חגי שלום טיב טעם
צילום: אסף לב
דוחות

טיב טעם: ירידה של 8% בהכנסות מגזר הקמעונאות; נפילה של 35% רווח התפעולי ל-23.8 מיליון שקל

'אחרי הקורונה' ממשיכה לפגוע בתוצאות של רשתות השיווק (לצד עונתיות חגי תשרי). הכנסות טיב טעם ירדו בסך הכל ב-6% ועמדו על 391 מיליון שקל, לעומת 416 מיליון אשתקד. הרווח התפעולי והנקי נפלו ב-35% וב-38% בהתאמה
נתנאל אריאל | (3)

רשתות השיווק היו שמחות שהקורונה תימשך. אחרי דוחות שופרסל 1.23% ופרשמרקט, גם רשת הקמעונאות טיב טעם -0.26%  של חגי שלום (45.4%) מדווחת על ירידה בהכנסות של 6% ברבעון הרביעי של 2021 ל-390.6 מיליון שקל, לעומת 415.7% מיליון שקל, שנובע בעיקר מירידה של 8% במגזר הקמעונאות.

ה-EBITDA ברבעון הרביעי נפל ב-18.4% ל-47.2 מיליון שקל בהשוואה לכ-57.8 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח התפעולי עמד על 23.8 מיליון שקל, נפילה של 35% לעומת 36.6 מיליון שקל אשתקד. הרווחיות התפעולית ירדה ל-6.1% לעומת 8.8% אשתקד.

הרווח הנקי ברבעון נפל ב-38% ועמד על 15.3 מיליון שקל, לעומת 24.6 מיליון שקל אשתקד.

בחלוקה למגזרים:

הכנסות מגזר קמעונאות המזון ברבעון הרביעי הסתכמו בכ-337.1 מיליון שקל, בהשוואה להכנסות בסך כ- 367.7 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, ירידה של כ-8.3% - בגלל היציאה מהקורונה.

הפדיון והפדיון למ"ר, בחנויות זהות, ברבעון הרביעי של השנה ירד בכ-6.8% ובכ-6.6% בהתאמה, בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, וביחס לפדיון למ"ר ברבעון הרביעי של שנת 2019 עלה ב- 17.1%.

מגזר התעשייה הכניס ברבעון הרביעי 84 מיליון שקל, בהשוואה ל-84.8 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

חגי שלום, המנכ"ל ובעל השליטה אמר על רקע הדוחות: "סגירת קטגוריות הפסדיות במגזר התעשייה נתנה את פירותיה ובנטרולם אנו רואים צמיחה מרשימה במגזר התעשיה ושיפור ברווחיות, על אף הירידה במחזור עקב סגירת הפעילויות. במהלך השנה נרשמה עליה בפדיון ובפדיון למ"ר בחנויות זהות ואנו ממשיכים בשמירה על שיעור רווח תפעולי שהוא מעל לממוצע בענף.

"הרבעון הרביעי של השנה ביחס לרבעון המקביל הושפע מעיתוי חגי תשרי אשר ברבעון המקביל, מרביתם התקיימו ברבעון הרביעי ואילו השנה אלו נפלו ברבעון השלישי. כמו כן הרבעון הרביעי, אשתקד, היה בלב הקורונה, דבר שהביאו לתוצאות יוצאות דופן במכירות וברווח, החורגות מן הממוצע בשנת 2020 כולה".

תוצאות השנה:

הכנסות הקבוצה בשנת 2021  הסתכמו ב-1.595 מיליארד שקל, בהשוואה להכנסות של 1.579 מיליארד שקל אשתקד.

הפדיון והפדיון למ"ר בחנויות הזהות בשנת 2021 עלה ב-4.2% וב- 3.9% בהתאמה בהשוואה לשנה מקבילה אשתקד, זאת לאחר עלייה בשיעור  30.5% בשנת 2019.

ה-EBITDA בשנת 2021 הסתכם ב-202.8 מיליון שקל בהשוואה ל-197 מיליון שקל, אשתקד, גידול של כ-2.9%.

הרווח התפעולי הסתכם ב-112.6 מיליון שקל ובשיעור של כ-7.1% מההכנסות, עלייה של כ-8.7% ביחס לתקופה המקבילה, לעומת רווח תפעולי בסך כ-103.6 מיליון שקל ובשיעור של כ- 6.6% מההכנסות אשתקד.

