וורן באפט
צילום: וורן באפט אתר

באפט מגדיל את ההשקעה באוקסידנטל: רכש עוד 9.6 מיליון מניות

על רקע הירידה האחרונה במחיר מניית חברת הנפט האמריקאית, שרשמה שנה מוצלחת במיוחד על רקע המשבר באוקראינה, ברקשייר האת'וויי מגדילה את אחזקותיה ל-16.3%, ומשלימה רכישות בהיקף של מעל 8 מיליארד דולר מתחילת השנה

ברקשייר האת'וויי, שבשליטת המשקיע וורן באפט קנתה עוד 9.6 מיליון מניות של חברת הנפט OCCIDENTAL PETROLEUM CP, ובכך הגדילה את אחזקתה חברה ל-16.3%. הרכישה של באפט בוצעה על רקע הירידות במחיר של מניית החברה מאז תחילת השנה.

BERKSHIRE HATHAWAY A BERKSHIRE HATHAWAY B

על פי הנתונים שהוגשו לרשות לניירות ערך (SEC), באפט ביצע את הרכישות במהלך השבוע האחרון בהיקף כולל ש לכ-529 מיליון דולר. רכישות אשר מצטרפות לרכישת מניות בהיקף של 336 מיליון דולר שבוצעה על ידי החברה בחודש שעבר, ורכישות בהיקף של 7 מיליארד דולר מוקדם יותר השנה.

בעקבות הרכישות, מחזיקה כעת ברקשייר בכ-152.7 מיליון מניות של אוקסידנטל הנסחרות בשווי של כ-8.52 מיליארד דולר. זאת, על רקע ירידה של למעלה מ-21% במחיר המניה מאז הגיעה לשיאה בחודש מאי. עם זאת, מתחילת השנה עלה מחיר מניית החברה ב-90%, בין השאר הודות לרכישות של ברקשייר והעלייה במחירי הנפט בעקבות הפלישה הרוסית לאוקראינה.

