טוויטר החדשה - טסלה הישנה; מאסק ישנה את טוויטר מהקצה אל הקצה, מה זה אומר על טסלה?
אלון מאסק, האיש העשיר בעולם (הון של 210 מיליארד דולר) השלים את רכישת טוויטר תמורת 44 מיליארד דולר. מאסק מתכוון להדיח כמה בכירים, בהם המנכ"ל, פרג אגראוול (שכבר הודח), סמנכ''ל הכספים והיועצים המשפטיים הבכירים של טוויטר גם יפוטרו, אלא אם יעזבו לפני כן.
מאסק הביע את דעתו על הנהלת טוויטר מספר פעמים בעבר ודי ברור שהוא הולך לעשות שם חיסול. כמו כן, מתכוון מאסק לפטר 75% מעובדי החברה ולהפוך אותה לרשת פתוחה יותר. מאסק מתכוון לבטל את החסימות הקבועות של משתמשים מסוימים מכיוון שהוא לא מאמין בחסימה לכל החיים. המשמעות היא כי משתמשים שחשבונותיהם הוסרו בעבר מהפלטפורמה יורשו לחזור, במילים אחרות - הנשיא לשעבר דונלד טראמפ עוד עשוי לחזור לרשת.
הרכישה של טוויטר מפחידה את משקיע טסלה ובצדק. מאסק עם כל כישוריו וגאוניותו הוא בן אדם אחד והקשב והאנרגיה שלו יוסתו מטסלה שהיתה במוקד לטוויטר שכנראה תהפוך למוקד. זה יכול לחבל בניהול השוטף של טסלה, בפיתוח העסקי ובתדמית. על פי ההערכות מאסק ירצה לנהל את טוויטר וזה אומר הרבה.
- הקשר בין טסלה לאנבידיה, ולמה טסלה מזנקת ב-6%?
- מאסק משנה כיוון: הרובוטים האנושיים יהיו 80% מהמיקוד של טסלה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
על רקע זה, הממשל האמריקאי, החל לפעול. לאחרונה נודע כי ממשלת ארה"ב שוקלת להכפיף חלק מהמיזמים של אלון מאסק לבדיקות של ביטחון לאומי, כך גם לגבי עסקת רכישת טוויטר ופעילות רשת הלוויינים סטארלינק של SpaceX. גורמים רשמיים בארה"ב מרגישים לא נוח על רקע האיום האחרון של מאסק להפסיק לספק את שירות הלוויין סטארלינק לאוקראינה. הוא אמר שזה עלה לו 80 מיליון דולר עד כה, אבל בממשל חוששים שמעבר לעניין הכלכלי, יש כאן עמדה ידידותית כלפי רוסיה. כך זה גם עלה בסדרת ציוצים שהתוו הצעות שלום אוהדות לנשיא ולדימיר פוטין.
- טורקיה מתכננת העלאת מס במטרה לרסן את האינפלציה
- עלייתה ונפילתה של חלוצת הרובוטיקה הצרכנית והצבאית
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- "הזדמנות קיצונית באנבידיה" -בברנשטיין מצפים לזינוק של 54%...
- 10.יוכי 30/10/2022 00:01הגב לתגובה זווהסינים מחזיקים את פוטין ופוטין צריך את טראמפ ... זה הכל
- 9.טסלה זה העתיד (ל"ת)משה 29/10/2022 23:31הגב לתגובה זו
- 8.הניאו גרמנים שמחים 28/10/2022 20:37הגב לתגובה זואבל הם מנצלים את זה כדי לרמוס את המדינה כמו בפריצה לגבעת הקפיטול.
- 7.השמאל בארה"ב איבד את השליטה על טוויטר (ל"ת)הם מפחדים 28/10/2022 17:41הגב לתגובה זו
- 6.פרשנות ספורלטיבית (ל"ת)יוני 28/10/2022 16:59הגב לתגובה זו
- 5.איש החופש 28/10/2022 16:01הגב לתגובה זולא יכול לשים ברקסים של רגולציה סוציאליסטית.צנזורה זה הנשק של השליט העליון המורם מעם.
- לצייץ בטוויטר? אותו הדבר.. (ל"ת)להיטלר היית נותן 28/10/2022 20:39הגב לתגובה זו
- 4.מי שמתדרך את הממשל היא התקשורת הדמוקרטית - (ל"ת)יותם 28/10/2022 15:28הגב לתגובה זו
- 3.היעיל 28/10/2022 14:35הגב לתגובה זולאנשים איכותיים תחתיו. הוא יתכנן ייעול ותכנית פעולה עתידית. שתי החברות יהיו יעילות, תוך ניקוי העודפים בטוויטר.
