אלקטריאון זכתה במכרז ראשון בצרפת להקמת כביש חשמלי אלחוטי וקיבלה מימון של 3.5 מיליון יורו
חברת אלקטריאון אלקטריאון 0% העוסקת בפיתוח טכנולוגיית "כביש חכם", זכתה החברה במכרז במסגרת פרוייקט "Charge As You Drive" של ממשלת צרפת במסגרתו תזכה החברה למימון של כ-14.2 מיליון שקל (כ-3.5 מליון יורו), וזאת כחלק מקונצורסיום אותו מובילה שותפתה האסטרטגית וענקית הבנייה והתשתיות, חברת VINCI Autoroute.
בחברה אומרים כי הזכייה במכרז מהווה את דריסת הרגל העסקית הראשונה שלה בצרפת ומסמנת אבן דרך משמעותית ביישום כוונות והחלטות ממשלת צרפת להפחתת פליטות פחמן בכבישים בין עירוניים. בכך, מצטרפת צרפת לשוודיה, גרמניה, איטליה, ארה"ב, ישראל ולאחרונה גם נורבגיה, שבחרו אף הן לקדם את מדיניות הפחתת פליטות הפחמן באמצעות השימוש בטכנולוגיית הטעינה האלחוטית לרכבים חשמליים שפיתחה החברה.
במסגרת הפרויקט תפרוש אלקטריאון את הדור הבא של הטכנולוגיה שלה, במקטע דינאמי של כביש חשמלי באורך 2 ק"מ שימוקם לאורך אוטוסטרדה A10 שבדרום מערב לפריז, ובנוסף תתקין מערכת טעינה סטטית. המערכת בגרסת הדור החדש, אשר תותקן בפרויקט, צפויה להעביר לרכב החשמלי אנרגיה בהיקף הגבוה במידה ניכרת מהגרסה הנוכחית, וכן צפויה לכלול יכולות תוכנה חדשות.
על מקטע הכביש החשמלי צפויות להתקיים הדגמות של טעינה אלחוטית בזמן אמת, שיבוצעו על ידי אוטובוס ומשאית במשקל 40 טון המאובזרים במערכות החברה. בנוסף, חברי הקונצורסיום, ובהם חברת VINCI Construction, אוניברסיטת גוסטב אייפל וחברת האצ'ינסון, יבצעו ניסויים ובדיקות של המערכת, במטרה להדגים את יכולותיה ויתרונותיה.
- מנכ״ל אלקטריאון: ״Eurabus זו רק ההתחלה; יש שת״פים נוספים״
- אלקטריאון חושפת: "טויוטה מאמינה בנו, זו השקעה לטווח בינוני-ארוך"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הפרוייקט, אשר ממומן על ידי ממשלת צרפת באמצעות BPI, מהווה את השלב הראשון בדרך למימוש יעדי ממשלת צרפת לפרוס עד שנת 2030 כביש אלחוטי על פני כ-5,000 ק"מ של צירי תנועה מרכזיים ברחבי צרפת, וכ-9,000 ק"מ עד שנת 2035. יעדים אלה מתבססים על מחקר מקיף אותו ערך משרד התחבורה הצרפתי בשנת 2021, ממנו עלה כי "כבישים חשמליים" הם הדרך המיטבית להגשמת היעד של אפס פליטות פחמן בעולם התחבורה.
מניית אלקטריאון נסקה נכון לכתיבת שורות אלו בלא פחות מ-180% מתחילת השנה למחיר של 80.3 שקל ושווי שוק של 910.7 מיליון שקל.
אורן עזר מנכ"ל אלקטריאון: "אנו גאים שאלקטריאון נבחרה כטכנולוגיית הטעינה האלחוטית לכביש החשמלי הראשון בצרפת, ובשל החשיבות האסטרטגית של השוק הצרפתי אנו מתכננים להרחיב את נוכחותנו באזור. תוכניתה של צרפת לבנות כ-5,000 ק"מ של כביש חשמלי עד 2030 היא דוגמא לאימוץ גלובלי הולך וגובר של טעינה אלחוטית. לצד זאת, אנו מצפים לחשוף בפרויקט את הדור הבא של הטכנולוגיה שלנו הצפויה להעביר לרכב החשמלי אנרגיה בהיקף הגבוה במידה ניכרת מהגרסה הנוכחית".
