לאן הולכת מניית טסלה: אפסייד של 70% או דאונסייד של 14%?
לאחר הראלי המטורף מתחילת השנה, שבו עלתה מניית טסלה TESLA INC ממחיר של כ-94 דולר לרמה של 422 דולר (רגע לפני פרסום הדוחות), הייתם מצפים שהראלי יימשך לאחר הגשת הדוחות המצוינים של החברה. ביום רביעי דיווחה החברה של אילון מאסק על עלייה של 40% בהכנסות ושל 100% ברווח הנקי, בעקבות רבעון שיא של מסירות רכבים. אבל הראלי לא נמשך באותה העוצמה והמניה דווקא התממשה כשמאז מאז סוף אוגוסט, אז עמד מחירה על שיא של 495 דולר, היא בירידה של 14%.
הסיבה לכך פשוטה, כפי שכתבנו לקראת הדוחות, התחזיות והיעד של החברה למסור 500 אלף רכבים עד סוף השנה, כנראה שיעיקו על המניה עד שנקבל את הנתונים של הרבעון ה-4 לקראת סוף השנה. כזכור, לחברה יש עוד 180 אלף רכבים למסור, זה הרבה. השיא הרבעוני שלה עומד על 140 אלף רכבים.
ביום שישי האחרון, האנליסט אדם ג'ונאס מבנק מורגן סטנלי (MS) העלה ב-8% את מחיר היעד שלו, מ-333 דולר למניה ל-360 דולר למניה. כלומר דאונסייד של למעלה מ-14% ביחס למחיר השוק.
"הנראטיב החשוב ביותר שמובילה טסלה בעולם הרכבים החשמליים הוא שאפשר להיות רווחי", אומר ג'ונאס, שטוען כי שולי הרווח של החברה מרשימים ביחס לכלל הסקטור, כשבהשוואה, שולי הרווח התפעולי בסקטור עומד על 10%, בעוד שאצל טסלה הנתון עומד על 20%.
- טסלה תחת בדיקה: האם ידיות החירום במודל 3 מסוכנות בשעת משבר?
- אילון מאסק בדרך לטריליון דולר: השנה שקבעה רף חדש בצבירת הון
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עם זאת, ג'ונאס חושב שהחברה מתומחרת יתר על המידה ואינו ממליץ על רכישת המניה, אלא בהמלצת החזק בלבד. הוא סבור כי שווי השוק האמיתי של טסלה הוא 335 מיליארד דולר, לעומת שווי שוק נוכחי של 393 מיליארד דולר. עדיין, לפי השווי שהוא מעניק לה, טסלה עדיין חברת הרכב עם שווי השוק הגבוה בעולם. בהרבה מאוד מובנים בצדק, היא נחשבת לעתיד של התחום.
מנגד, גארי בלאק, מי שהיה אנליסט בכיר בוול סטריט, עד שהפך למשקיע פרטי, סבור כי לטסלה – שבה הוא מושקע – יש פוטנציאל להגיע ל-720 דולר למניה. כלומר אפסייד של למעלה מ-70% על מחיר המניה הנוכחי. ההערכה של בלאק מסתמכת על הגדלת שולי הרווח התפעולי של טסלה, שלהערכתו צפויים להגיע לרמה של 22% השנה ו-26% עד 2030 – כשנתח השוק של מכוניות חשמליות יעלה ל-20% עד 2025.
- 10.Sam 18/11/2020 22:28הגב לתגובה זומאחורי טסללה עומד אדם עם חזון נחוש וביצועיסטבעל נסיון עסקי וידע. החברה מרוויחה והדוק כעת מפרגן על הרווח וזאת רק ההתחלה ,, בהצלחה לטסלה וישר כח לאלון מאבק!
