דינה גננסיה אל על
צילום: רונן דבש
דוחות

אל על: 516 מיליון ד' הכנסות אך עדיין מפסידה תפעולית ועם הערת עסק חי

התחזית לחודשים יולי אוגוסט טובה, אבל אל על לא מצליחה להרוויח בשורה התחתונה
דור עצמון | (16)

חברת התעופה אל על 2.65% הכניסה ברבעון השני כ-516 מיליון דולר - גידול של 132% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד - המעיד על קצב הכנסות שנתי הגבוה מ-2 מיליארד דולר.

לראשונה מאז פרוץ משבר הקורונה אל על עוברת לרווח גולמי ולרווח תפעולי חשבונאי. תזרים המזומנים של החברה ברבעון מסתכם ב-163 מיליון דולר ויתרת מזומנים של 340 מיליון דולר נכון לסוף יוני. הרווח התפעולי החשבונאי עומד על כ-10 מיליון דולר, אבל בנטרול של הכנסות אחרות מדובר בהפסד תפעולי קטן.

לראשונה מזה כשנתיים אל על עוברת לרווח של 100 מיליון דולר וזאת בגין הכרה בהכנסת מס ממכירת מועדון הנוסע המתמיד (בניכוי הכנסת המס החד פעמית, ההפסד הנקי ברבעון השני נחתך ל-15 מיליון דולר לעומת 81 מיליון דולר ברבעון המקביל). כלומר, בהינתן אירועים שוטפים ולא חד פעמיים אל על היתה מפסידה. 

ברבעון השני חלה עליה במחירי הדלק הסילוני של 62% במחיר חבית נפט גולמי ו-120% במחיר הדלק הסילוני, לעומת המחירים ברבעון השני לשנת 2021. עליית המחירים נבעה בין היתר בהשפעת הלחימה בין רוסיה לאוקראינה. הדולר ביחס לשקל התחזק ברבעון השני בכ-2.5% בהשוואה לרבעון השני לשנת 2021.

החברה מדווחת על פוטנציאל להמשך גידול במכירות לאור צפי לכניסת מטוסים נוספים לפעילות עוד השנה, השבת צי 777 לפעילות, כניסת מטוס דרימליינר ה-16 כבר במחצית הראשונה של 2023 וייתכן אף מטוס דרימליינר נוסף.

נקודת האור בסקירת המנהלים היא המשך הצמיחה בחודשים יולי ואוגוסט:

ההכנסות ביולי אוגוסט  מבטאות המשך עלייה, אך צריך לזכור שזו התקופה הטובה ביותר בשנה. המבחן של אל על יהיה בשורה התחתונה, והאם היא סוף סוף תגיע לרווח אמיתי.

דינה בן-טל, מנכ״לית אל על: "פירות תוכנית ההתנעה מחדש (RESTART) שהפעלנו עם החזרה לשגרה משתקפים היטב בתוצאות הרבעון בכל מדדי הליבה, דבר שמאפשר לנו לעבור שלב מניהול הוצאות לניהול צמיחה ופיתוח עסקי; אנו ממשיכים להתמקד בשיפור השירות, בהחזרה מדורגת של הצי שלנו לפעילות מלאה ולמימוש הפוטנציאל של טיסה מעל סעודיה ופיתוח נתיבים חדשים; פוטנציאל הצמיחה והשיפור ברווחיות עדיין גדול, בהינתן העובדה שאנו פועלים בהיקף של כ-70% מהצי שלנו בהשוואה ל-2019".

קיראו עוד ב"שוק ההון"

 

איציק אליאב, סמנכ"ל הכספים: "הניהול העקבי והמוצלח שלנו אל מול אתגרי משבר התעופה הגלובלי, מתבטאים היטב ברבעון זה; המעבר לרווחיות והשלמת עסקת הפניקס מאפשרים לנו להמשיך ולתמוך בחיזוקה של תשתית פיננסית איתנה ובריאה; וכן מעבר למוד של צמיחה ופיתוח עיסקי, זאת לצד ניהול יעיל ומהודק של צד ההוצאות, שמירה על יתרות נזילות גבוהות ושיתוף פעולה פורה עם גופים פיננסים  בעולם".

