אידו גינו ראפידAPI
צילום: Damian Marhefka

חד קרן חדש: ראפידAPI גייסה 150 מיליון דולר לפי שווי של מיליארד דולר

גיוס שני תוך שנה: המשקיע החדש הוא סופטבנק, החברה מציעה מרקטפלייס של ממשקי תכנות יישומיים (APIs) למפתחי אפליקציות ואתרי אינטרנט

נתנאל אריאל |

סיבוב גיוס שני תוך שנה לחברת RapidAPI (ראפידAPI). לאחר שלפני שנה גייסה 60 מיליון דולר בסבב C כעת היא גייסה 150 מיליון דולר בסבב גיוס D כאשר הפעם היא מוערכת במיליארד דולר. מטרת החברה היא לאפשר למפתחים לחדש ולבנות תוכנה מהירה יותר באמצעות ממשקי API. על פי החברה, ההון יאפשר לה להציג כלי API חדשים למפתחים ולקוחות תוך תמיכה בצמיחת הקהילה.

 

על פי נתוני החברה, היא ספקית ה-API Hub הגדול בעולם ומאפשרת למיליוני מפתחים ועסקים לאתר, להתחבר ולנהל אלפי כלי API. החברה תשתמש בכסף להרחבת פלטפורמת ה-API Hub שלה. 

מרקטפלייס ה-API משמש מפתחים לאיתור, בדיקה והתחברות לאלפי ממשקי API - וזאת באמצעות חשבון יחיד,  API Key ו- SDK. עבור ארגוני אנטרפרייז. לחברה משרדים חדשים בתל אביב בקומה ה-18 של מגדלי WeTLV במידטאון תל אביב ומעסיקה כיום כ-50 עובדים בתחומי הפיתוח.

את הסבב הוביל סופטבנק (SoftBank), והשתתפו קומרה קפיטל (Qumra) וסיטי ונצר'רס (Citi Ventures), והמשקיעים הנוכחיים קרן ויולה צמיחה (Viola Growth), M12- קרן ההשקעות של מייקרוספוט, קרן גרוב הישראלית של דב מורן ((Grove Ventures, גרין ביי (Green Bay) וקרן אנדריסן הורוביץ' (Andreessen Horowitz).

למה צריך את זה?

על פי החברה, מחסור במפתחי תוכנה מגבירים את האתגר העומד בפני ארגונים המבוססים על מהנדסים אשר רוצים לגדול. כתוצאה מכך, חברות רבות מחפשות כלים, דוגמת APIs , כדי לגשר על המחסור שלהן במפתחים. כלכלת ה-API צומחת בשיעור של 63%. כלי APIs המספקים מגוון פונקציות, אותן יכולים המפתחים לשתול באפליקציות שלהם ממש כמו בנייה בלבני "לגו", חוסכים למפתחים זמן בהוספת פונקציות נפוצות לאפליקציות שלהם, דוגמת טעינת כרטיסי אשראי, משלוח הודעות או שליפת נתוני מיקום.

 

סקר שערכה RapidAPI בקרב מנהלים ומקבלי החלטות מצא שכמעט כל המשיבים (98%) סבורים ש-APIs מהווים מרכיב חיוני בטרנספורמציה הדיגיטלית בארגון שלהם ו-97% מסכימים שביצוע יעיל של אסטרטגיית API היא חיונית להבטחת ההכנסות והצמיחה העתידיות של ארגונים. סקר שערכה בקרב מפתחים מצא כי רוב המפתחים (68.5%) העידו כי ב-2022 הם יסתמכו יותר על APIs בכל פרויקטי הקידוד.

אידו ג'ינו, מנכ"ל ומייסד :RapidAPI "המגפה והשינוי המהיר לו גרמה בשנתיים האחרונות חייבו כמעט כל חברה להפוך במהירות לשחקן דיגיטלי. כבר לא מדובר במשהו שנחמד שיהיה, אלא מדובר בכלי הישרדותי. הדבר הוביל לביקוש עצום ובשל כך למחסור במפתחים, גורמים אשר מעכבים את יכולת הארגון להשקיע באופן מלא ביוזמות לטרנספורמציה דיגיטלית. כתוצאה מכך, חברות מחפשות APIs בשביל הפרודוקטיביות והחדשנות מדיגיטציה של הארגון שלהם."

