האם לאנבידיה יש 18% אפסייד ולמה?
לאורך רוב שנותיה, אנבידיה NVIDIA COR (סימול NVDA) הייתה ידועה כספקית המעבדים הגרפיים (CPU) האיכותיים בעולם. זה עדיין נכון, אבל החברה עברה התפתחות בכמה גזרות כולל בתחום האינטליגנציה המלאכותית, כולל רכישת מלאנוקס הישראלית, אבל גם ברצון של החברה לרכוש את ARM – חלום שלא בטוח שיתגשם, למרות רצונה העז, בשל התנגדויות עזות לא רק מצד מתחרות, אלא בעיקר בשל הרגולטורים, כשבבריטניה רשות התחרות בוחנת את העסקה, כשהסיכויים לאישורה הם 50-50.
אז נכון מרבית ההכנסות של החברה מגיעות מה-CPU, רואים את זה בדוחות שהוגשו רק לפני שלושה שבועות. ברבעון הפיסקלי הראשון של השנה היא היכתה את התחזיות עם רווח על בסיס Non-GAAP של 3.66 דולר למניה ברבעון הראשון וצמיחה בהכנסות של 84% לעומת הרבעון המקביל לסך של 5.66 מיליארד דולר כעת. תחזיות הקונצנזוס צפו לחברה רווח Non-GAAP של 3.31 דולר למניה והכנסות של 5.41 מיליארד דולר. החברה הודיעה על פיצול של ארבע למניותיה שיחול ב-19 ביולי.
החברה גם העלתה תחזיות לרבעון הנוכחי, השני של השנה, כשכעת הם צופים שההכנסות יסתכמו ב-6.3 מיליארד דולר, אמצע הטווח ישקף צמיחה של כ-63% על פני רבעון מקביל. תחזית הקונצנזוס בשוק הייתה לרמה של 5.49 מיליארד דולר ברבעון השני. כמו כן, ההשקעות צפויות להיות בהיקף של 300-325 מיליון דולר.
עכשיו האנליסט של בנק אוף אמריקה, ויווק אריא, סבור שהחברה תציג צמיחה אפילו יותר משמעותית, בכל ארבע החטיבות המרכזיות. אריא מאמין שרק בסגמנט מרכזי הדאטה ההכנסות יקפצו בכ-230%, מרמה של למעלה מ-9 מיליארד דולר ל-30 מיליארד דולר הכנסות, כשב-2025 המעבדים כבר לא ההכנסה הגבוהה ביותר.
- המסחר ננעל במגמה מעורבת; ג'יי פרוג טסה 27%, טסלה ירדה 3.5%
- ג'יפרוג טסה 22%, אפירם עולה 11%; המגמה השלילית נמשכת בחוזים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"NVDA היא כבר לא שחקנית 'טהורה' בזירת המעבדים הגרפיים כבעבר. עם רכישת מלאנוקס ושיתוף פעולה גובר עם ARM – כולל אפשרות הרכישה – החברה מתרחבת בגזרת סיליקון למרכזי דאטה ליחידות עיבוד דאטה ומרכזי עיבוד דאטה", כתב אריא במכתב למשקיעים בסופ"ש, כשהשאיר את המלצת הקניה למניה והעלה את מחיר היעד שלה מ-800 דולר ל-900 דולר, שמהווים אפסייד של 17.7% על מחיר השוק שעומד על 754.6 דולר למניה.
אריא נחשב לאנליסט הכי שורי בוול סטריט על המניה. היתר קצת יותר מתונים למרות ש-27 מתוך 28 אנליסטים מחזיקים בעמדת קנייה על המניה, עם מחיר יעד ממוצע של 735 דולר. מרבית האנליסטים לא מסתכלים כל כך רחוק, כך שאין אומדן לגבי ההכנסות ב-2025 והחישובים שלו נעשים על פי התחזית כי הרכישה של ARM תצא אל הפועל. לאחרונה בג'פריז גם שמרו על המלצת קנייה ונתנו למניה מחיר יעד של 854 דולר.