- 9.לפני שנתיים, לא הייתם מעיזים לפרסם כתבה כזו על טסלה. (ל"ת)מה השתנה? 26/10/2020 16:05הגב לתגובה זו
- 8.אנונימי 26/10/2020 13:00הגב לתגובה זוהבנו זה מייצר הכי הרבה כותרות, תהיו לרגע אתר רציני ותעלו סקירות על האחת מאלפי מניות שהן לא טסלה וכנראה הרבה יותר מעניינות
- 7.בן כנען 26/10/2020 10:22הגב לתגובה זוחברות פורד וGM שוות כל אחת בערך 40 מילארד דולר. סך החובות שלהן הם 300 מיליארד דולר. הרווח השולי שלהן על רכבים הוא בין 10 ל 9 %. משהו באמת חושב שהם יצליחו לשלם את הההתחיבויות שלהם? טסלה סהכ חובות של 8 מילארד דולר ויש לה בקופה 14 מילארד דולר. איפו יותר בטוח לשים את הכסף? מי שחעדיין חושב שבפורד ו GM אני מרחם עליו
- 6.סין מפתחת מאות מכוניות חשמליות שלא נופלות באיכותם מטסלה אבל בחמישית מחיר. המחיר של טסלה לא יאריך ימים (ל"ת)רמי 26/10/2020 09:42הגב לתגובה זו
- זה כמו שתגיד שמרצדס וGM אותו הדבר (ל"ת)רמי 26/10/2020 13:14הגב לתגובה זו
- 5.ככה זה עם טכנולוגיה חדשה , רכב שאמור בפועל לעלות 1/10 ממה שהוא עולה היום כמו הטלויזיות פלזמה בתחילת דרכם שעלו 35000 שח והיום אפילו לא עולות 500 שח ככה גורלה יהיה גורלה של טסלה שמתומחרת 1000 אחוז מעל השווי שלה (ל"ת)שלמה 26/10/2020 09:41הגב לתגובה זו
- 4.המניה הזאת הולעת לדאון סייד של 70 אחוז ויחד איתו גם הנסדק (ל"ת)גבריאל 26/10/2020 08:36הגב לתגובה זו
- 3.מניה מנופחת (ל"ת)אריאל 26/10/2020 06:34הגב לתגובה זו
- 2.אחד מהעם 26/10/2020 05:58הגב לתגובה זולאור ה"ריקול" האדיר וההתנהלות של מסק ,אין עתיד ורוד לחברה ,תוך שנה צפו לפשיטת רגל !!!
- 1.מניית בלוף , הסינים בדרכם להוציא מכוניות חשמליות מפוארות בחמישית מחיר ממה שטסלה מוכרת, זה מזכיר לי את הטלויזיות פלזמה , כשיצאו לשוק, מחיר טלויזיה 42 אינץ עלתה 35 אלף שח , היום טלויזיה לד הכי מתקדמת 42 אינץ לא עוברת את ה 1500 שח לכן כל המכוניות החשמליות שמ (ל"ת)שלומי 26/10/2020 00:31הגב לתגובה זו
טיוטה. קרדיט: רשתות חברתיותטויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר
ירידה שנתית ראשונה במכירות מאז תחילת השנה, האטה בייצור וזהירות גוברת מצד ההנהלה; השוק הסיני מאבד מומנטום ואילו גם אירופה ואסיה
ענקית הרכב, טויוטה מוטור, סיימה את חודש נובמבר 2025 עם נתונים שמסמנים תפנית שלילית לאחר כמעט שנה של צמיחה רציפה. יצרנית הרכב היפנית דיווחה על ירידה של 1.9% במכירות הגלובליות המאוחדות, הכוללות גם את דייהטסו והינו (Hino), לרמה של 965,919 כלי רכב. מדובר בירידה השנתית הראשונה של החברה זה 11 חודשים, נתון שמדגיש את התגברות הלחצים בענף הרכב העולמי ואת השפעתה המכרעת של סין על התוצאות.
ההאטה במכירות לוותה גם בירידה חדה יותר בצד ההיצע: הייצור העולמי של הקבוצה ירד ב-3.4% לעומת נובמבר אשתקד והסתכם ב-934,001 כלי רכב. הפער בין הירידה במכירות לירידה בייצור משקף גישה זהירה יותר מצד טויוטה, שמעדיפה להתאים את קצב הייצור לסביבה של ביקושים מתמתנים ואי-ודאות רגולטורית וכלכלית.
הגורם הסיני
עיקר הפגיעה נרשמה, שוב, בשוק הסיני. מכירות טויוטה בסין צנחו ב-12.1%
לעומת השנה שעברה והסתכמו ב-154,465 כלי רכב. בחברה ציינו כמה גורמים מצטברים שהובילו לירידה: הפסקת תוכניות סובסידיה לרכב חשמלי ולרכב חסכוני בדלק באזורים נרחבים, דחיית החלטות רכישה מצד לקוחות על רקע חוסר ודאות סביב מדיניות ממשלתית חדשה, וכן תהליכי מעבר בין דגמים,
כולל שינויים בדגמי מפתח כמו ה-RAV4.