- 2.טוויטרתהיה דמוקרטית יותר מרוב המדינות "הדמוקרטיות" (ל"ת)דויד - הצבר 28/10/2022 14:15הגב לתגובה זו
- 1.Bill Hwang 28/10/2022 13:47הגב לתגובה זוצפה להרצות, שחרור גרסאות לא מוכנות ושאר תעלולים. כדאי לתת בביז גם את האקסטרא ולא רק את המובן מאליו שלרוב יהיה שגוי
- סולי 28/10/2022 17:26הגב לתגובה זוהיא לא תיסחר יותר? הוא יקנה את המניות מהציבור?
טיוטה. קרדיט: רשתות חברתיותטויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר
ירידה שנתית ראשונה במכירות מאז תחילת השנה, האטה בייצור וזהירות גוברת מצד ההנהלה; השוק הסיני מאבד מומנטום ואילו גם אירופה ואסיה
ענקית הרכב, טויוטה מוטור, סיימה את חודש נובמבר 2025 עם נתונים שמסמנים תפנית שלילית לאחר כמעט שנה של צמיחה רציפה. יצרנית הרכב היפנית דיווחה על ירידה של 1.9% במכירות הגלובליות המאוחדות, הכוללות גם את דייהטסו והינו (Hino), לרמה של 965,919 כלי רכב. מדובר בירידה השנתית הראשונה של החברה זה 11 חודשים, נתון שמדגיש את התגברות הלחצים בענף הרכב העולמי ואת השפעתה המכרעת של סין על התוצאות.
ההאטה במכירות לוותה גם בירידה חדה יותר בצד ההיצע: הייצור העולמי של הקבוצה ירד ב-3.4% לעומת נובמבר אשתקד והסתכם ב-934,001 כלי רכב. הפער בין הירידה במכירות לירידה בייצור משקף גישה זהירה יותר מצד טויוטה, שמעדיפה להתאים את קצב הייצור לסביבה של ביקושים מתמתנים ואי-ודאות רגולטורית וכלכלית.
הגורם הסיני
עיקר הפגיעה נרשמה, שוב, בשוק הסיני. מכירות טויוטה בסין צנחו ב-12.1%
לעומת השנה שעברה והסתכמו ב-154,465 כלי רכב. בחברה ציינו כמה גורמים מצטברים שהובילו לירידה: הפסקת תוכניות סובסידיה לרכב חשמלי ולרכב חסכוני בדלק באזורים נרחבים, דחיית החלטות רכישה מצד לקוחות על רקע חוסר ודאות סביב מדיניות ממשלתית חדשה, וכן תהליכי מעבר בין דגמים,
כולל שינויים בדגמי מפתח כמו ה-RAV4.
הנתונים מסין ממחישים עד כמה השוק, שהיה מנוע צמיחה מרכזי עבור יצרניות רכב זרות, הפך לגורם סיכון. מעבר לתחרות הגוברת מצד יצרנים מקומיים, הפחתת התמיכה הממשלתית והסביבה הפוליטית המורכבת מקשים על שמירת היקפי המכירות.
עבור טויוטה, שמחזיקה נוכחות רחבה במדינה, מדובר באתגר אסטרטגי ארוך טווח.
- ענקית הרכב מכריזה על הפסד תפעולי ראשון מזה 70 שנה ומה קרה היום לפני 47 שנה
- טויוטה הגדולה חלשה ברכבים חשמליים - מה הסיבה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מגמה מעורבת בשאר העולם
בזמן שסין הכבידה, השוק היפני סיפק נקודת אור מתונה. המכירות ביפן עלו ב-1.5% והגיעו ל-177,130 כלי רכב, הודות לביקוש מקומי יציב יחסית. עם זאת,
מחוץ ליפן נרשמה ירידה של 2.6% במכירות, לרמה של 788,789 יחידות, נתון שממחיש כי ההאטה אינה מוגבלת לסין בלבד.
