אוטובוס
צילום: FREEPIK

חברת ויה גייסה 130 מיליון דולר לפי שווי של 3.3 מיליארד דולר

החברה הודיעה כי היא מתכננת להשתמש בכסף כדי להאיץ את ההתרחבות לשווקים חדשים, לגיוס כוח אדם, ולהגדלת ההשקעה בחידושי המוצר
תומר אמן |

חברת Via, בתחום התחבורה הציבורית החכמה ("TransitTech") הודיעה כי השלימה סבב גיוס G במסגרתו גייסה 130 מיליון דולר. לאחר הגיוס החברה מוערכת בשווי של כ-3.3 מיליארד דולר. את סבב הגיוס הנוכחי הוביל יאנוס הנדרסון בהשתתפות Blackrock Innovation and Growth Fund, ION Crossover Partners, Koch Disruptive Technologies והמשקיעים הקודמים - Exor.

 

החברה הודיעה כי היא מתכננת להשתמש בכסף כדי להאיץ את ההתרחבות לשווקים חדשים, לגיוס כוח אדם, ולהגדלת ההשקעה בחידושי המוצר. 

רוצים לדעת איך לפזר את התיק שלכם? למה מניות עולות ויורדות, איך משפיעים דוחות כספיים על  שוקי המניות ומה זה מכפילי רווח ומכפילי הון? הרישמו לקורס של ביזפורטל - אנחנו נלמד אתכם  (ללא עלות) - להרשמה לקורס

 

חברת Via נוסדה בשנת 2012 על ידי אורן שובל ודניאל רמות. מרכז הפיתוח בישראל מעסיק כ-400 עובדים מתוך למעלה מ-1,000 עובדי החברה ברחבי העולם. החברה מפתחת טכנולוגיות תחבורה ציבורית חכמה, ומספקת את התשתית הטכנולוגית שלה לכ-500 לקוחות ב-38 מדינות ברחבי העולם. בישראל, לקוחות אלו מוכרים כ-באבל-דן, תיק-תק אגד ו׳התחנה׳ של משרד התחבורה.

 

הביקוש לטכנולוגיות שהופכות מערכות תחבורה מיושנות לרשתות דיגיטליות מתקדמות, גדל במהירות ברחבי העולם, והוביל לצמיחה של Via. ההכנסות השנתיות של החברה בקטגוריית TransitTech חצו את רף ה-100 מיליון כך היא מדווחת. 

על פי מחקר שנערך לאחרונה על ידי BCG Boston Consulting Group קטגוריית ה-TransitTech העולמית צפויה לגדול ל-1.35 טריליון דולר עד 2025, כך נמסר מהחברה. במידה ואכן יקרה, מחקר זה המדגיש את התפקיד שממלא המעבר לתחבורה ציבורית בפיתוח כלכלי, שוויון וקיימות. בארצות הברית, תכנית התשתיות שהציג הנשיא ביידן, תביא להשקעה של סכום בסדר גודל של כ-91 מיליארד דולר בשנה בתחבורה ציבורית, בחמש השנים הקרובות. זאת בנוסף לכ-70 מיליארד דולר במימון סיוע פדרלי לתחבורה הציבורית בתקופת משבר הקורונה שכבר הושקעו עד היום.  משאבים רבים הזמינים במסגרת תוכניות אלה מיועדים לפתרונות ניידות חדשניים המשפרים את היעילות של רשתות התחבורה הציבורית, מגדילים את הנגישות עבור קהילות מוחלשות ופועלים להפחתת פליטת פחמן וגודש. 

"זו התקופה המרגשת ביותר בתחום התחבורה מזה עשרות שנים", אמרו דניאל רמות ואורן שובל, מייסדי החברה. "ערים ברחבי העולם מכירות בתפקיד שטכנולוגיה יכולה למלא בשיפור היעילות של רשתות התחבורה שלהן, ואיכותן. הטכנולוגיה של Via מספקת פתרון המסייע לערים ולרשויות-תחבורה לתכנן, לתפעל ולבצע אופטימיזציה של התחבורה שלהם." 

 

"כשאנחנו מסתכלים על שוק התחבורה הציבורית היום, אנחנו רואים הזדמנות", מספר דני פיש, מנהל הפורטפוליו בחברת יאנוס הנדרסון. "ראינו פעם אחר פעם כיצד תעשיות מסורתיות עוברות מהפך על ידי הטמעת טכנולוגיה: FinTech, HealthTech, EdTech ואחרות הכניסו שיפורים משמעותיים בביצועים וביעילות בתחומן. קטגוריית ה- TransitTech היא הבאה בתור."