תגובות לכתבה(16):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 11.
    בנקאי 11/08/2022 18:18
    הגב לתגובה זו
    עד סוף השנה אל על מעל שער של 1000.
  • 10.
    מי שלא טס בשבת מפסיד (ל"ת)
    הנוסע המתמיד 11/08/2022 18:11
    הגב לתגובה זו
  • 9.
    אחד העם 11/08/2022 16:54
    הגב לתגובה זו
    בכל מקום באל על תמצא רק מאפיה ושחיתות.
  • 8.
    חזי 11/08/2022 12:08
    הגב לתגובה זו
    מתי הפריצה הגדולה
  • 7.
    הדר 11/08/2022 11:22
    הגב לתגובה זו
    היו מוכרים שנפטרו מיניה לאחרונה עכשיו הדוחות נחשפו הדלק יורד ויירד החברה תרויח גן רבעון נוכחי לעניות דעתי יכולה לתת מהלך חיובי מאוד עד כדי הכפלה מחיר מניה הרבה פרמטרים חיובים פה
  • תמים 11/08/2022 12:21
    הגב לתגובה זו
    ראה מס' 6
  • 6.
    תמים 11/08/2022 11:22
    הגב לתגובה זו
    המנהלים והוועדים גונבים ועושקים את החברה.
  • 5.
    סתם אחד 11/08/2022 11:12
    הגב לתגובה זו
    חברה של תחמנים וגנבים. מושחתים נמאסתם.!!!
  • לא ידוע 11/08/2022 13:57
    הגב לתגובה זו
    אתה לא חושב שיהיה שינוי בחברה כי זה נהפך מחברה ציבורית לפרטית
  • אחד העם 11/08/2022 15:44
    קני רוזנברג לא ידע שאל על מושחתת, יגנבו לו כל הכסף שהשקיע באל על.
  • 4.
    תמים 11/08/2022 11:07
    הגב לתגובה זו
    מי שהרס את החברה הם המנהלים האגואיסטים והמושחתים.
  • 3.
    אחד העם 11/08/2022 11:01
    הגב לתגובה זו
    אל על מכונת שחיתות משומנת היטב. כולם מושחתים באל על המנהלים והוועדים. יש להם מטרה משותפת למצוץ את החברה כמה שיותר ולהתעשר בלי לעבוד. חברה של נוכלים, רמאים וגנבים.
  • 2.
    אז למה היא יורדת היום? (ל"ת)
    משה 11/08/2022 10:53
    הגב לתגובה זו
  • אחד 11/08/2022 17:38
    הגב לתגובה זו
    כי המשקיעים לא מאמינים באל על המושחתת
  • היא לא יורדת בהרבה זה כלום (ל"ת)
    לא ידוע 11/08/2022 13:59
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    עם טייסים חולים כמו באל על, אל תטרחו לטוס. רודפי בצע. (ל"ת)
    מציאותי 11/08/2022 10:49
    הגב לתגובה זו
טריוויה (צ'אט)טריוויה (צ'אט)
טריוויה

בחנו את עצמכם - האם אתם בעניינים? טריוויה שבועית

כמה הרוויחו מתחילת השנה המחזיקים בקופות גמל וקרן השתלמות במסלול מנייתי? לאיזה שווי מכוונת OpenAI בהנפקה הציבורית? מי יזם ההייטק המצליח שהגיע למצב של פשיטת רגל? ועוד - 
- טריוויה על הנושאים הכלכליים של השבוע האחרון

צוות ביזפורטל |
נושאים בכתבה טריוויה

טריוויה שבועית.  ככה תדעו אם אתם בעניינים.

20 שאלות מהאירועים של השבוע האחרון - נשמח לשמוע תגובות מכם (הערות, הארות, ביקורת, וגם - שבחים).

הכי נוח לשחק דרך הכלי בהמשך האייטם.  לאור בקשת הקהל אנחנו מעלים את השאלות והתשובות האפשריות גם כאן ( חידון עם תשובות מודגשות בתחתית העמוד) .   



מי המניה שעברה ביום אחד מירידה של מעל 20% לעלייה של 20%?
טבע
סולאראדג'
נובה
טידס

וואן זירו נותן ללקוחות חדשים ריבית של 5.5%. האם יש תנאים ומה הם?
אין תנאים
יש תנאים - העברת חשבון מבנק קודם
יש תנאים - העברה של מעל 5,000 שקל בחודש או תשלום דמי ניהול של 49 שקל בחודש
יש תנאים - העברה של לפחות 100 אלף שקל

כמה מקבלת המשפחה של חייל רוסי שנהרג במלחמה?
לא מקבלת כלום
20 אלף דולר
כ-40 אלף דולר
קרוב ל-200 אלף דולר

מה הרעיון המרכזי של הרפורמה המתוכננת במכשירי החיסכון?
הטלת מס על קרנות השתלמות נזילות
הגבלת דמי הניהול בפוליסות חיסכון
יצירת חשבון כולל לכל המכשירים שרק הוצאת כספים ממנו תחוייב במס
יצירת חשבון כולל לכל המכשירים ומס קבוע אחיד של 25% במכירת מכשירים

