ברקשייר מגדילה את אחזקותיה באוקסידנטל; רכשה מניות בשווי 582 מיליון דולר
קרן ההשקעות של וורן באפט, הלא היא Berkshire Hathaway (המחלקת את מניותיה לשניים - BERKSHIRE HATHAWAY A (סימול: BRK-A) ו- BERKSHIRE HATHAWAY B (סימול: BRK-B)) מודיעה כי רכשה 9.9 מיליון מניות תמורת 582 מיליון דולר (כמעט 59 דולר למניה, דאונסייד של 2% על מחיר נעילת המניה ביום שישי האחרון - 60.44 דולר) בחברת חיפושי הנפט OCCIDENTAL PETROLEUM CP (סימול: OXY) , וכעת מחזיקה החברה בכ-17.4% ממנה.
לקריאה נוספת:
>> באפט מגדיל את ההשקעה באוקסידנטל: רכש עוד 9.6 מיליון מניות
>> באפט במסע קניות - רכישות ב-51 מיליארד דולר ברבעון האחרון
>> וורן באפט לא מוצא השקעת חדשות; מה הוא עושה במזומנים ומי ההשקעה הכי בולטת של ברקשייר?
- אינדיקטור באפט בשיא של 223%: אזהרה לשוק המניות האמריקאי
- באפט מגייס חוב במטבע היפני - רמז להגדלת פוזיציה במניות?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
את המניות רכשה החברה בין הימים רביעי ושישי האחרונים, כך על פי דוח שהגישה לרשות האמריקאית לניירות ערך (SEC). ברקשייר היא המחזיקה הגדולה ביותר בקרן חיפושי הנפט, וכעת מחזיקה בכ-163.4 מיליון מניות שלה, ששוות קרוב ל-9.9 מיליארד דולר.
החזקתו של באפט בחברה גדולה יותר ב-60% מהמחזיקה השנייה בגודלה - Vanguard. כמו כן, החזקתה של ברקשייר מאפשרת לה לרכוש 83.9 מיליון מניות נוספות במחיר של 5 מיליארד דולר, פחות או יותר מחיר המניה כעת.
מחיר המניה של אוקסידנטל יותר מהכפיל עצמו השנה, בעיקר בזכות הרכישות מצד ברקשייר וכן בעקבות עליית מחירי הנפט והגז כתוצאה מהפלישה הרוסית לאוקראינה.
לקריאה נוספת:
>> מחירי הנפט צונחים כתוצאה מהחשש האמריקאי למיתון
>> האם הירידה במחירי הסחורות צפויה למנוע מיתון ולקרר את האינפלציה?
- לקראת שבוע המסחר: וול סטריט מחפשת כיוון - מה חושבים האנליסטים?
- מנכ"ל ג'יי פי מורגן: "אני לא קורא הודעות טקסט בעבודה, אין לי התראות בכלל"
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הונאה של 2 מיליארד דולר - עונש של 11 אלף שנות מאסר - ומוות...
התעניינותו של באפט בחברה הובילה רבים בשוק לתהות האם בסופו של דבר הקונגלומורט בו מחזיק באפט ינסה לרכוש את כלל ההחזקות בחברה.
לקראת סוף חודש יוני, אנליסט בנק ההשקעות האמריקאי Truist Securities, ניל דינגמן, דיווח כי הוא צופה רכישה של אוקסידנטל על ידי ברקשייר ברגע שאוקסידנטל תהפוך לחברה ששווה לרכוש אותה, ובכך תגוון את מערך ההשקעות באנרגיה של ברקשייר.
כידוע, לאחרונה צימצמה אוקסידנטל את החוב שלה, שגדל באופן משמעותי לאחר שרכשה את אנדרקו תמורת 35.7 מיליארד דולר בשנת 2019. ברקשייר הלוותה 10 מיליארד דולר לאוקסידנטל עבור הרכישה הזו, ובאותה תקופה גם השיגה לעצמה את האופציות לרכוש את המניות ב-5 מיליארד דולר.
כמו כן, לחברה אחזקה בשווי של 25.9 מיליארד דולר בחברת הנפט CHEVRON CORP (סימול: CVX) נכון לסוף חודש מרץ האחרון.
