סגירה ירוקה: וויקס קפצה ב-3.8%, הנאסד"ק עלה ב-0.9%
יום המסחר בוול סטריט נסגר בעליות שערים של עד 0.9%, כאשר התנודתיות הגבוהה בשווקים נמשכת. נזכיר כי אמש נסגרו המדדים המובילים בירידות שערים של עד 1.2%.
המדדים המרכזיים
S&P 500 0.15%
דאו ג'ונס 0.01%
נאסד"ק 0.14%
- חובות של 800 מיליון אירו והפסדי ענק: האם אינטר בדרך לפשיטת רגל?
- אינטר מזנקת ב-24% אחרי שהודיעה שתגייס 38 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשקיעים ממשיכים להעריך גם היום את ההודעות האחרונות של פייזר PFIZER (סימול:PFE) ומודרנה MODERNA (סימול:MRNA) בנוגע לחיסון לנגיף הקורונה. כזכור, מודרנה דיווחה מוקדם יותר השבועכי החיסון שפיתחה הראה אפקטיביות של יותר מ-94% במניעת הידבקות בנגיף. אתמול דיווחה פייזר יעילות החיסון שפיתחה עומד על 95% וכי היא צפויה להגיש בקשה לאישור הרגולטור בארה"ב כבר בימים הקרובים.
2 השאלות הגדולות כעת לנוכח האירועים האחרונים הן כיצד תראה המדיניות המוניטרית של הפד' וכיצד תיראה המדיניות הפיסקלית של הממשל החדש. 2 שאלות אלו יוצרות שוני רב בין הסקטורים השונים וחוסר וודאות - בעיקר בשוקי האג"ח.
בגזרת הסחורות, הנפט נסגר בעליות של 0.1% ונסחר ברמה של 41.8 דולרים לחבית. הזהב והכסף איבדו 0.5% ו-1.2% בהתאמה.
במרכז
מניית בואינג BOEING (סימול:BA) צפויה להמשיך לרכז עניין לאחר שנסגרה אמש בירידות שערים חדות על רקע ההודעה של רשות התעופה בארה"ב כי היא מאשרת את חזרת מטוסי ה-737 מקס לפעילות (לכתבה המלאה).
- עשירי הטכנולוגיה צברו 2.5 טריליון דולר ב-2025: מאסק מוביל ומה קרה לביל גייטס?
- פתיחה מעורבת בוול-סטריט; סנדיסק עולה ב-3.5%, הזהב ממשיך לשבור שיאים
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- "הזדמנות קיצונית באנבידיה" -בברנשטיין מצפים לזינוק של 54%...
טסלה TESLA INC (סימול:TSLA) ריכזה עניין לאחר שאתמול דווח כי יצרנית הרכבים החשמליים תתווסף למדד ה-SP500 בעוד כחודש - ב-21 בדצמבר. טסלה תהיה אחת מעשר החברות היקרות ביותר במדד. בעקבות ההודעה מזנקת מניית החברה ביותר מ-12%, שכן מנהלי כספים עם קרנות העוקבות אחר S&P 500 יצטרכו לקנות את המניה לתיקים שלה (לכתבה המלאה).
אנבידיה (סימול:NVDA) NVIDIA COR פרסמה את דוחותיה לרבעון ה-3 של 2020. החברה דיווחה על הכנסות של 4.7 מיליארד דולר, גבוה מהצפי המוקדם בשוק שעמד על הכנסות של 4.4 מיליארד דולר ונתון המהווה עלייה של 57% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד (לכתבה המלאה).
ישראליות
טבע (סימול:TEVA) ירדה ב-1.3% לאחר ירידות של 3% במהלך המסחר אמש. אופקו (סימול:OPK) ירדה ב-0.8% לאחר ירידות של 3.2% במסחר אמש.
- 2.דירה=קורת גג=צורך בסיסי של האדם (ל"ת)דירה=קורת גג 20/11/2020 13:24הגב לתגובה זו
- 1.ילד מדען 19/11/2020 16:03הגב לתגובה זועל המגפה. נראה בפנים פשוטות יגעות ואפורות שכל הסיפורים הם בובקס. שאלו היום בסטנפורד אם השווקים יכולים להתאפס ואף הרבה פחות מזה..שאלה מוזרה..וממש יש תשובה..
טיוטה. קרדיט: רשתות חברתיותטויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר
ירידה שנתית ראשונה במכירות מאז תחילת השנה, האטה בייצור וזהירות גוברת מצד ההנהלה; השוק הסיני מאבד מומנטום ואילו גם אירופה ואסיה
ענקית הרכב, טויוטה מוטור, סיימה את חודש נובמבר 2025 עם נתונים שמסמנים תפנית שלילית לאחר כמעט שנה של צמיחה רציפה. יצרנית הרכב היפנית דיווחה על ירידה של 1.9% במכירות הגלובליות המאוחדות, הכוללות גם את דייהטסו והינו (Hino), לרמה של 965,919 כלי רכב. מדובר בירידה השנתית הראשונה של החברה זה 11 חודשים, נתון שמדגיש את התגברות הלחצים בענף הרכב העולמי ואת השפעתה המכרעת של סין על התוצאות.
