לאחר המתנה של שנים - הושלמה ההרחבה של כביש 6 בין יוקנעם לעין תות
בטקס שהתקיים היום נחנך קטע כביש 6 שבין מחלף עין תות ליקנעם, זאת לאחר סיום ביצוע העבודות להרחבתו על ידי חברת חוצה ישראל, זרוע הביצוע של משרד התחבורה. האירוע התקיים במעמד שרת התחבורה, ח״כ מרב מיכאלי, מנכ"לית משרד התחבורה, מיכל פרנק, יו"ר חוצה ישראל, רוני מילוא, מנכ"ל חוצה ישראל, דן שנבך וראש עיריית יקנעם, סימון אלפסי.
הרחבת מקטע הכביש בין יקנעם למחלף עין תות כולל הכפלת מספר הנתיבים משניים לארבעה לכל כיוון וחיבורו לכביש 6. הפרויקט, בהובלת חוצה ישראל, נחשב למורכב במיוחד, מכיוון שהכביש נותר פתוח לתנועה רציפה במהלך כל משך הפרויקט. קטע הכביש החדש שנפתח לתנועה ישמש כעורק תחבורה מרכזי אשר יחבר בין הצפון למרכז, ובכך תתאפשר זרימת תנועה טובה יותר על כביש 6, ללא רמזורים, ונסיעה רציפה ומהירה לנוסעים בצפון הארץ, מטרופולין חיפה והגליל.
על פי ההערכות, מידי יום נוסעים בקטע זה כ-100-120 אלף כלי רכב ופתיחת המקטע צפויה לחסוך לחלק גדול מהנהגות והנהגים זמן יקר בכבישים.
לצד פרויקט הרחבת הכביש, הושקעו משאבים רבים בקידום ופיתוח של פרויקטים נוספים לאורך תוואי פרויקט ההרחבה לצורך שימור סביבתי ולרווחת אזרחיות ואזרחי ישראל, בהם: ביצוע עבודות לשדרוג חניון קק"ל המשמש כנקודת עצירה וריענון וכן, במסגרת העבודות הוכשר חניון למשאיות, אוטובוסים ורכבים פרטיים.
בנוסף, הוקם פארק עם מתקנים ושולחנות פיקניק לשימוש ציבור המטיילות והמטיילים, הוסדרו ארבעה מעברי מים לשימור הנחלים החוצים באזור, וכן נשתלו עצים חדשים בתוואי הפרויקט.
- ייצוגית נגד כביש 6 נדחתה: פסקל לא מזכה בהטבות
- מהפכה בכביש 6: שינויים חדשים שיקצרו את זמני הנסיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
נבנו ארבעה קירות תמך לאורך תוואי הפרויקט לצורך שמירה על ההרים ושימור העצים. נבנה קיר אקוסטי בסמיכות למושב אליקים לצורך הפחתת מפגעי רעש לתושבות והתושבים, שודרגו רמפות העלייה והירידה לכביש 6 במחלף אליקים. שודרגה והורחבה לנסיעה דו כיוונית דרך הגישה בין אזור התעשייה של יקנעם למפעל סולתם ב'.
- 10.לימבו 26/11/2022 01:57הגב לתגובה זומדובר על הרחבה של כביש מ 2 מסלולים ל 4 מסלולים, בקטע שאורכו ששה וחצי קילומטר, בין "כביש 6" ל "כביש 6 חוצה צפון", שתי חברות שונות, בעלים שונים. ... ההחלטה התקבלה כבר בי 2019....
- 9.איזה כיף להשאיר נזקים ולקצור הצלחות של קודמיה. (ל"ת)asdfa 22/09/2022 10:33הגב לתגובה זו
- 8.יי 21/09/2022 14:33הגב לתגובה זונשאלת השאלה למה סלילת קטע קצר כ"כ נמשכת 6 שנים? מדוע זה עולה כ"כ הרבה כסף? כמה תאונות היו בקטע זה וכמה נפגעים שלמו את מחיר הסחבת הארוכה
- אלון 22/09/2022 09:40הגב לתגובה זומחדל בטיחותי חמור, עשרות נפגעים כולל היכרות אישית עם נפגעת בתאונה במקטע המסוכן וחסר הפרופורציות שבנו שם.. ברוך השם שסיימנו עם העונש הזה
- 7.אין יותר צומת היצאניות מבועסות (ל"ת)עזריאל 21/09/2022 12:47הגב לתגובה זו
- 6.ומה עושה שם שרת התחבורה??גוזרת קופון ? (ל"ת)מאיר 21/09/2022 11:27הגב לתגובה זו
- 5.חוץ מלגזור סרטים על עבודה של אחרים היא עושה רק נזקים (ל"ת)אנונימי 21/09/2022 10:24הגב לתגובה זו
- 4.מייקל 21/09/2022 05:45הגב לתגובה זוישראל כ"ץ לא הוזמן ? האפסים של הממשלה הזו גוזרים סרטים ששייכים לנתניהו וממשלתו
- 3.תודה לישראל כץ שר. תחבורה וחזונו (ל"ת)יעקב 21/09/2022 00:02הגב לתגובה זו
- 2.אבישלום 20/09/2022 21:13הגב לתגובה זומה זה הנהגים והנהגות, האזרחים והאזרחיות, התושבים והתושבות, יאללה נמאס, אתם מציקים ומציקות.
