האמרון
צילום: טוויטר האמרון

שווי השוק: 4.5 מיליון אירו. הכירו את יריבת מכבי חיפה

הירוקים יפגשו בסיבוב הראשון של ליגת האלופות את אלופת מלטה. מי השחקן היקר בסגל ומי השחקן שיש לו קשר לישראל?
 
מיכאל וייסרמן |

בעוד פחות מחודש ימים תפתח מכבי חיפה את עונת המשחקים הקרובה עם סיבוב ראשון בשלב ליגת האלופות: היא תשחק מול אלופת מלטה - המרון ספרטונס.

הירוקים מגיעים לאחר קיץ מהפכני בו נפרדו מהמאמן ברק בכר וצמד השחקנים עומר אצילי ומוחמד אבו פאני. הירוקים של העונה בונים את עצמם מחדש אבל צפויים לעבור את היריבה ממלטה שנחשבת ליריבה חלשה במיוחד.

המרון זכתה ב-9 אליפויות ו-9 גביעים ב-116 שנה מאז נוסד המועדון. הקבוצה לא הצליחה יתר על המידה באירופה ובעונה שעברה הפתיעה כאשר הגיעה לפלייאוף הקונפרנס ליג, שם הפסידה לפרטיזן בלגרד.

מקריית שמונה לליגת האלופות. מבונג (צילום: באדיבות הפועל קריית שמונה)

הדמות המעניינת ביותר במועדון הוא הנשיא ג'וזף פורטלי. האחרון היה שחקן עבר אבל לאחר שהבין כי לא ייראה את עתידו בכדורגל הפך לאיש עסקים בתחום הבנייה. בעונה שעברה הפתיע כאשר התפטר מנשיאות המועדון כדי להירשם כשחקן ולקחת חלק במשחקים באירופה, אבל ההתאחדות המקומית פסלה את המהלך. מי שמשמש כמאמן הקבוצה הוא האיטלקי, לוצ'יאנו זאורי. האחרון לא רשם הישג מיוחד בתחום האימון אבל זכור בעיקר כשחקן עבר של לאציו.

שווי השוק של המועדון הוא 4.5 מיליון אירו, כאשר בסגל שלה משחקים שלושה שחקנים ששווי השוק שלהם הוא 400 אלף אירו. בין השאר מדובר בקשר האחורי, מתיו גילאמייר, שנחשב לקשר אחורי טוב ומחזיק באזרחות אנגלית. הקשר הגיע למלטה מסיינה שבאיטליה. שחקן נוסף הוא אלביס מאשיקה, ששיחק בעבר בסלובניה. מאשיקה סיים את העונה האחרונה כמלך השערים עם 21 כיבושים ועוד 6 בישולים ב-37 משחקים.

השלישי ברשימה הוא רוקו פארשה הקרואטי שהגיע לקבוצה מהליגה השנייה בסלובניה. השם המעניין בסגל הוא הקשר ג'וזף מבונג שפתח את העונה שעברה בהפועל קריית שמונה אבל כבר בינואר חזר להמרון. עוד משחקים בקבוצה - שישה ברזילאים וארגנטינאי אחד.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברההרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברה

מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים

חברת הספורט השוויצרית לא נבהלת מהאטה צרכנית או סביבה כלכלית מורכבת, וממשיכה להציב רף גבוה בשוק התחרותי - גם במחיר גבוה מהמקובל

הדס ברטל |
נושאים בכתבה סניקרס

On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.

באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.

מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים

בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.

ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.

גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי

החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה,  בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.