- 3.הסוסים כבר יצאו מהאורווה.... (ל"ת)חחחחח 21/06/2021 07:08הגב לתגובה זו
- 2.תומר 20/06/2021 21:10הגב לתגובה זוהם לא מוכרים CPU אלה GPU אבל מה אפשר לצפות ממכם
- 1.דן 20/06/2021 17:46הגב לתגובה זונבידיה בהחלט יכולה לעלות אחרי הספליט במניה ולאור מאזן טוב.
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
אילון מאסק ב"הופעה" לבעלי המניות (X)שיעור מאילון מאסק: איך לדרוש טריליון דולר ולקבל את זה
בעלי המניות של טסלה אישרו למאסק חבילת תמריצים חדשה בהיקף עצום של 400 מיליון מניות, שמחזירה את חלקו בחברה ל־25%. מאחורי המספרים הבלתי נתפסים מסתתרת אסטרטגיית משא ומתן מבריקה וגם לא מעט אגו
לאחרונה החליטו בעלי המניות של טסלה Tesla -3.68% להעניק לאילון מאסק חבילת תמריצים חדשה הכוללת 400 מיליון מניות נוספות. זה מצטרף ל־380 מיליון מניות שכבר ברשותו. המספרים כמעט בלתי נתפסים, אבל מאחוריהם מסתתר שיעור מעניין על ניהול משא ומתן וגם על הגבול הדק שבין ביטחון עצמי לחוצפה.
מאסק ביקש דבר אחד: להחזיר את חלקו בחברה ל־25%. הוא לא נימק מדוע, לא הציג טיעונים ולא ניסה לשכנע. הוא פשוט אמר שזה מה שהוא רוצה וקיבל את מבוקשו. החבילה הקודמת שלו, מ־2018, הייתה שווה אז כמה מיליארדי דולרים והיום מוערכת בכ־120 מיליארד. לכך מתווספת חבילת התמריצים מ־2012, ששווייה כיום כ־34 מיליארד דולר. במילים אחרות, עוד לפני העסקה החדשה, מאסק נהנה משכר ממוצע של כ־12 מיליארד דולר בשנה. לא בדיוק “עבודה בחינם”.
הפעם, החוזה כולל תנאי שאפתני במיוחד: מאסק צריך להוביל את טסלה לרווח תפעולי של 400 מיליארד דולר במהלך שנה אחת. לשם השוואה, טסלה צפויה להרוויח השנה כ־13 מיליארד דולר. כדי לעמוד ביעד, הוא צריך להגדיל את הרווחים פי שלושים.
האסטרטגיה היא לב הסיפור
הסכומים הם לא לב הסיפור, אלא האסטרטגיה. ג’ו־אלן פוזנר, פרופסורית לניהול באוניברסיטת סנטה קלרה, הסבירה שמאסק השתמש בעקרון “העיגון”. טכניקה שבה המספר הראשון שמועלה במשא ומתן קובע את המסגרת לכל המספרים הבאים. אם ההצעה הראשונה גבוהה מדי, שאר ההצעות יסתובבו סביבה. מאסק לא התחיל נמוך ולא בנה את הדרישות בהדרגה, הוא פתח בגדול, בטריליון דולר, מה שגרם לכל סכום אחר להיראות סביר בהשוואה.
- מילד שקט שסובל מבריונות ל"מלך העולם" וזה לא טראמפ
- הדרך לטריליון דולר: האם אילון מאסק יגיע ליעד?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פוזנר הסבירה שזו בדיוק הסיבה שכדאי להיות הראשון שמגיש הצעה במשא ומתן. אם מועמד לעבודה מצהיר שהוא שווה חצי מיליון דולר בשנה, גם אם המעסיק חשב להציע 150 אלף, השכר הסופי יהיה קרוב בהרבה להצעה הגבוהה.
