אוטובוס
צילום: FREEPIK

חברת ויה גייסה 130 מיליון דולר לפי שווי של 3.3 מיליארד דולר

החברה הודיעה כי היא מתכננת להשתמש בכסף כדי להאיץ את ההתרחבות לשווקים חדשים, לגיוס כוח אדם, ולהגדלת ההשקעה בחידושי המוצר
תומר אמן |

חברת Via, בתחום התחבורה הציבורית החכמה ("TransitTech") הודיעה כי השלימה סבב גיוס G במסגרתו גייסה 130 מיליון דולר. לאחר הגיוס החברה מוערכת בשווי של כ-3.3 מיליארד דולר. את סבב הגיוס הנוכחי הוביל יאנוס הנדרסון בהשתתפות Blackrock Innovation and Growth Fund, ION Crossover Partners, Koch Disruptive Technologies והמשקיעים הקודמים - Exor.

 

החברה הודיעה כי היא מתכננת להשתמש בכסף כדי להאיץ את ההתרחבות לשווקים חדשים, לגיוס כוח אדם, ולהגדלת ההשקעה בחידושי המוצר. 

רוצים לדעת איך לפזר את התיק שלכם? למה מניות עולות ויורדות, איך משפיעים דוחות כספיים על  שוקי המניות ומה זה מכפילי רווח ומכפילי הון? הרישמו לקורס של ביזפורטל - אנחנו נלמד אתכם  (ללא עלות) - להרשמה לקורס

 

חברת Via נוסדה בשנת 2012 על ידי אורן שובל ודניאל רמות. מרכז הפיתוח בישראל מעסיק כ-400 עובדים מתוך למעלה מ-1,000 עובדי החברה ברחבי העולם. החברה מפתחת טכנולוגיות תחבורה ציבורית חכמה, ומספקת את התשתית הטכנולוגית שלה לכ-500 לקוחות ב-38 מדינות ברחבי העולם. בישראל, לקוחות אלו מוכרים כ-באבל-דן, תיק-תק אגד ו׳התחנה׳ של משרד התחבורה.

 

הביקוש לטכנולוגיות שהופכות מערכות תחבורה מיושנות לרשתות דיגיטליות מתקדמות, גדל במהירות ברחבי העולם, והוביל לצמיחה של Via. ההכנסות השנתיות של החברה בקטגוריית TransitTech חצו את רף ה-100 מיליון כך היא מדווחת. 

על פי מחקר שנערך לאחרונה על ידי BCG Boston Consulting Group קטגוריית ה-TransitTech העולמית צפויה לגדול ל-1.35 טריליון דולר עד 2025, כך נמסר מהחברה. במידה ואכן יקרה, מחקר זה המדגיש את התפקיד שממלא המעבר לתחבורה ציבורית בפיתוח כלכלי, שוויון וקיימות. בארצות הברית, תכנית התשתיות שהציג הנשיא ביידן, תביא להשקעה של סכום בסדר גודל של כ-91 מיליארד דולר בשנה בתחבורה ציבורית, בחמש השנים הקרובות. זאת בנוסף לכ-70 מיליארד דולר במימון סיוע פדרלי לתחבורה הציבורית בתקופת משבר הקורונה שכבר הושקעו עד היום.  משאבים רבים הזמינים במסגרת תוכניות אלה מיועדים לפתרונות ניידות חדשניים המשפרים את היעילות של רשתות התחבורה הציבורית, מגדילים את הנגישות עבור קהילות מוחלשות ופועלים להפחתת פליטת פחמן וגודש. 

"זו התקופה המרגשת ביותר בתחום התחבורה מזה עשרות שנים", אמרו דניאל רמות ואורן שובל, מייסדי החברה. "ערים ברחבי העולם מכירות בתפקיד שטכנולוגיה יכולה למלא בשיפור היעילות של רשתות התחבורה שלהן, ואיכותן. הטכנולוגיה של Via מספקת פתרון המסייע לערים ולרשויות-תחבורה לתכנן, לתפעל ולבצע אופטימיזציה של התחבורה שלהם." 

