ביונד אייר עם תוצאות טובות בניסוי הקליני לטיפול בדלקת ריאות
חברת המכשור רפואי וביופארמצבטיקה, המתמקדת בטיפול בחולים עם מחלות נשימתיות וגידולים סרטניים - ביונד אייר BEYOND AIR INC הישראלית, מדווחת על נתוני ביניים חיוביים ממחקר קליני שנערך באוסטרליה, באמצעות מכשיר ה-LungFit® GO. במחקר זה, מטופלים נטלו באופן עצמאי, את הגז הרפואי חנקן חמצני לטיפול בדלקת ריאות הנגרמת מחיידק מסוג NTM (מיקובטריה שאינה שחפת). החברה צופה כי דיווח תוצאות בטיחות ויעילות מלאות יהיה בשנת 2022.
במועד בו נמסרו הנתונים, גויסו 8 מטופלים למחקר, עם גודל מדגם כולל של 20 מטופלים. הגיל הממוצע של הנבדקים היה 56.6 שנים (טווח: 22-73 שנים) כאשר רובם נשים (87.5%), התפלגות המתאימה למחלת ה- NTM בעולם, שנצפית בשיעור גבוה יותר בקרב נשים מבוגרות מאשר בגברים1. בתחילת המחקר חלק מהמטופלים אובחנו עם יותר מזן אחד של NTM.
נתוני הביניים הראו סבילות טובה לגז הרפואי חנקן חמצני ללא הפסקות טיפול או תופעות לוואי חמורות הקשורות לטיפול. כל 8 החולים טופלו בהצלחה על ידי מתן הגז הרפואי שעלה בהדרגה עד לריכוז של 250 חלקיקים למליון בזמן הטיפול בבית החולים ואף אחד מהם לא נדרש להורדת הריכוז במהלך טיפול ההמשך בבית. רמות המטהמוגלובין והחנקן הדו-חמצני נותרו בטווחים מקובלים אצל כל המטופלים במהלך הטיפול בגז הרפואי ומתחת למדדי ספי הבטיחות של 10% ו- 5 חלקיקים למליון בהתאמה. גיוס המטופלים למחקר ממשיך ומכלול הנתונים ישמש להערכת מדדי יעילות הכוללים איכות חיים, תפקוד גופני ותרבית כיח בהשוואה למדדי הבסיס של המחקר.
"אנו מאמינים שנתונים אלו מראים שטיפול עצמי בטוח בשימוש ביתי בגז הרפואי בחנקן חמצני בריכוזים של עד 250 חלקיקים למליון הוא כעת מציאות. ההתקדמות בטיפול זה התאפשרה בזכות יכולתו של הצוות ההנדסי של ביונד אייר לייצר את מערכת ה- LungFit® . אנו מאמינים כי בסופו של דבר מערכת ה- LungFit® GO תאפשר לחולי NTM ואחרים הסובלים מדלקות ריאות כרוניות, להיות חופשיים על ידי כך שיתאפשר להם לבצע טיפול עצמי בנוחות של ביתם או בכל מקום אחר שיבחרו באמצעות שקע חשמלי סטנדרטי זמין" אמר סטיב ליסי, יו"ר ומנכ"ל ביונד אייר. "צוות ביונד אייר ממשיך בעבודתו עם עמיתינו האוסטרלים המצויינים, שנמצאים בתקופה קשה של סגרים בעקבות הקורונה. אנו מעודדים מנתוני הביניים ומצפים לדווח על תוצאות היעילות והבטיחות המלאות הצפויות להתפרסם בשנת 2022".
