גיל שוויד, מייסד צ'ק פוינט
צילום: AFP

צ'ק פוינט הכתה את צפי האנליסטים בשורה העליונה והתחתונה

ההכנסות ברבעון השלישי צמחו ב-4% והסתכמו ב-509 מיליון דולר; הרווח למניה עלה ב-14% עמד על 1.64 דולרים. צפי האנליסטים היה להכנסות של כ-504 מיליון דולר ולרווח נקי של כ-1.53 דולר למניה
ערן סוקול | (3)

חברת אבטחת המידע הישראלית, צ'ק פוינט (סימול: CHKP) פרסמה את תוצאותיה הכספיות לרבעון השלישי של 2020 והציגה עליה של כ-4% בהכנסות בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי (Non-GAAP) עלה בכ-14% והסתכם בכ-1.64 דולר למניה. החברה הכתה את צפי האנליסטים השורה העליונה והתחתונה.

הכנסות צ'ק פוינט ברבעון השלישי של 2020 הסתכמו בכ-509 מיליון דולר, עלייה של כ-4% לעומת הכנסות של כ-491 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

בשורה התחתונה, צ'ק פוינט מסכמת את הרבעון השלישי עם רווח נקי (Non-GAAP) של 231 מיליון דולר או 1.64 דולרים למניה, בהשוואה לכ-217 מיליון דולר או 1.44 דולר למניה ברבעון המקביל אשתקד. 

צפי האנליסטים היה להכנסות של כ-504.06 מיליון דולר ולרווח נקי של כ-1.53 דולרים למניה.

הרווח התפעולי (Non-GAAP) הסתכם בכ-265 מיליון דולר, לעומת רווח תפעולי של כ-246 מיליון דולרברבעון המקביל.

במהלך הרבעון הראשון של 2020 ביצעה החברה רכישה עצמית של מניות בהיקף של כ-325 מיליון דולר.

בסיום הרבעון היו לחברה בקופת המזומנים כ-3.9 מיליארד דולר וזאת לאחר שבמהלך הרבעון היא ביצעה רכשה עצמית של מניות בהיקף של 325 מיליון דולר. הרכישות בוצעו במחיר ממוצע של כ-120 דולר למניה, לעומת המחיר הנוכחי של כ-124.5 דולר.

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    מעניין הכתה את תחזיות האנליסטים והמניה ירדה , מה ש 23/10/2020 14:39
    הגב לתגובה זו
    מעניין הכתה את תחזיות האנליסטים והמניה ירדה , מה שהוא לא מתחבר
  • 2.
    סוס מת 22/10/2020 14:41
    הגב לתגובה זו
    מציגה לרוב דוחות טובים, אבל המנייה הזאת עבר זמנה. רישמו לפניכם, לא רק שלא תעלה היום, סביר להניח שתרד כמה אחוזים כמו אחרי כל דוח.
  • 1.
    אני 22/10/2020 14:01
    הגב לתגובה זו
    לא זזה
טיוטה. קרדיט: רשתות חברתיותטיוטה. קרדיט: רשתות חברתיות

טויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר

ירידה שנתית ראשונה במכירות מאז תחילת השנה, האטה בייצור וזהירות גוברת מצד ההנהלה; השוק הסיני מאבד מומנטום ואילו גם אירופה ואסיה 

רן קידר |
נושאים בכתבה טויוטה

ענקית הרכב, טויוטה מוטור, סיימה את חודש נובמבר 2025 עם נתונים שמסמנים תפנית שלילית לאחר כמעט שנה של צמיחה רציפה. יצרנית הרכב היפנית דיווחה על ירידה של 1.9% במכירות הגלובליות המאוחדות, הכוללות גם את דייהטסו והינו (Hino), לרמה של 965,919 כלי רכב. מדובר בירידה השנתית הראשונה של החברה זה 11 חודשים, נתון שמדגיש את התגברות הלחצים בענף הרכב העולמי ואת השפעתה המכרעת של סין על התוצאות.

ההאטה במכירות לוותה גם בירידה חדה יותר בצד ההיצע: הייצור העולמי של הקבוצה ירד ב-3.4% לעומת נובמבר אשתקד והסתכם ב-934,001 כלי רכב. הפער בין הירידה במכירות לירידה בייצור משקף גישה זהירה יותר מצד טויוטה, שמעדיפה להתאים את קצב הייצור לסביבה של ביקושים מתמתנים ואי-ודאות רגולטורית וכלכלית.

