אילון מאסק
צילום: יוטיוב

אם קת'י ווד צודקת לטסלה יש אפסייד של 358% עד 2025

מייסדת קרן ARK, שצפתה ב-2018 כי המניה תגיע ל-800 דולר, סבורה כי שווי השוק של יצרנית הרכבים והסוללות יכול להגיע ל-3.6 טריליון דולר, כשאפל תצטרך לצמוח ב-30% בכל שנה כדי לשמור על התואר החברה הגדולה בארה"ב
ארז ליבנה | (10)

קתי' ווד, המייסדת של קרן ARK פרסמה בסוף השבוע את התחזית שלה למניית טסלה TESLA INC (TSLA) והציגה מחיר יעד אסטרונומי של 3,000 דולר למניה עד שנת 2025. מדובר בקצת יותר מ-358% תשואה למניה ממחיר הסגירה של שישי האחרון, שעומד על קצת פחות מ-655 דולר למניה.

 

ווד מצפה שהמניה תצמח בכל שנה בממוצע (CAGR) של 50%, מה שיהפוך את החברה של אילון מאסק לבעלת שווי שוק של 3.6 טריליון דולר. החברה הגדולה בארה"ב כיום, אפל (AAPL) שווה בערך 2 טריליון דולר והיא תצטרך להציג נתוני צמיחה של 30% בכל שנה כדי לשמר את התואר של החברה הגדולה במשק האמריקאי.

 

מאז שנתנה את תחזיתה ב-2018, מניית טסלה הניבה למשקיעים למעלה מ-100% בכל שנה. הסיבה שבגינה ווד כל כך שורית על המניה הוא הפוטנציאל הגלום בעסקי המוניות האוטונומיות שטסלה מקדמת.

 

"בנטדל השיערוך האחרון שעשינו, ARK הניחה שלטסלה יש 30% סיכוי למסור מכוניות אוטונומיות לחלוטין עד שנת 2024", נכתב במחקר שפרסמה הקרן. "עכשיו אנחנו מעריכים שההסתברות צמחה ל-50% עד 2025", הוסיפו.

 

להערכת ARK, המוניות האוטונומיות של טסלה יכולות להוסיף לשורת ה-EBITDA (הכנסות לפני ריבית, מס, פחת והפחתות) של טסלה 160 מיליארד דולר. ב-2020 שורת ה-EBITDA עמדה על 4.8 מיליארד דולר.

 

הנהלת טסלה צופה עלייה שנתית של 50% במסירת רכבים בשנים הקרובות. זה אומר שהשנה היא מתעדת למסור 730 אלף רכבים, לאחר שאשתקד מסרה כמעט 500 אלף.

 

תגובות לכתבה(10):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 8.
    ואני אומר שעד 2025 טסלה תרד ב 60% ! (ל"ת)
    22/03/2021 15:29
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    לא BB, לא קונה! (ל"ת)
    חובב אשליות 22/03/2021 00:39
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    ארז, יצאת מהשורט?? (ל"ת)
    דובון 21/03/2021 20:50
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    ערקק 21/03/2021 20:07
    הגב לתגובה זו
    פנטזיות ופמפום המנייה הכי גדולה בתיק שלה
  • 4.
    ממש בדיחה 21/03/2021 17:51
    הגב לתגובה זו
    את זה מבחינתה טסלה היא האחזקה הכי גדולה והיא חייבת שהמניה תעלה. וברו שעד 2025 לא יהיו רכבים אוטונומיים על הכביש. עוד יקח הרבה מאוד שנים עד שזה יקרה
  • שמעתי אותה רק 1000 פעם בעשור האחרון (ל"ת)
    איזה תגובה מקורית! 21/03/2021 19:34
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    אנונימי 21/03/2021 16:58
    הגב לתגובה זו
    כל החברות הגדולות נכנסות לתחרות בנושא הרכב החשמלי. טסלה תצטרך לגייס הון בהנפקה עד סוף 21.
  • דוד 21/03/2021 19:33
    הגב לתגובה זו
    מעל ל-20 שנה מגיבים ככה, ובמשך 20 שנה עדיין לא קמה תחרות לטסלה כי לדבר זה נחמד אבל לקום ולשנות זה משהו שדינוזאורים כמו פורד וג׳י אם פשוט לא יודעות לעשות
  • 2.
    לברוח מהקרן שלה (ל"ת)
    יעקב 21/03/2021 16:45
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    הרצת מניות לטיפול הרשויות בנאסדק (ל"ת)
    משה 21/03/2021 16:32
    הגב לתגובה זו
טיוטה. קרדיט: רשתות חברתיותטיוטה. קרדיט: רשתות חברתיות

טויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר

ירידה שנתית ראשונה במכירות מאז תחילת השנה, האטה בייצור וזהירות גוברת מצד ההנהלה; השוק הסיני מאבד מומנטום ואילו גם אירופה ואסיה 

רן קידר |
נושאים בכתבה טויוטה

ענקית הרכב, טויוטה מוטור, סיימה את חודש נובמבר 2025 עם נתונים שמסמנים תפנית שלילית לאחר כמעט שנה של צמיחה רציפה. יצרנית הרכב היפנית דיווחה על ירידה של 1.9% במכירות הגלובליות המאוחדות, הכוללות גם את דייהטסו והינו (Hino), לרמה של 965,919 כלי רכב. מדובר בירידה השנתית הראשונה של החברה זה 11 חודשים, נתון שמדגיש את התגברות הלחצים בענף הרכב העולמי ואת השפעתה המכרעת של סין על התוצאות.

