האם הורדת התחזיות עבור פייסבוק וגוגל מוצדקת?
בריאן נובאק, האליסט של מורגן סטנלי, שומר על דירוג משקל יתר במטא החברה האם של פייסבוק, אך מוריד את תחזיות ההכנסות לשנת 2023 ב-5%. במקביל הוא מוריד את תחזית ההכנסות ל אלפאבית, האמא של גוגל ב-7%. ככל שעונת הדו"חות מתקרבת, האנליסטים ממשיכים להוריד את ההערכות עבור META PLATFORMS ואלפבית GOOGLE, כאשר צפויה ירידה בתקציבי הפרסומות על רקע ההאטה הכלכלית. בסבב התחזיות האחרון, אנליסטים במורגן סטנלי MS ובקרדיט סוויס הורידו את תחזיות הרווחים שלהם, ויחד איתן גם את מחירי היעד של מטא וגוגל-אלפאבית. עם זאת למרות הפחתת התחזיות, שתי המניות ממשיכות להיות מומלצות . האנליסט של מורגן סטנלי, בריאן נובאק, כותב כי הוא הפחית את התחזית הכוללת שלו להוצאות על פרסום ב-3% לשנה זו וב-6% לשנת 2023. זו לא הפעם הראשונה שהוא מצמצם את התחזית שלו – בתחילת יוני, הוא כבר ביצע הפחתה של התחזיות. לדבריו, "סימנים להיחלשות שוק המאקרו בתחום המודעות ממשיכים להצטבר". הוא מציין הן את החששות מפני האינפלציה והן את ההיחלשות של אמון הצרכנים בארה"ב ובאירופה. לדעתו, נראה שהמגמות אומנם נחלשו ביולי מיוני,אך המגמה השלילית עדיין נמשכת. נובאק אמנם שומר על דירוג משקל יתר משקל הן במטא והן באלפאבית, אבל הוא חותך את תחזית ההכנסות שלו לשנת 2023 ב-5% עבור Meta וב-7% עבור אלפאבית. מחירי היעד שלו יורדים מ-300 דולר ל-280 דולר למטא, וממחיר של 150 דולר ל-140 דולר עבור אלפבית. הוא מוסיף ואומר כי לדעתו, תוצאות הרבעון השני לא ישנו הרבה למניות. מה שחשוב הוא איך השוק יקבל את התחזית קדימה. לדעתו מטא מועדפת, והוא חושב שהתחזית רווחים כבר הופחתה מספיק. לדעתו, צמצום ההוצאות שנועד להגן על תזרימי המזומנים צריך לייצר ביצועים טובים יותר למניה מאשר אלפאבית-גוגל. גם האנליסט של קרדיט סוויס, סטיבן ג'ו, שומר על דירוגים גבוהים לשתי המניות, אך גם הוא חותך הן את האומדנים והן את מחירי היעד של שתיהן. עבור אלפאבית, הוא צופה רווח של 5.72 דולר למניה בשנת 2022, ו-6.31 דולר בשנה הבאה. זאת לעומת התחזית הקודמת שלו, שעמדה על 5.92 דולר השנה ו-7.10 דולר בשנת 2023. לגבי מחיר היעד, הוא חותך את התחזית שלו מ-170 דולר ל-143 דולר. לדבריו, "אנו מפחיתים את התחזיות שלנו לעסקי הפרסום של גוגל, כשאנו מקבלים משוב מהשווקים על ירידה בתקציבים עקב אי ודאות. בעוד שהיקף ההכנסות מפרסומות ברבעון השלישי של 2022 ומעבר לכך נותר מאוד לא ברור. יחד עם זאת, הוא מציין שחלק מהסכומים שהושקעו בפרסומות באופן ישיר עוברים לחיפוש בגוגל, ככל שהמפרסמים מחפשים החזר השקעה גבוה יותר. עבור מטא, ג'ו מפחית את הערכת ה-EPS (הרווח למניה) לשנת 2022 מ-14.25 דולר ל-13.74 דולר. לגבי השנה הבאה הוא צופה כעת רווח של 14.25 דולר, המהווה ירידה לעומת צפי של 15.25 דולר בעבר. מחיר היעד החדש 245 דולר, לעומת מחיר של 273 דולר . גם הוא סבור שתוצאות הרבעון של יוני יהיו בערך בהתאם להערכות בוול סטריט. אבל הוא צופה שהציפיות לגבי המחצית השנייה יהיו ברמות נמוכות יותר, לאור המצב המקרו-כלכלי, ובהעדר צמיחה בתקציב המודעות ברבעון השלישי. עם זאת, הוא חושב שהמודלים של וול סטריט לטווח הארוך יותר הם שמרניים מדי, וממעיטים בפוטנציאל הצמיחה לטווח הארוך של מסנג'ר ווואטסאפ, חנויות פייסבוק וחיפוש בפייסבוק מרקטפלייס. על רקע זה, הוא אופטימי בטווח הבינוני והארוך.
