מבית היוצר של AMC: מניית SGOCO זינקה ב-560% ביומיים
נראה כי בשוק ההרצות של סוחרים הרדיט, עלתה לה חברה חדשה על הרדאר, חברת SGOCO GROUP LTD (CAYMEN ISLANDS) שביום שישי זינקה בלא פחות מ-279% עד לשווי של כמיליארד דולר, והיום מזנקת בעוד 90%.
הזינוק בא ללא דיווח כל שהוא מצד החברה שהיה יכול היה להוות טריגר, אלא רק בגלל ההרצה של המניה בידי סוחרי פורום רדיט. במרבית המקרים בוחרים סוחרי הרדיט חברה ציבורית ששווי השוק שלה מאוד נמוך, או שחלק קטן מהמניות הוא "צף" - כלומר בידי הציבור, או שיש בה יתרת שורטים גדולה מאוד שבמקרה של זינוק במניה, הם ישרפו ויגרמו לשורט סקוויז.
במקרה של SGOCO, מדובר על כמות קטנה של מניות צפות, שכן כ-70% ממניות החברה מוחזקות בידי הנהלה או בעלי מניות שמחזיקים מעל 5%.
לקריאה נוספת:
> ההתרסקות מגיעה למניות ה'מם', אומר המשקיע שחזה מראש את משבר הסאב-פריים ב-2008
> בין מציאות לשווי חזוי: אנליסטים של מניות המם מתייאשים
- פאגאיה משיקה תכנית פיננסית חדשה בתחום ה-POS
- הבנקים וחברות האשראי שוב ירוויחו על חשבון הציבור
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
SGOCO עוסקת במספר תחומים, בין היתר במתן הלוואות - כאשר בעברה גם הייתה לה פעילות ענפה בענף התעשיינות. בשנת 2020 הסתכמו הכנסותיה לכ-4.3 מיליון דולר, קיטון של 16% בהשוואה להכנסות של 5.1 מיליון דולר בשנת 2020.
החברה עברה להפסד גולמי
החברה ב-2020 עברה להפסדיות גולמית, כאשר רשמה הפסד גולמי של מיליון דולר, בהשוואה לרווח גולמי של 2.7 מיליון דולר בשנת 2019. ההפסד המייצג בשנת 2020, בנטרול ירידת ערך של מוניטין וכן בנטרול שיערוך למטה של רכוש קבוע לפי מודל השווי ההוגן עומד על כ-5.7 מיליון דולר.
ההון העצמי של החברה עומד על כ-70.6 מיליון דולר, אבל כל הנתונים הללו לא מעניינים את סוחרי הרדיט, אותם מעניין להריץ את המניה. חשוב לזכור שבניירות כאלו, יש מי שבדרך כלל - מכבה את האור.
- "פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
- מכה בכנף למונית האווירית: ארצ'ר אוויאיישן צנחה לאחר הפסד רבעוני
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הונאה של 2 מיליארד דולר - עונש של 11 אלף שנות מאסר - ומוות...
תזהרו - הבועות מתפוצצות בסוף
"אני לא יודע מתי מניות ה'מם' יקרסו, אבל כנראה שלא נצטרך לחכות יותר מדי זמן כדי לראות את זה, וזאת מכיוון שמשקיעי הריטייל מושקעים לחלוטין בנושא הזה, ובנוסף - וול סטריט כבר נמצאת על הקצה" אומר מייקל ברי, המשקיע שחזה מראש את משבר הסאב-פריים. לדבריו: "בשנת 1999 כל מי שהרוויח כסף בשוק המניות היה בטוח שהעליות יימשכו. בשנת 2007, כל אלה שהיו ממונפים עד אפס מקום ועשו כסף ממינופים על גבי מינופים של איגוח דירות גם חשבו שזה יימשך".
ברי יודע על מה הוא מדבר. ב-2008 הוא ראה את בועת הנדל"ן בארה"ב תופחת - והבין כי הדבר הנכון הוא להמר נגדה. כעת הוא סבור כי זה המצב גם במניות ה'מם'. הוא גם נותן עצה למשקיעים ומגדיר מהם טווחי הזמן שבהם הוא מתמקד בהשקעותיו.
אגב, אנליסטים רבים החליטו שאין טעם להמשיך ולסקר את המניות הללו, לאחר שהשווי שלהם בשוק התנתק מהשווי הכלכלי שלהן, עם פערים של יותר מ-2,400%.
- 3.משה 13/07/2021 10:52הגב לתגובה זוחברה רווחית , ברבעון ראשון הרוויחה 231 אלף דולר(ירידה ברווחיות עכב מחסור זמני בחומר גלם ) שווי שוק נמוך כ 40 מיליון דולר אחוז הסחורה הצפה כ 20 אחוז (1.5 מיליון מניות)
- 2.שי 13/07/2021 01:14הגב לתגובה זוטוב זה יגמר רע כמו Gamestop, בסוף תהיה רגולציה על רדיט
- 1.מי יקנה מהם את המנייה? רווחים על הנייר (ל"ת)עוץלי 12/07/2021 17:42הגב לתגובה זו
- מי קונה את המניות? סוחרי ה-שורט שחייבים להתכסות (ל"ת)מגיע לשורטיסטים 12/07/2021 18:57הגב לתגובה זו
אתר לייצור גז טבעי במפרץ הפרסי קרדיט: גרוקלא מי שחשבתם: 10 המדינות עם התוצר לנפש הגבוה בעולם
דירוג עשרת הגדולים למדינות עם התוצר לנפש הגבוה בעולם אולי לא יכיל את המדינות בעלות העוצמה הרבה ביותר או ההשפעה הרחבה ביותר אבל הוא ישקף את המדינות העשירות שאיכות החיים בהן היא הגבוהה בעולם- מקטאר ועד ברוניי, ריכזנו לכם את הרשימה המלאה
הדירוג העולמי של התוצר לנפש משקף לא רק את עוצמת הכלכלה אלא גם את איכות החיים והמדיניות הכלכלית של כל מדינה. התוצר לנפש לא בהכרח מייצג את הכלכלות הכי חזקות עם התעשיות הכי חכמות, אלא בעיקר איך התוצר במדינה מתחלק עבור כלל האוכלוסיה בה, מה שמעיד על רמת החיים במדינה. מדינות עם כלכלות חזקות כמו גרמניה לא נמצאת כאן וגם מעצמות על עם כוח והשפעה כמו רוסיה או סין לא יהיו פה. ברשימה לשנת 2025 ניתן למצוא בעיקר מדינות קטנות, עשירות במשאבים או כאלה שהשכילו לבנות כלכלה חכמה ומגוונת.
