56% מהעסקים שנבדקו בתל אביב נכשלו בבדיקת מס הכנסה
במבצע התגלו הפרות באופן ניהול רישום הכנסות וספרי עסק, עודפי מזומנים והפרות של החוק לצמצום השימוש במזומן
יחידת ניהול הספרים הארצית ברשות המיסים ערכה מבצע ביקורות שהתקיים בתל אביב והתמקד בשוקי הכרמל והתקווה, דוכני מזון ומסעדות ברחבי העיר. למבצע קדמה הכנה מדוקדקת, שכללה איסוף מודיעין, מיפוי מדויק של עסקים ודוכנים בשווקים, קניות ביקורת, איתור עסקים שהדיווחים שלהם אינם סבירים ומעוררים חשד להעלמת הכנסות, איתור עסקים שנמצאו בהם הפרות בעבר ועוד.
מתוך 64 עסקים שבוקרו, ב-30 נתגלו הפרות של אי רישום הכנסות וב-5 נתגלו הפרות של אי רישום בספרי העסק. בנוסף, נמצאו 2 הפרות של החוק לצמצום השימוש במזומן, בסכומים של 11,000 שקל ו-23,863 שקל.
בדוכן מיצים טבעיים בשוק הכרמל נמצא כי בעל הדוכן לא מנהל ספרים כלל. בנוסף נמצאו בביקורת ספחי סליקה של כרטיסי אשראי שהעלו את חשדם של אנשי רשות המסים. במקרה אחר נערכה תצפית על מאפייה, שבה נראו עובדי המקום מפקידים הכנסות בקופה מבלי לרשום אותן. בספירת הקופה שנערכה בעת הביקורת, נמצא עודף מזומן בסך 2,212 שקל וכן שוברי אשראי בסך 902 שקל שלא נרשמו בקופה.
לדברי רשות המסים, שיעורי ההפרה הגבוהים שנתגלו במבצע ממחישים את הערך המוסף של היחידה הארצית החדשה, אשר הוקמה, בין היתר, על מנת למקד את מאמצי הביקורת בעסקים שעלו לגביהם אינדיקציות לליקויים ובכך להימנע מחיכוך מיותר מול עסקים שומרי חוק. ברשות מדגישים כי פעילותה צפויה לתרום ליכולת של משרדי השומה להתמקד בביקורות ניהול ספרים ושומות בתיקים הגדולים יותר.
- 3.ככה זה כשאוהבים... (ל"ת)אסתי 20/07/2022 15:12הגב לתגובה זו
- 2.די 20/07/2022 14:42הגב לתגובה זוכל בעלי העסקים מעלימים מיסים,אם זה בעלי מלאכה,כמו מוסכים ונגרים,בעלי חנויות ,ספרים וקונדוטרים,ותקליטנים.
- 1.מתעניין 20/07/2022 12:44הגב לתגובה זורק 56% ?? מעניין מה תהייה תגובת מס הכנסה ורשויות השיפוט. אם כולם בישראל ישלמו מיסים נראה שאפשר יהיה להוריד את מדרגות המס ולהקל על הישרים וההגונים שכן משלמים.
- שכח מזה - העודפים ילכו למגזרים אחרים ולא יקלו עלייך (ל"ת)משלם מיסים 20/07/2022 15:10הגב לתגובה זו

הג'ובניקים רכבו על הלוחמים וקיבלו תנאי שכר ופנסיה מצוינים - האוצר מציע רפורמה
האוצר מנסה להילחם בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות למערך הלא לוחם, במטרה להעלות את השכר למערך הלוחם
הם השתחררו מהצבא בגיל 43-45, עם פנסיה ששווה כמה מיליוני שקלים. הם קיבלו מהצבא שכר חודשי גובה וחזרו לשוק העבודה והרוויחו בעצם 2 משכורות. למנגנון הזה קוראים פנסיה תקציבית וזה מנגנון שקיים בשירות הציבורי, כשלפני כ-2 שנים שינו את המודל וסיפקו לשירות הציבורי פנסיה "רגילה", כמו של כל העם. ועדיין יש עוד קרוב לעשור של יוצאים לפנסיה שיקבלו פנסיה תקציבית, ויש גם פנסיונרים רבים שזכאים לפנסיה תקציבית. וגם - יש בני גנץ, ויוצאי מערכת הביטחון בכנסת שדואגים כל פעם מחדש שאנשי הצבא יזכו להטבות רבות ושונות.
