פרוייקטי גינדי תא
צילום: באדיבות עיריית תל אביב-יפו

כך תוכלו להשיג דירה בתל אביב. ועוד בשכירות נמוכה

בשל הרצון לצמצם ביורוקרטיה, עיריית תל אביב החליטה לערוך הרשמה אחת לכל הגרלות הדיור בהישג יד. במסגרת ההטבות: למעלה מ-80 דירות להשכרה מוזלת ב-6 פרויקטים באזורים שונים. כך תוכלו לזכות בדירה
איציק יצחקי | (3)

עיריית תל אביב יפו החליטה לערוך הרשמה אחת בלבד לכל ההגרלות לדיור בהישג יד לשנת 2023 בעיר. במסגרת ההטבות ישווקו למעלה מ-80 דירות להשכרה מוזלת ב-6 פרויקטים באזורים שונים. העירייה מתכנן גם אלפי דירות בהישג יד בשנים הקרובות. נכון להיום מאוכלסות בעיר כ-400 יחידות דיור בהישג יד.

השינוי, כאמור, הוא בעיקר בתהליך ההרשמה. העירייה החליטה כי התושבים יירשמו פעם אחת לכלל ההגרלות במקום בשיטה הקיימת - הרשמה לכל הגרלה בנפרד כדי לצמצם בירוקרטיה. היום תיפתח ההרשמה והיא תסתיים ב-25 בינואר 2023. 

הרישום תקף לכל ההגרלות שייערכו בשנת 2023, ויהיה פתוח רק בתקופת ההרשמה. המתעניינים יידרשו למלא שאלון אפיון קצר אשר יסווג אותם בהתאם לגודל דירה,  שמתאימה לצרכיהם (לפי מספר נפשות והרכב משק הבית). הפרטים והמאפיינים יישמרו במערכת ממוחשבת, והנרשמים יוגרלו באופן אוטומטי בכל פרויקט, שיכלול דירות בגודל העונה על צרכיהם.

ראש עיריית תל אביב-יפו, רון חולדאי, מסר:  "עיריית תל אביב-יפו ממשיכה להוביל את מהפכת הדיור בתחום השכירות במחיר מופחת. נכון להיום מאוכלסות בעיר מאות יחידות דיור בהישג יד, ואלפי יחידות דיור כאלה נמצאות בשלבי תכנון ובנייה שונים. מערכת הרישום השנתית תקל על תושבינו". ברשות לדיור בעירייה מעריכים כי המהלך יהווה יתרון אדיר לתושבים שיימצאו בתוך המאגר.

לאחרונה, אישרה הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה את מדיניות הדיור העירונית, שעוסקת בדיור בהישג יד בקרקעות פרטיות ובקרקעות עירוניות. לפי המדיניות שאושרה, בכל תכנית שתקודם בקרקע פרטית, יעמוד שיעור הדיור בהישג יד במחיר מופחת על כ-15%. בקרקעות עירוניות יעמוד שיעור הדיור בהישג יד במחיר מופחת על 50%.

בנוסף לכך, באוגוסט האחרון קבעה מועצת העיר, כי שיעור ההנחה בדיור בהישג יד בקרקעות פרטיות יעמוד על 40% ממחיר השוק (שיעור ההנחה המקסימלי) וגובה שכר הדירה בדיור בהישג יד בקרקעות עירוניות יעמוד על 25% מההכנסות הנטו של משקי בית מהעשירון החמישי.

הנה רשימת כל ההגרלות שיתקיימו בשנת 2023:

פרויקט מידטאון תל אביב – 22 יחידות דיור, בנות 3 חדרים במתחם הממוקם בסמוך לפארק שרונה ולמגדלי עזריאלי (רחוב מנחם בגין 144).

פרויקט עזריאלי טאון – 21 יחידות דיור, בנות 3 חדרים במגדל מגורים באזור עזריאלי המיועד כולו להשכרה. הפרויקט ממוקם בסמוך למגדלי עזריאלי (רחוב מנחם בגין 146).

קיראו עוד ב"בארץ"

פרויקט יסוד המעלה 33 - 6 יחידות דיור, בנות 3 חדרים.

פרויקט גני שפירא - הוקם בשנת 2013 באמצעות החברה עירונית "עזרה ובצרון" ובמימון עיריית תל אביב- יפו, באופן ייעודי לדיור בר השגה והביא להתחדשות חסרת תקדים של השכונה הדרומית. במהלך 2023 יוקצו בפרויקט 6 יחידות דיור, בנות 3- 5 חדרים.