- 1.חנה 20/09/2022 21:13הגב לתגובה זוהם שרי התחבורה הקודמים שבימיהם תוכנן, תוקצב והוחל בבניית הכביש. שרת התחבורה שהבנייה התארכה כל כך בתקופתה וגרמה לנזקים עצומים לציבור היא שגוזרת כעת את הסרט.

הג'ובניקים רכבו על הלוחמים וקיבלו תנאי שכר ופנסיה מצוינים - האוצר מציע רפורמה
האוצר מנסה להילחם בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות למערך הלא לוחם, במטרה להעלות את השכר למערך הלוחם
הם השתחררו מהצבא בגיל 43-45, עם פנסיה ששווה כמה מיליוני שקלים. הם קיבלו מהצבא שכר חודשי גובה וחזרו לשוק העבודה והרוויחו בעצם 2 משכורות. למנגנון הזה קוראים פנסיה תקציבית וזה מנגנון שקיים בשירות הציבורי, כשלפני כ-2 שנים שינו את המודל וסיפקו לשירות הציבורי פנסיה "רגילה", כמו של כל העם. ועדיין יש עוד קרוב לעשור של יוצאים לפנסיה שיקבלו פנסיה תקציבית, ויש גם פנסיונרים רבים שזכאים לפנסיה תקציבית. וגם - יש בני גנץ, ויוצאי מערכת הביטחון בכנסת שדואגים כל פעם מחדש שאנשי הצבא יזכו להטבות רבות ושונות.
בשטח - יש הבדל גדול בין קצין בקריה בת"א שמשרת בקבע לקצין בשריון שיוצא פעם בשבועיים הביתה. צריך לשים את הדברים על השולחן. לאחרון מגיע הטבות מרחיקות לכת, לג'ובניק לא מגיע. הג'ובניק רכב על הלוחם וקיבל שכר והטבות חלומי, אבל בדיוק בגלל זה ללוחם לא נשאר. רוצים לוחמים טובים בקבע, רוצים צבא טוב, תרימו את השכר לקרביים, תקצצו אצל הג'ובניקים. כולם מבינים את זה, אף אחד לא באמת פעל לעשות זאת, עד עכשיו. באוצר רוצים להפחית את הוצאות הפנסיה התקציבית והוצאות נוספות כדי להגדיל הטבות ושכר למערך הלוחם.
קריאה קשורה: החמאס לא ינצח אותנו, אבל הפנסיה התקציבית עלולה לעשות לו את העבודה
בדיקת
ביזפורטל - פנסיה של 4.5 מיליון שקל לפורש מצה"ל
- כמה עולה רובה סער? ואיך העלייה בתקציב הביטחון תשפיע על כולנו?
- התוכנית הצודקת של האוצר - פגיעה בפנסיה התקציבית; ההפרשה החודשית תגדל מ-2% ל-7%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
באוצר מתכננים לגעת בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות לאנשי הקבע כדי שיהיה תקציב גדול יותר ללוחמים שישמש גם להעלאת שכרם. באוצר מסבירים שהנחת הבסיס של הפנסיה התקציבית לא נכונה ודורשים במסגרת תקציב 2026 לקצצה. הטענה הבסיסית היא שהפנסיה התקציבית נועדה לפצות על פרישה בגיל מוקדם יחסית ולספק יכולת להתקיים לאחר הקריירה הצבאית או הביטחונית. עם זאת, חלק ניכר מהגמלאים חוזרים לשוק העבודה. לעיתים בשירות הציבורי ולעיתים בשוק הפרטי. אין באמת פגיעה בשכר בפרישה - אלא ההיפך. לכן, הצעת חוק של האוצר מבקשת לקצץ את הקצבה במקרים שבהם ההכנסה הכוללת גבוהה ממשכורת השירות הקבע.
