נטפליקס בעקבות הרווחים האבודים - כך תאבק במשתפי הססמאות
נטפליקס NETFLIX צריכה שינוי. שני רבעונים רצופים שהמניה מתרסקת לאחר דוחות שמאכזבים את השוק בגדול. בפעם הקודמת זה היה 22%, הפעם קרוב ל-40%. סך הכל איבדה נטפליקס מאז פרסום הדוחות של הרבעון הרביעי של 2021 קרוב ל-70% מערכה. משהו לא עובד בענקית הסטרימינג והמנהלים מרגישים שצריך שינוי.
הסיבה המרכזית לירידות לאחר פרסום תוצאות הרבעונים האחרונים היא מספרי המנויים החדשים. ברבעון האחרון של שנת 2021 הצמיחה הייתה פחות מהצפוי והתחזית מאכזבת. ברבעון הנראשון של שנת 2022 היתה אפילו ירידה לא צפויה במספר המנויים, גרוע יותר מהתחזית שסופקה קודם לכן. נטפליקס איבדה 200 אלף משתמשים ברבעון האחרון והיא צופה אובדן של 2 מיליון נוספים ברבעון הנוכחי.
מאגר המנויים הפוטנציאליים מידרדר כשגם התחרות מצד ענקיות כמו דיסני WALT DISNEY ואפל APPLE מתחזקת. נטפליקס ניסתה להתמודד עם אובדן ההכנסות בעזרת העלאת מחירים, אך בשוק כה תחרותי המהלך ככל הנראה לא היה מוצלח, ובינתיים לקוחות רבים לא מוכנים לשלם יותר עבור השירות.
לאור כל זאת מנסים בנטפליקס להיאבק בתופעת שיתוף הסיסמאות, לדבריה מגיע לכ-100 מיליון משתמשים שנהנים מהשרות מבלי לשרת. בעבר החברה הייתה די אדישה לתופעה, ואפילו ראתה בה דבר חיובי מבחינה מסוימת. ריד הסטינגס, מנכ"ל החברה, אמר בשנת 2016 כי שיתוף הסיסמאות הוא "משהו שנצטרך ללמוד לחיות איתו". אז החברה ראתה בזה דרך למשוך משתמשים חדשים. כעת מבינה החברה שיש למצוא דרך להפיק רווחים כלשהם מאותה 100 מיליון משתמשים, מתוכם כ-30 מיליון בארצות הברית וקנדה, כדי להמשיך בנתיב הצמיחה.
- נטפליקס מפספסת בהכנסות - המניה יורדת ב-3%
- הגרסה הזולה של נטפליקס כבר עם 5 מיליון משתמשים - המניה בפלוס 9%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הדרך הראשונה להפיק רווחים כבר נמצאת בניסוי במספר ארצות בדרום אמריקה. נטפליקס מציעה הוספת משתמשים תמורת תשלום נוסף. בנוסף שוקלת החברה הוספת פרסומות או הגבלות טכניות שיקשו על התופעה.
בגוגנהיים אופטימיים לגבי אפשרות המונטיזציה של המשתמשים הקיימים שלא משלמים. לדברי האנליסט מיכאל מוריס בתוך מספר שנים, ייתכן כבר בשנת 2023, צפויה נטפליקס לראות אפסייד משמעותי מהמהלך.
מיכאל פאצ'ר, אנליסט בחברת Wedbush פחות אופימי לגבי נטפליקס בטווח הזמן הקצר. לדעתו לא צפויים מנויים משלמים חדשים כשהנתיב הזה הגיע למיצוי. לקוחות שאינם משלמים לא ימהרו לשלם ויהיה קשה לשכנע אותם לעשות זאת.
- 2.לא נביא, אבל 21/04/2022 14:36הגב לתגובה זוונתחיל לראות קרב שליטה שיהפוך את החברה "inside-out"
- 1.לרון 21/04/2022 10:41הגב לתגובה זוואני בעיקבותיו עם ההפסד,לא נורא אינני מיליארדר וכן אני מפוזר או בלשון "הסולידית" מבוזר,,אך הסיפור של נטפליקס הוא אכן העתיד אולם.....בעתיד הלא כ"כ קרוב,לא בעוד חודשיים,אני מציע להיכנס תדיר ןלהיעזר ב"סולידית" כולל לגרינברג שיכול ללמוד מהגאונית הזו דבר או שניים
טיוטה. קרדיט: רשתות חברתיותטויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר
ירידה שנתית ראשונה במכירות מאז תחילת השנה, האטה בייצור וזהירות גוברת מצד ההנהלה; השוק הסיני מאבד מומנטום ואילו גם אירופה ואסיה
ענקית הרכב, טויוטה מוטור, סיימה את חודש נובמבר 2025 עם נתונים שמסמנים תפנית שלילית לאחר כמעט שנה של צמיחה רציפה. יצרנית הרכב היפנית דיווחה על ירידה של 1.9% במכירות הגלובליות המאוחדות, הכוללות גם את דייהטסו והינו (Hino), לרמה של 965,919 כלי רכב. מדובר בירידה השנתית הראשונה של החברה זה 11 חודשים, נתון שמדגיש את התגברות הלחצים בענף הרכב העולמי ואת השפעתה המכרעת של סין על התוצאות.