קיראו עוד ב"BizTech"

 

נטהלי רפואה שותפה מנהלת בויולה צמיחה: "לחברה פוטנציאל שוק עצום, שכן הטרנספורמציה הדיגיטלית מאיצה את הצורך של חברות בהטמעת פיתוחים טכנולוגיים באפס זמן. כלכלת ה-API היא כח שדוחף ארגונים לחדשנות".

  

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
יואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטייואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטי
סטארטאפ להכיר

אין לנו מתחרים- הדרך להתחרות זה אם הלקוחות יתחילו לפתח את המוצר בעצמם

שיחה עם יואב  שפרינגר- המנכ"ל ושותף מייסד של  Apptor.ai



הדס ברטל |

ספר בקצרה על עצמך:

אני במקור מבית חנן בצפון. בצבא שירתי ב-8200, שם גם פגשתי את השותף שלי, גלעד עזרא, ובזמן השירות, עבדנו על פיתוח מודלים של פרדיקציה לצבא כדי לזהות התנהגויות, אבל הרעיון זה להתעסק ב-predictable AI. אחרי הצבא הייתי בפלייטיקה בעולמות ה-AI retention. את הסטארטאפ הקמנו במהלך המלחמה, והתחלנו לרוץ איתו ממש תוך כדי המילואים.

ספר על החברה ומניין בא הרעיון?

אלו דברים דומים שעשינו בצבא. חיפשנו איפה אפשר למקסם את מה שעשינו בצבא ולהשליך על שוק, שהוא ממש בלו אושן עבורנו ואין חברה שעושה משהו דומה. תעשיית ה- direct sales, שהיא מאוד אמריקאית ואנחנו בנינו כמה מודלים של פרדיקציה שעוזרים לחברות direct sales לייצר תקשורת טובה יותר עם הלקוחות שלהן. המודלים מזהים טוב יותר מה הלקוח רוצה לקנות, מה המוצר שכדאי להציע לו ומתי יספיק לקנות, כאשר המטרה היא לטרגט בצורה טובה יותר את הלקוחות דרך המודלים שאנחנו מריצים. זה דומה לאי קומרס אבל יש הבדלים כי דרך המכירה בחברות direct sales היא שונה מעט, ואותן חברות רואות את עצמן כתעשייה נפרדת. למשל הרבהלייף היא לקוחה שלנו, ואם ספורה מבחינים שאני עובד איתם, הם יחשבו "מעולה, חברה דומה לנו." לעומת זאת, אם הרבהלייף היו רואים שאני עובד עם ספורה הם היו חושבים שזה אי קומרס. בשנה אחת הגענו ללקוחות וחברות כמו הרבהלייף, שופ דוט קום, It works! Global ו-Immunotec.

אופן המכירה ב-direct sales זה דרך מפיצים שהם המשווקים את המוצרים של החברה. עד שאנחנו הופענו, כל החברות הללו היו בונות על המפיצים לעשות את עבודת השיווק והמכירות והכל היה קורה דרכם בלי ערוצים נוספים. המפיצים מביאים לקוחות והם מדברים עם לקוחות וכדומה. מה שקורה בפועל זה שמאחר וכיום יש עוד הרבה אלטרנטיבות לעשות הכנסה מ-gig economy ובגלל התחרות הרבה בשוק, אז המודל לפיו הם בונים רק על המפיצים כבר לא עובד. מה שאנחנו מביאים לשולחן זה שאנחנו מייצרים מודלים של פרדיקציה שעושים את הכל באופן אוטומטי, את ה-retention, ההמלצות על מוצרים כאשר אנחנו יודעים לזהות מה כל לקוח יקנה ומתי והחברות כבר לא צריכות לבנות על המפיצים אלא אנחנו עושים את זה בשבילם, הכל כבר הופך לאוטומטי.

