מחירי הדלק יתייקרו במוצאי שבת ב-9 אגורות ל-6.94 שקלים לליטר
מחירי הדלק יתייקרו בלילה שבין שבת לראשון ב-9 אגורות נוספות ומחיר הדלק יעמוד על 6.94 שקלים לליטר בנזין. תוספת בעד שירות מלא תמשיך לעמוד על 21 אגורות לליטר. המחיר באילת יעמוד על 5.93 שקל לליטר.
למעשה, מחירי הדלק היו אמורים להיות גבוהים יותר בחודשים הקודמים אבל הממשלה היוצאת סיבסדה את המחירים ולכן המחירים עלו פחות. כעת הסבסוד מסתיים והמחירים עולים בחזרה. כזכור, בחודש הקודם הם היו אמורים לזנק ב-72 אגורות אבל שר האוצר היוצא אביגדור ליברמן חתם על הארכת הצו ולכן הם עלו 'רק' ב-39 אגורות.
חשוב לומר: חלק מהסיבה למחירי הדלק הגבוהים זה ניסיון של המדינה לווסת את העומסים בכבישים. ממוצע הנוסעים ברכב בישראל הוא 1.2 אנשים לרכב, כלומר אנחנו מאוד אוהבים לנסוע לבד ברכב ולא מוכנים לשקול חלופות. התוצאה היא כמובן פקקים גדולים. אפשר לייצר חלופות. צריך רק לרצות (הנה אחת מהן, וכנראה הטובה ביותר. זה אשכרה פתר את הפקקים במקומות הבודדים בעולם שניסו את זה). ומי שמתעקש לנסוע לבד? זה ממש בסדר שיעמוד בפקקים.
- מחירי הדלק יישארו ללא שינוי גם בחודש אוקטובר - סמוטריץ' חתם על צו
- שלא תופתעו בתחנה: מחירי הדלק יעלו הלילה באגורה אחת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ורק נזכיר - כשהמדינה מסבסדת את מחירי הדלק זה בעצם אומר שמי שנוסע ברכב יקבל הטבה ומי שנוסע בתחבורה ציבורית ישלם עליה. למה זה הגיוני, כאשר המדינה בכלל צריכה לעודד תחבורה ציבורית ולהוריד מכוניות מהכבישים? זה לא. אבל זה מצטייר טוב בעיני ציבור הנהגים. האם הממשלה החדשה של נתניהו תלך בעקבות הקודמת ותסבסד גם היא את מחירי הדלק? אם היא תעשה את זה גם היא תנסה להצטייר טוב יותר בעיני ציבור הנהגים - אבל את המחיר נשלם כולנו בעוד פקקים ומס שאותו משלמים יותר גם העניים שאין להם רכב ונוסעים בתחבורה הציבורית.
- 2.ממשלת נתניהו=הורגת את האזרחים 29/12/2022 11:22הגב לתגובה זוהאזרחים לא מעניינים את הממשלה של ביבי
- 1.שיעלה הדלק עוד ועוד. מעולה!! אני עברתי לרכב חשמלי... (ל"ת)יואל 29/12/2022 11:20הגב לתגובה זו
- מוטי 29/12/2022 13:15הגב לתגובה זומה שבתורו גורם לעליית ריבית, שגורמת לך לשלם יותר על הרכב החשמלי שלך, ולכל דבר צמוד מדד.

ישראל וקפריסין מקדמות את שיתוף הפעולה האנרגטי: הכבל החשמלי התת ימי מתקדם
אלי כהן נפגש עם מקבילו הקפריסאי, ג'ורג' פאפאנסטסיו, והשניים דנו בפרויקטים מרכזיים, לרבות הכבל החשמלי התת ימי והסכם מאגר הגז המשותף. בפגישה, שנערכה על רקע התקדמות אזורית משמעותית, הדגישו השרים את החשיבות האסטרטגית של שיתוף הפעולה, במיוחד לאור האתגרים הגיאופוליטיים באגן הים התיכון
ביקור עבודה של שר האנרגיה והתשתיות, אלי כהן, בקפריסין חיזק את הקשרים האנרגטיים בין המדינות. כהן נפגש עם מקבילו הקפריסאי, ג'ורג' פאפאנסטסיו, והשניים דנו בפרויקטים מרכזיים, לרבות הכבל החשמלי התת ימי והסכם מאגר הגז המשותף. בפגישה, שנערכה על רקע התקדמות אזורית משמעותית, הדגישו השרים את החשיבות האסטרטגית של שיתוף הפעולה, במיוחד לאור האתגרים הגיאופוליטיים באגן הים התיכון.
גשר חשמלי בין ישראל לאירופה: פרויקט בהיקף אזורי
פרויקט הכבל החשמלי התת ימי, The Great Sea Interconnector, נמצא כעת בשלב תכנון מתקדם וצפוי לחבר את ישראל לרשתות החשמל של קפריסין ויוון, ובהמשך לאירופה כולה. הפרויקט, בהיקף השקעה מוערך של כ-2 מיליארד אירו, יאפשר חיבור ראשון מסוגו של רשת החשמל הישראלית לרשת האירופית, תוך שיפור הביטחון האנרגטי האזורי. מדובר במהלך אסטרטגי שמשדרג את מעמדה של ישראל כמרכיב חיוני במפת האנרגיה, ומאפשר גם פוטנציאל לייצוא חשמל ירוק.
החיבור לרשת החשמל האירופית יעניק לישראל גיבוי בעתות חירום, ובמקביל יאפשר ייצוא עודפי חשמל, לרבות חשמל מתחדש, לשווקים באירופה. מנקודת המבט האירופית, מדובר במהלך שמסייע לגיוון מקורות האנרגיה ולחיזוק העצמאות האנרגטית - עניין קריטי בעידן של חוסר ודאות באספקת הגז מרוסיה. קפריסין כבר אישרה את חלקה בפרויקט בספטמבר 2024, והשרים סיכמו לקדם חתימה על חוזה להנחת הכבל במהלך 2025.
מאגר "אפרודיטה-ישי": מהסכם למינוף אנרגטי משותף
נושא מרכזי נוסף בפגישה היה ההסכם סביב מאגר הגז "אפרודיטה-ישי", שנמצא בשטח הכלכלי הימי של ישראל וקפריסין ומוערך בכ-5 טריליון רגל מעוקבת של גז טבעי. ההסכם, שנחתם לאחר מגעים ממושכים ומחלוקות גבוליות, מהווה דוגמה לשיתוף פעולה נדיר באזור רווי מתחים. בפברואר 2025 קפריסין וקונסורציום בראשות שברון הגיעו להבנות על תוכנית פיתוח מעודכנת, אך תחילת ההפקה נדחתה ל-2031 בשל אתגרים טכניים ומשפטיים.
- שר האנרגיה: "בזן תשוב לפעול תוך פחות מ־30 יום"
- שר האנרגיה: "האוצר הפגין חוסר אחריות עם שברון"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פיתוח המאגר צפוי להניב הכנסות משמעותיות לשתי המדינות, לצד הרחבת היצוא האנרגטי של ישראל. במקביל, הוא מהווה נדבך נוסף במיצוב ישראל כמעצמה אנרגטית מתפתחת במזרח הים התיכון.