- 4.כנסו כנסו 13/07/2023 18:09הגב לתגובה זוכל האופציות האחרות יותר זולות ויותר חזקות. פשוט פדיחה לאלקטריאון. ועכשיו VINCI אומרים שאלקטריאון עולים 4-5 מיליון יורו לקילומטר כביש, די הם כבר נגמרו
- 3.אלי 12/07/2023 14:45הגב לתגובה זוההיסטוריה חוזרת
- 2.b 12/07/2023 13:34הגב לתגובה זוהחברה הזאת הולכת לעשות היסטוריה בכל העולם
- 1.עומר 12/07/2023 11:35הגב לתגובה זוכשתקבלו הזמנה לסלילת אלפי ק"מ , אשקול לשקול את המניה , וגם זה רק לאחר הצגת תזרים חיובי ורווח !!! עד אז ... בהצלחה !!!

3 הערות על הנפקת ארית
על "מידע פנים מוסדי", על החשיבות לעקוב אחרי הדלפות בתקשורת והאם לארית יש הזמנה משמעותית בדרך?
ארית ארית תעשיות 0% ניסתה להנפיק את החברה הבת רשף שמהווה 99% מהפעילות שלה עצמה לפי שווי של 4.3 מיליארד שקל לפני הכסף. זה ביטא שווי נמוך לארית עצמה והמניה ירדה במקביל לכתבות שפורסמו כאן: מה יודע צבי לוי שאנחנו לא? ארית מנצלת אופוריה במניה כדי להנפיק מהציבור; הבעיה הגדולה של ארית - חמישה חודשים בלי הזמנה אחת.
כשהמניה קרסה, המוסדיים אמרו לחברה - עצרו. המניה חזרה לעלות ואז המוסדיים והחברה סיכמו על סוג של הנפקה פרטית - גיוס של 550 מיליון שקל לרשף לפי שווי של 3.6 מיליארד שקל לפני הכסף. רגע אחרי הגיוס לארית 80% מרשף שיש לה שווי אחרי הכסף של 4.15 מיליארד שקל, כשארית עצמה נפגשה עם מעל 400 מיליון שקל כשלצד המזומנים בקופה, אפשר להעריך שיש לה סדר גודל של 1 מיליארד שקל. אלו המספרים, עכשיו על הדרך הבעייתית שבה ארית-רשף נפגשו עם הכסף
1. ארית או המוסדיים סיפקו מידע לכלכליסט בכל אחת מהנקודות הקריטיות. לדוגמה - ביום שבו הוחלט על עצירת ההנפקה והמניה זינקה בחזרה, המניה אומנם עלתה, אבל כשהמידע דלף לכלכליסט היא זינקה, ורק אז החברה דיווחה על עצירת ההנפקה באופן רשמי. אתמול המניה ירדה ב-3%, המידע נמסר לכלכליסט (שעושה כמובן עבודה עיתונאית טובה) והמניה קרסה ב-6%. ורק אז הגיע הדיווח הרשמי. ההדלפות האלו חשובות למשקיעים הפרטיים - תקראו אותם ראשונים ותרוויחו. כן, זו פרסומת לכלכליסט, במיוחד לגולן חזני. אין דבר כזה מידע מושלם, לפעמים מידעים מתבררים כטעויות או בלוני ניסוי, אבל זה לא סוד שחלק מהמידע שהוא מעביר עוזר מאוד למשקיעים.
יש כאן שאלה על המשקיעים הקטנים ועל מי עושה סיבוב עליהם דרך ההדלפות, אבל בשורה התחתונה - משקיעים צריכים לצבור מידע מכל מקור מידע.
2. נחמיא גם לנו - היה די ברור שהמניה תיפול כי הערך שלה בהנפקה היה נמוך מהערך בשוק, והיו סימנים מקדימים לסוג של ניפוח. הצפנו את זה (ראו לינקים למעלה). מי שקרא יכול היה לברוח בזמן. הניתוחים הפיננסים לא משקרים, אבל הם לא מספרים את כל התמונה.
