פורשה רכב נסיעה דרך
צילום: Istock

ההנפקה האירופית הגדולה ביותר בעשור האחרון; פורשה גייסה לפי שווי של 73 מיליארד דולר

כעת, פורשה היא יצרנית הרכב הרביעית בגודלה בעולם. החברה גייסה קרוב ל-10 מיליארד אירו, המשקף לה שווי שוק של 75 מיליארד אירו, הטווח העליון של תחזית החברה
עומר רוסו | (1)

הנפקת פורשה מגייסת 9.2 מיליארד דולר, כאשר זה משקף שווי שוק של 73 מיליארד דולר (75 מיליארד אירו), ההנפקה האירופית הגדולה ביותר בעשור האחרון. דאז הייתה זאת הנפקת ענקית הכרייה הבריטית גלנקור שגייסה ב-2011 כ-10 מיליארד אירו. שווי השוק הגיע בקצה העליון של תחזיות החברה, כאשר היא נתנה טווח של בין 70 ל-75 מיליארד יורו.

שווי השוק של פורשה לפי ההנפקה, מציב אותה כיצרנית הרכב הרביעית בגודלה בעולם, לאחר טסלה TESLA INC , טויוטה TOYOTA MOTOR CORP וחברת האם, פולקסווגן.

היום היא מצטרפת למסחר בפרנקפורט, כאשר מחיר המניה שלה יעמוד על 82.5 דולר, גם בטווח העליון של תחזיות החברה שהיו בין 76.5 אירו לבין 82.5 אירו. פולקסווגן, שהיא הקבוצה תחתיה פועלת פורש, תמכור 911 מיליון מניות בכורה ומניות רגילות, מחווה לדגם ה-911 של פורשה.

התגובה להנפקה עד כה חיובית, כאשר משקיעים כבר רכשו כ-40% מהמניות המוצעות. "הביקוש הגדול מראה את אמון המשקיעים בעתיד של פורשה", אמר סמנכ"ל הכספים של פולקסווגן ארנו אנטליץ.

ההנפקה צפויה להכניס לפורשה 19.5 מיליארד יורו, דחיפה פיננסית גדולה, מה שיעניק לחברה ״גמישות פיננסית רבה יותר במונחים של כלי רכב חשמליים ודיגיטליזציה", אמר הסמנכ״ל.

ההנפקה של מותג מכוניות הספורט היוקרתיות מגיע לאחר ״יובש״ בשוק ההנפקות שהיה דומם בשנת 2022 על רקע התנאים הקשים.  רק 73 חברות יצאו להנפקה השנה, וגייסו 5.3 מיליארד דולר. זהו המספר הקטן ביותר של הנפקות מאז 2016, כאשר בזמנו, 56 הנפקות גייסו 11 מיליארד דולר.

יוסבר כי מבחינת פירמידת השליטה ישנה את חברת האחזקות Porsche SE, שבבעלות המשפחות פורשה ופייך. זו מחזיקה ב-53.5% בקבוצת הרכב פולקסווגן (למשפחות גם חשיפה ישירה לקבוצת הרכב עם נתח של 31%). גם חברת האחזקות וגם קבוצת הרכב הן חברות נסחרות באירופה.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    אנונימי 29/09/2022 11:52
    הגב לתגובה זו
    מה הסימבול?
מוניות
צילום: תמר מצפי

רשות המסים: 80% מנהגי המונית אינם מפעילים מונה

במבצע שערכה יחידת ניהול ספרים ברשות המסים, במסגרתו התבצעו כ-100 ביקורות סמויות במוניות ברחבי הארץ ובזמנים שונים, ונבדקו רמת הציות להוראות ניהול ספרים, רישום הכנסות וחובת השימוש ב-"מונה חכם", נמצא כי כ-80% מנהגי המוניות לא הפעילו מונה ולא רשמו את ההכנסה מהנסיעה בספרי העסק, בניגוד לחוק

רן קידר |

יחידת ניהול ספרים ברשות המסים ערכה בתקופה האחרונה מבצע מקיף בקרב נהגי מוניות, לבדיקת רמת הציות להוראות ניהול ספרים, רישום הכנסות וחובת השימוש ב"מונה חכם". המבצע כלל כ-100 ביקורות סמויות במוניות בכל רחבי הארץ בזמנים משתנים. מתוצאות המבצע עולה כי כ-80% מנהגי המוניות לא הפעילו מונה ולא רשמו את ההכנסה מהנסיעה בספרי העסק, בניגוד לחוק. ברגע שלא רושמים את ההכנסה אז מעלימים את ההכנסה ומעלימים מס. ברגע שמעלימים מס, מקטינים את הקופה הציבורית, "גונבים" מהקופה הציבורית. 

כאשר "גונבים" את הקופה הציבורית, גורמים לכך שאחרים משלמים יותר. אם כולם היו משלמים כמו שצריך, המס הכולל היה נמוך יותר. ומכאן שאנחנו מקבלים בהכללה - שנהגי המוניות "גונבים" את הקופה הציבורית. הם מתלוננים ללא הירף על כך שהתמורה שלהם נמוכה, דורשים ומקבלים העלאות, ובסוף עוד לא מדווחים ולא משלמים מס. הכי נכון היה להגביר את התחרות דרך אובר, אבל מה שקיים בעולם כבר שנים, לא מגיע לכאן כי הלובי של נהגי המוניות חזק. 

