פייבר: הכנסות 2020 עלו ב-80% ל-190 מ' ד'; צפי ל-280 מ' ד' השנה
פייבר , זירת המסחר בשירותי פרילאנסרים, הנסחרת בנאסד"ק (FVRR) מדווחת על תוצאותיה לרבעון האחרון של 2020 ולשנה כולה: ברבעון ההכנסות הסתכמו ב-55.9 מיליון דולר, גבוה ב-89% מהרבעון המקביל וגבוה מתחזיות האנליסטים להכנסות בסך 54.1 מיליון דולר ברבעון. הרווח ברבעון עמד על 4.8 מיליון דולר, או 0.13 דולר למניה (0.12 דולר בדילול מלא), בהשוואה ל-2.7 מיליון דולר ברבעון המקביל (0.08 דולר למניה), ובדומה לממוצע תחזיות האנליסטים לרווח של 0.12 דולר למניה.
בשנה כולה ההכנסות גדלו ב-77% לסך של 189.5 מיליון דולר, כשבכך הכתה החברה את תחזיות האנלסטים להכנסה של 187.7 מיליון דולר. הרווח בתקופה על בסיס Non-GAAP הסתכם ב-10.4 מיליון דולר, שהם 0.32 דולר למניה (0.29 בדילול מלאה), וזאת בהשוואה להפסד שרשמה ב-2019 בסכום של 16.8 מיליון דולר (0.58 דולר למניה), וגם כאן בדומה לתחזית האנליסטים שהייתה לרווח של 0.3 דולר למניה.
החברה סיפקה גם תחזית לרבעון הנוכחי וכן לשנה הקרובה: ההכנסות צפויות להיות בטווח שבין 63-65 מיליון דולר ברבעון, נתון שישקף צמיחה של 87-90%, עם EBITDA מתואם שלילי בסך 3-4 מיליון דולר. ב-2021 כולה החברה צופה הכנסות של 277-284 מיליון דולר, קרי צמיחה של 46-50%, ו-EBITDA מתואם בסך 16-21 מיליון דולר.
בשונה מהתוצאות על בסיס Non-GAAP, החברה רשמה ב-2020 הפסד על בסיס GAAP של 14.8 מיליון דולר (0.46 דולר למניה) - צמצום של ההפסד מרמה של 33.5 מיליון דולר ב-2019 (1.67 דולר למניה). ברבעון הרביעי לבדו מדובר על הפסד על בסיס GAAP בסך 8.1 מיליון דולר, שהם 0.23 דולר למניה, בדומה לזה של הרבעון המקביל - 7.4 מיליון דולר, שהיו בזמנו 0.23 דולר למניה. שיעור הרווחיות הגולמית על בסיס Non-GAAP ברבעון היה 83.9%, לעומת 80.8 בתקופה המקבילה, ובשנה כולה מדובר על שיעור של 83.7% מול 81% ב-2019.
- פייבר עקפה את הצפי ברווח למניה - אבל על מה חשוב להסתכל?
- למרות 11% ירידה בלקוחות - פייבר עקפה את הציפיות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ה-EBITDA המתואם ברבעון הסתכם ב-4.6 מיליון דולר, זאת מול EBITDA מתואם שלילי בסך 3.3 מיליון דולר ברבעון הסוגר של 2019. בשנה כולה עמד הנתון על סך של 9.1 מיליון דולר, בהשוואה לנתון שלילי של 18 מיליון דולר ב-2019.
מספר המשתמשים הפעילים בסוף 2020 הסתכם ב-3.4 מיליון איש, עלייה של 45% מול 2.4 מיליון בסוף 2019. עוד עלה היקף העסקה הממוצע פר לקוח, לסכום של 205 דולר, הגבוה ב-20% מהנתון בסוף 2019 שהיה 170 דולר. בחברה מוסרים כי חצו את רף ה-500 קטגוריות של שירותים המוצעים למשתמשים, וזאת לאחר שברבעון האחרון של 2020 לבדו נוספו 30 קטגוריות חדשות.
פייבר הישראלית הוקמה ע"י מיכה קאופמן ושי וינינגר והונפקה ב-2019 לפי שווי של 650 מיליון דולר אחרי הכסף, זאת לאחר שגייסה כ-110 מיליון דולר. זירת המסחר של פייבר פעילה בכ-160 מדינות ובה שירותים דוגמת עיצוב גרפי, שיווק דיגיטלי, תכנות, עריכת וידאו ואנימציה, הפקה מוזיקלית, חשבונאות ועוד. המודל הכלכלי של פייבר מבוסס על עמלה שלוקחת החברה מכל עסקה בין לקוח לפרילנסר המספק את השירות.
- השוורים חוזרים: אסיה והחוזים בוול סטריט בעליות
- החוזים על וול סטריט עולים עד 1.2% - מתקרבים לסיום השביתה הגדולה במגזר הציבורי
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הונאה של 2 מיליארד דולר - עונש של 11 אלף שנות מאסר - ומוות...
החברה נהנתה מהאצה בפעילות בעקבות סגרי הקורונה, כשבין השאר עובדים שפוטרו פנו לפלטפורמה שלה כדי להשתמש בכישוריהם ולמכור שירותים ללקוחות כעצמאיים, וכך בשנה החולפת זינקה המניה ביותר מ-800% וכיום היא נסחרת לפי שווי של 10.7 מיליארד דולר.