1 # סינגפור
סינגפור מדורגת בראש הרשימה עם תוצר לנפש של כ־156 אלף דולר, אוכלוסייה של כשישה מיליון תושבים ותמ"ג כולל של כ־547 מיליארד דולר. שיעור האבטלה במדינה עומד על כ־3.2% בלבד, והיא נחשבת לאחת הכלכלות החדשניות והפתוחות בעולם. כלכלת סינגפור מבוססת על שירותים פיננסיים, לוגיסטיקה, מסחר חוץ, ייצור אלקטרוניקה ותחומי פארמה וביוטכנולוגיה. הצלחתה נובעת מתכנון כלכלי מוקפד, מיסוי תחרותי וניהול ציבורי יעיל, אך אתגרי יוקר המחיה ותלות בשווקים חיצוניים ממשיכים להציב לממשלה משימות לא פשוטות. ענף השירותים הפיננסיים הוא אחד ממנועי הצמיחה המרכזיים של סינגפור, לצד היותה מהנמלים הגדולים בעולם. חברות ענק כמו DBS Bank, SingTel, ו־Singapore Airlines מייצגות את עוצמת המגזר העסקי המקומי. המדינה נחשבת גם לאחת המובילות בעולם ביצוא שבבים וציוד אלקטרוני מתקדם, והיא מרכז אזורי של חברות טכנולוגיה בינלאומיות כמו Google, Meta ו־Microsoft. התלות הגבוהה בסחר העולמי הופכת אותה לרגישה לתנודות גלובליות, אך הגיוון הענפי והניהול הקפדני מעניקים לה עמידות יוצאת דופן.

2 # לוקסמבורג
מדינה אירופאית קטנה שלה תוצר לנפש של כ־152 אלף דולר. במדינה מתגוררים כ־678 אלף איש בלבד, התמ"ג שלה נאמד בכ־93 מיליארד דולר עם שיעור האבטלה שעומד על כ־5.9%. לוקסמבורג ביססה את מעמדה כאחת מהמדינות העשירות בעולם בזכות היותה מרכז פיננסי ובנקאי חשוב באירופה, בו פועלות מאות קרנות השקעה בינלאומיות. לצד זאת היא משקיעה רבות בתשתיות טכנולוגיות ובתחום הלוגיסטיקה. עם זאת, גודלה המצומצם והיעדר משאבי טבע מגבילים את פוטנציאל הצמיחה העתידי ומחייבים גיוון כלכלי רחב יותר. נמצאות בתחומה חברות בינלאומיות רבות, בהן Amazon Europe, PayPal ו־Ferrero, הקימו את המטות האירופיים שלהן במדינה בזכות תנאי המס האטרקטיביים. בנוסף, המדינה מובילה בתחום הלוויינים והחלל באמצעות החברה SES Global, מהגדולות בעולם בתחום התקשורת הלוויינית. היא מתמחה גם ביצוא שירותים פיננסיים ופתרונות דיגיטליים, שמחזקים את מעמדה כמרכז עסקי מתוחכם.
- עלייה של 3.7% בתמ"ג ברבעון הראשון
- סיכום 2024: צמיחה אטית והוצאות בטחוניות תופחות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
3 # איחוד האמירויות הערביות
לאיחוד האמירויות יש תוצר לנפש של כ־132 אלף דולר. באמירויות חיים כ־10.9 מיליון תושבים, התמ"ג עומד על כ־537 מיליארד דולר ושיעור האבטלה הוא מהנמוכים בעולם, כ־2.1%. במשך עשורים נשענה הכלכלה המקומית בעיקר על נפט וגז, אך בשנים האחרונות ביצעה האמירויות מהפך מרשים לכלכלה מגוונת יותר, כאשר היא מרחיבה את מקורות ההכנסה שלה לתחומי מסחר לא־נפטי, תיירות, פיננסים, לוגיסטיקה, נדל״ן וטכנולוגיה. דובאי ואבו דאבי הפכו למוקדי עסקים בינלאומיים, אך המדינה מתמודדת עם הצורך לשמר את הצמיחה תוך צמצום התלות באנרגיה מסורתית. חברות ענק ממשלתיות כמו Emirates, Etihad Airways, ADNOC, ו־DP World הן מהגדולות בעולם בתחומן. איחוד האמירויות הפכה למרכז סחר חופשי אזורי, שבו נחתמים הסכמי סחר עם עשרות מדינות. דובאי היא כיום מוקד עולמי לסטארט־אפים בתחום הפינטק, האנרגיה הירוקה וה-AI. המדינה גם אחת המובילות בעולם ביצוא זהב, יהלומים ושירותים לוגיסטיים, וממשיכה לשמש גשר בין מזרח למערב.
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