 

"כשאנחנו מסתכלים על שוק התחבורה הציבורית היום, אנחנו רואים הזדמנות", מספר דני פיש, מנהל הפורטפוליו בחברת יאנוס הנדרסון. "ראינו פעם אחר פעם כיצד תעשיות מסורתיות עוברות מהפך על ידי הטמעת טכנולוגיה: FinTech, HealthTech, EdTech ואחרות הכניסו שיפורים משמעותיים בביצועים וביעילות בתחומן. קטגוריית ה- TransitTech היא הבאה בתור."

קיראו עוד ב"BizTech"

 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
יואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטייואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטי
סטארטאפ להכיר

אין לנו מתחרים- הדרך להתחרות זה אם הלקוחות יתחילו לפתח את המוצר בעצמם

שיחה עם יואב  שפרינגר- המנכ"ל ושותף מייסד של  Apptor.ai



הדס ברטל |

ספר בקצרה על עצמך:

אני במקור מבית חנן בצפון. בצבא שירתי ב-8200, שם גם פגשתי את השותף שלי, גלעד עזרא, ובזמן השירות, עבדנו על פיתוח מודלים של פרדיקציה לצבא כדי לזהות התנהגויות, אבל הרעיון זה להתעסק ב-predictable AI. אחרי הצבא הייתי בפלייטיקה בעולמות ה-AI retention. את הסטארטאפ הקמנו במהלך המלחמה, והתחלנו לרוץ איתו ממש תוך כדי המילואים.

ספר על החברה ומניין בא הרעיון?

אלו דברים דומים שעשינו בצבא. חיפשנו איפה אפשר למקסם את מה שעשינו בצבא ולהשליך על שוק, שהוא ממש בלו אושן עבורנו ואין חברה שעושה משהו דומה. תעשיית ה- direct sales, שהיא מאוד אמריקאית ואנחנו בנינו כמה מודלים של פרדיקציה שעוזרים לחברות direct sales לייצר תקשורת טובה יותר עם הלקוחות שלהן. המודלים מזהים טוב יותר מה הלקוח רוצה לקנות, מה המוצר שכדאי להציע לו ומתי יספיק לקנות, כאשר המטרה היא לטרגט בצורה טובה יותר את הלקוחות דרך המודלים שאנחנו מריצים. זה דומה לאי קומרס אבל יש הבדלים כי דרך המכירה בחברות direct sales היא שונה מעט, ואותן חברות רואות את עצמן כתעשייה נפרדת. למשל הרבהלייף היא לקוחה שלנו, ואם ספורה מבחינים שאני עובד איתם, הם יחשבו "מעולה, חברה דומה לנו." לעומת זאת, אם הרבהלייף היו רואים שאני עובד עם ספורה הם היו חושבים שזה אי קומרס. בשנה אחת הגענו ללקוחות וחברות כמו הרבהלייף, שופ דוט קום, It works! Global ו-Immunotec.

אופן המכירה ב-direct sales זה דרך מפיצים שהם המשווקים את המוצרים של החברה. עד שאנחנו הופענו, כל החברות הללו היו בונות על המפיצים לעשות את עבודת השיווק והמכירות והכל היה קורה דרכם בלי ערוצים נוספים. המפיצים מביאים לקוחות והם מדברים עם לקוחות וכדומה. מה שקורה בפועל זה שמאחר וכיום יש עוד הרבה אלטרנטיבות לעשות הכנסה מ-gig economy ובגלל התחרות הרבה בשוק, אז המודל לפיו הם בונים רק על המפיצים כבר לא עובד. מה שאנחנו מביאים לשולחן זה שאנחנו מייצרים מודלים של פרדיקציה שעושים את הכל באופן אוטומטי, את ה-retention, ההמלצות על מוצרים כאשר אנחנו יודעים לזהות מה כל לקוח יקנה ומתי והחברות כבר לא צריכות לבנות על המפיצים אלא אנחנו עושים את זה בשבילם, הכל כבר הופך לאוטומטי.