- 4.ניר 18/02/2021 16:18הגב לתגובה זוביטפארמס מניית השנה אני מאמין שיש לה עוד מאות אחוזים לעלות....לא להגיד שלא אמרתי
- 3.א 18/02/2021 13:56הגב לתגובה זואתם כותבים כאן מ2016 - שהבועה הדרך להתפוצץ... איך זה מרגיש לכתוב כל כך הרבה על בטן ריקה וחשבון בנק רזה?
- 2.עוד בלון שיתפוצץ כשבועות אחרות יתפוצצו (ל"ת)יוד 18/02/2021 12:07הגב לתגובה זו
- 1.חיים 18/02/2021 11:35הגב לתגובה זומעניין מה תכתבו כשתגיע המפולת וכל העדר ירוץ למישחטה זה שווה לאסוף אז את הכתבות שלכן על כך
- נחמן ביאליק 18/02/2021 13:21הגב לתגובה זואתה בטח אוהב להשתמש במילה "עדר". אתה בטח מישהו מיוחד מאוד, שבוחר את ההשקעות שלו בפינצטה, רחוק מה"עדר". ההשקעות שלך הן כנראה בחברות אקזוטיות שאף אחד מה"עדר" לא מכיר, נניח חברה להרכבת גלשנים בהוואי, או חברה ליצור גרביים במלזיה. שם אתה כנראה עושה את הכסף הגדול וצוחק על כולנו ב"עדר"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- הרשת החברתית, אחת מסמלי בועת הדוטקום, מגיעה לנאסד"ק ונוסקת ב-600% ביום
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
אלבום שירי KPOP Demon Hunters. קרדיט: רשתות חברתיותלהיט האנימציה של נטפליקס שובר שיאים
"KPop Demon Hunters" הפך לסרט המצליח ביותר בתולדות נטפליקס, עם מאות מיליוני צפיות, להיטי מוזיקה והיסטריה ברשתות והוא בדרך להיות היקום הקולנועי הראשון של החברה; למה המרצ'נדייז מתעכב? ומה גרם לסוני למכור את הזכויות?
נטפליקס Netflix, Inc 0.61% רגילה להפתיע את הוליווד, אבל הפעם גם החברה בעצמה הופתעה מההצלחה. סרט האנימציה “KPop Demon Hunters”, שעלה לשירות הסטרימינג בקיץ האחרון, הפך תוך שבועות לא רק לשובר צפיות אלא גם לתופעה תרבותית
עולמית: סיפור על שלוש כוכבות קיי-פופ (מוזיקת פופ קוריאנית) שנלחמות בשדים הפך לשיחת היום ברשתות, לפסקול השנה ולמכונת כסף חדשה עבור נטפליקס, ואולי, לראשונה בתולדותיה, גם לבסיס ליקום קולנועי עצמאי בבעלותה.
על פי נתוני החברה, הסרט נצפה כבר ביותר מ-325 מיליון פעמים, והיה בראש טבלת הצפיות העולמית במשך יותר מארבעה חודשים ברציפות. ארבעה שירים מתוך פס הקול: Golden, Your Idol, Soda Pop ו-How It’s Done, נכנסו יחד לעשיריית הבילבורד, הישג חסר תקדים עבור סרט אנימציה, ובטח כזה שאינו מבית דיסני או פיקסאר. הקונספט, ששילב אסתטיקה קוריאנית, אנרגיה של קיי-פופ ועלילה פמיניסטית, כבש גם את הקהל הצעיר וגם את המבוגרים שנכנעו לוויב הויראלי.
איפה המרצ'נדייז?
אך דווקא בשיא ההצלחה, מעריצים רבים, ובעיקר הורים שמנסים להשיג מתנות לחגים, מגלים כי צעצועים ובובות של הדמויות
האהובות לא קיימים עדיין בשוק. לפי הדיווחים, רוב המוצרים, כלומר בובות ודמויות, צעצועים רכים וערכות משחק, לא יהיו זמינים לפני הרבעון הראשון או השני של 2026, כמעט שנה לאחר שהסרט יצא.
הסיבה? אף אחד לא צפה את גודל ההיסטריה. נטפליקס אמנם הציגה את הסרט
בפני קמעונאים וחברות צעצועים כבר בשלב מוקדם, אך אלה גילו ספקנות כלפי סרט אנימציה מקורי ללא מותג קיים מאחוריו. אחרי כישלונות קודמים בז’אנר, כמו "אלמנטלי" (Elemental) של פיקסאר ו-"סיפור הברווזים" (Migration) של יוניברסל, הרשתות לא מיהרו להזמין מוצרים למדפים.
רק אחרי שהסרט שבר שיאי צפייה ומכר מיליוני עותקים של פס הקול, ההצלחה חילחלה גם לתעשיית הצעצועים.
- אמזון קופצת ב-13%, מה קורה בנטפליקס, אפל ועל המניות הבולטות בוול סטריט
- נטפליקס בספליט של 1:10 - מה זה אומר ולמה המניה מזנקת?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במהלך חסר תקדים, שתי ענקיות התחום, מאטל Mattel, Inc 0.32% (יצרנית ברבי) והאזברו Hasbro
Inc. (המוכרת ממותגים כמו הרובוטריקים ומיי ליטל פוני) חתמו על הסכם משותף להחזיק בזיכיון הייצור: מאטל תפתח את קו הבובות, הדמויות והמשחקים, ואילו האסברו תטפל בצעצועים הרכים ובמרצ’נדייז הנלווה. “זה הפרויקט שהוקם במהירות הגבוהה ביותר בתולדות מאטל”, אמר
סגן נשיא לשיתופי פעולה בידוריים בחברה. לדבריו, הביקוש העצום גרם לצוותים “לעבוד סביב השעון” כדי להוציא את המוצרים עד תחילת השנה הבאה.