ההאטה במכירות לוותה גם בירידה חדה יותר בצד ההיצע: הייצור העולמי של הקבוצה ירד ב-3.4% לעומת נובמבר אשתקד והסתכם ב-934,001 כלי רכב. הפער בין הירידה במכירות לירידה בייצור משקף גישה זהירה יותר מצד טויוטה, שמעדיפה להתאים את קצב הייצור לסביבה של ביקושים מתמתנים ואי-ודאות רגולטורית וכלכלית.

הגורם הסיני 

עיקר הפגיעה נרשמה, שוב, בשוק הסיני. מכירות טויוטה בסין צנחו ב-12.1% לעומת השנה שעברה והסתכמו ב-154,465 כלי רכב. בחברה ציינו כמה גורמים מצטברים שהובילו לירידה: הפסקת תוכניות סובסידיה לרכב חשמלי ולרכב חסכוני בדלק באזורים נרחבים, דחיית החלטות רכישה מצד לקוחות על רקע חוסר ודאות סביב מדיניות ממשלתית חדשה, וכן תהליכי מעבר בין דגמים, כולל שינויים בדגמי מפתח כמו ה-RAV4.

הנתונים מסין ממחישים עד כמה השוק, שהיה מנוע צמיחה מרכזי עבור יצרניות רכב זרות, הפך לגורם סיכון. מעבר לתחרות הגוברת מצד יצרנים מקומיים, הפחתת התמיכה הממשלתית והסביבה הפוליטית המורכבת מקשים על שמירת היקפי המכירות. עבור טויוטה, שמחזיקה נוכחות רחבה במדינה, מדובר באתגר אסטרטגי ארוך טווח.

מגמה מעורבת בשאר העולם

בזמן שסין הכבידה, השוק היפני סיפק נקודת אור מתונה. המכירות ביפן עלו ב-1.5% והגיעו ל-177,130 כלי רכב, הודות לביקוש מקומי יציב יחסית. עם זאת, מחוץ ליפן נרשמה ירידה של 2.6% במכירות, לרמה של 788,789 יחידות, נתון שממחיש כי ההאטה אינה מוגבלת לסין בלבד.

אסיסי נשיא מצרים
צילום: מצרים

מצרים מפחיתה ריבית בפעם החמישית השנה: האינפלציה בירידה

האינפלציה במצרים 12.3%, הריבית על הלוואות כ-20%

משה כסיף |
נושאים בכתבה ריבית מצרים

הבנק המרכזי של מצרים הודיע על הפחתת ריבית חמישית בשנת 2025, לאחר שהאינפלציה הפתיעה כלפי מטה ואפשרה למעשה מדיניות מוניטרית מקלה יותר. הריבית על פיקדונות ירדה ב-100 נקודות בסיס לרמה של 18%, והריבית על הלוואות ירדה באותו שיעור ל-21%.

המהלך, של הבנק המרכזי שיצר הפתעה בקרב חלק מהכלכלנים, משקף את ניסיונה של קהיר לאזן בין הורדת עלויות המימון של המדינה והמערכת הבנקאית לבין שמירה על יציבות מחירים. למרות שהאינפלציה עדיין נמצאת ברמה דו-ספרתית, ההאטה האחרונה בקצב עליית המחירים מאפשרת לבנק המרכזי להמשיך בהדרגתיות במסלול ההורדות.

אינפלציה נמוכה מהצפוי

הגורם המרכזי שהביא להורדת הריבית הנוספת הוא ירידת האינפלציה הכללית ל-12.3% בנובמבר, נתון מפתיע לנוכח קיצוץ בסובסידיות הדלק שנעשה כחלק מרפורמות בתמיכת קרן המטבע. הבנק המרכזי ציין כי עדיין קיים לחץ מתמשך באינפלציה שאינה מזון, כמו עלויות שירותים וסחורות שאינן בסיסיות, וכן מתיחות גיאופוליטית עולמית כגורמי סיכון. המסר הוא שהקיצוץ מהווה התאמה זהירה לנתונים ולא שינוי מהותי במדיניות.

נזכיר כי בתחילת 2024, מצרים העלתה את הריבית לשיא והפחיתה את ערך המטבע בכ-40%. צעדים אלו היו חלק מתיקון רחב שנועד לייצב את שוק המטבע, לצמצם עיוותים ולאפשר כניסת מימון חיצוני. במקביל, מצרים קיבלה חבילת תמיכה גלובלית בהיקף של כ-57 מיליארד דולר כדי להתמודד עם לחצים חריפים כמו מחסור במטבע זר ותשלומי ריבית כבדים על התקציב. כל שינוי בריבית נבחן גם דרך הפריזמה של שירות החוב: ריבית גבוהה מדי מכבידה על המדינה, אך ריבית נמוכה מדי עלולה לפגוע ביכולת למשוך הון זר.

המטרה: אטרקטיביות למשקיעים זרים

מאז תחילת 2025, מצרים מבצעת הורדה הדרגתית בריבית תוך שמירה על פער מספיק גדול כדי להישאר אטרקטיבית למשקיעים זרים באפיקי חוב מקומיים. זהו איזון מורכב: הורדת הריבית מקלה על התקציב ועל פעילות עסקית, אך אם היא מהירה מדי, עלולה להתחדש לחץ על המטבע ועל האינפלציה.