מעבד
צילום: לורה אוקל, unsplash

לקראת דוחות אנבידיה: זה מה שמצפים בשוק

על רקע המחסור העולמי בשבבים, הקונצנזוס צופה להכפלת ההכנסות מחטיבת משחקי המחשב, בשל הפופולריות של מעבדי החברה בשוק לכריית קריפטו
ארז ליבנה | (4)
נושאים בכתבה אנבידיה גלוב

היום לאחר המסחר, ענקית השבבים והחומרה אנבידיה NVIDIA COR צפויה לדווח על תוצאותיה הכספיות לרבעון שהסתיים בתחילת החודש, כשבשוק מצפים שהחברה תכה את התחזית הקודמת – להכנסות של 5.3 מיליארד דולר. זאת, לאחר שבכנס הגרפיקה שערכה החברה באפריל, סמנכ"ל הכספים, קולט קרס, אמרה כי החברה נמצאת בדרכה לעקוף את היעד. היא לא ציינה באילו חטיבות, היא דיברה על עלייה רוחבית.

 

הקונצנזוס צופה שההכנסות בגזרת הגיימינג יכפילו את עצמם ל-2.7 מיליארד דולר, והרווח למניה (EPS) יעמוד על 3.3 דולר לצד הכנסות של 5.4 מיליארד. עם זאת, יש כמובן קאץ' – או לפחות סוג של. החברה מכלילה בתוך ההכנסות מגיימינג גם את חטיבת הקריפטו, שהמעבדים הגרפיים שלה מדגם RTX30 משמשים את כורי הביטקוין לכרות את הביטקוין והאתריום וכבשו את השוק הזה בסערה. הכורים קנו כל כך הרבה מעבדים, שזה היקשה על ההשקה של המעבד. לאור הביקוש הרב, החברה הוציאה מוקדם יותר השנה דגם ייעודי מיוחד לכורי ביטקוין.

 

בהתיחסותה לכך, אמרה קרס למשקיעים בחודש שעבר, שהחברה שילשה את התחזית שלה בסגמנט זה מ-50 מיליון דולר ל-150 מיליון. ב-BMO קפיטל סבורים כי ההכנסות משוק הקריפטו מגיעות ל-20% מסך המעבדים לגיימרים שמכרה NVDA.  

 

למרות ההייפ סביב שוק הקריפטו, המכירות לגיימרים הן החשובות באמת והן משמשות סוג של גידור לשוק הקריפטו התנודתי מדי, כשרק בשבוע האחרון סין הודיעה כי תפעל ביד קשה נגד הכורים.

 

לפי ההערכות של אוורקור, רק 15% מהגיימרים בעולם מחזיקים במעבדים הגרפיים הכי חדישים של החברה עם טכנולוגיית Real-time ray tracing, שמשדרגת את הגרפיקה והופכת אותה ליותר מציאותית. להערכת מכון המחקר, כמו במקרה של אפל (AAPL) והמרוץ אחר האייפון, כך יהיה עם המעבדים של NVDA בשל חוסר היכולת שלה לספק את צרכי השוק בשל הקריפטו, אבל גם בשל השבר שנוצר בשרשרת האספקה העולמית.

 

בלי קשר, צריך לשים לב למה שקורה בחטיבת מרכזי הדאטה של החברה. בשנים האחרונות החטיבה הזו היוותה את אחד ממנועי הצמיחה המרכזיים של החברה והמניה. הקונצנזוס צופה כי ההכנסות יגדלו ב-75% ויחצו את ה-2 מיליארד דולר.

 

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    מה יעשו עם הכרטיסים שהביט יקרוס (ל"ת)
    קוקו מוקו 27/05/2021 12:13
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    סקטור השבבים ימשיך להוביל.. (ל"ת)
    אורי 27/05/2021 08:28
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    חברה מעולה מכל הבחינות ! לשנים קדימה ! (ל"ת)
    רון 26/05/2021 21:01
    הגב לתגובה זו
  • מדויק! (ל"ת)
    יוני 26/05/2021 23:11
    הגב לתגובה זו
טיוטה. קרדיט: רשתות חברתיותטיוטה. קרדיט: רשתות חברתיות

טויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר

ירידה שנתית ראשונה במכירות מאז תחילת השנה, האטה בייצור וזהירות גוברת מצד ההנהלה; השוק הסיני מאבד מומנטום ואילו גם אירופה ואסיה 

רן קידר |
נושאים בכתבה טויוטה

ענקית הרכב, טויוטה מוטור, סיימה את חודש נובמבר 2025 עם נתונים שמסמנים תפנית שלילית לאחר כמעט שנה של צמיחה רציפה. יצרנית הרכב היפנית דיווחה על ירידה של 1.9% במכירות הגלובליות המאוחדות, הכוללות גם את דייהטסו והינו (Hino), לרמה של 965,919 כלי רכב. מדובר בירידה השנתית הראשונה של החברה זה 11 חודשים, נתון שמדגיש את התגברות הלחצים בענף הרכב העולמי ואת השפעתה המכרעת של סין על התוצאות.