יפתח רון טל
צילום: ישראל הדרי
ראיון

יפתח רון-טל: “אוגווינד משנה כיוון - מאוויר דחוס לפרויקטים של מאות מיליוני אירו באירופה”

חברת אגירת האנרגיה שבמהלך הקורונה טיפסה לשווי של 2.3 מיליארד שקל ומאז צנחה לפחות מ-100 מיליון, מנסה לכתוב פרק חדש. “עברנו שנים של פיתוח, אנחנו לא עוד חברת מו״פ, נהפוך לשחקן אנרגיה יזמי באירופה ” אומר המנכ״ל טל רז; היו״ר יפתח רון-טל מדגיש: “העסקה באיטליה היא לא נקודתית, אלא סנונית ראשונה באירופה” -  עם קופה דלילה ופרויקט של 230 מיליון אירו איך הם הולכים לממן את זה?
מנדי הניג |

הבוקר פרסמה אוגווינד אוגווינד 15.37%   הודעה על עסקה משמעותית באיטליה - רכישת חברה המחזיקה בזכויות להקמת פרויקט אגירת אנרגיה בהספק של 509 מגה-ואט, המבוסס על סוללות ליתיום (BESS), בשותפות עם קבוצת 7B מקבוצת יהודה לוי. ההשקעה בפרויקט צפויה להגיע לכ-230 מיליון אירו, וההכנסה השנתית מוערכת ב-35 עד 50 מיליון אירו, לכל אחת מ-25 שנות ההפעלה הצפויות. הפרויקט ממוקם במחוז ברינדיזי שבדרום איטליה, וכולל מתקן אגירה בקיבולת של 2-4 ג׳יגה-ואט-שעה (GWh). החברה האיטלקית הנרכשת מחזיקה בזכויות קרקע ובהיתר חיבור מחייב לרשת החשמל, ואוגווינד מתכננת להביא את הפרויקט לשלב ההפעלה המסחרית המלאה בשנת 2029. עם חיבורו לרשת תוכל המוכרת לקבל פרמיית הצלחה של עד 15 מיליון אירו, בהתאם להכנסות ולתנאי הסגירה הפיננסית.

בשביל אוגווינד, שנסחרת כיום בשווי של כ-90 מיליון שקל לאחר ששווייה צנח ביותר מ-95% מהשיא, העסקה באיטליה היא לא עוד פרויקט, זה ניסיון להגדיר מחדש את זהותה. החברה, שהייתה מהחלוצות בתחום אגירת האנרגיה באוויר דחוס (AirBattery), עוד לא הצליחה למסחר את הטכנולוגיה בקנה מידה רחב, וכעת עוברת שינוי ניהולי ואסטרטגי שמטרתו להפוך מחברת מו״פ טכנולוגית לחברת אנרגיה יזמית פעילה באירופה ובדרך להחזיר את האמון של המשקיעים - מה מסתתר מאחורי ה"תכנית האסטרטגית" של אוגווינד?

“אנחנו כבר לא חברת מו״פ אלא חברת אנרגיה מלאה,” אומר בראיון לביזפורטל המנכ״ל טל רז. “איטליה היא רק סנונית ראשונה - אנחנו מסתכלים גם על פולין, גרמניה ובריטניה. נקים קרן ייעודית בשיתוף מוסדיים ישראליים שתממן את ההון העצמי בפרויקטים, כאשר המימון הבנקאי יגיע מגופים מקומיים בכל מדינה.”

גם היו״ר יפתח רון-טל מדגיש כי “העסקה הזו היא לא נקודתית אלא היא חלק מתפיסה רחבה. לצד המשך קידום טכנולוגיית האוויר הדחוס, אנחנו נכנסים לתחום ייזום פרויקטים מסחריים באירופה. זהו שלב ראשון באסטרטגיה שמטרתה להציב את אוגווינד מחדש על המפה”.

בהנהלת החברה מדגישים כי המימון לפרויקטים לא יגיע מהמאזן, אלא משיתופי פעולה מוסדיים במבנה של קרן GPLP, שבה תחזיק החברה כ-25-30% ותשמש כשותף מנהל. “היתרון שלנו הוא היכולת להביא את המימון,” אומר רז. “אנחנו יודעים לחבר בין הפרויקטים לבין הכסף של השוק המוסדי הישראלי - זה הנכס הכי משמעותי שאנחנו מביאים לשולחן.”