נטפליקס בעקבות הרווחים האבודים - כך תאבק במשתפי הססמאות
נטפליקס NETFLIX צריכה שינוי. שני רבעונים רצופים שהמניה מתרסקת לאחר דוחות שמאכזבים את השוק בגדול. בפעם הקודמת זה היה 22%, הפעם קרוב ל-40%. סך הכל איבדה נטפליקס מאז פרסום הדוחות של הרבעון הרביעי של 2021 קרוב ל-70% מערכה. משהו לא עובד בענקית הסטרימינג והמנהלים מרגישים שצריך שינוי.
הסיבה המרכזית לירידות לאחר פרסום תוצאות הרבעונים האחרונים היא מספרי המנויים החדשים. ברבעון האחרון של שנת 2021 הצמיחה הייתה פחות מהצפוי והתחזית מאכזבת. ברבעון הנראשון של שנת 2022 היתה אפילו ירידה לא צפויה במספר המנויים, גרוע יותר מהתחזית שסופקה קודם לכן. נטפליקס איבדה 200 אלף משתמשים ברבעון האחרון והיא צופה אובדן של 2 מיליון נוספים ברבעון הנוכחי.
מאגר המנויים הפוטנציאליים מידרדר כשגם התחרות מצד ענקיות כמו דיסני WALT DISNEY ואפל APPLE מתחזקת. נטפליקס ניסתה להתמודד עם אובדן ההכנסות בעזרת העלאת מחירים, אך בשוק כה תחרותי המהלך ככל הנראה לא היה מוצלח, ובינתיים לקוחות רבים לא מוכנים לשלם יותר עבור השירות.
לאור כל זאת מנסים בנטפליקס להיאבק בתופעת שיתוף הסיסמאות, לדבריה מגיע לכ-100 מיליון משתמשים שנהנים מהשרות מבלי לשרת. בעבר החברה הייתה די אדישה לתופעה, ואפילו ראתה בה דבר חיובי מבחינה מסוימת. ריד הסטינגס, מנכ"ל החברה, אמר בשנת 2016 כי שיתוף הסיסמאות הוא "משהו שנצטרך ללמוד לחיות איתו". אז החברה ראתה בזה דרך למשוך משתמשים חדשים. כעת מבינה החברה שיש למצוא דרך להפיק רווחים כלשהם מאותה 100 מיליון משתמשים, מתוכם כ-30 מיליון בארצות הברית וקנדה, כדי להמשיך בנתיב הצמיחה.
- נטפליקס מפספסת בהכנסות - המניה יורדת ב-3%
- הגרסה הזולה של נטפליקס כבר עם 5 מיליון משתמשים - המניה בפלוס 9%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הדרך הראשונה להפיק רווחים כבר נמצאת בניסוי במספר ארצות בדרום אמריקה. נטפליקס מציעה הוספת משתמשים תמורת תשלום נוסף. בנוסף שוקלת החברה הוספת פרסומות או הגבלות טכניות שיקשו על התופעה.
בגוגנהיים אופטימיים לגבי אפשרות המונטיזציה של המשתמשים הקיימים שלא משלמים. לדברי האנליסט מיכאל מוריס בתוך מספר שנים, ייתכן כבר בשנת 2023, צפויה נטפליקס לראות אפסייד משמעותי מהמהלך.
מיכאל פאצ'ר, אנליסט בחברת Wedbush פחות אופימי לגבי נטפליקס בטווח הזמן הקצר. לדעתו לא צפויים מנויים משלמים חדשים כשהנתיב הזה הגיע למיצוי. לקוחות שאינם משלמים לא ימהרו לשלם ויהיה קשה לשכנע אותם לעשות זאת.
- 2.לא נביא, אבל 21/04/2022 14:36הגב לתגובה זוונתחיל לראות קרב שליטה שיהפוך את החברה "inside-out"
- 1.לרון 21/04/2022 10:41הגב לתגובה זוואני בעיקבותיו עם ההפסד,לא נורא אינני מיליארדר וכן אני מפוזר או בלשון "הסולידית" מבוזר,,אך הסיפור של נטפליקס הוא אכן העתיד אולם.....בעתיד הלא כ"כ קרוב,לא בעוד חודשיים,אני מציע להיכנס תדיר ןלהיעזר ב"סולידית" כולל לגרינברג שיכול ללמוד מהגאונית הזו דבר או שניים
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
אילון מאסק ב"הופעה" לבעלי המניות (X)שיעור מאילון מאסק: איך לדרוש טריליון דולר ולקבל את זה
בעלי המניות של טסלה אישרו למאסק חבילת תמריצים חדשה בהיקף עצום של 400 מיליון מניות, שמחזירה את חלקו בחברה ל־25%. מאחורי המספרים הבלתי נתפסים מסתתרת אסטרטגיית משא ומתן מבריקה וגם לא מעט אגו
לאחרונה החליטו בעלי המניות של טסלה Tesla -3.68% להעניק לאילון מאסק חבילת תמריצים חדשה הכוללת 400 מיליון מניות נוספות. זה מצטרף ל־380 מיליון מניות שכבר ברשותו. המספרים כמעט בלתי נתפסים, אבל מאחוריהם מסתתר שיעור מעניין על ניהול משא ומתן וגם על הגבול הדק שבין ביטחון עצמי לחוצפה.
מאסק ביקש דבר אחד: להחזיר את חלקו בחברה ל־25%. הוא לא נימק מדוע, לא הציג טיעונים ולא ניסה לשכנע. הוא פשוט אמר שזה מה שהוא רוצה וקיבל את מבוקשו. החבילה הקודמת שלו, מ־2018, הייתה שווה אז כמה מיליארדי דולרים והיום מוערכת בכ־120 מיליארד. לכך מתווספת חבילת התמריצים מ־2012, ששווייה כיום כ־34 מיליארד דולר. במילים אחרות, עוד לפני העסקה החדשה, מאסק נהנה משכר ממוצע של כ־12 מיליארד דולר בשנה. לא בדיוק “עבודה בחינם”.
הפעם, החוזה כולל תנאי שאפתני במיוחד: מאסק צריך להוביל את טסלה לרווח תפעולי של 400 מיליארד דולר במהלך שנה אחת. לשם השוואה, טסלה צפויה להרוויח השנה כ־13 מיליארד דולר. כדי לעמוד ביעד, הוא צריך להגדיל את הרווחים פי שלושים.
האסטרטגיה היא לב הסיפור
הסכומים הם לא לב הסיפור, אלא האסטרטגיה. ג’ו־אלן פוזנר, פרופסורית לניהול באוניברסיטת סנטה קלרה, הסבירה שמאסק השתמש בעקרון “העיגון”. טכניקה שבה המספר הראשון שמועלה במשא ומתן קובע את המסגרת לכל המספרים הבאים. אם ההצעה הראשונה גבוהה מדי, שאר ההצעות יסתובבו סביבה. מאסק לא התחיל נמוך ולא בנה את הדרישות בהדרגה, הוא פתח בגדול, בטריליון דולר, מה שגרם לכל סכום אחר להיראות סביר בהשוואה.
- מילד שקט שסובל מבריונות ל"מלך העולם" וזה לא טראמפ
- הדרך לטריליון דולר: האם אילון מאסק יגיע ליעד?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פוזנר הסבירה שזו בדיוק הסיבה שכדאי להיות הראשון שמגיש הצעה במשא ומתן. אם מועמד לעבודה מצהיר שהוא שווה חצי מיליון דולר בשנה, גם אם המעסיק חשב להציע 150 אלף, השכר הסופי יהיה קרוב בהרבה להצעה הגבוהה.
