מייסדי סייבריזן
צילום: ליאור דיב

סייבריזן גייסה 275 מיליון דולר מקרן של שר האוצר האמריקאי לשעבר

הקרן Liberty Strategic Capital שמנוהלת על ידי שר האוצר האמריקאי לשעבר, סטיבן מנוצ'ין היהודי, היא שהובילה את הגיוס כשביחד איתה השקיעה גם סופטבנק
גלעד מנדל |
נושאים בכתבה גיוס הון

חברת סייבריזן הפועלת בתחום הסייבר ביצעה סבב גיוס בהיקף של כ-275 מיליון דולר בהובלת קרן ההשקעות Liberty Strategic Capital ובהשתתפות Neuberger Berman, Irving ו-SoftBank

Liberty Strategic Capital היא קרן הון סיכון פרטית שהוקמה על ידי שר האוצר האמריקאי לשעבר סטיבן מנוצ'ין שמכהן בה כמנהל שותף.

המוצר של סייבריזן הנקרא גם MalOps מאפשר הצגת תמונת מצב הוליסטית על אירוע התקיפה במסך אחד, במקום במאות התראות שונות. בעזרת המידע הרב שנאסף בזמן אמת, המוצר מזהה התנהגויות חשודות ומציג את השתלשלות האירוע באמצעות ממשק פשוט ואינטואיטיבי. הפלטפורמה מאפשרת לארגונים לפקח באופן רציף אחר המערכות השונות בארגון, וכן לזהות, לחקור, לבודד ולעצור תקיפות לפני שנגרם נזק לארגון.

 

שר האוצר האמריקאי לשעבר, סטיבן מנוצ'ין, מייסד ושותף מנהל של Liberty Strategic Capital מסר: "סייבריזן הופכת במהרה למובילה העולמית בטכנולוגיית הגנת הסייבר, ולא יכולנו להיות מרוצים יותר מלהפוך את החברה החדשנית הזו לראשונה בפורטפוליו ההשקעות של Liberty Strategic Capital. סייבריזן ביססה את עצמה כחדשנית בהגנה על נקודות קצה וסביבה ארגונית ואנחנו נרגשים לשתף פעולה עם צוות סייבריזן במשימה להגן על תשתיות קריטיות, חברות גלובליות, וממשלות נגד תקיפות סייבר מתוחכמות. אנו בטוחים ביכולתה לספק מוצר מעולה ללקוחות עם הגנה מהשורה הראשונה״.

 

ליאור דיב, מנכ״ל ומייסד סייבריזן מסר: "בשנה האחרונה חווינו צמיחה מואצת ברחבי העולם. יותר ויותר לקוחות מבינים כי לא ניתן לעצור מתקפות באמצעות פתרונות הנשענים על התראות חסרות משמעות והתערבות אנושית. הפתרונות הקיימים, אפילו המתקדמים שבהם, הם פגומים מיסודם, ואף יוצרים את הדינמיקה שיש לנו כיום בה המגן נמצא במאבק מתמשך כדי לעמוד בקצב של התוקפים.  בניגוד למתחרות שלנו, אנחנו נוקטים גישה המאפשרת למגנים לסיים מתקפות תקיפה באופן מיידי, ובכך מחזיקים את היתרון אל המגן.״ הוסיף דיב.

 

סטיבן מנוצ'ין, יצטרף אל דירקטוריון החברה, והגנרל ג'וזף דנפורד, יושב ראש המטות המשולבים לשעבר (רמטכ״ל צבא ארצות הברית) ויועץ בכיר בליברטי, יצטרף לדירקטוריון היועצים של סייבריזן.

 

סייבריזן דורגה ברשימה של 50 החברות החדשניות ביותר של CNBC, הגנה על לקוחותיה מפני תקיפות סייבר כולל תקיפת שרשרת האספקה ​​על SolarWinds, תקיפת שרת Microsoft Exchange, ותקיפות כופר הרסניות כמו DarkSide, REvil, Conti ואחרות.

במאי האחרון קיבלה מערכת ההגנה של סייבריזן ציון טוב בדו"ח MITRE ATT&CK עם הערכות של 100% הגנה על פני 54 הטכניקות שנבדקו, ונמנתה בדו"ח Gartner של שנת 2021, כאחת מבין החברות בעלות החזון הטכנולוגי המתקדם ביותר בתחום ה-EPP 

קיראו עוד ב"גלובל"

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
טיוטה. קרדיט: רשתות חברתיותטיוטה. קרדיט: רשתות חברתיות

טויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר

ירידה שנתית ראשונה במכירות מאז תחילת השנה, האטה בייצור וזהירות גוברת מצד ההנהלה; השוק הסיני מאבד מומנטום ואילו גם אירופה ואסיה 

רן קידר |
נושאים בכתבה טויוטה

ענקית הרכב, טויוטה מוטור, סיימה את חודש נובמבר 2025 עם נתונים שמסמנים תפנית שלילית לאחר כמעט שנה של צמיחה רציפה. יצרנית הרכב היפנית דיווחה על ירידה של 1.9% במכירות הגלובליות המאוחדות, הכוללות גם את דייהטסו והינו (Hino), לרמה של 965,919 כלי רכב. מדובר בירידה השנתית הראשונה של החברה זה 11 חודשים, נתון שמדגיש את התגברות הלחצים בענף הרכב העולמי ואת השפעתה המכרעת של סין על התוצאות.

