פורד מפטרת 3,800 עובדים; תשיק את הרכב החשמלי הראשון שלה השנה
יצרנית הרכבים האמריקאית פורד הודיעה כי היא מתכננת לפטר בשלוש השנים הקרובות כ-3,800 עובדים בתפקידי ההנדסה והניהול באירופה. החברה מסרה כי הגידול במחירי הסחורות הדרושות להן על מנת לייצר רכבים והצורך להקטין את מספר העובדים ככל שהחברה תייצר מספר רב יותר של רכבים חשמליים מובילים אותה לבצע את הפיטורים הללו.
על פי הדיווח, לפחות 2,300 עובדים יעזבו את תפקידים בערים הגרמניות קלן ואאכן, 1,300 עובדים בבריטניה יעזבו גם הם, ו-200 עובדים נוספים יפוטרו בשאר מדינות אירופה. פורד מסרה כי היא מקווה שתוכל לפטר את אותם עובדים דרך תוכניות עזיבה מרצון שבהן יש בונוסים ופיצויים מוגדלים..
הדיווח לא היה חיובי למרבית המדינות באיחוד האירופי, שלקראת סוף חודש ינואר מסרו כי לראייתם מספר העובדים שיפוטרו בכל היבשת לא יעלה על כ-2,500 עובדים. כך או אחרת, יצרנית הרכבים תמשיך להעסיק כ-3,400 עובדים באיזור, כאשר אלו יהיו אמונים לייצר את הרכבים כפי שהעובדים האמריקאים מייצרים, ובכך למכור יותר ויותר רכבים באיזור אירופה. כמו כן, מכיוון שלתושבים האירופאים ציפיות שונות מהרכבים שלהם, יהיה על העובדים הללו להתאים אותם ללקוחות האירופאים.
"כיום קיימות פחות ופחות עבודות שניתן לבצע על מערכות הנעה קלאסיות כגון במנועי הבוכנה שמשתמשים בבנזין ובסולר", מסר ראש מחלקת ייצור הרכבים החשמליים של פורד, מרטין סאנדר, "אנחנו נכנסים כעת לעולם בו יש פחות פלטפורמות גלובליות עם צורך נמוך יותר בעבודה הנדסית". זה בגדול ההסבר לפיטורי העובדים.
- פורד מזנקת לאחר שעקפה את התחזיות ברבעון השלישי
- ההשקות המסחריות המהפכניות ששינו את פני עולם התקשורת ועולם הרכב
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עוד הוסיף סאנדר כי פיטורי העובדים לא שינו כלל את תוכניות החברה למעבר כולל לרכבים חשמליים, כאשר החברה מתכננת כעת להציע צי רכבים חשמלי מלא באירופה עד לשנת 2035. החברה עתידה לשחרר את הרכב החשמלי האירופאי הראשון שלה בהמשך השנה, כאשר רכב זה יהיה בנוי על פלטפורמת ה-MEB של פולקסוואגן, ויושק בעיר קלן שבגרמניה.
- 1.פורדסון 16/02/2023 18:00הגב לתגובה זוכפיאסטה ופוקוס ותתמקד רק בכלי רכב חשמליים, עתידה צבוע שחור.
- להיטים?? דרעק של גיר (ל"ת)מוישי זוכמיר 19/02/2023 13:56הגב לתגובה זו
הביאה את החשמל להמונים BYD Atto 3. צילום יואב פולסניתוח - מעל 200,000 חשמליות נמכרו בישראל. BYD וטסלה מובילות
208,810 מכוניות חשמליות נמכרו בישראל מאז שנת 2011. עד שנת 2019 ההנעה החשמלית היתה קוריוז זניח. שנת 2020 בישרה ש'קורה משהו בשוק', ובשנת 2021 נפרץ הסכר. BYD, טסלה, ג'ילי, MG ויונדאי מובילות במספרים המוחלטים. מרצדס מובילה בפרימיום.
ענף הרכב המקומי התנהל על מי מנוחות לאורך שנים רבות עם מנועי בנזין ודיזל, ואי שם גם היברידיות. בתחילת העשור השני של שנות ה – 2000 הגיחו לשוק המקומי מכוניות מוזרות ללא מנוע בעירה פנימית ונפתח עידן החשמליות בשוק המקומי.
מאז ועד עתה למעלה מ 200,000 כלי רכב חשמליים עלו על כבישי ישראל. המספר אמנם לא מרשים מול כ 4.0 מיליון כלי רכב בישראל, אולם בשנים האחרונות כלי הרכב החשמליים הלכו ותפסו נפח משמעותי מכלל מכירות כלי הרכב החדשים, אירוע שגרם לנו לפנות לידיד המדור מר צבי תמרי ולבקש ממנו נתונים מתוך מאגרי המידע של משרד התחבורה.
את ההיסטוריה המודרנית של כלי הרכב החשמליים בישראל ניתן לחלק לשלוש תקופות עיקריות.
תקופה ראשונה
תקופה ראשונה בין השנים 2011-2016 לה ניתן לקרוא 'בטר פלייס וחברים' שלצד דגמי הרנו פלואנס ZE נרשמו בארץ מכוניות חשמליות בודדות והמספרים היו בספרה אחת או שתי ספרות, ולא קרוב ל 100.
- חשמל או פלאג אין - דילמת המורה לנהיגה
- משרד הביטחון אוסף את הרכבים הסיניים של הקצינים - בעקבות חשש מדליפת מידע
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
| שנה | כמות |
| 2011 | 5 |
| 2012 | 45 |
| 2013 | 60 |
| 2014 | 19 |
| 2015 | 0 |
| 2016 | 5 |