ההאטה במכירות לוותה גם בירידה חדה יותר בצד ההיצע: הייצור העולמי של הקבוצה ירד ב-3.4% לעומת נובמבר אשתקד והסתכם ב-934,001 כלי רכב. הפער בין הירידה במכירות לירידה בייצור משקף גישה זהירה יותר מצד טויוטה, שמעדיפה להתאים את קצב הייצור לסביבה של ביקושים מתמתנים ואי-ודאות רגולטורית וכלכלית.
הגורם הסיני
עיקר הפגיעה נרשמה, שוב, בשוק הסיני. מכירות טויוטה בסין צנחו ב-12.1%
לעומת השנה שעברה והסתכמו ב-154,465 כלי רכב. בחברה ציינו כמה גורמים מצטברים שהובילו לירידה: הפסקת תוכניות סובסידיה לרכב חשמלי ולרכב חסכוני בדלק באזורים נרחבים, דחיית החלטות רכישה מצד לקוחות על רקע חוסר ודאות סביב מדיניות ממשלתית חדשה, וכן תהליכי מעבר בין דגמים,
כולל שינויים בדגמי מפתח כמו ה-RAV4.
הנתונים מסין ממחישים עד כמה השוק, שהיה מנוע צמיחה מרכזי עבור יצרניות רכב זרות, הפך לגורם סיכון. מעבר לתחרות הגוברת מצד יצרנים מקומיים, הפחתת התמיכה הממשלתית והסביבה הפוליטית המורכבת מקשים על שמירת היקפי המכירות.
עבור טויוטה, שמחזיקה נוכחות רחבה במדינה, מדובר באתגר אסטרטגי ארוך טווח.
- ענקית הרכב מכריזה על הפסד תפעולי ראשון מזה 70 שנה ומה קרה היום לפני 47 שנה
- טויוטה הגדולה חלשה ברכבים חשמליים - מה הסיבה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מגמה מעורבת בשאר העולם
בזמן שסין הכבידה, השוק היפני סיפק נקודת אור מתונה. המכירות ביפן עלו ב-1.5% והגיעו ל-177,130 כלי רכב, הודות לביקוש מקומי יציב יחסית. עם זאת,
מחוץ ליפן נרשמה ירידה של 2.6% במכירות, לרמה של 788,789 יחידות, נתון שממחיש כי ההאטה אינה מוגבלת לסין בלבד.
וול סטריט שור (גרוק)פתיחה מעורבת בוול-סטריט; סנדיסק עולה ב-3.5%, הזהב ממשיך לשבור שיאים
שלושת המדדים העיקריים פתחו ביציבות, עם חזרת המשקיעים מחופשת חג המולד ליום מסחר יחיד ודליל לפני סוף השבוע. הדאו יורד קלות בעוד ה-S&P 500 והנאסד״ק עולים קלות, כאשר מחזורי המסחר נותרו נמוכים על רקע היעדר טריגרים כלכליים משמעותיים.
המסחר הדליל מגיע לאחר שיום המסחר המקוצר של ערב חג המולד הסתיים בשיאים היסטוריים. מדדי S&P 500 ודאו ג’ונס רשמו רמות שיא חדשות, והשלימו חמישה ימי עליות רצופים. מגמה זו משתלבת ב”ראלי סנטה קלאוס” המסורתי, התקופה שבין סוף דצמבר לתחילת ינואר, הנחשבת לרוב חיובית עבור שוקי המניות.
במבט שנתי, השווקים מציגים ביצועים חזקים במיוחד. מדד S&P 500 עלה בכ-18% מתחילת השנה והוא בדרך לשנה שישית של תשואות דו-ספרתיות מתוך שבע השנים האחרונות. מדד נאסד״ק הוביל את העליות עם זינוק של יותר מ-20% בשנת 2025, זאת למרות תנודתיות חריפה במהלך השנה, כולל כניסה זמנית לטריטוריית שוק דובי לאחר הכרזת מכסי היבוא הרחבים של הנשיא טראמפ באפריל.
במקביל למניות, שוק הסחורות היקרות ממשיך להתחזק. חוזים עתידיים על זהב וכסף טיפסו לשיאים חדשים, על רקע מתיחות גיאופוליטית מתחדשת והיחלשות הדולר האמריקאי. מגמה זו מחזקת את מעמד המתכות היקרות כנכסי מקלט בתקופות של אי-ודאות גלובלית.
- טסלה תחת בדיקה: האם ידיות החירום במודל 3 מסוכנות בשעת משבר?
- אילון מאסק בדרך לטריליון דולר: השנה שקבעה רף חדש בצבירת הון
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
למרות העליות החדות בשווקים, המשקיעים מתמודדים עם ציפיות הולכות ומצטמצמות להפחתות ריבית מצד הפדרל ריזרב בשנה הקרובה. פחות מ-15% מהסוחרים מעריכים כי תתרחש הורדת ריבית כבר בחודש הבא, וההערכות לגבי חודש מרץ נותרות חלוקות. בשלב זה, היעדר נתוני מאקרו ופרסומי דוחות כספיים מסמן סיום שקט יחסית לשבוע המסחר המקוצר של תקופת החגים.