תגובות לכתבה(28):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 26.
    ירון 24/06/2022 09:00
    הגב לתגובה זו
    כשמציגים מניה מסקרים גם את התחום, קצת רקע שלוש שורות במה מדובר
  • 25.
    שורטיסט כותב לי- רחמו עלינו. אנו נקרעים.חחח (ל"ת)
    פיני 23/06/2022 22:04
    הגב לתגובה זו
  • 24.
    נבדק וסנופי טובים גם הדקס בסדר (ל"ת)
    סהר 23/06/2022 21:58
    הגב לתגובה זו
  • 23.
    יפרקו השורטיסטים. הם דבאלים (ל"ת)
    צרפתי 23/06/2022 21:57
    הגב לתגובה זו
  • 22.
    מאמינה בבפאט בגוגל ואפל אני עם הרבה באפל (ל"ת)
    אלינה 23/06/2022 21:56
    הגב לתגובה זו
  • 21.
    יש פה מניות לקנות בכל הכל סיטי גוגל אפל טבע (ל"ת)
    חיים כהן 23/06/2022 21:55
    הגב לתגובה זו
  • 20.
    ניראה לי שהסתיימו הירידות.נגמר רק לונג (ל"ת)
    לימור 23/06/2022 21:48
    הגב לתגובה זו
  • 19.
    השורטיסטים הם הטיפשים של שוקי ההון (ל"ת)
    סאפדי 23/06/2022 21:41
    הגב לתגובה זו
  • 18.
    לא להיות בשרט תם החוזרים כבר 15 שנה (ל"ת)
    אלימלך 23/06/2022 21:40
    הגב לתגובה זו
  • 17.
    השורטסטים מקבלים זובור ויקבלו גם מחר (ל"ת)
    איתמר 23/06/2022 21:29
    הגב לתגובה זו
  • 16.
    כמו שאמרתי נסדק לא יירד .אפל מצויינת (ל"ת)
    איתמר 23/06/2022 21:28
    הגב לתגובה זו
  • 15.
    מדד ההסדר מפיל השורטיסטים חחחח (ל"ת)
    יוסי 23/06/2022 21:04
    הגב לתגובה זו
  • 14.
    הנבדק מעולה יחזיר כל הירידות .4 ימים עולה (ל"ת)
    פיני 23/06/2022 20:59
    הגב לתגובה זו
  • 13.
    ליאור 23/06/2022 20:27
    הגב לתגובה זו
    קנו ב.אוף אמריקה . לא יירד למ25 אפל לא תרד ל 120 גוגל לא תרד מ 2000
  • 12.
    נסדק היום ובכל המדד החזק .לא יירד היום (ל"ת)
    סרדייניה 23/06/2022 20:21
    הגב לתגובה זו
  • 11.
    מאחל לו שיפסיד את כל ההשקעה (ל"ת)
    דודו 23/06/2022 20:09
    הגב לתגובה זו
  • 10.
    שי 23/06/2022 19:20
    הגב לתגובה זו
    את הציבור?????
  • 9.
    אמרתי לכם לא טועה נסדק 3 אפל גוגל טסלה (ל"ת)
    איתמר 23/06/2022 18:56
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    אפל בדרך ל 150-160 הכי טובה גוגל ל2500 (ל"ת)
    טומי 23/06/2022 18:56
    הגב לתגובה זו
  • יש מצב .החלה המלצה (ל"ת)
    רוני 23/06/2022 20:21
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    רוני ש 23/06/2022 18:55
    הגב לתגובה זו
    לא תפסידו לעולם
  • 6.
    נבדק עושה בת ספר לשורטיסטים (ל"ת)
    מיכל 23/06/2022 18:55
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    אני עם הרבה כסף האפל מ 129 לגוגל 2189 (ל"ת)
    אורלי 23/06/2022 18:52
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    חיים הכט 23/06/2022 18:51
    הגב לתגובה זו
    הבאר 4-5 ימים עליו. והם מתמוטטים
  • 3.
    טבלה מעולה בה660 לא תרד ל 600 אפל ענקית (ל"ת)
    מיכאל קרמר 23/06/2022 18:28
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    אפל בחיים לא תרד ל 110-100 גוגל לא ל 2000 (ל"ת)
    מכאן קרמר 23/06/2022 18:27
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    לכו עם באפט לא תפסידו אפל גוגל והחדשה (ל"ת)
    יעקב 23/06/2022 18:26
    הגב לתגובה זו
  • The jew 23/06/2022 18:54
    הגב לתגובה זו
    בעשור האחרון באפט הפסיד המון . והוא אפילו לא הצליח להכות את מדד הנאסד"ק. באפט כיום, בגלל רוחב ההשקעות שלו, הוא למעשה כעין מדד בפני עצמו .
אתר לייצור גז טבעי במפרץ הפרסי קרדיט: גרוקאתר לייצור גז טבעי במפרץ הפרסי קרדיט: גרוק
TOP 10

לא מי שחשבתם: 10 המדינות עם התוצר לנפש הגבוה בעולם

דירוג עשרת הגדולים למדינות עם התוצר לנפש הגבוה בעולם אולי לא יכיל את המדינות בעלות העוצמה הרבה ביותר או ההשפעה הרחבה ביותר אבל הוא ישקף את המדינות העשירות שאיכות החיים בהן היא הגבוהה בעולם- מקטאר ועד ברוניי, ריכזנו לכם את הרשימה המלאה

הדס ברטל |
נושאים בכתבה תוצר לנפש

הדירוג העולמי של התוצר לנפש משקף  לא רק את עוצמת הכלכלה אלא גם את איכות החיים והמדיניות הכלכלית של כל מדינה. התוצר לנפש לא בהכרח מייצג את הכלכלות הכי חזקות עם התעשיות הכי חכמות, אלא בעיקר איך התוצר במדינה מתחלק עבור כלל האוכלוסיה בה, מה שמעיד על רמת החיים במדינה. מדינות עם כלכלות חזקות כמו גרמניה לא נמצאת כאן וגם מעצמות על עם כוח והשפעה כמו רוסיה או סין לא יהיו פה. ברשימה לשנת 2025 ניתן למצוא בעיקר מדינות קטנות, עשירות במשאבים או כאלה שהשכילו לבנות כלכלה חכמה ומגוונת.

