נעילה אדומה: הנאסד"ק נפל ב-2.7%, וויקס צללה ב-17%, למונייד איבדה 18.5%
ישראליות בוול סטריט למונייד מדווחת על הפסד של 81 סנט למניה ברבעון הראשון של 2021, עמוד מהצפי בשוק שהיה להפסד של 75 סנט למניה. הכנסות לעומת זאת הכו את הצפי: 23.5 מיליון דולר מול 21.9 מיליון. עם זאת בחברה אמרו כי תוצאות הרבעון הנוכחי, השני של השנה, תהיינה נמוכות מהצפי של האנליסטים. לשנה כולה החברה העלתה תחזיות: צופה כעת הכנסה של 117-120 מיליון דולר לעומת 114-117 מיליון דולר בתחזית קודמת (לכתבה המלאה). וויקס נופלת כעת במסחר, בהתאם להערכתנו, וזאת על אף שדיווחה על גידול בהכנסות שעלו על התחזיות: ההכנסות ברבעון הראשון של 304 מיליון דולר, לעומת תחזית ל-295 מיליון. שיעור הגבייה עמד על 351 מיליון דולר, גידול של 41% בהשוואה לשנה הקודמת. התחזית לרבעון שני היא לצמיחה של 30%-32% ולשנה כולה צופה החברה צמיחה של 29-30%. אלא שהתחזית עלולה להתברר כמאכזבת. לגבי הרבעון השני היא לא מרשימה בכלל, ולגבי השנה הכולה היא מה שהאנליסטים מצפים - איך כאן באמת בשורה. וול סטריט מצפה מחברות צמיחה שמתומחרות על פי מכפילי רווח גבוהים לספק צמיחה מרשימה. אחרת היא מענישה (לכתבה המלאה). טאואר (US) מדווחת ברבעון הראשון על מכירות של 347 מיליון דולר, בהשוואה ל-300 מיליון אשתקד, כלומר גידול של 16%, גבוה מצפי האנליסטים להכנסות של 345 מיליון דולר. החברה מדווחת על רווח למניה על בסיס Non-GAAP של 31 סנט למניה, אבל זה גם מה שהאנליסטים ציפו שהיא תדווח. כלומר, הדוחות טובים אבל לא בצורה יוצאת מגדר הרגיל. בתחזית לרבעון הבא, החברה מספקת תחזית מכירות שיא לרבעון השני של 2021 בסך 360 מיליון דולר; אמצע טווח התחזית מהווה את המכירות הרבעוניות הגבוהות ביותר בתולדות החברה (לכתבה המלאה). אורמת טכנו (US) מדווחת כי חתמה על חוזה חדש למכירת חשמל (PPA) ל-15 שנים עם Clean Power Alliance (CPA), ספקית החשמל החמישית בגודלה בקליפורניה והיחידה אשר מספקת 100% אנרגיה מתחדשת ללקוחות במדינה. בהתאם לחוזה, אשר ייכנס לתוקף ב-1 בינואר 2022, CPA תרכוש 14 מגה-וואט של אנרגיה נקייה ומתחדשת מהמתקן הגיאותרמי Heber South של אורמת אשר ממוקם בקליפורניה (לכתבה המלאה). קמהדע (US) מדווחת על הכנסות ברבעון הראשון של שנת 2021 של 24.9 מיליון דולר, ירידה של 25% לעומת 33.3 מיליון דולר ברבעון הראשון אשתקד, ונמוך מצפי האנליסטים להכנסות של 27.2 מיליון דולר. הרווח הנקי צנח ב-48% ועמד על 2.7 מיליון דולר, או 6 סנט למניה, ברבעון הראשון של 2021, נמוך מצפי אנליסטים לרווח למניה של 9 סנט למניה, ולעומת רווח נקי של 5.2 מיליון דולר, או 12 סנט למניה, ברבעון הראשון של 2020 (לכתבה המלאה). קומפאס סוכנות הנדל"ן של אורי אלון עתידה לדווח אחרי הנעילה על תוצאות הרבעון; האנליסטים מצפים להפסד של 98.67 מיליון דולר על הכנסות של 955.4 מיליון דולר. Vroom 1.46% האפליקציה שמשכת בין מוכרי רכב משומש לקונים בארה"ב, אותה פיתחו אלון בלוך ואלי וורטמן הישראלים, תדווח גם היא על תוצאות הרבעון. הצפי בשוק הוא להפסד מתואם של 62 סנט למניה על הכנסות של 517.29 מיליון דולר. ננוקס דיווחה על עיכובים בקבלת החלקים המרכזיים למכשיר הדגל שלה וכי היא לא תעמוד ביעד שהציבה לספק 1,000 מכשירים עד הרבעון הראשון בשנה הבאה; בנוסף החברה שוב דיווחה על אפס הכנסות ועל הפסד (לכתבה המלאה). פלייטיקה פספסה את צפי השוק בשורה התחתונה כשדיווחה על רווח של 0.09 דולר למניה, אולם עוקפת אותו בשורה העליונה עם הכנסות של 638.9 מיליון דולר. תחזית הקונצנזוס של האנליסטים הייתה לרווח של 0.15 דולר למניה על הכנסות של 580.9 מיליון דולר. בחברה עדכנו כלפי מעלה תחזיות לשנה הקרובה: ההכנסות עתידות להסתכם ב-2.6 מיליארד דולר וה-EBITDA המתואם במיליארד דולר, זאת לעומת 2.44 מיליארד ו-920 מיליון, בהתאמה, בתחזית קודמת (לכתבה המלאה). סולאראדג' - זיו סגל כותב לביזפורטל על מניית חברת האנרגיה המתחדשת כי "רוב מניות הסקטור חטפו - הסיפור של המניה הספציפית פחות חשוב כרגע. על הגרף של SEDG ניתן לראות פריצה למטה של הממוצע ל-200 יום ושרוול מגמה יורד. כמו כן ניתן לראות חולשה ביחס ל-S&P500. לטווח הקצר המניה יכולה לתקן למעלה לכיוון אזור ה-260 אז מי שממש חושב שיש פה הזדמנות, אפשר לנסות רכש, הגנה מתחת ל-214 ובדיקה סביב 260 מה קורה" (לכתבה המלאה). נראה כי האוויר החם ממשיך לצאת ממניית פייבר לאחר שבתחילת פברואר זינקה מניית החברה והגיעה למחיר של 320 דולר למניה ששיקף לחברה שווי של 12 מיליארד דולר, ירד המחיר של מניית החברה בכמעט 50% עד למחיר של 168 דולר למניה כעת, מחיר המשקף לחברה שווי שוק של 6 מיליארד דולר (לכתבה המלאה).
