אפל מכריזה על חשבון חיסכון חדש עם ריבית של 4.15%
אפל APPLE מכריזה על חשבון חסכון חדש הזמין כרגע רק בארצות הברית, עם תשואה של 4.15%, ללא הגבלה על גודל ההפקדה וללא עמלות. לפי הדיווח של אפל, הכסף הנצבר דרך תכנית ה-Rewards שלה, המחזירה 3% על כל רכישה שנעשית עם ה-Apple Card יכנס אוטומטית לחשבון החיסכון. במקביל אפשר להזרים כספים לכרטיס והפקיד יותר בפיקדון-חיסכון.
טים קוק, אפל
התשואה הממוצעת בארצות הברית בחשבון חסכון יומי עומדת כרגע על 0.35% בשנה, לכן ההודעה של אפל על חשבון חיסכון שייתן למפקידים תשואה שנתית של 4.15% כנראה שתגרום להרבה רעש לגופים הבנקאיים בארצות הברית כשהבנק שהכי ירוויח מזה הוא גולדמן זקס, שאפל משתפת איתו פעולה על מנת לאפשר את השירות. במקרה או שלא במקרה - וורן באפט הוא בעל מניות משמעותי באפל ובגולדמן זאקס.
בישראל נצטרך כרגיל לחכות, כשרק לפני חודש וחצי בנק ישראל הודיע על מהלך שיאפשר לחברות פיננסיות בינלאומיות להתחבר למערכות האשראי בארץ. מהלך שיאפשר לאפל להיכנס ולהביא איתה גם לכאן את תוכנית החיסכון, מה שעלול לעשות כאב ראש רציני לבנקים בארץ.
- אפל עקפה את הציפיות - אך נחלשה במכירות האייפון ובהכנסות מסין
- בנק אוף אמריקה: אפל תכפיל את הרווחים תוך 5 שנים בזכות ה-AI
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עד לאחרונה, הבנקים המקומיים היו בדעה אחת שענקיות הטק לא מאיימות עליהן. השוק אצלנו קטן, מוטה רגולציה ומעבר לכך הנהלות הבנקים סברו שהכיוון שלהם הוא לשתף פעולה ולא להתחרות. המהלך בארה"ב של אפל מצביע על כך שמדובר בענקית טק שרוצה להיות גם ענקית פיננסים. יש לה את הדאטה, יש לה את היכולות הטכנולוגיות ויש לה לקוחות מכורים שמשתמשים בסמארטפון ובאפליקציות. אין בעצם על אפל שום מחסום שאינו רגולטורי שמונע ממנה להיות ענקית פיננסים. אז סביר שהיא תתחיל בשוק הבית שלה - ארה"ב, תעבור למדינות הגדולות, אבל ישראל עשויה להיות גם בפוקוס שלה.
מעבר לכך, מה מונע מישראלים עם חשבון אפל אמריקאי להשקיע בפיקדון-חיסכון? זה כנראה אפשרי, וזה יהיה אטרקטיבי שיתווספו כפי שנערכת אפל, מוצרים נוספים.
המוצרים הפיננסים של אפל
החברה ממשיכה לייצר עוד ועוד מוצרים פיננסים כשהיא כבר עם ארנק וכרטיס אשראי ובכך שולחת את זרועותיה בעוד תחומים תוך כדי שהיא משמרת את נאמנות משתמשייה. אנליסטים בוודבוש (Wedbush) פרסמו לא מזמן כי הם צופים שיש מקום לאפסייד של 25% בשנה הקרובה במניית אפל, כשהם עדיין לא מתמחרים את הפעילות הפיננסית שנמצאת יחסית בחיתוליה. הם העלו את מחיר היעד של המניה מ-190 דולר ל-205 דולר למניה. עפ"י האנליסט דן איבס, עלייה בביקושים לאייפון 14 מכיוון אסיה, כשבמקביל הפסקות הייצור נבלמו (בניגוד לרבעון הקודם, אז הקורונה פגעה במפעלים של החברה בסין) הם הגורמים העיקריים לעדכון מחיר היעד.
אמנם הנתח העיקרי של ההכנסות של אפל מגיע ממכירת מוצרים (אייפונים, מחשבי מק, אייפדים וכו'), אך איבס מאמין כי על המשקיעים לשים לב לסקטור השירותים של החברה, למשל שירותי הענן (iCloud), אפל מיוזיק ואפל קר. אפל כבר העלתה את המחיר של השירותים שלה בשנה האחרונה וכאשר לוקחים בחשבון 100 מיליון משתמשי אייפון חדשים ב-15 החודשים האחרונים הסיכויים שנראה את ההכנסות הללו עולות הם לא קטנים בכלל. "אנחנו מאמינים שסך הכל עסקי השירותים שווים בין 1.2 ל-1.3 טריליון דולר" אמר איבס.