הגורם הסיני 

עיקר הפגיעה נרשמה, שוב, בשוק הסיני. מכירות טויוטה בסין צנחו ב-12.1% לעומת השנה שעברה והסתכמו ב-154,465 כלי רכב. בחברה ציינו כמה גורמים מצטברים שהובילו לירידה: הפסקת תוכניות סובסידיה לרכב חשמלי ולרכב חסכוני בדלק באזורים נרחבים, דחיית החלטות רכישה מצד לקוחות על רקע חוסר ודאות סביב מדיניות ממשלתית חדשה, וכן תהליכי מעבר בין דגמים, כולל שינויים בדגמי מפתח כמו ה-RAV4.

הנתונים מסין ממחישים עד כמה השוק, שהיה מנוע צמיחה מרכזי עבור יצרניות רכב זרות, הפך לגורם סיכון. מעבר לתחרות הגוברת מצד יצרנים מקומיים, הפחתת התמיכה הממשלתית והסביבה הפוליטית המורכבת מקשים על שמירת היקפי המכירות. עבור טויוטה, שמחזיקה נוכחות רחבה במדינה, מדובר באתגר אסטרטגי ארוך טווח.

מגמה מעורבת בשאר העולם

בזמן שסין הכבידה, השוק היפני סיפק נקודת אור מתונה. המכירות ביפן עלו ב-1.5% והגיעו ל-177,130 כלי רכב, הודות לביקוש מקומי יציב יחסית. עם זאת, מחוץ ליפן נרשמה ירידה של 2.6% במכירות, לרמה של 788,789 יחידות, נתון שממחיש כי ההאטה אינה מוגבלת לסין בלבד.

ארדואן טורקיה (X)ארדואן טורקיה (X)

טורקיה מתכננת העלאת מס במטרה לרסן את האינפלציה

מה האינפלציה בטורקיה ומה הצפי לשנה הבאה?

מנדי הניג |
נושאים בכתבה אינפלציה טורקיה

טורקיה מתכננת להעלות מסים באופן יחסית מתון על מגוון מוצרים ושירותים מרכזיים, כולל דלק, כחלק מהמאמץ הממשלתי לסייע לבנק המרכזי להחזיר את האינפלציה למסלול ירידה. המהלך נועד ליצור עקביות בין המדיניות הפיסקלית למוניטרית -כלומר, בין פעולות הממשלה בתחום המיסוי והמחירים לבין מטרות הבנק המרכזי דרך הריבית וכלים נוספים.

התוכנית היא לעדכן היטלים ומחירים מפוקחים בקצב שמתאים ליעד האינפלציה של הבנק המרכזי לשנה הבאה, העומד על 16%. זוהי גישה חדשה יחסית המתרחקת מהצמדה אוטומטית למדדים מבוססי אינפלציה. אולם זהו גם צעד רגיש מבחינה פוליטית וכלכלית, שכן שינויים במסים עקיפים משפיעים במהירות על מחירים בסופר, בתחבורה ובשרשרת האספקה.

דלק במרכז: השפעה מכרעת על כל המשק

דלק הוא מרכיב קריטי באינפלציה, משום שהוא נוגע כמעט לכל עלות במשק, החל מהובלה ולוגיסטיקה ועד למחירי מוצרים בסיסיים. כל שינוי במסים על בנזין וסולר זוכה לתשומת לב רבה ומשפיע על הציפיות לאינפלציה.

בטורקיה, מסי הצריכה על בנזין וסולר מתעדכנים בדרך כלל פעמיים בשנה לפי אינפלציית היצרן המצטברת בששת החודשים הקודמים. כעת, הכיוון הוא לעדכן את המסים בקצב מתון יותר כדי להפחית את הלחץ המחירי. כבר בתחילת 2025 נרשמה העלאה במסים נמוכה יותר מהנוסחה המקובלת, במטרה לצמצם את הלחץ על המחירים. זה מעיד על כך שמשרד האוצר הטורקי מנסה להציג קו עקבי של ריסון, גם אם בצעדים הדרגתיים.

המהלך לא מוגבל רק לדלק; הוא כולל גם התאמות במחירים מפוקחים כמו טבק, אלכוהול, אנרגיה ולעיתים גם שירותים ציבוריים. בטורקיה, שינויים במחירים המפוקחים יכולים להשפיע במהירות על קצב האינפלציה, בין אם בהקפאה או בעדכון חד.