- 3.מני 13/05/2021 07:07הגב לתגובה זולמנתחים גרפים שבנינו. תראו גרף יומי ,שבועי וחודשי. שימו לב לבולינגר ו MACD הכל היה ב''שמיים'' עלו על אדים והיו ברמות מטורפות שלא היו בעבר. זה היה מתבקש והיעד הוא 2700 בחוזה סנופי. שם צריך להיזהר כי יש מצב לקריסה -נגיע לשם ונבחן את הגרף מחדש .... אין באנמר המלצה או ייעוץ כלשהו אלא דיעה אישית בלבד.
- 2.יוצא אוויר מהבועה, כל הפייק בלי רווחים (ל"ת)שמוליק 12/05/2021 20:24הגב לתגובה זו
- 1.חוסר הבנה בסיסי או קידום של חברה ללא גילוי נאות, ב 12/05/2021 17:13הגב לתגובה זוחוסר הבנה בסיסי או קידום של חברה ללא גילוי נאות, בשני המקרים יצאתם חובבנים .
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
מחשוב קוונטי גטי תמונותמניות הקוונטים טסו באלפי אחוזים - הרווחים עדיין רחוקים
ריגטי קומפיוטינג ו־D-Wave הפכו לכוכבות החדשות של וול סטריט, עם שווי של מיליארדים והכנסות זעומות. המשקיעים מהמרים על העתיד, האנליסטים מזהירים מבועה
ריגטי קומפיוטינג Rigetti Computing -1.72% ו־D-Wave D-Wave Quantum 3.91% הן השמות החדשים שמסעירים את וול סטריט. שתי החברות שוות כיום יותר מיצרנית המרקים הוותיקה קמפבל'ס, אף שההכנסות שלהן מהוות פחות מאחוז מהכנסותיה. כך נראית בורסה שמונעת מציפייה לפריצה המדעית הגדולה הבאה.
הדרך למוצר מסחרי עוד ארוכה
תחום המחשוב הקוונטי נחשב כיום לאחד המסקרנים והמסוכנים בשוק ההון, כאשר החברות פועלות לפיתוח מחשבים בעלי עוצמת חישוב חסרת תקדים, שיכולים לפתור בעיות שלמחשבים רגילים יידרשו להן מיליוני שנים. גוגל הדגימה לאחרונה יכולת כזו, כאשר שבב קוונטי שפתחה פתר בעיה בתוך דקות - משימה שלמחשב־על רגיל הייתה אורכת עידנים. אלא שיש פער גדול בין היתכנות מדעית לבין מוצר מסחרי שמייצר הכנסות. מנכ"ל אנבידיה, ג’נסן הואנג, העריך כי עשויות לחלוף עשרות שנים עד שהטכנולוגיה תניב תוצאות מעשיות. בשוק ההון, לעומת זאת, המשקיעים נוטים להתעלם מהזהרות ולהתרכז בפוטנציאל.
התופעה מזכירה במידה מה את מניות הביוטכנולוגיה, גם שם משקיעים מוכנים להמתין שנים לתוצאות, מתוך אמונה שההשקעות יניבו בסוף תרופה או טכנולוגיה מהפכנית. במקרה של הקוונטום, הכול עדיין תיאורטי: המשקיעים רוכשים מניות על סמך חזון, לא על בסיס נתונים כספיים.
- חברות המחשוב הקוונטי מדווחות - ההכנסות מזנקות, ההפסדים עצומים
- קוונטינום חושפת את הליוס - בדרך למחשב קוונטי מסחרי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
נשיא ארה״ב טראמפ הציב את המחשוב הקוונטי בעדיפות לאומית, וחברת ההשקעות פידליטי השתתפה לאחרונה בגיוס הון של חברת קוונטיניום, שנערך לפי שווי של עשרה מיליארד דולר. גם ענקיות טכנולוגיה נהנות מהגל: דיווח על פריצת דרך בשבב של אלפאבית הוסיף לשוויה עשרות מיליארדי דולרים בתוך דקות. עם זאת, יש מי שמזהירים מפני בועה. האנליסט טרוי ג’נסן מקנטור פיצג'רלד הסביר כי אם הטכנולוגיה תצליח, זה עשוי לשנות את העולם; אם לא, המניות עלולות להתרסק.