גרי ליבנת' בנק רוטשילד ושות' בישראל. קרדיט: פלורין קאליןיותר מ-1,500 הייטקיסטים ישראליים הצטרפו למועדון המיליונרים בדולרים
5,400 ישראליים הצטרפו למועדון המיליונרים בדולרים במהלך 2024, מתוכם בין 1,500 ל-2,000 הייטקיסטים, כמה מיליונרים חדשים בהייטק יהיו השנה?
בסוף 2024 נמנו בישראל כ-186 אלף מיליונרים בדולרים, עלייה של 2.9% לעומת השנה הקודמת, המשקפת כ-5,400 ישראלים חדשים שחצו את רף המיליון דולר בנכסים נטו. אפשר להניח שהמספרים האמיתיים הם מעל 200 אלף - זה מגובה גם בנתון של בנק UBS שמציב את ישראל במקום ה-17 בעולם בעושר ממוצע למבוגר, כ-284 אלף דולר.
לפי דוח של Henley & Partners לשנת 2024, במהלך 2023 נרשמה עזיבה של כ-200 בעלי הון מישראל, בעוד שב-2022 נכנסו כ-1,100 בעלי הון לארץ. מרבית הנוטשים מעבירים את מרכז חייהם לארה"ב, בריטניה ופורטוגל. ובכל זאת, גם
לאחר ההגירה, מאזן המיליונרים נטו בישראל ממשיך לעלות בקצב של אלפים בשנה. משנת 2024 יש מצב הפוך - עלייה לארץ, אם כי אין נתונים רשמיים.
שליש מהמיליונרים החדשים מגיעים מההייטק
שנה שעברה הוגדרה כשנה חזקה להון הטכנולוגי הישראלי. לפי דוח 2024 של PwC , נרשמו 53 עסקאות אקזיט בשווי כולל של 13.38 מיליארד דולר, ו-34 עסקאות מיזוגים ורכישות בהיקף נוסף של 8.95 מיליארד דולר. שש הנפקות (IPO) גייסו יחד 781 מיליון דולר. בסך הכול, 106 עסקאות בתחום ההייטק הגיעו להיקף כולל של 26.7 מיליארד דולר. מתוכן, 8 עסקאות חצו את רף חצי מיליארד דולר (ששווים הכולל עמד על 6.8 מיליארד דולר), ו-23 עסקאות בטווח 100-500 מיליון (ששווים הכולל עמד על 5.8 מיליארד דולר), שמהוות יחד 44% מהיקף השוק. רוב העסקאות היו בתחומי IT & Enterprise Software, סייבר, ואינטליגנציה מלאכותית.
לפי IVC ו-Rise IL, כ-70% מההון שנוצר בעסקאות האלו הגיע לחברות טכנולוגיה. במחקרים קודמים של PwC הוערך כי 15-25% מהמניות בעסקאות הייטק מוחזקות בידי מייסדים ועובדים ישראלים. בהנחת 20% לבעלי מניות פרטיים, ההון החדש שהוזרם ליחידים ב-2024 עומד על כ־4.5 מיליארד דולר. אם מחלקים סכום זה למקבלי רווחים טיפוסיים בטווח 2-3 מיליון דולר, מדובר בכ-1,500-2,000 ישראלים שהפכו למיליונרים חדשים מהייטק בשנה אחת בלבד, כשליש מכלל הגידול באוכלוסיית בעלי ההון בישראל.
- מעל אלף מיליונרים חדשים ביום - האמריקאים התעשרו ב-2024
- UBS: "צופים 45,000 מיליונרים בישראל עד 2029"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שנה שעברה גם התאפיינה גם בזינוק בעסקאות סקנדרי, כלומר עובדים ומייסדים שמימשו אחזקות עוד לפני אקזיט או הנפקה. מדובר בעשרות חברות ישראליות פרטיות, שבהן מימושים של מיליונים בודדים ועד עשרות מיליונים למייסדים. בשנת 2025 יש אומנם תנודות, אך המגמה חיובית - יש גידול בהיקף ההשקעה בהייטק ובאקזיטים. אם על פי הנתונים מעל 1,500 איש בהייטק הפכו למיליונרים, הרי שב-2025 אפשר כבר לדבר על היקף כפול.