צילום: Jens Mahnke, Pexelsעלייתה ונפילתה של חלוצת הרובוטיקה הצרכנית והצבאית
יצרנית שואבי האבק החכמים חברת iRobot הייתה כוכבת של ממש בוול סטריט מאז הנפיקה לפני 20 שנה ועד לפני כארבע שנים. אבל הצעת רכש של אמזון לחברה, שעוררה התנגדות בקרב פוליטיקאים, והמכסים של טראמפ שפגעו במכירות של כל החברות האמריקאיות בסין, הובילו אותה כעת עד פשיטת רגל. וגם: העתיד הוורוד שנשקף לטבע ואיזו עסקת ענק מבטיחה את המשך התמיכה האמריקאית בישראל
לאחר שכמעט כל המניות במדד ה-S&P - ליתר דיוק 97% או 484 חברות - פרסמו את תוצאות הרבעון השלישי של 2025, הסתבר שההכנסות עלו ב-8.2% - שיא של 12 רבעונים, הרווחים עלו ב-16.5% - שיא של 16 רבעונים, והרווחים הממוצעים הפתיעו בעלייה של 9.6% - שיא של 16 רבעונים. הקונצנזוס חוזה כעת שהעלייה בהכנסות וברווחים לשנת 2026 צפויה להיות חזקה מכפי שהעריכו, במיוחד מצד חברות מרכזי נתונים עם צבר הזמנות שהולך וגדל, חברת TSM מאיצה בניית מפעלים לשם כך.
זה באשר למיקרו. באשר למקרו, המצב אפילו טוב יותר. "זה עתה", כותב הוול סטריט ג'ורנל, "ראינו את הרבעון הטוב ביותר בשלוש השנים האחרונות מבחינת ההכנסות או בארבע שנים מבחינת הרווחים. הכלכלה האמריקאית ממשיכה להתגבר על זעזועי הסחר וההגירה של 2025, תוך שהיא לועגת לציפיות הרווחות להאטה או אפילו למיתון, ועוקפת מדינות מפותחות אחרות".
אבל התקשורת לא יכולה לסגת מאווירת הפסימיות שהיא מפמפמת, במיוחד מאז נכנס הנשיא טראמפ לבית הלבן. "סיבה אחת גדולה למצב (הטוב)", ממשיכה הכתבה, "היא שהאמריקאים, למרות התחזית הפסימית לגבי הכלכלה, למרות כעסם המתמשך על המחירים הגבוהים ואפילו על ההאטה בשוק העבודה, ממשיכים להוציא כסף. השקעות עסקיות עצומות במרכזי הנתונים ובפרויקטים אחרים שדרושים למרוץ הבינה המלאכותית גם הן מסייעות להגביר את צמיחת הכלכלה (ההשקעות בבינה מלאכותית וצריכת משקי בית היוו כמעט 70% מהצמיחה ברבעון השלישי). הכלכלה האמריקאית", מסכם המאמר, "לגלגה על רבות מהתחזיות הקשות מתחילת השנה, במיוחד מאז נכנס הנשיא טראמפ לתפקידו עם הבטחות גדולות להעלאת מכסים ולצמצום ההגירה".
מזה שנים אני חוזר וטוען שאסור למשקיעי המאה ה-21 לסמוך על כותרות ופרשנויות לצורך החלטות ההשקעה, כאשר המידע כולו נמצא בהישג יד ברשת. האמת? איני חושב שהפרשנים בתקשורת ישנו את קונספציית הפסימיות שבה הם לכודים, אבל טוב יעשה המשקיע אם תמיד ידבק בעובדות, הזמינות כולן ברשת, לפני שיפעל על סמך תחזיות המומחים.
- העלאת דירוג לטבע; מניית החברה בשיא של 8 שנים
- טבע מגישה בקשה ל‑FDA לזריקה חודשית לסכיזופרניה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עסקת הגז של שברון מבטיחה עוד השקעות אמריקאיות
שברון היא צאצאית ישירה של ענקית הנפט סטנדרד אויל ופעילה ב-180 ארצות. החברה נוסדה בקליפורניה ב-1870 וכעת היא עוברת לטקסס, בגלל עלויות, רגולציה ובעיקר מסיבות פוליטיות. זו אחת מחברות האנרגיה המשולבות המובילות בעולם. החברה מייצרת נפט גולמי וגז טבעי, מייצרת דלקים לתחבורה, חומרי סיכה, פטרו כימיקלים ותוספים, ומפתחת טכנולוגיות בכל תחומי העיסוק שלה. היא גם נכנסת לעסקי אנרגיה חדשים.