- 1.Yz market YouTube 21/07/2022 17:23הגב לתגובה זותחשבו על זה בסוף חברות לא סתם מפרסמות אם כבר הפרסום יניב פיות לקוחות והן ישקיעו יותר בכדי לפרסם את עצמן ולהילחם על הלקוחות ,אם פרסום היה מיותר הוא לא היה קורה מההתחלה ולכן צופה עליה חדה לדעתי תנו עוקב ביוטיוב ל YZ market לעוד מידע
טיוטה. קרדיט: רשתות חברתיותטויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר
ירידה שנתית ראשונה במכירות מאז תחילת השנה, האטה בייצור וזהירות גוברת מצד ההנהלה; השוק הסיני מאבד מומנטום ואילו גם אירופה ואסיה
ענקית הרכב, טויוטה מוטור, סיימה את חודש נובמבר 2025 עם נתונים שמסמנים תפנית שלילית לאחר כמעט שנה של צמיחה רציפה. יצרנית הרכב היפנית דיווחה על ירידה של 1.9% במכירות הגלובליות המאוחדות, הכוללות גם את דייהטסו והינו (Hino), לרמה של 965,919 כלי רכב. מדובר בירידה השנתית הראשונה של החברה זה 11 חודשים, נתון שמדגיש את התגברות הלחצים בענף הרכב העולמי ואת השפעתה המכרעת של סין על התוצאות.
ההאטה במכירות לוותה גם בירידה חדה יותר בצד ההיצע: הייצור העולמי של הקבוצה ירד ב-3.4% לעומת נובמבר אשתקד והסתכם ב-934,001 כלי רכב. הפער בין הירידה במכירות לירידה בייצור משקף גישה זהירה יותר מצד טויוטה, שמעדיפה להתאים את קצב הייצור לסביבה של ביקושים מתמתנים ואי-ודאות רגולטורית וכלכלית.
הגורם הסיני
עיקר הפגיעה נרשמה, שוב, בשוק הסיני. מכירות טויוטה בסין צנחו ב-12.1%
לעומת השנה שעברה והסתכמו ב-154,465 כלי רכב. בחברה ציינו כמה גורמים מצטברים שהובילו לירידה: הפסקת תוכניות סובסידיה לרכב חשמלי ולרכב חסכוני בדלק באזורים נרחבים, דחיית החלטות רכישה מצד לקוחות על רקע חוסר ודאות סביב מדיניות ממשלתית חדשה, וכן תהליכי מעבר בין דגמים,
כולל שינויים בדגמי מפתח כמו ה-RAV4.
הנתונים מסין ממחישים עד כמה השוק, שהיה מנוע צמיחה מרכזי עבור יצרניות רכב זרות, הפך לגורם סיכון. מעבר לתחרות הגוברת מצד יצרנים מקומיים, הפחתת התמיכה הממשלתית והסביבה הפוליטית המורכבת מקשים על שמירת היקפי המכירות.