הנתונים מסין ממחישים עד כמה השוק, שהיה מנוע צמיחה מרכזי עבור יצרניות רכב זרות, הפך לגורם סיכון. מעבר לתחרות הגוברת מצד יצרנים מקומיים, הפחתת התמיכה הממשלתית והסביבה הפוליטית המורכבת מקשים על שמירת היקפי המכירות.
עבור טויוטה, שמחזיקה נוכחות רחבה במדינה, מדובר באתגר אסטרטגי ארוך טווח.
- ענקית הרכב מכריזה על הפסד תפעולי ראשון מזה 70 שנה ומה קרה היום לפני 47 שנה
- טויוטה הגדולה חלשה ברכבים חשמליים - מה הסיבה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מגמה מעורבת בשאר העולם
בזמן שסין הכבידה, השוק היפני סיפק נקודת אור מתונה. המכירות ביפן עלו ב-1.5% והגיעו ל-177,130 כלי רכב, הודות לביקוש מקומי יציב יחסית. עם זאת,
מחוץ ליפן נרשמה ירידה של 2.6% במכירות, לרמה של 788,789 יחידות, נתון שממחיש כי ההאטה אינה מוגבלת לסין בלבד.

מצרים מפחיתה ריבית בפעם החמישית השנה: האינפלציה בירידה
האינפלציה במצרים 12.3%, הריבית על הלוואות כ-20%
הבנק המרכזי של מצרים הודיע על הפחתת ריבית חמישית בשנת 2025, לאחר שהאינפלציה הפתיעה כלפי מטה ואפשרה למעשה מדיניות מוניטרית מקלה יותר. הריבית על פיקדונות ירדה ב-100 נקודות בסיס לרמה של 18%, והריבית על הלוואות ירדה באותו שיעור ל-21%.
המהלך, של הבנק המרכזי שיצר הפתעה בקרב חלק מהכלכלנים, משקף את ניסיונה של קהיר לאזן בין הורדת עלויות המימון של המדינה והמערכת הבנקאית לבין שמירה על יציבות מחירים. למרות שהאינפלציה עדיין נמצאת ברמה דו-ספרתית, ההאטה האחרונה בקצב עליית המחירים מאפשרת לבנק המרכזי להמשיך בהדרגתיות במסלול ההורדות.
אינפלציה נמוכה מהצפוי
הגורם המרכזי שהביא להורדת הריבית הנוספת הוא ירידת האינפלציה הכללית ל-12.3% בנובמבר, נתון מפתיע לנוכח קיצוץ בסובסידיות הדלק שנעשה כחלק מרפורמות בתמיכת קרן המטבע. הבנק המרכזי ציין כי עדיין קיים לחץ מתמשך באינפלציה שאינה מזון, כמו עלויות שירותים וסחורות שאינן בסיסיות, וכן מתיחות גיאופוליטית עולמית כגורמי סיכון. המסר הוא שהקיצוץ מהווה התאמה זהירה לנתונים ולא שינוי מהותי במדיניות.
נזכיר כי בתחילת 2024, מצרים העלתה את הריבית לשיא והפחיתה את ערך המטבע בכ-40%. צעדים אלו היו חלק מתיקון רחב שנועד לייצב את שוק המטבע, לצמצם עיוותים ולאפשר כניסת מימון חיצוני. במקביל, מצרים קיבלה חבילת תמיכה גלובלית בהיקף של כ-57 מיליארד דולר כדי להתמודד עם לחצים חריפים כמו מחסור במטבע זר ותשלומי ריבית כבדים על התקציב. כל שינוי בריבית נבחן גם דרך הפריזמה של שירות החוב: ריבית גבוהה מדי מכבידה על המדינה, אך ריבית נמוכה מדי עלולה לפגוע ביכולת למשוך הון זר.
- לאומי מספק מימון של 1.7 מיליארד לקיסטון בריבית טובה וזה עדיין מעל ריבית המשכנתא שלכם
- טראמפ: אם השווקים חזקים יו״ר הפד צריך להוריד ריבית
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המטרה: אטרקטיביות למשקיעים זרים
מאז תחילת 2025, מצרים מבצעת הורדה הדרגתית בריבית תוך שמירה על פער מספיק גדול כדי להישאר אטרקטיבית למשקיעים זרים באפיקי חוב מקומיים. זהו איזון מורכב: הורדת הריבית מקלה על התקציב ועל פעילות עסקית, אך אם היא מהירה מדי, עלולה להתחדש לחץ על המטבע ועל האינפלציה.