מתי הוקמה וכמה עובדים?

קמנו ביולי 2024, אנחנו 10 עובדים, הרוב בישראל ואחת ביוטה.

מי המשקיעים?

זוהר גילון, יובל בר-גיל, ניר גרינברג, רן שריג, אפי כהן ועוד

יואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטייואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטי
סטארטאפ להכיר

אין לנו מתחרים- הדרך להתחרות זה אם הלקוחות יתחילו לפתח את המוצר בעצמם

שיחה עם יואב  שפרינגר- המנכ"ל ושותף מייסד של  Apptor.ai



הדס ברטל |

ספר בקצרה על עצמך:

אני במקור מבית חנן בצפון. בצבא שירתי ב-8200, שם גם פגשתי את השותף שלי, גלעד עזרא, ובזמן השירות, עבדנו על פיתוח מודלים של פרדיקציה לצבא כדי לזהות התנהגויות, אבל הרעיון זה להתעסק ב-predictable AI. אחרי הצבא הייתי בפלייטיקה בעולמות ה-AI retention. את הסטארטאפ הקמנו במהלך המלחמה, והתחלנו לרוץ איתו ממש תוך כדי המילואים.

ספר על החברה ומניין בא הרעיון?

אלו דברים דומים שעשינו בצבא. חיפשנו איפה אפשר למקסם את מה שעשינו בצבא ולהשליך על שוק, שהוא ממש בלו אושן עבורנו ואין חברה שעושה משהו דומה. תעשיית ה- direct sales, שהיא מאוד אמריקאית ואנחנו בנינו כמה מודלים של פרדיקציה שעוזרים לחברות direct sales לייצר תקשורת טובה יותר עם הלקוחות שלהן. המודלים מזהים טוב יותר מה הלקוח רוצה לקנות, מה המוצר שכדאי להציע לו ומתי יספיק לקנות, כאשר המטרה היא לטרגט בצורה טובה יותר את הלקוחות דרך המודלים שאנחנו מריצים. זה דומה לאי קומרס אבל יש הבדלים כי דרך המכירה בחברות direct sales היא שונה מעט, ואותן חברות רואות את עצמן כתעשייה נפרדת. למשל הרבהלייף היא לקוחה שלנו, ואם ספורה מבחינים שאני עובד איתם, הם יחשבו "מעולה, חברה דומה לנו." לעומת זאת, אם הרבהלייף היו רואים שאני עובד עם ספורה הם היו חושבים שזה אי קומרס. בשנה אחת הגענו ללקוחות וחברות כמו הרבהלייף, שופ דוט קום, It works! Global ו-Immunotec.

אופן המכירה ב-direct sales זה דרך מפיצים שהם המשווקים את המוצרים של החברה. עד שאנחנו הופענו, כל החברות הללו היו בונות על המפיצים לעשות את עבודת השיווק והמכירות והכל היה קורה דרכם בלי ערוצים נוספים. המפיצים מביאים לקוחות והם מדברים עם לקוחות וכדומה. מה שקורה בפועל זה שמאחר וכיום יש עוד הרבה אלטרנטיבות לעשות הכנסה מ-gig economy ובגלל התחרות הרבה בשוק, אז המודל לפיו הם בונים רק על המפיצים כבר לא עובד. מה שאנחנו מביאים לשולחן זה שאנחנו מייצרים מודלים של פרדיקציה שעושים את הכל באופן אוטומטי, את ה-retention, ההמלצות על מוצרים כאשר אנחנו יודעים לזהות מה כל לקוח יקנה ומתי והחברות כבר לא צריכות לבנות על המפיצים אלא אנחנו עושים את זה בשבילם, הכל כבר הופך לאוטומטי.

מתי הוקמה וכמה עובדים?

קמנו ביולי 2024, אנחנו 10 עובדים, הרוב בישראל ואחת ביוטה.

מי המשקיעים?

זוהר גילון, יובל בר-גיל, ניר גרינברג, רן שריג, אפי כהן ועוד