טרנדים מתחלפים: איטורו דוחה או מבטלת הנפקה; פריון הגדילה את הגיוס ל-180 מיליון דולר
מגייסים כשאפשר לא כשצריך. אם אתם מגייסים רק כשצריך, אכלתם אותה. השועלים של שוק ההון יגרמו לכם לרדת על הברכיים ולהוריד את המחיר. אם אתם מגייסים כשאפשר, כשהמניה מזנקת, כשאתם "מלכי העולם", אתם קובעים את הכללים.
חוץ מזה, מגייסים כשאתם הטרנד - האופנה החמה. לפני חצי שנה-שנה הטרנד היה הנפקות חלום גם של חברות פינטק כמו רובינהוד. אלא שמאז ההנפקה רובינהוד נפלה ב-50% כי המודל לא ברור וגם המניות האחרות בתחום בירידה. זה משפיע על שוק ההנפקות של חברות קרובות-דומות. פקפקנו בצמיחה של איטורו כבר לפני מספר חודשים ובהתאמה לא הבנו איך היא רוצה לגייס לפי שווי של 10.4 מיליארד דולר.
עכשיו גם השוק מפקפק. איטורו דוחה שוב את ההנפקה-מיזוג לתוך ספאק. באיטורו מדברים על דחייה לרבעון הראשון של 2022, הם לא מדברים על השווי, אבל זו דחייה חוזרת והשווי אולי לא ריאלי - אם כי בספאקים הכל יכול להיות.
איטורו התכוונה במסגרת המיזוג עם חברת הספאק FinTech Acquisition Corp. V לגייס כ-900 מיליון דולר - 250 מיליון דולר מכספי הספאק (SPAC) ו-650 מיליון דולר נוספים ממשקיעים כמו סופטבנק, ו-ION.
- על הבמה באיטליה: אסיא מנסה להחזיר את המומנטום לאיטורו
- איטורו דיווחה על תוצאות חזקות — למה המניה נופלת ב-8%?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
איטורו פיתחה פלטפורמת השקעות המאפשרת ביצוע פעולות, מעקב אחר תיק ההשקעות בזמן אמת, וגם - לשכפל את החלטות ההשקעה של גורואים. עולם הקריפטו הזניק את ההכנסות, אבל ברבעונים האחרונים ההכנסות בתחום דווקא בירידה.
לקריאה נוספת:
>>> רובינהוד מחקה 50% מאז ההנפקה; איטורו תצליח להנפיק?
>>> eToro מפסידה וצופה האטה בפעילות ברבעון 3; האם היא תצליח להנפיק ב-10 מיליארד דולר?
>>> מי מוכן לשלם על איטורו 10.4 מיליארד דולר?
>>> נחשף הספאק ש-Etoro תתמזג בו - FinTech Acquisition של בטסי כהן
- להיט האנימציה של נטפליקס שובר שיאים
- "טראמפ הבטיח להגן עלינו מפני התקפות ספקולטיביות בשוק המט"ח"
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הונאה של 2 מיליארד דולר - עונש של 11 אלף שנות מאסר - ומוות...
פריון - שווה פי 4.5 בשנה וחצי
מול איטורו שתתקשה לגייס את הכסף, יש את חברות הפרסום הדיגיטלי שנהנות מתקופה טובה. אחת מהן היא פריון נטוורק -0.94% . פריון השלימה גיוס של 180 מיליון דולר - תכננה לגייס 100 ולאור הביקוש הגדילה את הגיוס ל-180 מיליון דולר, ובכך היא בעצם מנצלת את הזינוק במחיר מנייתה פי 4.5 בתוך שנה וחצי. למעשה היקף הגיוס שווה לכל שווי החברה לפני שנה וחצי-שנתיים.
החברה צומחת אורגנית ורוכשת חברות ולאחרונה העלתה תחזית, כששוויה מגיע ל-1 מיליארד דולר אחרי הגיוס. זה בזכות התוצאות אבל זה גם בגלל הטרנד - זה הזמן של פריון, זה לא הזמן של איטורו.