ההאטה במכירות לוותה גם בירידה חדה יותר בצד ההיצע: הייצור העולמי של הקבוצה ירד ב-3.4% לעומת נובמבר אשתקד והסתכם ב-934,001 כלי רכב. הפער בין הירידה במכירות לירידה בייצור משקף גישה זהירה יותר מצד טויוטה, שמעדיפה להתאים את קצב הייצור לסביבה של ביקושים מתמתנים ואי-ודאות רגולטורית וכלכלית.

הגורם הסיני 

עיקר הפגיעה נרשמה, שוב, בשוק הסיני. מכירות טויוטה בסין צנחו ב-12.1% לעומת השנה שעברה והסתכמו ב-154,465 כלי רכב. בחברה ציינו כמה גורמים מצטברים שהובילו לירידה: הפסקת תוכניות סובסידיה לרכב חשמלי ולרכב חסכוני בדלק באזורים נרחבים, דחיית החלטות רכישה מצד לקוחות על רקע חוסר ודאות סביב מדיניות ממשלתית חדשה, וכן תהליכי מעבר בין דגמים, כולל שינויים בדגמי מפתח כמו ה-RAV4.

הנתונים מסין ממחישים עד כמה השוק, שהיה מנוע צמיחה מרכזי עבור יצרניות רכב זרות, הפך לגורם סיכון. מעבר לתחרות הגוברת מצד יצרנים מקומיים, הפחתת התמיכה הממשלתית והסביבה הפוליטית המורכבת מקשים על שמירת היקפי המכירות. עבור טויוטה, שמחזיקה נוכחות רחבה במדינה, מדובר באתגר אסטרטגי ארוך טווח.

מגמה מעורבת בשאר העולם

בזמן שסין הכבידה, השוק היפני סיפק נקודת אור מתונה. המכירות ביפן עלו ב-1.5% והגיעו ל-177,130 כלי רכב, הודות לביקוש מקומי יציב יחסית. עם זאת, מחוץ ליפן נרשמה ירידה של 2.6% במכירות, לרמה של 788,789 יחידות, נתון שממחיש כי ההאטה אינה מוגבלת לסין בלבד.

ארדואן טורקיה (X)ארדואן טורקיה (X)

טורקיה מתכננת העלאת מס במטרה לרסן את האינפלציה

מה האינפלציה בטורקיה ומה הצפי לשנה הבאה?

מנדי הניג |
נושאים בכתבה אינפלציה טורקיה

טורקיה מתכננת להעלות מסים באופן יחסית מתון על מגוון מוצרים ושירותים מרכזיים, כולל דלק, כחלק מהמאמץ הממשלתי לסייע לבנק המרכזי להחזיר את האינפלציה למסלול ירידה. המהלך נועד ליצור עקביות בין המדיניות הפיסקלית למוניטרית -כלומר, בין פעולות הממשלה בתחום המיסוי והמחירים לבין מטרות הבנק המרכזי דרך הריבית וכלים נוספים.

התוכנית היא לעדכן היטלים ומחירים מפוקחים בקצב שמתאים ליעד האינפלציה של הבנק המרכזי לשנה הבאה, העומד על 16%. זוהי גישה חדשה יחסית המתרחקת מהצמדה אוטומטית למדדים מבוססי אינפלציה. אולם זהו גם צעד רגיש מבחינה פוליטית וכלכלית, שכן שינויים במסים עקיפים משפיעים במהירות על מחירים בסופר, בתחבורה ובשרשרת האספקה.

דלק במרכז: השפעה מכרעת על כל המשק

דלק הוא מרכיב קריטי באינפלציה, משום שהוא נוגע כמעט לכל עלות במשק, החל מהובלה ולוגיסטיקה ועד למחירי מוצרים בסיסיים. כל שינוי במסים על בנזין וסולר זוכה לתשומת לב רבה ומשפיע על הציפיות לאינפלציה.

בטורקיה, מסי הצריכה על בנזין וסולר מתעדכנים בדרך כלל פעמיים בשנה לפי אינפלציית היצרן המצטברת בששת החודשים הקודמים. כעת, הכיוון הוא לעדכן את המסים בקצב מתון יותר כדי להפחית את הלחץ המחירי. כבר בתחילת 2025 נרשמה העלאה במסים נמוכה יותר מהנוסחה המקובלת, במטרה לצמצם את הלחץ על המחירים. זה מעיד על כך שמשרד האוצר הטורקי מנסה להציג קו עקבי של ריסון, גם אם בצעדים הדרגתיים.

המהלך לא מוגבל רק לדלק; הוא כולל גם התאמות במחירים מפוקחים כמו טבק, אלכוהול, אנרגיה ולעיתים גם שירותים ציבוריים. בטורקיה, שינויים במחירים המפוקחים יכולים להשפיע במהירות על קצב האינפלציה, בין אם בהקפאה או בעדכון חד.