ההאטה במכירות לוותה גם בירידה חדה יותר בצד ההיצע: הייצור העולמי של הקבוצה ירד ב-3.4% לעומת נובמבר אשתקד והסתכם ב-934,001 כלי רכב. הפער בין הירידה במכירות לירידה בייצור משקף גישה זהירה יותר מצד טויוטה, שמעדיפה להתאים את קצב הייצור לסביבה של ביקושים מתמתנים ואי-ודאות רגולטורית וכלכלית.
הגורם הסיני
עיקר הפגיעה נרשמה, שוב, בשוק הסיני. מכירות טויוטה בסין צנחו ב-12.1%
לעומת השנה שעברה והסתכמו ב-154,465 כלי רכב. בחברה ציינו כמה גורמים מצטברים שהובילו לירידה: הפסקת תוכניות סובסידיה לרכב חשמלי ולרכב חסכוני בדלק באזורים נרחבים, דחיית החלטות רכישה מצד לקוחות על רקע חוסר ודאות סביב מדיניות ממשלתית חדשה, וכן תהליכי מעבר בין דגמים,
כולל שינויים בדגמי מפתח כמו ה-RAV4.
הנתונים מסין ממחישים עד כמה השוק, שהיה מנוע צמיחה מרכזי עבור יצרניות רכב זרות, הפך לגורם סיכון. מעבר לתחרות הגוברת מצד יצרנים מקומיים, הפחתת התמיכה הממשלתית והסביבה הפוליטית המורכבת מקשים על שמירת היקפי המכירות.
עבור טויוטה, שמחזיקה נוכחות רחבה במדינה, מדובר באתגר אסטרטגי ארוך טווח.
- ענקית הרכב מכריזה על הפסד תפעולי ראשון מזה 70 שנה ומה קרה היום לפני 47 שנה
- טויוטה הגדולה חלשה ברכבים חשמליים - מה הסיבה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מגמה מעורבת בשאר העולם
בזמן שסין הכבידה, השוק היפני סיפק נקודת אור מתונה. המכירות ביפן עלו ב-1.5% והגיעו ל-177,130 כלי רכב, הודות לביקוש מקומי יציב יחסית. עם זאת,
מחוץ ליפן נרשמה ירידה של 2.6% במכירות, לרמה של 788,789 יחידות, נתון שממחיש כי ההאטה אינה מוגבלת לסין בלבד.
ארדואן טורקיה (X)טורקיה מתכננת העלאת מס במטרה לרסן את האינפלציה
מה האינפלציה בטורקיה ומה הצפי לשנה הבאה?
טורקיה מתכננת להעלות מסים באופן יחסית מתון על מגוון מוצרים ושירותים מרכזיים, כולל דלק, כחלק מהמאמץ הממשלתי לסייע לבנק המרכזי להחזיר את האינפלציה למסלול ירידה. המהלך נועד ליצור עקביות בין המדיניות הפיסקלית למוניטרית -כלומר, בין פעולות הממשלה בתחום המיסוי והמחירים לבין מטרות הבנק המרכזי דרך הריבית וכלים נוספים.
התוכנית היא לעדכן היטלים ומחירים מפוקחים בקצב שמתאים ליעד האינפלציה של הבנק המרכזי לשנה הבאה, העומד על 16%. זוהי גישה חדשה יחסית המתרחקת מהצמדה אוטומטית למדדים מבוססי אינפלציה. אולם זהו גם צעד רגיש מבחינה פוליטית וכלכלית, שכן שינויים במסים עקיפים משפיעים במהירות על מחירים בסופר, בתחבורה ובשרשרת האספקה.
דלק במרכז: השפעה מכרעת על כל המשק
דלק הוא מרכיב קריטי באינפלציה, משום שהוא נוגע כמעט לכל עלות במשק, החל מהובלה ולוגיסטיקה ועד למחירי מוצרים בסיסיים. כל שינוי במסים על בנזין וסולר זוכה לתשומת לב רבה ומשפיע על הציפיות לאינפלציה.
בטורקיה, מסי הצריכה על בנזין וסולר מתעדכנים בדרך כלל פעמיים בשנה לפי אינפלציית היצרן המצטברת בששת החודשים הקודמים. כעת, הכיוון הוא לעדכן את המסים בקצב מתון יותר כדי להפחית את הלחץ המחירי. כבר בתחילת 2025 נרשמה העלאה במסים נמוכה יותר מהנוסחה המקובלת, במטרה לצמצם את הלחץ על המחירים. זה מעיד על כך שמשרד האוצר הטורקי מנסה להציג קו עקבי של ריסון, גם אם בצעדים הדרגתיים.
- המדינה הראשונה שקובעת יעד אינפלציה רשמי ומה קרה היום לפני 24 שנה
- לקראת החלטת ריבית דרמטית כשהפד' מפולג מאי פעם ו"עיוור" ללא נתונים עדכניים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המהלך לא מוגבל רק לדלק; הוא כולל גם התאמות במחירים מפוקחים כמו טבק, אלכוהול, אנרגיה ולעיתים גם שירותים ציבוריים. בטורקיה, שינויים במחירים המפוקחים יכולים להשפיע במהירות על קצב האינפלציה, בין אם בהקפאה או בעדכון חד.