רוב נהגי המוניות הם עברייני מס    


במסגרת הרפורמה המשותפת לרשות המסים ומשרד התחבורה, שמכונה 'נסיעה טובה', כלל נהגי המוניות מחויבים להשתמש "במונה חכם", מערכת ממוחשבת הרושמת ושומרת את הנתונים של כל נסיעה, לרבות שעת התחלת הנסיעה ושעת סיומה, מרחק הנסיעה והסכום שנרשם בחשבונית. בכל נסיעה, גם אם תעריף הנסיעה הוסכם מראש, חובה להפעיל את המונה. מטרת הרפורמה הינה להגביר את השקיפות בענף, לצמצם הון שחור ולהבטיח תשלום מס אמת.

במסגרת מאמצי האכיפה, ערכה רשות המסים מבצע ניהול ספרים משולב ארצי בשיתוף מחלקת ביקורת ממוחשבת, מחלקת ניהול ספרים והמחלקה הכלכלית, שכלל ביקורות סמויות במוניות בכל רחבי הארץ, מצפונה ועד דרומה. מנתוני המבצע עולה, כאמור, כי בכ-80% מהביקורות שנערכו לא הופעל המונה החכם.

מלבד אי הפעלת מונה, התגלו במהלך המבצע מספר מקרים חריגים. באחד מהמקרים זוהו שתי מוניות בעלות אותו מספר זכות ציבורית. בארבעה מקרים נוספים זוהה מונה חכם במונית שאינו מוכר בחברות המונים המספקות אותם לנהגי המוניות. עוד התגלה כי מספר הרישוי של אחת המוניות אינו מספר רישוי של מונית ורשום במרשמי משרד התחבורה כמספר של רכב המיועד לגריטה.

דגם IM5. צילום רונן טופלברגדגם IM5. צילום רונן טופלברג

דגמי IM בישראל - תחרות לטסלה ואקספנג

קבוצת לובינסקי החלה בשיווק דגמי IM המציבים רף טכנולוגי מתקדם לצד מגוון גירסאות ומחירים אטרקטיביים. 

דמי ה IM6 ו - IM5 יתחרו ראש בראש עם דגמי טסלה ואקספנג המקבילים

IM היא מותג היוקרה של SAIC בשיתוף ענקיות טכנולוגיה מסין. 

יואב פולס |

קבוצת לובינסקי יבואנית מספר מותגי רכב מובילים, השיקה מותג רכב נוסף אותו היא תייבא – מותג IM. מותג IM ( Intelligent Mobility ) מהווה את חטיבת היוקרה / טכנולוגיה של SAIC, והוא שיתוף פעולה בין שלושה שחקנים מרכזיים – יצרנית הרכב SAIC (המייצרת את מותגי MG, מקסוס ועוד), ענקית הטכנולוגיה Zhangjiang וחברת פלטפורמת המסחר המקווה Alibaba.

בישראל הושקו שני דגמים ראשונים של IM – דגם ה IM6  ודגם ה IM5, שניהם ישווקו עם שלוש גירסאות מנועים עם הספקים של 295 כ"ס / 408 כ"ס ו 777 כ"ס, עם הנעה אחורית או כפולה, וטווחי נסיעה של החל מ 450 ק"מ ועד 710 ק"מ.

דגמי IM מצוידים בטכנולוגיה מתקדמת שעל פי הצהרת היצרנית משלבת בינה טכנולוגית עם רכיבי החומרה של הרכב – היגוי, בלמים, מתלי אוויר, היגוי אחורי ( עד 12°) המופעל בהתאם למהירות ועוד.

דגמי IM מצוידים במסך מולטימדיה בגודל '26.3 עם קישוריות אלחוטית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, צג לוח מחוונים בגודל ''10.5, תאורת אווירה, בקרת אקלים מפוצלת לרבות פתחי מיזוג ליושבים מאחור, מושבים קדמיים עם אוורור וחימום, חימום למושבים האחוריים ועוד. לשני הדגמים פונקציית V2L המאפשרת הוצאת חשמל מהרכב לטובת הפעלת מכשירי חשמל ביתיים, שתי רמות רגנרציה, ארבעה מצבי נהיגה שונים ועוד.

לקוראי ביזפורטל בעלי זיכרון טוב, המותג אינו חדש. בסוף פברואר השנה כבר עידכנו אתכם כי המותג יגיע באמצעות קבוצת לובינסקי, אבל יותר חשוב, במאי 2024 דיווחנו לכם כי ה IM6 שברה את שיא המהירות במבחן האייל ( Moose Test) שיא בו החזיקה סיטוראן קסנטיה עוד משנת 1999. דגם ה IM5 מחזיק היום בשיא המהירות במבחן זה עם נתון מרשים של 90.96 קמ"ש.