדש בקבוצת הכדורסל של הפועל תל אביב: איש העסקים, עופר ינאי, הפך לבעלים של המועדון ויחזיק ב-51 אחוזים מהבעלות. ינאי, 48, הוא המייסד והבעלים של חברת "נופר אנרגיה", שמתעסקים בהשקעה והפעלת מתקנים לייצור חשמל ממקורות אנרגיה. בשנים האחרונות שימשה החברה כנותנת החסות של קבוצת הכדורגל הפועל גליל עליון שחזרה בעונה שעברה לליגת העל.
מקבלים בעלים חדש. אוהדי הפועל תל אביב (צילום: טוויטר הפועל תל אביב)
בצד האדום החלו בהכנסת אנשי עסקים להנהלה. כבר לפני שלוש שנים נכנס לניהול המועדון אבי זידנברג ובשנה וחצי האחרונות הצטרפו גם האוהדים, נדב טנא ושחר גרשון, שגייסו את ינאי שהחליט לקחת את הבעלות של המועדון האדום. בהפועל אישרו כי ינאי השקיע כסף משמעותי שעזר לאדומים להחזיר בקיץ שעבר את כוכב נבחרת ישראל תומר גינת וגם בהמשך להחתים גם את צי'נאמו אונואקו.
בחודשים האחרונים התנהלו שיחות בין עופר ינאי, אבי זידנברג ויו"ר העמותה רמי כהן במטרה לגבש מתווה שיאפשר את המשך הצמיחה של המועדון בהתבסס על שיתוף הפעולה המוצלח שהתקיים לאורך תקופה ארוכה. בישיבת הוועד המנהל שהתקיימה אתמול (שלישי) הוצג ההסדר החדש של הניהול הארגוני ולפיו ינאי יחזיק ב-51 אחוזים, אבי זידנברג יחזיק ב-30 אחוזים ואילו עמותת הפועל אוסישקין תל אביב תחזיק ב-19 אחוזים.
- היורוליג והיורוקאפ חוזרות לישראל: הישראליות יארחו בבית החל מה-1 בדצמבר
- 18 מיליון דולר ל-3 שנים, ואסיליה מיצ’יץ’ חתם בהפועל ת"א
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
על פי המתווה שעל פי ההערכות בהיקף של עשרות מיליוני שקלים וכבר ביום החתימה הרשמית צפוי להעביר ינאי 30 מיליון שקל בכדי להגדיל משמעותית את תקציב המועדון ולהביא לשיפור הרכש לקראת המטרות של הקבוצה בליגה ובמשחקי אירופה בעונה הבאה.
לאחר השינוי, הפעילות השוטפת של המועדון תנוהל ללא שינוי, העמותה תהיה חלק מדירקטוריון חברת הבת ותייצג את המועדון במוסדות הכדורסל, כמו גם תנהל ותפתח את מחל=ת הנוער והנשים ותהיה אחראית על הקשר מול הקהילה והפעילות החברתית של המועדון.
ההסכם יוצג בהרחבה באסיפת חברים מיוחדת שתתקיים בעוד שבועיים ויעלה להצבעה.
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברהמותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים
On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.
באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.
מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים
בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.
ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.
גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי
החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה, בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.