- הבעיה הגדולה של ארית - חמישה חודשים בלי הזמנה אחת
- מניית ארית מאבדת גובה - האם החברה מנופחת?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
3 מידע פנים מוסדי - אנחנו מאוד מעריכים את מנהלי ההשקעות שמובילים את הפניקס, מור, כלל ומיטב. אבל או שיש להם "מידע פנים מוסדי" על ארית ורשף ולכן הם קנו או שלא אכפת להם מהכסף שלכם. הם השקיעו 550 מיליון שקל ברשף לפי שווי של 3.6 מיליארד שקל, זה לא ה-5 מיליארד שארית נסחרה, זה גם לא ה-4.3 מיליארד שרשף ביקשה לפני חודש, אבל גם 3.6 מיליארד שקל לחברה זה סכום משמעותי. נכון, היא תרוויח השנה סכום של 300 מיליון שקל (הערכה שלנו) כשהמחצית השנייה של 2025 תהיה מצוינת. הנהלת החברה מסרה שהרווחיות תהיה דומה לרווחיות במחצית הראשונה. המכירות בכל השנה יתקרבו ל-500 מיליון שקל, - כ-350 מיליון שקל במחצית השנייה. זה אומר סדר גודל של 200 מיליון שקל בשורה התחתונה במחצית השנייה. אפילו יותר. קצב רווחים של המחצית השנייה הוא כ-400 מיליון שקל.
הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגהיום בבורסה: המשך הראלי והאם ארית תנפיק בנאסד"ק?
אחרי העליות אתמול בתל אביב לשיא חדש ואחרי שבלילה וול סטריט סגרה בירוק, הפתיחה הבוקר צפויה להיות חיובית. המניות הדואליות חוזרות עם פער של 0.2%, כש אנלייט אנרגיה 0% ו אלביט מערכות 0% צפויות לעלות בכ-1.4%. הנה המניות הגדולות (הקלקה תיפתח את טבלת מניות הארביטראז' המלאה):
אנחנו בימים האחרונים של דצמבר, ימים של שיפוץ תשואות, ימים של ראלי - לפחות מבחינה סטטיסטית. תל אביב היא אחת הבורסות הטובות בעולם השנה, אבל למרות כל ההמלצות של מנהלי השהקעות, אנליסטים ומומחי השקעות, זה הזמן להיזהר. הראלי יימשך כנראה בזמן הקרוב, הסנטימנט החיובי מאוד חזק. אבל מכפילי הרווח מבטאים תמחור לא נמוך. נכון, כל העולם בתמחור גבוה יחסית לעומת המצב לפני שנה-שנתיים, ועדיין - גם אבסולוטית וגם יחסית, מכפילי רווח של 13 לבנקים, 17 לחברות ביטוח, וכ-17-20 למניות ת"א 125 זה גבוה. קחו את זה בחשבון באלוקצייה. למשקיע לטווח ארוך זה לא צריך לשנות, הרי אי אפשר לתזמן את השוק, אבל למשקיעים לטווח קצר או משקיעים שאין להם "תאריך מוגדר" להשקעה צריכים להתייחס לזה.
היום בדהמרקר כתוב שהפניקס ומור כופפו את ארית. ההנפקה ברשף לפי הכותרת והכתבה היא הצלחה ענקית לגופים המוסדיים. אנחנו רק רוצים להזכיר שמניית ארית שמוחזקת בעיקר על ידי הפניקס ומור נפלה 25% מאז שדווח על הנפקה. אז איך לכל הרוחות הפניקס ומור כופפו את ארית? הפניקס ומור משקיעים בארית כבר תקופה ממושכת והם לא רצו שרשף, הבת תונפק בנפרד. בינתיים ההודעה של ארית על ההנפקה גרמה לצניחה במניה. אז מה עושים? תרגיל חילוץ. כדי למנוע את הנפילה בארית עושים הנפקה רק לגופים המוסדיים אבל לפי שווי נמוך יותר - ככל שהשווי נמוך יותר ברשף, כך לכאורה הפניקס ומור וגם מיטב וכלל שהצטרפו להנפקת המוסדיים, מרוויחים יותר. אבל זו טעות - כי כל "הרווח" שלהם ברשף, הוא ההפסד שלהם בארית.
- ראלי בת"א: טבע עלתה 2.6%, הבנקים עלו 1.4%, הייפר ועל בד זינקו 16%
- המדדים עלו ב-0.5%, בזק זינקה 5%, ארית נפלה 5.3%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ארית היא רשף, זו הפעילות שלה, זה 99% ויותר ממה שהיא. אז כשאתה מנפיק את עצמך בזול, אתה גורם למחזיקים לרבות הפניקס ומור להפסדים גדולים. הפניקס ומור לא כופפו את ארית, ההיפך - ארית כופפה אותם.