קיראו עוד ב"שוק ההון"

 

הרווח לשנת 2021 עלה ב-14.2% והסתכם ב-70 מיליון שקל, לעומת רווח לתקופה בסך כ- 61.3 מיליון שקל אשתקד.

בחודש פברואר, 2022 דיווחה החברה כי באמצעות חברת הבת מזרע רכשה את מלוא הון המניות של חברת ש.י אורן מעדני בשר הפועלת בתחום ייצור מוצרי בשר ושיווקם תחת המותג מעדני זילבר. בנוסף, במסגרת העסקה רכשה החברה את מלוא זכויות הנדל"ן, של החברה הנרכשת במפעל בחיפה. תמורת העסקה תשלם החברה 20 מיליון שקל.

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    בעזרת השם ברבעון הבא ירדו ב 10% (ל"ת)
    עמי 24/03/2022 08:48
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    עם ישראל לא פראייר 23/03/2022 18:14
    הגב לתגובה זו
    לא קונים שקרים ולוקשים . בודקים מחירים ומחרימים יקרנים וחכמולוגים . טיב טעם יצאו בקמפיין להוזלת מחירים . שקר . המחירים שלהם בגדול מאד יקרים והתוצאות מדברות בעד עצמן . עשו כבוד ללקוחות שלכם .
  • 1.
    נקים נתן שם את המכה!!!!,הוא המלך. (ל"ת)
    עפולה אקספרס 23/03/2022 17:56
    הגב לתגובה זו
חיים כצמן מייסד ומנכ"ל קבוצת ג'י סיטי צילום:שלומי יוסףחיים כצמן מייסד ומנכ"ל קבוצת ג'י סיטי צילום:שלומי יוסף

הגרידיות של כצמן - הפחד של המשקיעים

הסיבה האמיתית לנפילה בג'י סיטי והאם יהיה קאמבק?

תמיר חכמוף |
נושאים בכתבה חיים כצמן

במובנים רבים אין שום סיבה עסקית לנפילה במניית ג'י סיטי. החברה עשתה מהלך עסקי נכון מבחינת הדוח רווח והפסד - רוכשת את השליטה בסיטיקון במחיר נמוך מההון. ההשקעה צפויה להניב תשואה טובה מהמימון שילקח. במקביל יהיה גם רווח חשבונאי. הכל דבש. בעלי המניות אמורים לשמוח, אבל סיבה אחת גדולה גרמה לנפילה - גרידיות / תאוות בצע. 

זה טבע אנושי, אי אפשר להתנגד לזה, אפילו חיים כצמן מהיזמים הוותיקים, המנוסים, המתוחכמים, נופל בזה כל פעם מחדש. כצמן רוצה להרוויח, והוא צודק, אבל אחרי ששנים רבות הוא משדר לשוק שהוא מוריד את המינוף, שהוא ממוקד בצמצום הפעילות למען הורדת חוב, שהוא עושה הכל כדי לשפר את היחסים הפיננסים, שהוא לא פוזל לצדדים לעשות עסקאות, אלא ממוקד בתוכנית, הוא מועד. כנראה שיזמים לא יכולים לשבת בשקט שהם רואים עסקה טובה. כצמן לא לבד יש הנהלה גדולה ואיכותית בחברה, אבל משהו השתבש שם בעסקה האחרונה.

הם רכשו מניות בסיטיקון בידיעה שהם עולים מעל 50% וצריכים להציע לכל בעלי המניות לקנות. למה הם צריכים את זה? אחרי מימוש עשרות נכסים והנפקת הפעילות בברזיל ואחרי שאגרות החוב שהיו בתשואת זבל ירדו לתשואות נמוכות, הם התפתו או פשוט טעו. כל אחת מהאפשרויות רעה לשוק. הוא מבין שהחברה עם כל גודלה וכל הנהלה, וכל הבלמים על חיים כצמן, יכולה בכל נקודת זמן להפתיע. 

השוק ובעיקר חברת הדירוג, מעלות, הופתעו. הם לא אוהבים להיות מופתעים. הירידות במניה והירידה באג"ח מייצרים דינמיקה שלילית ובעצם קובעים מציאות בשטח - הירידה באג"ח והעלייה בתשואה האפקטיבית לכ-10% היא התוצאה הכי קשה באירוע הזה והיא עלולה להקשות על גיוסי המשך (גלגולי חוב). אם הנהלה לא יודעת שהמהלך שלה עלול להוביל לתוצאה כזו, אז יש בעיה. היא לא קוראת ולא מבינה את השוק. 