- איי.סי.אל: ירידה של 16.5% ברווח הנקי ל-91 מיליון דולר
- ממשיכה במומנטום החיובי: אלוט מכה את הצפי - המניה קופצת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"אני מרוצה מאד מפרופיל הבטיחות של החנקן החמצני בריכוז של 250 חלקיקים למליון, מאחר וזהו הריכוז הגבוה ביותר של חנקן חמצני שנבדק אי פעם בניסוי קליני בטיפול עצמי בשימוש ביתי. ההשפעה הקטלנית של ריכוז גבוה של חנקן חמצני על זן Mycobacterium abscessus של NTM תועדה היטב במחקרי מעבדה פרה-קליניים ביחד עם השפעתו רחבת ההיקף כנגד פתוגנים רבים של חיידקים ופטריות בריכוז של 200 חלקיקים למליון," ציין ד"ר אנדרו קולין, פרופסור ודירקטור מרכז משפחת בצ'לור לסיסטיק פיברוזיס ורפואת ריאות ילדים, מנהל המחלקה לרפואת ריאות ילדים של בית הספר לרפואה מילר באוניברסיטת מיאמי.
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
אילון מאסק ב"הופעה" לבעלי המניות (X)שיעור מאילון מאסק: איך לדרוש טריליון דולר ולקבל את זה
בעלי המניות של טסלה אישרו למאסק חבילת תמריצים חדשה בהיקף עצום של 400 מיליון מניות, שמחזירה את חלקו בחברה ל־25%. מאחורי המספרים הבלתי נתפסים מסתתרת אסטרטגיית משא ומתן מבריקה וגם לא מעט אגו
לאחרונה החליטו בעלי המניות של טסלה Tesla -3.68% להעניק לאילון מאסק חבילת תמריצים חדשה הכוללת 400 מיליון מניות נוספות. זה מצטרף ל־380 מיליון מניות שכבר ברשותו. המספרים כמעט בלתי נתפסים, אבל מאחוריהם מסתתר שיעור מעניין על ניהול משא ומתן וגם על הגבול הדק שבין ביטחון עצמי לחוצפה.
מאסק ביקש דבר אחד: להחזיר את חלקו בחברה ל־25%. הוא לא נימק מדוע, לא הציג טיעונים ולא ניסה לשכנע. הוא פשוט אמר שזה מה שהוא רוצה וקיבל את מבוקשו. החבילה הקודמת שלו, מ־2018, הייתה שווה אז כמה מיליארדי דולרים והיום מוערכת בכ־120 מיליארד. לכך מתווספת חבילת התמריצים מ־2012, ששווייה כיום כ־34 מיליארד דולר. במילים אחרות, עוד לפני העסקה החדשה, מאסק נהנה משכר ממוצע של כ־12 מיליארד דולר בשנה. לא בדיוק “עבודה בחינם”.
הפעם, החוזה כולל תנאי שאפתני במיוחד: מאסק צריך להוביל את טסלה לרווח תפעולי של 400 מיליארד דולר במהלך שנה אחת. לשם השוואה, טסלה צפויה להרוויח השנה כ־13 מיליארד דולר. כדי לעמוד ביעד, הוא צריך להגדיל את הרווחים פי שלושים.
האסטרטגיה היא לב הסיפור
הסכומים הם לא לב הסיפור, אלא האסטרטגיה. ג’ו־אלן פוזנר, פרופסורית לניהול באוניברסיטת סנטה קלרה, הסבירה שמאסק השתמש בעקרון “העיגון”. טכניקה שבה המספר הראשון שמועלה במשא ומתן קובע את המסגרת לכל המספרים הבאים. אם ההצעה הראשונה גבוהה מדי, שאר ההצעות יסתובבו סביבה. מאסק לא התחיל נמוך ולא בנה את הדרישות בהדרגה, הוא פתח בגדול, בטריליון דולר, מה שגרם לכל סכום אחר להיראות סביר בהשוואה.
- מילד שקט שסובל מבריונות ל"מלך העולם" וזה לא טראמפ
- הדרך לטריליון דולר: האם אילון מאסק יגיע ליעד?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פוזנר הסבירה שזו בדיוק הסיבה שכדאי להיות הראשון שמגיש הצעה במשא ומתן. אם מועמד לעבודה מצהיר שהוא שווה חצי מיליון דולר בשנה, גם אם המעסיק חשב להציע 150 אלף, השכר הסופי יהיה קרוב בהרבה להצעה הגבוהה.