- איבדו עשרות אחוזים: הביטקוין נפל - וחברות אוצר הקריפטו צנחו
- המשקיעים בוול-סטריט נערכים לתקופה תנודתית במיוחד
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הונאה של 2 מיליארד דולר - עונש של 11 אלף שנות מאסר - ומוות...
- 3.אפל עם ארנק וכרטיס אשראי? פחחח (ל"ת)מנכ"ל גוגל 18/04/2023 09:31הגב לתגובה זו
- 2.אל דאגה ביבי וחבורתו ימנעו כניסת אפל כדי לשמור על הון (ל"ת)אפק 18/04/2023 09:29הגב לתגובה זו
- 1.יאיר 17/04/2023 22:23הגב לתגובה זובזמן שהריבית ממשיכה לעלות כל העת, הבנקים מורידים בחדות את הריבית על הפקדונות ומציעים תשואה מגוחכת גם על סכומים גדולים.
- ראשי הבנקים עם המחאה נגד הרפורמה המשפטית (ל"ת)תיראו מותפעים 18/04/2023 09:31הגב לתגובה זו
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
ג'יימי דימון, מנכ"ל JPMorgan. קרדיט: רשתות חברתיותמנכ"ל ג'יי פי מורגן: "אני לא קורא הודעות טקסט בעבודה, אין לי התראות בכלל"
מנכ"ל ג'יי פי מורגן, ג'יימי דימון, חושף את סוד הריכוז שלו בעבודה, מזהיר מפני הסחות דיגיטליות וממשיך לתקוף את תרבות העבודה: "כשאני בפגישות, אני מרוכז רק באנשים שמולי"
מנכ"ל בנק ג'יי פי מורגן צ'ייס, ג’יימי דיימון, אחד מהמנהלים המשפיעים בעולם הפיננסים, גילה כי הוא כמעט ואינו משתמש בטלפון הנייד שלו בזמן העבודה, ובעצם לא קורא הודעות טקסט כלל במהלך היום. “אין לי התראות,” אמר דיימון “אם תשלחו לי הודעת טקסט במהלך היום, כנראה שלא אקרא אותה".
לדבריו, יש רק חריג אחד לכלל: ילדיו. "ההתראות היחידות שאני מקבל הן מהילדים שלי. זהו. כשאחד מהם שולח לי הודעה, אני רואה את זה". דיימון, בן 69, סיפר כי הוא אינו נושא את הטלפון עמו לפגישות כדי לשמור על ריכוז מלא. “כשאני הולך ברחבי הבניין או מגיע לפגישות, אני לא מחזיק את הטלפון עליי. הוא נשאר במשרד. לפני הפגישות אני קורא את מה שצריך לקרוא, וברגע שאני שם, אני מרוכז ב-100% באנשים שמולי ובמה שהם אומרים. אני לא מוסח ואני לא חושב על דברים אחרים".
עבור אחד המנהלים העמוסים בעולם, מדובר
בגישה חריגה, כמעט אנטי מודרנית, אך לדברי דיימון, זו הדרך היחידה לשמור על איכות קבלת החלטות בסביבה רוויית הסחות דעת. "המוח לא בנוי לעבור כל כמה דקות בין הודעות, מיילים, שיחות ודיונים", אמר בעבר.
"סגור את הדבר הארור הזה"
דיימון, שעומד בראש הבנק הגדול ביותר בארה״ב ובין המשפיעים בעולם העסקים הגלובלי, ידוע כאדם שמקפיד על משמעת עבודה קלאסית ונוקשה. באוקטובר, בכנס שנאם בו, הוא לא חסך במילים נגד השימוש בטלפונים ובאייפדים בזמן ישיבות: "אם אתה יושב מולי עם אייפד ונראה שאתה קורא מיילים או מקבל התראות, אני אגיד לך לסגור את הדבר הארור הזה", אמר לקול צחוק מהקהל.
- אלוני חץ: רכישת אחזקות ג'יי פי מורגן בקאר - הושלמה
- ג'יימי דיימון: "המשבר בבנקאות לא הסתיים"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לטענתו, שימוש במכשירים בזמן פגישה הוא חוסר כבוד ובזבוז זמן. "פגישה צריכה להיות עם מטרה ברורה", הסביר, "ואם אתה עסוק במיילים או בוואטסאפ, זה סימן שמשהו בתרבות העבודה שלך לא עובד". גישה זו עומדת בניגוד חריף לרוח התקופה, שבה סמארטפונים, הודעות מיידיות ועדכונים מתפרצים הפכו לחלק בלתי נפרד מהעבודה.