מחיר מניית הקרן צנח ב-8% במהלך השנה החולפת, זאת לעומת נפילה של 20% במדד ה-S&P 500.
- 2.רק מזומן 03/07/2022 17:21הגב לתגובה זושלא לדבר על דיודנד כשהנפט יגיע ל130$ לחבית אני יוצא.
- 1.טעות 03/07/2022 15:23הגב לתגובה זועלתה כבר יותר מ600 אחוז רק שיהיה הסכם שלום והיא תתרסק
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
משקיעים עובדים AIלקראת שבוע המסחר: וול סטריט מחפשת כיוון - מה חושבים האנליסטים?
יותר מ-80% מהחברות ב-S&P 500 עקפו את הציפיות - אבל השוק אדיש והמדד עלה רק ב-1.3% מאמצע אוקטובר; האם "הציפיות הפרפקטציוניסטיות" הן אלו שידרדרו את וול סטריט?
זו עונת הדוחות הכי טובה מאז 2021, אבל נראה שגם לשוק זה כבר לא מספיק. יותר מ-80% מהחברות ב-S&P 500 שפרסמו עד עכשיו את התוצאות שלהן לרבעון השלישי הצליחו להכות את תחזיות האנליסטים, אבל השוק אדיש. מדד הדגל עלה מאז אמצע אוקטובר רק ב-1.3%, בזמן שהחברות עצמן מדווחות על שיאים ברווחיות ובהכנסות. תחשבו על זה. נשארו רק 50 חברות שיביאו לנו תוצאות, כשריכוז מרשים של חברות מביאות תוצאות מעל הציפיות, ההישג הכי הגדול מזה שנים. ובכל זאת, זה לא מקבל ביטוי בתשואות, גם על פי מחקר שעשו בגולדמן זאקס, מניות שהיכו את התחזיות רשמו עלייה ממוצעת של 0.3% בלבד ביום שאחרי הדוח שזה חצי מהממוצע ההיסטורי.
מה ההסבר לזה? התשובה נמצאת בשאלה. אנחנו הגענו לעונת הדוחות הזאת אחרי חודשים של עליות ועם ציפיות בשמיים. השווקים רצים 4 חודשים ברצף, אז זה לא מפתיע שאפילו תוצאות טובות מתקבלות בסוג של עייפות ואדישות.
בשבוע שעבר הנאסד"ק רשם את הירידה השבועית החדה ביותר שלו מאז אפריל, וזה מגיע בעקבות חששות שהחברות משקיעות יותר מדי בפרויקטים של AI. גם נתוני התעסוקה והצריכה הצביעו על האטה קלה, וזה הוביל את ה-S&P 500 לסיים את השבוע בירידה של 1.6%.
מניות הטכנולוגיה נסחרות היום במכפילים גבוהים, לפעמים עשרות ואפילו מאות פעמים על הרווח העתידי. מדד המכפיל המתואם שילר עלה לרמות שנראו רק פעם אחת בעבר - בתקופת בועת הדוט-קום. לכן, השוק מתקשה להתרגש מדוחות טובים הוא כבר מתמחר "שלמות". המשקיעים מסתכלים קדימה - אל ההשקעות של המאות מיליארדים ב-AI, אל ההוצאות הקפקס המטורפות ושואלים את עצמם מתי כל זה יתורגם לרווחים.
- ג'יפרוג טסה 22%, אפירם עולה 11%; המגמה השלילית נמשכת בחוזים
- סנאפ מזנקת 20%, אנבידיה מטפסת 1.5%; קוואלקום מאבדת 2% - ומה עושים החוזים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
וזה מוביל לזה שגם כשחברות כמו מטא Meta Platforms 0.45% , פלנטיר Palantir 1.65% או רובין הוד Robinhood 2.58% מציגים רבעון עם תוצאות שיא, המניות שלהן צונחות. מטא איבדה 11% אחרי שחשפה עלייה נוספת בתקציבי ה-AI שלה; פלנטיר ירדה 8% למרות תחזית אופטימית לשנה כולה; ורובין הוד, שהציגה רווח שיא, נחתכה ב-11% אחרי שההוצאות שלה עלו מהצפוי. זה מראה לנו שוק עייף ועצבני. שוק כלל לא סלחן. שוק שבוחן לאן הוא הולך מכאן.