קיראו עוד ב"BizTech"

 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אלון סטופל, יו"ר רשות החדשנות, קרדיט: חנה טייבאלון סטופל, יו"ר רשות החדשנות, קרדיט: חנה טייב

רשות החדשנות משיקה שלוש תכניות דגל בהיקף של 180 מיליון שקל

שלושת המאגדים החדשים בהיקף כולל של כ-180 מיליון שקל לשלוש השנים הקרובות, מציבים את ישראל בלב זירת המחקר והפיתוח העולמית בתחומי איכות הסביבה, טכנולוגיות חישה וחומרה מתקדמת. מדובר ביוזמות רחבות-היקף שיחברו בין תעשייה, ממשלה ואקדמיה - ובהן חברות ענק כמו אנבידיה, רפאל, אלביט והתעשייה האווירית, לצד מכון ויצמן, מכון וולקני והאוניברסיטה העברית

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רשות החדשנות

רשות החדשנות הודיעה על השקת שלוש תכניות דגל בהיקף כולל של כ-180 מיליון שקל לשלוש השנים הקרובות, במסגרת מאגדי מחקר יישומי שנועדו להעניק לתעשייה הישראלית יתרון תחרותי וליצור אימפקט כלכלי וסביבתי משמעותי. שלושת המאגדים - Green Soil, DiamondSEMI IL ו-NDT - ממוקדים בליבת החדשנות הישראלית: טכנולוגיות סביבתיות, רכיבי חומרה מתקדמים ומדע החומרים.

ד"ר אלון סטופל, יו"ר רשות החדשנות, מסביר כי "שלושת מאגדי הדגל החדשים שאישרנו הם ביטוי עוצמתי ליכולת של ישראל לקחת את המדע והידע המצטבר באקדמיה ולהפוך אותו למנועי צמיחה כלכליים ותעשייתיים אמיתיים. הם מדגימים את העומק והבשלות של החדשנות הישראלית: מההתמודדות עם אתגרי הסביבה והאקלים דרך פיתוח רכיבים מבוססי יהלום שיכולים לשנות את תעשיית המוליכים למחצה ועד טכנולוגיות חישה ובדיקה מתקדמות שמציבות את ישראל בלב המהפכה התעשייתית הבאה".

"המאגדים האלה מראים איך השקעה ממשלתית חכמה, ממוקדת וארוכת טווח יכולה להצמיח ידע חדש, ליצור יתרון טכנולוגי ולבנות תשתיות של מצוינות שישרתו את הכלכלה הישראלית לשנים רבות קדימה. זהו בדיוק השילוב הייחודי של מדע, תעשייה וחזון שמבדיל את ישראל משאר העולם ומאפשר לה להיות לא רק מעצמת סטארט-אפים, אלא מעצמת עומק טכנולוגי גלובלית".

"האתגר האמיתי שלנו כיום הוא להמשיך לייצר חדשנות שמבוססת על ערך אמיתי - על מדע, על תעשייה ועל יכולת יישומית. זהו השלב בהתפתחות של ההייטק הישראלי - המעבר מהמהירות אל העומק, מהמוצר הבודד אל תשתיות שמעצבות את העתיד".

שלושת מאגדי הדגל: טיהור קרקעות, רכיבי מוליכים למחצה מבוססי יהלומים וטכנולוגיות בדיקה

Green Soil היא תכנית לפיתוח טכנולוגיות ביולוגיות לטיהור קרקעות ומי תהום מזיהומים קשים, בהם PFAS (תרכובות כימיות עמידות), חומרי נפץ ודלקים. הפיתוח מבוסס על שימוש בחיידקים ובמרכיבים ביולוגיים מותאמים לפירוק מזהמים בשטח עצמו ובעומק הקרקע, תוך שילוב שיטות החדרה וניטור מתקדמות. התכנית מאגדת 10 חברות ו-16 קבוצות מחקר ובהן אלביט, נטפים, בז"ן, נצר השרון ומכון וולקני, וצפויה לפתוח לשוק הישראלי והעולמי הזדמנויות בהיקפים של מאות מיליארדי דולרים.