מתי הוקמה וכמה עובדים?

קמנו ביולי 2024, אנחנו 10 עובדים, הרוב בישראל ואחת ביוטה.

מי המשקיעים?

זוהר גילון, יובל בר-גיל, ניר גרינברג, רן שריג, אפי כהן ועוד

יואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטייואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטי
סטארטאפ להכיר

אין לנו מתחרים- הדרך להתחרות זה אם הלקוחות יתחילו לפתח את המוצר בעצמם

שיחה עם יואב  שפרינגר- המנכ"ל ושותף מייסד של  Apptor.ai



הדס ברטל |

ספר בקצרה על עצמך:

אני במקור מבית חנן בצפון. בצבא שירתי ב-8200, שם גם פגשתי את השותף שלי, גלעד עזרא, ובזמן השירות, עבדנו על פיתוח מודלים של פרדיקציה לצבא כדי לזהות התנהגויות, אבל הרעיון זה להתעסק ב-predictable AI. אחרי הצבא הייתי בפלייטיקה בעולמות ה-AI retention. את הסטארטאפ הקמנו במהלך המלחמה, והתחלנו לרוץ איתו ממש תוך כדי המילואים.

ספר על החברה ומניין בא הרעיון?

אלו דברים דומים שעשינו בצבא. חיפשנו איפה אפשר למקסם את מה שעשינו בצבא ולהשליך על שוק, שהוא ממש בלו אושן עבורנו ואין חברה שעושה משהו דומה. תעשיית ה- direct sales, שהיא מאוד אמריקאית ואנחנו בנינו כמה מודלים של פרדיקציה שעוזרים לחברות direct sales לייצר תקשורת טובה יותר עם הלקוחות שלהן. המודלים מזהים טוב יותר מה הלקוח רוצה לקנות, מה המוצר שכדאי להציע לו ומתי יספיק לקנות, כאשר המטרה היא לטרגט בצורה טובה יותר את הלקוחות דרך המודלים שאנחנו מריצים. זה דומה לאי קומרס אבל יש הבדלים כי דרך המכירה בחברות direct sales היא שונה מעט, ואותן חברות רואות את עצמן כתעשייה נפרדת. למשל הרבהלייף היא לקוחה שלנו, ואם ספורה מבחינים שאני עובד איתם, הם יחשבו "מעולה, חברה דומה לנו." לעומת זאת, אם הרבהלייף היו רואים שאני עובד עם ספורה הם היו חושבים שזה אי קומרס. בשנה אחת הגענו ללקוחות וחברות כמו הרבהלייף, שופ דוט קום, It works! Global ו-Immunotec.

אופן המכירה ב-direct sales זה דרך מפיצים שהם המשווקים את המוצרים של החברה. עד שאנחנו הופענו, כל החברות הללו היו בונות על המפיצים לעשות את עבודת השיווק והמכירות והכל היה קורה דרכם בלי ערוצים נוספים. המפיצים מביאים לקוחות והם מדברים עם לקוחות וכדומה. מה שקורה בפועל זה שמאחר וכיום יש עוד הרבה אלטרנטיבות לעשות הכנסה מ-gig economy ובגלל התחרות הרבה בשוק, אז המודל לפיו הם בונים רק על המפיצים כבר לא עובד. מה שאנחנו מביאים לשולחן זה שאנחנו מייצרים מודלים של פרדיקציה שעושים את הכל באופן אוטומטי, את ה-retention, ההמלצות על מוצרים כאשר אנחנו יודעים לזהות מה כל לקוח יקנה ומתי והחברות כבר לא צריכות לבנות על המפיצים אלא אנחנו עושים את זה בשבילם, הכל כבר הופך לאוטומטי.

מתי הוקמה וכמה עובדים?

קמנו ביולי 2024, אנחנו 10 עובדים, הרוב בישראל ואחת ביוטה.

מי המשקיעים?

זוהר גילון, יובל בר-גיל, ניר גרינברג, רן שריג, אפי כהן ועוד