1 # סינגפור

סינגפור מדורגת בראש הרשימה עם תוצר לנפש של כ־156 אלף דולר, אוכלוסייה של כשישה מיליון תושבים ותמ"ג כולל של כ־547 מיליארד דולר. שיעור האבטלה במדינה עומד על כ־3.2% בלבד, והיא נחשבת לאחת הכלכלות החדשניות והפתוחות בעולם. כלכלת סינגפור מבוססת על שירותים פיננסיים, לוגיסטיקה, מסחר חוץ, ייצור אלקטרוניקה ותחומי פארמה וביוטכנולוגיה. הצלחתה נובעת מתכנון כלכלי מוקפד, מיסוי תחרותי וניהול ציבורי יעיל, אך אתגרי יוקר המחיה ותלות בשווקים חיצוניים ממשיכים להציב לממשלה משימות לא פשוטות. ענף השירותים הפיננסיים הוא אחד ממנועי הצמיחה המרכזיים של סינגפור, לצד היותה מהנמלים הגדולים בעולם. חברות ענק כמו DBS Bank, SingTel, ו־Singapore Airlines מייצגות את עוצמת המגזר העסקי המקומי. המדינה נחשבת גם לאחת המובילות בעולם ביצוא שבבים וציוד אלקטרוני מתקדם, והיא מרכז אזורי של חברות טכנולוגיה בינלאומיות כמו Google, Meta ו־Microsoft. התלות הגבוהה בסחר העולמי הופכת אותה לרגישה לתנודות גלובליות, אך הגיוון הענפי והניהול הקפדני מעניקים לה עמידות יוצאת דופן.


עובדים
 בחברת טכנולוגיה בסינגפור קרדיט: גרוק
עובדים בחברת טכנולוגיה בסינגפור - קרדיט: גרוק


2 # לוקסמבורג

מדינה אירופאית קטנה שלה תוצר לנפש של כ־152 אלף דולר. במדינה מתגוררים כ־678 אלף איש בלבד, התמ"ג שלה נאמד בכ־93 מיליארד דולר עם שיעור האבטלה שעומד על כ־5.9%. לוקסמבורג ביססה את מעמדה כאחת מהמדינות העשירות בעולם בזכות היותה מרכז פיננסי ובנקאי חשוב באירופה, בו פועלות מאות קרנות השקעה בינלאומיות. לצד זאת היא משקיעה רבות בתשתיות טכנולוגיות ובתחום הלוגיסטיקה. עם זאת, גודלה המצומצם והיעדר משאבי טבע מגבילים את פוטנציאל הצמיחה העתידי ומחייבים גיוון כלכלי רחב יותר. נמצאות בתחומה חברות בינלאומיות רבות, בהן Amazon Europe, PayPal ו־Ferrero, הקימו את המטות האירופיים שלהן במדינה בזכות תנאי המס האטרקטיביים. בנוסף, המדינה מובילה בתחום הלוויינים והחלל באמצעות החברה SES Global, מהגדולות בעולם בתחום התקשורת הלוויינית. היא מתמחה גם ביצוא שירותים פיננסיים ופתרונות דיגיטליים, שמחזקים את מעמדה כמרכז עסקי מתוחכם.

3 # איחוד האמירויות הערביות 

לאיחוד האמירויות יש תוצר לנפש של כ־132 אלף דולר. באמירויות חיים כ־10.9 מיליון תושבים, התמ"ג עומד על כ־537 מיליארד דולר ושיעור האבטלה הוא מהנמוכים בעולם, כ־2.1%. במשך עשורים נשענה הכלכלה המקומית בעיקר על נפט וגז, אך בשנים האחרונות ביצעה האמירויות מהפך מרשים לכלכלה מגוונת יותר, כאשר היא מרחיבה את מקורות ההכנסה שלה לתחומי מסחר לא־נפטי, תיירות, פיננסים, לוגיסטיקה, נדל״ן וטכנולוגיה. דובאי ואבו דאבי הפכו למוקדי עסקים בינלאומיים, אך המדינה מתמודדת עם הצורך לשמר את הצמיחה תוך צמצום התלות באנרגיה מסורתית. חברות ענק ממשלתיות כמו Emirates, Etihad Airways, ADNOC, ו־DP World הן מהגדולות בעולם בתחומן. איחוד האמירויות הפכה למרכז סחר חופשי אזורי, שבו נחתמים הסכמי סחר עם עשרות מדינות. דובאי היא כיום מוקד עולמי לסטארט־אפים בתחום הפינטק, האנרגיה הירוקה וה-AI. המדינה גם אחת המובילות בעולם ביצוא זהב, יהלומים ושירותים לוגיסטיים, וממשיכה לשמש גשר בין מזרח למערב.

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיותמוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות

"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”

רן קידר |

הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי". 

לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית. 

הדיון מסתכל אחורה 

הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב". 

שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה. 

תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות” 

יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.” 

המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית 

הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות. 

בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.