בשטח - יש הבדל גדול בין קצין בקריה בת"א שמשרת בקבע לקצין בשריון שיוצא פעם בשבועיים הביתה. צריך לשים את הדברים על השולחן. לאחרון מגיע הטבות מרחיקות לכת, לג'ובניק לא מגיע. הג'ובניק רכב על הלוחם וקיבל שכר והטבות חלומי, אבל בדיוק בגלל זה ללוחם לא נשאר. רוצים לוחמים טובים בקבע, רוצים צבא טוב, תרימו את השכר לקרביים, תקצצו אצל הג'ובניקים. כולם מבינים את זה, אף אחד לא באמת פעל לעשות זאת, עד עכשיו. באוצר רוצים להפחית את הוצאות הפנסיה התקציבית והוצאות נוספות כדי להגדיל הטבות ושכר למערך הלוחם.
קריאה קשורה: החמאס לא ינצח אותנו, אבל הפנסיה התקציבית עלולה לעשות לו את העבודה
בדיקת
ביזפורטל - פנסיה של 4.5 מיליון שקל לפורש מצה"ל
- כמה עולה רובה סער? ואיך העלייה בתקציב הביטחון תשפיע על כולנו?
- התוכנית הצודקת של האוצר - פגיעה בפנסיה התקציבית; ההפרשה החודשית תגדל מ-2% ל-7%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
באוצר מתכננים לגעת בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות לאנשי הקבע כדי שיהיה תקציב גדול יותר ללוחמים שישמש גם להעלאת שכרם. באוצר מסבירים שהנחת הבסיס של הפנסיה התקציבית לא נכונה ודורשים במסגרת תקציב 2026 לקצצה. הטענה הבסיסית היא שהפנסיה התקציבית נועדה לפצות על פרישה בגיל מוקדם יחסית ולספק יכולת להתקיים לאחר הקריירה הצבאית או הביטחונית. עם זאת, חלק ניכר מהגמלאים חוזרים לשוק העבודה. לעיתים בשירות הציבורי ולעיתים בשוק הפרטי. אין באמת פגיעה בשכר בפרישה - אלא ההיפך. לכן, הצעת חוק של האוצר מבקשת לקצץ את הקצבה במקרים שבהם ההכנסה הכוללת גבוהה ממשכורת השירות הקבע.
רכבת ישראל בדרך להפרטה: האם 5,000 עובדים בסכנה?
באוצר טוענים שהרכבת לא יעילה - היקף העובדים שלה מופרז ודורשים להפריט חלק משמעותי מהפעילות עד 2029
הנתונים שמציגה התכנית הכלכלית מציירים תמונה עגומה של מצב הרכבת. מאז 2019, מספר הנוסעים ברכבת לא עלה כלל, וזאת למרות השקעה נוספת של כ-2 מיליארד שקלים בסובסידיה הממשלתית. במקביל, החברה הממשלתית הגדילה משמעותית את מצבת כוח האדם שלה, כשכיום מועסקים בה למעלה מ-5,000 עובדים - גידול שלא תאם כלל את הגידול בפעילות.
המצב החמיר לאחרונה עם ריבוי אירועי בטיחות, תקלות חמורות ושיבושים בתנועת הרכבות, שהביאו לירידה חדה באמון הציבור ובאיכות השירות. העיכובים החוזרים ונשנים בפרויקטי תשתית רק הוסיפו שמן למדורה, וחיזקו את התחושה שהמודל הנוכחי של ניהול הרכבת מיצה את עצמו.
על פי התכנית המוצעת, רכבת ישראל תמשיך להתקיים כחברה ממשלתית, אך תפקידיה ישתנו מן היסוד. במקום להפעיל ולתחזק את הרכבות בעצמה, החברה תתמקד בתכנון, ניהול, פיקוח ובקרה. היא תישאר אחראית על קביעת התכנית התפעולית, ניהול זמני המסילה, והתקשרות עם הזכיינים הפרטיים שיבצעו את העבודה בפועל.
המודל המוצע דומה למודלים מוצלחים אחרים בתחבורה הציבורית הישראלית. הרכבת הקלה בירושלים ובגוש דן מופעלות כבר היום על ידי זכיינים פרטיים, וכך גם מערך האוטובוסים הציבוריים. ההצלחה היחסית של מודלים אלה מספקת תקווה שגם ברכבת הכבדה ניתן יהיה להשיג שיפור משמעותי באיכות השירות. מעבר לכך, הגוף הגדול והשמן הזה יהפוך להיות יעיל, ויעבוד לפי "חוקי הכלכלה" - למטרת רווח.
- טראמפ בישראל: צפי לעומסים גדולים בירושלים; הרכבות יתוגברו
- תנועת הרכבות - חזרה לשגרה; תחנת השלום חוזרת לפעילות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
התכנית מגדירה לוח זמנים ברור ומדורג להעברת הפעילות. עד סוף 2029, כלל שירותי ההפעלה והתחזוקה יועברו לזכיין אחד או יותר. הממשלה תוכל למכרז את פעילות החטיבות השונות - נוסעים, מטענים, תחזוקת ציוד נייד ותחזוקת תשתיות - יחד או בנפרד, בהתאם לצרכים ולהיערכות.