באופנהיימר עדיין ממליצים על מניות פריון ונותנים מחיר יעד של 35 דולר, לעומת מחיר שוק של 22 דולר - פרמיה של 60%. "אנו מאמינים כי הגיוס נועד לתמוך ברכישות עתידיות נוספות של פריון בתחומי הקרייאטיב הדינמי או בפרסום דיגיטלי בטלוויזיות חכמות (שם לפריון כבר דריסת רגל), זאת על רקע המשך המומנטום החזק שהחל ברבעון השלישי (עם הכנסות שיא של כ-121 מיליון דולר) אשר נמשך לתוך הרבעון הנוכחי", כותבים האנליסטים של אופנהיימר.
"לדברי הנהלת החברה היא מכוונת לרכישות עתידיות במבנה עסקה דומה לרכישות קודמות, כ-25% במזומן והשאר מותנה ביעדים. הנהלת פריון העלתה שוב את התחזיות לשנת 2021 כולה וכעת צופה הכנסות בטווח של 460-470 מיליון דולר (מעל תחזית קודמת של 455-465 מיליון דולר), המייצגות צמיחה שנתית של כ-41%, לפי נקודת אמצע הטווח, עם EBITDA של 64.5 מיליון דולר (העלאה של 4.5 מיליון דולר, לפי נקודת אמצע הטווח) לעומת צפי של כ-60 מיליון דולר.
"בנוסף, העלתה החברה תחזיותיה לשנת 2022 כולה עם הכנסות בטווח של 590-610 מיליון דולר (לעומת תחזית קודמת בטווח של 580-600 מיליון דולר), צמיחה שנתית של 29%, מעל הצפי של 588 מיליון דולר וכן EBITDA של 82 מיליון דולר (לפי נקודת אמצע הטווח), מעל הצפי של 76 מיליון דולר.
"אנו מאמינים שפריון ממוקמת היטב לפעול בעולם ללא כלי מעקב, המוגבלים טכנית כיום, בשנים הקרובות בשל חשיפה נמוכה להכנסות התלויות בשימוש בעוגיות ומאפליקציות IOS, ומשמרים את המלצת Outperform עבור מניית PERI עם מחיר יעד של 35 דולר. מניית פריון נסחרת כיום במכפיל EV/Gross Profit של 3.9x לשנת 2022 או מכפיל EV/EBITDA של 9.5x, המשקפים דיסקאונט עמוק של כ-35% ביחס לקבוצת השוואה בענף הפרסום הדיגיטלי".
לקריאה נוספת:
>>> פריון נופלת: שוב מעלה תחזיות אבל מגייסת בדיסקאונט של 13%
>>> פריון עוקפת את התחזיות בשורה העליונה והתחתונה - ומזנקת ב-10% בטרום
>>> ראיון: "פריון תגיע להכנסות של יותר ממיליארד דולר ב-2025"
- 1.נו באמת 14/12/2021 17:54הגב לתגובה זואיטורו תהיה עם מעל למיליארד דולר הכנסות השנה, כלומר תעקוף את התחזית של שנה הבאה אפילו, ובשלבי חדירה לשוק האמריקאי. הם מעצמה באירופה ומספיק סעיף ההכנסות כדי לדעת שמכפיל 9 זה מאוד הגיוני והוגן. כנראה יש עליהם הרבה רגולציה בתור חברה שמנהלת מלא סוגי נכסים, ויש סחבת. כשהם יעלו תצטטו שוב את הכתבה המפקפקת מפעם (שמבוססת על זה שסירבו לעדכן עבורכם את התחזית)
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
אלבום שירי KPOP Demon Hunters. קרדיט: רשתות חברתיותלהיט האנימציה של נטפליקס שובר שיאים
"KPop Demon Hunters" הפך לסרט המצליח ביותר בתולדות נטפליקס, עם מאות מיליוני צפיות, להיטי מוזיקה והיסטריה ברשתות והוא בדרך להיות היקום הקולנועי הראשון של החברה; למה המרצ'נדייז מתעכב? ומה גרם לסוני למכור את הזכויות?