ההאטה במכירות לוותה גם בירידה חדה יותר בצד ההיצע: הייצור העולמי של הקבוצה ירד ב-3.4% לעומת נובמבר אשתקד והסתכם ב-934,001 כלי רכב. הפער בין הירידה במכירות לירידה בייצור משקף גישה זהירה יותר מצד טויוטה, שמעדיפה להתאים את קצב הייצור לסביבה של ביקושים מתמתנים ואי-ודאות רגולטורית וכלכלית.

הגורם הסיני 

עיקר הפגיעה נרשמה, שוב, בשוק הסיני. מכירות טויוטה בסין צנחו ב-12.1% לעומת השנה שעברה והסתכמו ב-154,465 כלי רכב. בחברה ציינו כמה גורמים מצטברים שהובילו לירידה: הפסקת תוכניות סובסידיה לרכב חשמלי ולרכב חסכוני בדלק באזורים נרחבים, דחיית החלטות רכישה מצד לקוחות על רקע חוסר ודאות סביב מדיניות ממשלתית חדשה, וכן תהליכי מעבר בין דגמים, כולל שינויים בדגמי מפתח כמו ה-RAV4.

הנתונים מסין ממחישים עד כמה השוק, שהיה מנוע צמיחה מרכזי עבור יצרניות רכב זרות, הפך לגורם סיכון. מעבר לתחרות הגוברת מצד יצרנים מקומיים, הפחתת התמיכה הממשלתית והסביבה הפוליטית המורכבת מקשים על שמירת היקפי המכירות. עבור טויוטה, שמחזיקה נוכחות רחבה במדינה, מדובר באתגר אסטרטגי ארוך טווח.

מגמה מעורבת בשאר העולם

בזמן שסין הכבידה, השוק היפני סיפק נקודת אור מתונה. המכירות ביפן עלו ב-1.5% והגיעו ל-177,130 כלי רכב, הודות לביקוש מקומי יציב יחסית. עם זאת, מחוץ ליפן נרשמה ירידה של 2.6% במכירות, לרמה של 788,789 יחידות, נתון שממחיש כי ההאטה אינה מוגבלת לסין בלבד.

ארדואן טורקיה (X)ארדואן טורקיה (X)

טורקיה מתכננת העלאת מס במטרה לרסן את האינפלציה

מה האינפלציה בטורקיה ומה הצפי לשנה הבאה?

מנדי הניג |
נושאים בכתבה אינפלציה טורקיה

טורקיה מתכננת להעלות מסים באופן יחסית מתון על מגוון מוצרים ושירותים מרכזיים, כולל דלק, כחלק מהמאמץ הממשלתי לסייע לבנק המרכזי להחזיר את האינפלציה למסלול ירידה. המהלך נועד ליצור עקביות בין המדיניות הפיסקלית למוניטרית -כלומר, בין פעולות הממשלה בתחום המיסוי והמחירים לבין מטרות הבנק המרכזי דרך הריבית וכלים נוספים.

התוכנית היא לעדכן היטלים ומחירים מפוקחים בקצב שמתאים ליעד האינפלציה של הבנק המרכזי לשנה הבאה, העומד על 16%. זוהי גישה חדשה יחסית המתרחקת מהצמדה אוטומטית למדדים מבוססי אינפלציה. אולם זהו גם צעד רגיש מבחינה פוליטית וכלכלית, שכן שינויים במסים עקיפים משפיעים במהירות על מחירים בסופר, בתחבורה ובשרשרת האספקה.

דלק במרכז: השפעה מכרעת על כל המשק

דלק הוא מרכיב קריטי באינפלציה, משום שהוא נוגע כמעט לכל עלות במשק, החל מהובלה ולוגיסטיקה ועד למחירי מוצרים בסיסיים. כל שינוי במסים על בנזין וסולר זוכה לתשומת לב רבה ומשפיע על הציפיות לאינפלציה.

בטורקיה, מסי הצריכה על בנזין וסולר מתעדכנים בדרך כלל פעמיים בשנה לפי אינפלציית היצרן המצטברת בששת החודשים הקודמים. כעת, הכיוון הוא לעדכן את המסים בקצב מתון יותר כדי להפחית את הלחץ המחירי. כבר בתחילת 2025 נרשמה העלאה במסים נמוכה יותר מהנוסחה המקובלת, במטרה לצמצם את הלחץ על המחירים. זה מעיד על כך שמשרד האוצר הטורקי מנסה להציג קו עקבי של ריסון, גם אם בצעדים הדרגתיים.

המהלך לא מוגבל רק לדלק; הוא כולל גם התאמות במחירים מפוקחים כמו טבק, אלכוהול, אנרגיה ולעיתים גם שירותים ציבוריים. בטורקיה, שינויים במחירים המפוקחים יכולים להשפיע במהירות על קצב האינפלציה, בין אם בהקפאה או בעדכון חד.