גינדי חשמונאים - 25 יחידות דיור, בנות 2 חדרים בפינת הרחובות קרליבך והחשמונאים.

פרויקט WE – בשנת 2023 תוגרל יחידת דיור אחת, בת 2 חדרים,  במתחם הסמוך לדרך השלום ולמגדלי עזריאלי (רחוב מנחם בגין 150).

אגב, המועמדים נדרשים לעמוד בחמשת הקריטריונים הבאים:

1.     חסר דירה – כל הבגירים במשק הבית הם חסרי דירה או אינם בעלים של חלק העולה משליש דירה. 

2.     תושבי תל אביב-יפו – לפחות אחד הבגירים במשק הבית הינו אזרח ישראל תושב תל אביב-יפו במשך שלוש השנים שקדמו למועד הקובע, או במשך 4 מתוך 10 השנים שקדמו למועד הקובע.

3.     הכנסות מרביות – סך ההכנסה החודשית הממוצעת ברוטו של כל הבגירים במשק הבית ב-12 החודשים האחרונים שקדמו למועד הקובע לא עלתה על הרף העליון להכנסה חודשית של משק בית בעשירון שביעי, בהתאמה למספר הנפשות במשק הבית לפי נתוני המוסד לביטוח לאומי (מספר הנפשות במשק הבית לצורך חישוב ההכנסה החודשית יחושב החל משתי נפשות – בכפוף לאישור מועצת העיר). לגבי עצמאיים יבחנו ההכנסות בהתאם לדו"ח השנתי האחרון אשר הוגש לרשויות המס.

4.     הון עצמי מרבי – סך ההכנסות של כל הבגירים במשק הבית לא עולה על 600 אלף שח (למעט פנסיה).

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    בדיחה גרועה (ל"ת)
    חח 22/12/2022 12:42
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    פתאום את בעיית הדיור , עוד 80ֶדירות ואוו 21/12/2022 13:28
    הגב לתגובה זו
    פתאום את בעיית הדיור , עוד 80ֶדירות ואוו
  • 1.
    מישהו 21/12/2022 13:14
    הגב לתגובה זו
    כל הכבוד לעיריית תל אביב !!! אני אגדיר את גודל הדירה והעירייה תחליט האם אני גר בנווה שאנן או באזור עזריאלי בלי קשר להיכן ילדי לומדים וכו'... תודה רבה רבה !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
מילואימניקים
צילום: דובר צה"ל

הג'ובניקים רכבו על הלוחמים וקיבלו תנאי שכר ופנסיה מצוינים - האוצר מציע רפורמה

האוצר מנסה להילחם בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות למערך הלא לוחם, במטרה להעלות את השכר למערך הלוחם

רן קידר |
נושאים בכתבה פנסיה תקציבית

הם השתחררו מהצבא בגיל 43-45, עם פנסיה ששווה כמה מיליוני שקלים. הם קיבלו מהצבא שכר חודשי גובה וחזרו לשוק העבודה והרוויחו בעצם 2 משכורות. למנגנון הזה קוראים פנסיה תקציבית וזה מנגנון שקיים בשירות הציבורי, כשלפני כ-2 שנים שינו את המודל וסיפקו לשירות הציבורי פנסיה "רגילה", כמו של כל העם. ועדיין יש עוד קרוב לעשור של יוצאים לפנסיה שיקבלו פנסיה תקציבית, ויש גם פנסיונרים רבים שזכאים לפנסיה תקציבית. וגם - יש בני גנץ, ויוצאי מערכת הביטחון בכנסת שדואגים כל פעם מחדש שאנשי הצבא יזכו להטבות רבות ושונות. 

בשטח - יש הבדל גדול בין קצין בקריה בת"א שמשרת בקבע לקצין בשריון שיוצא פעם בשבועיים הביתה. צריך לשים את הדברים על השולחן. לאחרון מגיע הטבות מרחיקות לכת, לג'ובניק לא מגיע. הג'ובניק רכב על הלוחם וקיבל שכר והטבות חלומי, אבל בדיוק בגלל זה ללוחם לא נשאר. רוצים לוחמים טובים בקבע, רוצים צבא טוב, תרימו את השכר לקרביים, תקצצו אצל הג'ובניקים. כולם מבינים את זה, אף אחד לא באמת פעל לעשות זאת, עד עכשיו. באוצר רוצים להפחית את הוצאות הפנסיה התקציבית והוצאות נוספות כדי להגדיל הטבות ושכר למערך הלוחם. 