נטפליקס Netflix, Inc 0.61% רגילה להפתיע את הוליווד, אבל הפעם גם החברה בעצמה הופתעה מההצלחה. סרט האנימציה “KPop Demon Hunters”, שעלה לשירות הסטרימינג בקיץ האחרון, הפך תוך שבועות לא רק לשובר צפיות אלא גם לתופעה תרבותית
עולמית: סיפור על שלוש כוכבות קיי-פופ (מוזיקת פופ קוריאנית) שנלחמות בשדים הפך לשיחת היום ברשתות, לפסקול השנה ולמכונת כסף חדשה עבור נטפליקס, ואולי, לראשונה בתולדותיה, גם לבסיס ליקום קולנועי עצמאי בבעלותה.
על פי נתוני החברה, הסרט נצפה כבר ביותר מ-325 מיליון פעמים, והיה בראש טבלת הצפיות העולמית במשך יותר מארבעה חודשים ברציפות. ארבעה שירים מתוך פס הקול: Golden, Your Idol, Soda Pop ו-How It’s Done, נכנסו יחד לעשיריית הבילבורד, הישג חסר תקדים עבור סרט אנימציה, ובטח כזה שאינו מבית דיסני או פיקסאר. הקונספט, ששילב אסתטיקה קוריאנית, אנרגיה של קיי-פופ ועלילה פמיניסטית, כבש גם את הקהל הצעיר וגם את המבוגרים שנכנעו לוויב הויראלי.
איפה המרצ'נדייז?
אך דווקא בשיא ההצלחה, מעריצים רבים, ובעיקר הורים שמנסים להשיג מתנות לחגים, מגלים כי צעצועים ובובות של הדמויות
האהובות לא קיימים עדיין בשוק. לפי הדיווחים, רוב המוצרים, כלומר בובות ודמויות, צעצועים רכים וערכות משחק, לא יהיו זמינים לפני הרבעון הראשון או השני של 2026, כמעט שנה לאחר שהסרט יצא.
הסיבה? אף אחד לא צפה את גודל ההיסטריה. נטפליקס אמנם הציגה את הסרט
בפני קמעונאים וחברות צעצועים כבר בשלב מוקדם, אך אלה גילו ספקנות כלפי סרט אנימציה מקורי ללא מותג קיים מאחוריו. אחרי כישלונות קודמים בז’אנר, כמו "אלמנטלי" (Elemental) של פיקסאר ו-"סיפור הברווזים" (Migration) של יוניברסל, הרשתות לא מיהרו להזמין מוצרים למדפים.
רק אחרי שהסרט שבר שיאי צפייה ומכר מיליוני עותקים של פס הקול, ההצלחה חילחלה גם לתעשיית הצעצועים.
- אמזון קופצת ב-13%, מה קורה בנטפליקס, אפל ועל המניות הבולטות בוול סטריט
- נטפליקס בספליט של 1:10 - מה זה אומר ולמה המניה מזנקת?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במהלך חסר תקדים, שתי ענקיות התחום, מאטל Mattel, Inc 0.32% (יצרנית ברבי) והאזברו Hasbro
Inc. (המוכרת ממותגים כמו הרובוטריקים ומיי ליטל פוני) חתמו על הסכם משותף להחזיק בזיכיון הייצור: מאטל תפתח את קו הבובות, הדמויות והמשחקים, ואילו האסברו תטפל בצעצועים הרכים ובמרצ’נדייז הנלווה. “זה הפרויקט שהוקם במהירות הגבוהה ביותר בתולדות מאטל”, אמר
סגן נשיא לשיתופי פעולה בידוריים בחברה. לדבריו, הביקוש העצום גרם לצוותים “לעבוד סביב השעון” כדי להוציא את המוצרים עד תחילת השנה הבאה.