היא מנסה לתקן. יש הנפקה של חברה בת שאמורה להכניס כסף ולהקטין את המינוף, אבל השוק מפנים שצריך להגדיל את פרמיית הסיכון בניירות ערך של כצמן - יכולה להיות הפתעה, ולכן מראש נדרוש ריבית גבוה יותר. כלומר, גם אם עכשיו חוזרים למינוף הרגיל, אגרות החוב לא יחזרו לחלוטין למצב הרגיל. הם יבטאו אלמנט של הפתעה-סיכון עתידי.

חן גולן יו"ר דירקטוריון נקסט ויז'ן צילום:שלומי יוסףחן גולן יו"ר דירקטוריון נקסט ויז'ן צילום:שלומי יוסף
דוחות

נקסט ויז'ן: ההכנסות זינקו ב-62%, הצבר חוזר לעלות ל-124 מיליון דולר

הרווח הנקי של חברת המצלמות המיוצבות קפץ ב-56% ל-28 מיליון דולר ברבעון השלישי; בסיס הלקוחות התרחב ל-189, והחברה ממשיכה לשמור על שיעורי רווחיות גבוהים אבל עם סימני האטה בתזרים

מנדי הניג |

נקסט ויז'ן מערכות מיוצבות נקסט ויז'ן 1.23%   שמפתחת מצלמות מיוצבות לרחפנים ולכלים בלתי מאוישים, ממשיכה את רצף הצמיחה גם ברבעון השלישי. ההכנסות ברבעון הסתכמו ב-47.3 מיליון דולר, עלייה של 62% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. בתשעת החודשים הראשונים של השנה רשמה החברה הכנסות של 120 מיליון דולר, כך שנכון לעכשיו היא נראית קרובה לעמוד בתחזית השנתית שהציבה הכנסות של 160 מיליון דולר. במהלך השנה האחרונה הגדילה החברה את מספר לקוחותיה הפעילים מ-173 ל-189, מה שמשקף התרחבות בביקוש ובפיזור לקוחותיה הגלובליים.

נכון למועד פרסום הדוחות, צבר ההזמנות של נקסט ויז'ן עומד על 124 מיליון דולר, לעומת 110 מיליון דולר בסוף הרבעון הראשון. עם זאת, עיקר הגידול בצבר נובע מהזמנה גדולה אחת שהתקבלה לאחרונה בשווי של כ-24 מיליון דולר, לאספקה עד יולי 2026. בלי אותה הזמנה, הצבר היה מציג ירידה לעומת הרבעון הקודם.

צבר ההזמנות חוזר לעלות

אחרי ירידה בצבר ברבעון השני (110 מיליון דולר), נקסט ויז'ן מדווחת כעת על צבר של 124 מיליון דולר נכון למועד אישור הדוחות - עלייה של 12% בתוך שלושה חודשים. מדובר ברמה דומה לזו שנרשמה בתחילת השנה, מה שמאותת על חזרה לקצב הזמנות גבוה מצד הלקוחות.

הצבר הגבוה נובע, בין היתר, מהזמנה משמעותית שהתקבלה בינואר 2025 מצד גורם שלישי שאינו קשור לחברה, בסך של 12.1 מיליון דולר. ההנהלה מציינת כי קיים ביקוש מתמשך לפתרונות החברה, במיוחד מצד לקוחות חוזרים וגופים ביטחוניים במערב.

הרווח הגולמי עמד על 32.5 מיליון דולר, שהם כ-69% מההכנסות - עלייה של 55.5% לעומת 20.9 מיליון דולר ברבעון המקביל. בתשעת החודשים הראשונים של השנה הסתכם הרווח הגולמי ב-85.5 מיליון דולר (71% מההכנסות), גידול של 42% בהשוואה ל-60.2 מיליון דולר בתקופה המקבילה.

הרווח התפעולי ברבעון עלה ל-28.3 מיליון דולר (60% מההכנסות), לעומת 18.7 מיליון דולר ברבעון המקביל - גידול של 51%. במצטבר מתחילת השנה: רווח תפעולי של 73.5 מיליון דולר, עלייה של 39% בהשוואה לשנה שעברה.