 

קריאה קשורה: החמאס לא ינצח אותנו, אבל הפנסיה התקציבית עלולה לעשות לו את העבודה

בדיקת ביזפורטל - פנסיה של 4.5 מיליון שקל לפורש מצה"ל


באוצר מתכננים  לגעת בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות לאנשי הקבע כדי שיהיה תקציב גדול יותר ללוחמים שישמש גם להעלאת שכרם. באוצר מסבירים שהנחת הבסיס של הפנסיה התקציבית לא נכונה ודורשים במסגרת תקציב 2026 לקצצה. הטענה הבסיסית היא שהפנסיה התקציבית נועדה לפצות על פרישה בגיל מוקדם יחסית ולספק יכולת להתקיים לאחר הקריירה הצבאית או הביטחונית. עם זאת, חלק ניכר מהגמלאים חוזרים לשוק העבודה. לעיתים בשירות הציבורי ולעיתים בשוק הפרטי.  אין באמת פגיעה בשכר בפרישה - אלא ההיפך. לכן, הצעת חוק של האוצר מבקשת לקצץ את הקצבה במקרים שבהם ההכנסה הכוללת גבוהה ממשכורת השירות הקבע.

רכבת ישראל
צילום: צילום מסך אתר רכבת ישראל

רכבת ישראל בדרך להפרטה: האם 5,000 עובדים בסכנה?

באוצר טוענים שהרכבת לא יעילה - היקף העובדים שלה מופרז ודורשים להפריט חלק משמעותי מהפעילות עד 2029

אדיר בן עמי |
משרד האוצר מנסה להעביר במסגרת התקציב הפרטה של רכבת ישראל - העברת כל שירותי ההפעלה והתחזוקה של רכבת ישראל לזכיינים פרטיים עד סוף שנת 2029. המהלך, שמטרתו לשפר את איכות השירות ולהתמודד עם משבר האמון הציבורי ברכבת, מסמן שינוי מהותי באופן ניהול אחד מנכסי התשתית החשובים במדינה, והלא יעילים שבהם.  

הנתונים שמציגה התכנית הכלכלית מציירים תמונה עגומה של מצב הרכבת. מאז 2019, מספר הנוסעים ברכבת לא עלה כלל, וזאת למרות השקעה נוספת של כ-2 מיליארד שקלים בסובסידיה הממשלתית. במקביל, החברה הממשלתית הגדילה משמעותית את מצבת כוח האדם שלה, כשכיום מועסקים בה למעלה מ-5,000 עובדים - גידול שלא תאם כלל את הגידול בפעילות.

המצב החמיר לאחרונה עם ריבוי אירועי בטיחות, תקלות חמורות ושיבושים בתנועת הרכבות, שהביאו לירידה חדה באמון הציבור ובאיכות השירות. העיכובים החוזרים ונשנים בפרויקטי תשתית רק הוסיפו שמן למדורה, וחיזקו את התחושה שהמודל הנוכחי של ניהול הרכבת מיצה את עצמו.

על פי התכנית המוצעת, רכבת ישראל תמשיך להתקיים כחברה ממשלתית, אך תפקידיה ישתנו מן היסוד. במקום להפעיל ולתחזק את הרכבות בעצמה, החברה תתמקד בתכנון, ניהול, פיקוח ובקרה. היא תישאר אחראית על קביעת התכנית התפעולית, ניהול זמני המסילה, והתקשרות עם הזכיינים הפרטיים שיבצעו את העבודה בפועל.

המודל המוצע דומה למודלים מוצלחים אחרים בתחבורה הציבורית הישראלית. הרכבת הקלה בירושלים ובגוש דן מופעלות כבר היום על ידי זכיינים פרטיים, וכך גם מערך האוטובוסים הציבוריים. ההצלחה היחסית של מודלים אלה מספקת תקווה שגם ברכבת הכבדה ניתן יהיה להשיג שיפור משמעותי באיכות השירות. מעבר לכך, הגוף הגדול והשמן הזה יהפוך להיות יעיל, ויעבוד לפי "חוקי הכלכלה" - למטרת רווח. 

התכנית מגדירה לוח זמנים ברור ומדורג להעברת הפעילות. עד סוף 2029, כלל שירותי ההפעלה והתחזוקה יועברו לזכיין אחד או יותר. הממשלה תוכל למכרז את פעילות החטיבות השונות - נוסעים, מטענים, תחזוקת ציוד נייד ותחזוקת תשתיות - יחד או בנפרד, בהתאם לצרכים ולהיערכות.