באפט מגדיל את ההשקעה באוקסידנטל: רכש עוד 9.6 מיליון מניות
ברקשייר האת'וויי, שבשליטת המשקיע וורן באפט קנתה עוד 9.6 מיליון מניות של חברת הנפט OCCIDENTAL PETROLEUM CP, ובכך הגדילה את אחזקתה חברה ל-16.3%. הרכישה של באפט בוצעה על רקע הירידות במחיר של מניית החברה מאז תחילת השנה.
BERKSHIRE HATHAWAY A BERKSHIRE HATHAWAY B
על פי הנתונים שהוגשו לרשות לניירות ערך (SEC), באפט ביצע את הרכישות במהלך השבוע האחרון בהיקף כולל ש לכ-529 מיליון דולר. רכישות אשר מצטרפות לרכישת מניות בהיקף של 336 מיליון דולר שבוצעה על ידי החברה בחודש שעבר, ורכישות בהיקף של 7 מיליארד דולר מוקדם יותר השנה.
בעקבות הרכישות, מחזיקה כעת ברקשייר בכ-152.7 מיליון מניות של אוקסידנטל הנסחרות בשווי של כ-8.52 מיליארד דולר. זאת, על רקע ירידה של למעלה מ-21% במחיר המניה מאז הגיעה לשיאה בחודש מאי. עם זאת, מתחילת השנה עלה מחיר מניית החברה ב-90%, בין השאר הודות לרכישות של ברקשייר והעלייה במחירי הנפט בעקבות הפלישה הרוסית לאוקראינה.
- 26.ירון 24/06/2022 09:00הגב לתגובה זוכשמציגים מניה מסקרים גם את התחום, קצת רקע שלוש שורות במה מדובר
- 25.שורטיסט כותב לי- רחמו עלינו. אנו נקרעים.חחח (ל"ת)פיני 23/06/2022 22:04הגב לתגובה זו
- 24.נבדק וסנופי טובים גם הדקס בסדר (ל"ת)סהר 23/06/2022 21:58הגב לתגובה זו
- 23.יפרקו השורטיסטים. הם דבאלים (ל"ת)צרפתי 23/06/2022 21:57הגב לתגובה זו
- 22.מאמינה בבפאט בגוגל ואפל אני עם הרבה באפל (ל"ת)אלינה 23/06/2022 21:56הגב לתגובה זו
- 21.יש פה מניות לקנות בכל הכל סיטי גוגל אפל טבע (ל"ת)חיים כהן 23/06/2022 21:55הגב לתגובה זו
- 20.ניראה לי שהסתיימו הירידות.נגמר רק לונג (ל"ת)לימור 23/06/2022 21:48הגב לתגובה זו
- 19.השורטיסטים הם הטיפשים של שוקי ההון (ל"ת)סאפדי 23/06/2022 21:41הגב לתגובה זו
- 18.לא להיות בשרט תם החוזרים כבר 15 שנה (ל"ת)אלימלך 23/06/2022 21:40הגב לתגובה זו
- 17.השורטסטים מקבלים זובור ויקבלו גם מחר (ל"ת)איתמר 23/06/2022 21:29הגב לתגובה זו
- 16.כמו שאמרתי נסדק לא יירד .אפל מצויינת (ל"ת)איתמר 23/06/2022 21:28הגב לתגובה זו
- 15.מדד ההסדר מפיל השורטיסטים חחחח (ל"ת)יוסי 23/06/2022 21:04הגב לתגובה זו
- 14.הנבדק מעולה יחזיר כל הירידות .4 ימים עולה (ל"ת)פיני 23/06/2022 20:59הגב לתגובה זו
- 13.ליאור 23/06/2022 20:27הגב לתגובה זוקנו ב.אוף אמריקה . לא יירד למ25 אפל לא תרד ל 120 גוגל לא תרד מ 2000
- 12.נסדק היום ובכל המדד החזק .לא יירד היום (ל"ת)סרדייניה 23/06/2022 20:21הגב לתגובה זו
- 11.מאחל לו שיפסיד את כל ההשקעה (ל"ת)דודו 23/06/2022 20:09הגב לתגובה זו
- 10.שי 23/06/2022 19:20הגב לתגובה זואת הציבור?????