עבור טויוטה, שמחזיקה נוכחות רחבה במדינה, מדובר באתגר אסטרטגי ארוך טווח.
- ענקית הרכב מכריזה על הפסד תפעולי ראשון מזה 70 שנה ומה קרה היום לפני 47 שנה
- טויוטה הגדולה חלשה ברכבים חשמליים - מה הסיבה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מגמה מעורבת בשאר העולם
בזמן שסין הכבידה, השוק היפני סיפק נקודת אור מתונה. המכירות ביפן עלו ב-1.5% והגיעו ל-177,130 כלי רכב, הודות לביקוש מקומי יציב יחסית. עם זאת,
מחוץ ליפן נרשמה ירידה של 2.6% במכירות, לרמה של 788,789 יחידות, נתון שממחיש כי ההאטה אינה מוגבלת לסין בלבד.
ארדואן טורקיה (X)טורקיה מתכננת העלאת מס במטרה לרסן את האינפלציה
מה האינפלציה בטורקיה ומה הצפי לשנה הבאה?
טורקיה מתכננת להעלות מסים באופן יחסית מתון על מגוון מוצרים ושירותים מרכזיים, כולל דלק, כחלק מהמאמץ הממשלתי לסייע לבנק המרכזי להחזיר את האינפלציה למסלול ירידה. המהלך נועד ליצור עקביות בין המדיניות הפיסקלית למוניטרית -כלומר, בין פעולות הממשלה בתחום המיסוי והמחירים לבין מטרות הבנק המרכזי דרך הריבית וכלים נוספים.
התוכנית היא לעדכן היטלים ומחירים מפוקחים בקצב שמתאים ליעד האינפלציה של הבנק המרכזי לשנה הבאה, העומד על 16%. זוהי גישה חדשה יחסית המתרחקת מהצמדה אוטומטית למדדים מבוססי אינפלציה. אולם זהו גם צעד רגיש מבחינה פוליטית וכלכלית, שכן שינויים במסים עקיפים משפיעים במהירות על מחירים בסופר, בתחבורה ובשרשרת האספקה.
דלק במרכז: השפעה מכרעת על כל המשק
דלק הוא מרכיב קריטי באינפלציה, משום שהוא נוגע כמעט לכל עלות במשק, החל מהובלה ולוגיסטיקה ועד למחירי מוצרים בסיסיים. כל שינוי במסים על בנזין וסולר זוכה לתשומת לב רבה ומשפיע על הציפיות לאינפלציה.
בטורקיה, מסי הצריכה על בנזין וסולר מתעדכנים בדרך כלל פעמיים בשנה לפי אינפלציית היצרן המצטברת בששת החודשים הקודמים. כעת, הכיוון הוא לעדכן את המסים בקצב מתון יותר כדי להפחית את הלחץ המחירי. כבר בתחילת 2025 נרשמה העלאה במסים נמוכה יותר מהנוסחה המקובלת, במטרה לצמצם את הלחץ על המחירים. זה מעיד על כך שמשרד האוצר הטורקי מנסה להציג קו עקבי של ריסון, גם אם בצעדים הדרגתיים.
- המדינה הראשונה שקובעת יעד אינפלציה רשמי ומה קרה היום לפני 24 שנה
- לקראת החלטת ריבית דרמטית כשהפד' מפולג מאי פעם ו"עיוור" ללא נתונים עדכניים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המהלך לא מוגבל רק לדלק; הוא כולל גם התאמות במחירים מפוקחים כמו טבק, אלכוהול, אנרגיה ולעיתים גם שירותים ציבוריים. בטורקיה, שינויים במחירים המפוקחים יכולים להשפיע במהירות על קצב האינפלציה, בין אם בהקפאה או בעדכון חד.