- 9.אמרתי לכם לא טועה נסדק 3 אפל גוגל טסלה (ל"ת)איתמר 23/06/2022 18:56הגב לתגובה זו
- 8.אפל בדרך ל 150-160 הכי טובה גוגל ל2500 (ל"ת)טומי 23/06/2022 18:56הגב לתגובה זו
- יש מצב .החלה המלצה (ל"ת)רוני 23/06/2022 20:21הגב לתגובה זו
- 7.רוני ש 23/06/2022 18:55הגב לתגובה זולא תפסידו לעולם
- 6.נבדק עושה בת ספר לשורטיסטים (ל"ת)מיכל 23/06/2022 18:55הגב לתגובה זו
- 5.אני עם הרבה כסף האפל מ 129 לגוגל 2189 (ל"ת)אורלי 23/06/2022 18:52הגב לתגובה זו
- 4.חיים הכט 23/06/2022 18:51הגב לתגובה זוהבאר 4-5 ימים עליו. והם מתמוטטים
- 3.טבלה מעולה בה660 לא תרד ל 600 אפל ענקית (ל"ת)מיכאל קרמר 23/06/2022 18:28הגב לתגובה זו
- 2.אפל בחיים לא תרד ל 110-100 גוגל לא ל 2000 (ל"ת)מכאן קרמר 23/06/2022 18:27הגב לתגובה זו
- 1.לכו עם באפט לא תפסידו אפל גוגל והחדשה (ל"ת)יעקב 23/06/2022 18:26הגב לתגובה זו
- The jew 23/06/2022 18:54הגב לתגובה זובעשור האחרון באפט הפסיד המון . והוא אפילו לא הצליח להכות את מדד הנאסד"ק. באפט כיום, בגלל רוחב ההשקעות שלו, הוא למעשה כעין מדד בפני עצמו .
אתר לייצור גז טבעי במפרץ הפרסי קרדיט: גרוקלא מי שחשבתם: 10 המדינות עם התוצר לנפש הגבוה בעולם
דירוג עשרת הגדולים למדינות עם התוצר לנפש הגבוה בעולם אולי לא יכיל את המדינות בעלות העוצמה הרבה ביותר או ההשפעה הרחבה ביותר אבל הוא ישקף את המדינות העשירות שאיכות החיים בהן היא הגבוהה בעולם- מקטאר ועד ברוניי, ריכזנו לכם את הרשימה המלאה
הדירוג העולמי של התוצר לנפש משקף לא רק את עוצמת הכלכלה אלא גם את איכות החיים והמדיניות הכלכלית של כל מדינה. התוצר לנפש לא בהכרח מייצג את הכלכלות הכי חזקות עם התעשיות הכי חכמות, אלא בעיקר איך התוצר במדינה מתחלק עבור כלל האוכלוסיה בה, מה שמעיד על רמת החיים במדינה. מדינות עם כלכלות חזקות כמו גרמניה לא נמצאת כאן וגם מעצמות על עם כוח והשפעה כמו רוסיה או סין לא יהיו פה. ברשימה לשנת 2025 ניתן למצוא בעיקר מדינות קטנות, עשירות במשאבים או כאלה שהשכילו לבנות כלכלה חכמה ומגוונת.
1 # סינגפור
סינגפור מדורגת בראש הרשימה עם תוצר לנפש של כ־156 אלף דולר, אוכלוסייה של כשישה מיליון תושבים ותמ"ג כולל של כ־547 מיליארד דולר. שיעור האבטלה במדינה עומד על כ־3.2% בלבד, והיא נחשבת לאחת הכלכלות החדשניות והפתוחות בעולם. כלכלת סינגפור מבוססת על שירותים פיננסיים, לוגיסטיקה, מסחר חוץ, ייצור אלקטרוניקה ותחומי פארמה וביוטכנולוגיה. הצלחתה נובעת מתכנון כלכלי מוקפד, מיסוי תחרותי וניהול ציבורי יעיל, אך אתגרי יוקר המחיה ותלות בשווקים חיצוניים ממשיכים להציב לממשלה משימות לא פשוטות. ענף השירותים הפיננסיים הוא אחד ממנועי הצמיחה המרכזיים של סינגפור, לצד היותה מהנמלים הגדולים בעולם. חברות ענק כמו DBS Bank, SingTel, ו־Singapore Airlines מייצגות את עוצמת המגזר העסקי המקומי. המדינה נחשבת גם לאחת המובילות בעולם ביצוא שבבים וציוד אלקטרוני מתקדם, והיא מרכז אזורי של חברות טכנולוגיה בינלאומיות כמו Google, Meta ו־Microsoft. התלות הגבוהה בסחר העולמי הופכת אותה לרגישה לתנודות גלובליות, אך הגיוון הענפי והניהול הקפדני מעניקים לה עמידות יוצאת דופן.

2 # לוקסמבורג
מדינה אירופאית קטנה שלה תוצר לנפש של כ־152 אלף דולר. במדינה מתגוררים כ־678 אלף איש בלבד, התמ"ג שלה נאמד בכ־93 מיליארד דולר עם שיעור האבטלה שעומד על כ־5.9%. לוקסמבורג ביססה את מעמדה כאחת מהמדינות העשירות בעולם בזכות היותה מרכז פיננסי ובנקאי חשוב באירופה, בו פועלות מאות קרנות השקעה בינלאומיות. לצד זאת היא משקיעה רבות בתשתיות טכנולוגיות ובתחום הלוגיסטיקה. עם זאת, גודלה המצומצם והיעדר משאבי טבע מגבילים את פוטנציאל הצמיחה העתידי ומחייבים גיוון כלכלי רחב יותר. נמצאות בתחומה חברות בינלאומיות רבות, בהן Amazon Europe, PayPal ו־Ferrero, הקימו את המטות האירופיים שלהן במדינה בזכות תנאי המס האטרקטיביים. בנוסף, המדינה מובילה בתחום הלוויינים והחלל באמצעות החברה SES Global, מהגדולות בעולם בתחום התקשורת הלוויינית. היא מתמחה גם ביצוא שירותים פיננסיים ופתרונות דיגיטליים, שמחזקים את מעמדה כמרכז עסקי מתוחכם.
- עלייה של 3.7% בתמ"ג ברבעון הראשון
- סיכום 2024: צמיחה אטית והוצאות בטחוניות תופחות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
3 # איחוד האמירויות הערביות
לאיחוד האמירויות יש תוצר לנפש של כ־132 אלף דולר. באמירויות חיים כ־10.9 מיליון תושבים, התמ"ג עומד על כ־537 מיליארד דולר ושיעור האבטלה הוא מהנמוכים בעולם, כ־2.1%. במשך עשורים נשענה הכלכלה המקומית בעיקר על נפט וגז, אך בשנים האחרונות ביצעה האמירויות מהפך מרשים לכלכלה מגוונת יותר, כאשר היא מרחיבה את מקורות ההכנסה שלה לתחומי מסחר לא־נפטי, תיירות, פיננסים, לוגיסטיקה, נדל״ן וטכנולוגיה. דובאי ואבו דאבי הפכו למוקדי עסקים בינלאומיים, אך המדינה מתמודדת עם הצורך לשמר את הצמיחה תוך צמצום התלות באנרגיה מסורתית. חברות ענק ממשלתיות כמו Emirates, Etihad Airways, ADNOC, ו־DP World הן מהגדולות בעולם בתחומן. איחוד האמירויות הפכה למרכז סחר חופשי אזורי, שבו נחתמים הסכמי סחר עם עשרות מדינות. דובאי היא כיום מוקד עולמי לסטארט־אפים בתחום הפינטק, האנרגיה הירוקה וה-AI. המדינה גם אחת המובילות בעולם ביצוא זהב, יהלומים ושירותים לוגיסטיים, וממשיכה לשמש גשר בין מזרח למערב.
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
